Peugeot w 2006 roku zastąpił model 206 nową serią 207, ale wersję z otwartym dachem wprowadził dopiero w 2009 roku.
Chociaż projekt 207 CC był już gotowy, jego realizacja została wstrzymana do momentu, gdy globalny kryzys finansowy zbliżał się do końca, a klienci zaczęli być zainteresowani zakupem pojazdów rekreacyjnych. W przeciwnym razie producent mógłby ryzykować wprowadzenie samochodu, na który nie było zapotrzebowania na rynku. W ten sposób debiut modelu 207 CC został opóźniony o trzy lata, aż do momentu, gdy pokazał się z elektrycznie otwieranym twardym dachem przed klientami.
Z przodu model 207 prezentował nowy język designu Peugeota. Miał duże, opadające reflektory, które sięgały od przedniego pasa aż kilka cali od słupków A. Pochylona szyba była jedynym elementem nadwozia powyżej linii pasa, gdy dach był złożony. Rzeźbione boczne panele różniły się od tych, które znajdowały się w standardowym modelu 207 hatchback.
Wnętrze było zaprojektowane dla czterech osób, jednak tylne siedzenia wystarczająco pomieściłyby torbę zakupową z dwoma parami butów w środku. Z powodu elektrycznie otwieranego dachu producent musiał przesunąć tylne siedzenia do przodu, aby zmieścić mechanizm składania. Dla pasażerów z przodu, Peugeot zainstalował sportowe fotele kubełkowe z bocznymi podparciami oraz zestaw aluminiowych pedałów dla kierowcy.
Pod maską, Peugeot oferował wybór trzech silników, które mogły być połączone z pięciobiegową lub sześciobiegową skrzynią manualną lub czterobiegową automatyczną dla silnika 1.6 litra z wolnossącym wlotem powietrza.
Peugeot 207, dostępny w trzech atrakcyjnych wersjach nadwozia, zajął pierwsze miejsce na europejskim rynku samochodów małych w 2007 roku, a w 2008 roku utrzymał tę pozycję, sprzedając 423 700 sztuk.
Latem 2009 roku, dzięki wprowadzeniu szeregu nowych funkcji, Peugeot 207 stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny wizualnie, co pozwoli mu:
zyskać nowych zwolenników dzięki wyraźniejszej elegancji, zachowując jednocześnie pełną dynamizmu osobowość.
przyciągnąć dotychczasowych i obecnych właścicieli (do końca kwietnia 2009 roku wyprodukowano 1 460 000 sztuk modelu 207), którzy już wcześniej docenili jego innowacyjny profil oraz oryginalny design, który przekracza średnią w tym segmencie, aby dalej zdobywać serca klientów dzięki swojemu uroku, połączeniu komfortu i prowadzenia, niskim kosztom eksploatacji oraz wysokiemu poziomowi standardowego wyposażenia.
W nowym modelu 207 Peugeot, lider europejskiego segmentu B2 w 2008 roku, ponownie pokazuje swoje umiejętności w produkcji samochodów małych. Do końca pierwszej połowy 2009 roku Peugeot całkowicie zmodernizuje swoje pojazdy w tym segmencie.
Peugeot 107, idealny miejski samochód w segmencie B1, kompaktowy i łatwy w prowadzeniu, w styczniu 2009 roku zyskał nowy design przodu, co dodało mu klasy i młodzieżowego, modnego charakteru.
W marcu 2009 roku wprowadzono model Peugeot 206+, aby kontynuować legendę 206 z nowym celem: stać się uniwersalnym pojazdem na poziomie podstawowym w segmencie B2 z udowodnionymi walorami oraz świeżym, nowoczesnym designem, który zawiera wszystkie aktualne cechy stylizacyjne Peugeota.
W końcu w lipcu 2009 roku Peugeot 207, „gwiazda rynku małych samochodów”, zyska na atrakcyjności w trzech kluczowych aspektach:
Zmiany w stylizacji zewnętrznej
nowy przód łączący naturalną dynamikę z łagodniejszym wyglądem
większa ilość powierzchni w kolorze nadwozia oraz detale w chromie
spektakularne nowe tylne światła wykorzystujące panele z diodami luminescencyjnymi (hatchback i CC)
Bardziej luksusowe wnętrze pasażerskie
nowe wykończenia i detale, które skupiają się na postrzeganej jakości, komforcie i dynamizmie
nowe projekty deski rozdzielczej o nowoczesnym wyglądzie i atrakcyjności wizualnej
Jeszcze większe zaangażowanie w redukcję zużycia paliwa i ochronę środowiska
dzięki szczególnie efektywnym silnikom o zmniejszonej emisji gazów cieplarnianych
poprzez optymalizację oporu toczenia opon w celu zmniejszenia zużycia paliwa
poprzez „bardzo niskie zużycie paliwa”, zoptymalizowane nie tylko aerodynamicznie (wyjątkowe Cx wynoszące tylko 0,274), ale także poprzez działanie samego silnika i opór toczenia, co pozwala na redukcję emisji CO2 do 99 g/km
dzięki stopniowemu wdrażaniu silników spełniających normę emisji Euro5
poprzez wprowadzenie wskaźnika zmiany biegów w silnikach z manualną skrzynią biegów, zachęcającego kierowcę do bardziej ekologicznej jazdy.
Wprowadzenie nowego wyposażenia zwiększającego komfort i bezpieczeństwo jazdy
system Bluetooth WIP
kierunkowskazy impulsowe
zdalne sterowanie zamykaniem okien (hatchback i SW)
funkcja „jednym dotknięciem” elektrycznego okna kierowcy w modelu Peugeot 207 CC
Rodzina Peugeot 207 buduje więc na swoich podstawowych mocnych stronach: doskonałej ochronie w zakresie bezpieczeństwa, innowacyjnym wyposażeniu hi-tech oraz komfortowych rozwiązaniach.
Jednocześnie potwierdza swoją unikalną atrakcyjność w każdym rodzaju nadwozia: