W 2008 roku rozpoczęła się era pojazdów typu crossover, a Peugeot szybko potrzebował czegoś, co mogłoby trafić na rynek, więc pierwszą odpowiedzią był model 207 SW Outdoor.
W 2008 roku światowa gospodarka wciąż zmagała się z kryzysem. Cała branża motoryzacyjna borykała się z problemami finansowymi, a Peugeot-Citroen również nie miał łatwego życia. Nie mogła sobie pozwolić na wprowadzenie na rynek nowego modelu, więc postanowiła zmodyfikować istniejący. To tak, jakby ktoś w swoim garażu postanowił dokonać ulepszeń, ale na skalę przemysłową: zamontować zestaw podnoszący w zwykłym kombi.
Peugeot 307 SW już był na linii produkcyjnej, a koncepcyjny model 207 SW Outdoor zaprezentowano na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Wszystkie panele karoseryjne były identyczne jak w zwykłym modelu 207 SW. Zainstalowano kilka czarnych plastikowych nadkoli, a także inne zderzaki z przodu i z tyłu. Na liście opcji znajdowały się relingi dachowe oraz panoramiczny szklany dach. Wyglądał jak auto zaprojektowane dla tych, którzy kochają przyrodę, ale mogą poruszać się tylko po nieutwardzonych drogach.
Wewnątrz nie było różnicy między modelem 207 SW a wersją Outdoor. Były takie same wskaźniki, tapicerka i materiały. Nawet nie zamontowano oznaczeń „Outdoor” we wnętrzu kabiny ani na siedzeniach.
Samochód otrzymał inną zawieszenie. Z przodu zwiększono prześwit o 16 mm (0,43”) z przodu i 21 mm (0,82”) z tyłu. W komorze silnikowej, 207 SW Outdoor był dostępny z pięcioma silnikami do wyboru, trzema benzynowymi i dwoma dieslami. Wszystkie one były połączone z 5-biegową skrzynią ręczną.
Jako uważny obserwator trendów społecznych i zmieniającego się stylu życia, Peugeot wykorzystał swoją wiedzę do zaprojektowania modelu 207, który pełen jest charakteru i napędzany nowoczesnymi silnikami, obiecującymi doskonałe osiągi, niskie zużycie paliwa oraz wysoki poziom ochrony środowiska.
Zgodnie z dywersyfikacją wielu produktów oferowanych w swoim segmencie, model 207 wciąż ewoluuje w różne typy nadwozia, przy czym silna osobowość każdego z nich ma swoją własną przyciągającą moc.
Wiosna tego roku, która oznacza pierwszą rocznicę pojawienia się wersji trzy- i pięciodrzwiowej, przyniosła wzbogacenie oferty o model 207 CC, klasyczną reinterpretację nowoczesnej jazdy kabrioletem, potem o sportowy model RC, a na targach motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano koncepcyjny samochód 207 SW Outdoor, który daje przedsmak nowego dodatku do oferty.
Pod swoją „motoryzacyjną szatą” model 207 SW Outdoor prezentuje dynamiczny i oryginalny styl, większe wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, atrakcyjne oświetlenie wnętrza oraz dużą wszechstronność, w tym cechy znacznie różniące się od tych w hatchbacku, z którego zapożyczył znacznie więcej niż tylko projekt przodu…
W odpowiedzi na rosnącą świadomość:
- Maksymalizacji dostępnego czasu, potrzeby podejmowania wielu różnych działań i większej ilości czasu wolnego.
- Łatwości obsługi i dostosowywaniu do wielu różnych sytuacji i rozwiązań.
- Komfortu i organizacji przestrzeni.
- Dobra samopoczucia.
- Sportowego charakteru.
Stworzono trzy oddzielne rozwiązania, z których każde zawiera geny prawdziwego SW i zostały włączone w to, co wówczas było jedynie konceptem.
Stworzony samochód koncepcyjny, pełen obietnic, doprowadził do powstania trzech wersji 207 SW, z których każda jest zaprojektowana w celu sprostania innemu wyzwaniu. Te trzy 207 SW to niezbędne narzędzia elastycznego, mobilnego i „multiaktywnego” stylu życia, które mogą dostosować się do wielu różnych sytuacji oraz zaspokoić wymagania wielu różnych form relaksu.
Pierwszy model, 207 SW, zapewnia dużą wszechstronność, umożliwiając użytkownikom łatwy dostęp do swojej „magicznej” tylnej modularności, przestrzeni do przechowywania i zwiększonego ładunku, w połączeniu z wieloma inteligentnymi funkcjami, które pozwolą użytkownikowi cieszyć się wieloma różnymi doświadczeniami dzięki wyjątkowej praktyczności.
Jego ogromny panoramiczny szklany dach, wyposażony w elektryczną roletę, oferuje wersje z wysokim poziomem jasności wnętrza, co było brakującą cechą w modelu 206 SW.
Elegancki i dynamiczny, modele 207 SW dzielą zarówno nadwozie, jak i wnętrze z hatchbackiem 207.
Pełen ducha terenowego
W odpowiedzi na potrzeby dostosowania do wielu różnych zastosowań oraz rosnącą popularność rekreacji na świeżym powietrzu, świat motoryzacji musiał stworzyć gamę niekonwencjonalnych typów nadwozia, takich jak: Sport Utility Vehicle, Multi Purpose Vehicle oraz Cross Overs, które ilustrują rosnące zapotrzebowanie na pojazdy funkcjonalne, przyjemne w użytkowaniu, praktyczne i pełne charakteru.
Model 207 SW Outdoor podąża za tym trendem i definiuje siebie jako dynamiczny „terenowy pojazd rekreacyjny” z wyrazistą osobowością stylistyczną. Powinien być postrzegany jako towarzysz „wolnego czasu”; gotowy do ułatwienia mobilności, z szeroką gamą zastosowań… krótko mówiąc, może poszerzać „możliwości”.
Odważny styl zewnętrzny
Bazując na modelu 207 SW z jego smukłym i eleganckim designem, łączącym oryginalne kształty przeszkleń, model 207 SW Outdoor może być wyposażony, w zależności od wersji i kraju, w:
- panoramiczny szklany dach o powierzchni 1,106 m2 z elektryczną roletą;
- „kształtowane” belki dachowe o awangardowym designie;
- cieniowane tylne okna, wysokie boczne światła oraz szyba tylnej klapy;
- sportowy przód z aluminiowym grillem powietrza.
Ale naprawdę wyróżnia się swoim wyglądem oraz silnym duchem off-roadowym, który pochodzi z:
- zwiększonego prześwitu, podniesionego o 16 mm z przodu i 21 mm z tyłu;
- oryginalnych felg aluminiowych wyposażonych w specjalne opony Bridgestone Turanza 205/55R16;
- nowego profilu bocznego, który tworzy wrażenie siły i ochrony, składającego się z poszerzeń nadkoli, połączonych z przodu i z tyłu, a także po bokach za pomocą jednoczęściowych osłon progów w kolorze „szary Narbonnais” o długości 1,80 m, przypominających te spotykane w świecie 4×4, co dopełnia ochronę z przodu i z tyłu.
Nowoczesne silniki
Zarówno silniki benzynowe, jak i diesla charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i ochroną środowiska dzięki zmniejszonej emisji gazów „cieplarnianych”. Cechy te szczególnie odpowiadają „terenowemu charakterowi” i duchowi modelu 207 SW Outdoor.
Silniki benzynowe
1.4-litrowy 16v VTi: 70 kW (~95 KM) – 136 Nm przy 4000 obr./min – EP3
Najnowszy członek rodziny silników „EP”, ten silnik 1397 cm3 używa technologii, która jest prawdziwym nowym rozwiązaniem w tym segmencie i dla tego rozmiaru silnika. Dzieli całą technologię znaną z silnika 1.6 VTi – jego zmienne systemy czasowania dla wałków rozrządu dolotowego i wylotowego oraz zmienny skok zaworu dolotowego – co pozwala na stopniowe dostosowywanie maksymalnego skoku zaworu w zależności od położenia pedału przyspieszenia.
1.6-litrowy 16v VTi: 88 kW (~120 KM) – EP6
Przy użyciu tej samej technologii, 1.6-litrowy silnik benzynowy 16v (EP6) oferuje moc 88 kW (120 KM) i moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr./min.
Silnik ten dostępny jest z pięcio-biegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią biegów z kontrolą „Porsche Tiptronic Sequential”.
Silniki diesla HDi
Wyposażone w aluminiowy blok silnika, szesnastozaworową głowicę cylindrów oraz intercooler, te silniki korzystają z drugiej generacji systemu bezpośredniego wtrysku paliwa z wysokim ciśnieniem na szynie wspólnej (1600 barów) z wtryskiwaczami posiadającymi sześć bardzo małych otworów, co poprawia wzór rozpylania wtrysku.
Oferowane są dwie specyfikacje silnika:
1.6-litrowy 16v HDi: 66 kW (~90 KM) – DV6ATED4
Ten silnik charakteryzuje się mocą 66 kW (≈90 KM) przy 4000 obr./min i momentem obrotowym 215 Nm przy 1750 obr./min.
1.6-litrowy 16v HDi DPFS: 80 kW (~110 KM) – DV6TED4 DPFS
Ten silnik wyróżnia się mocą 80 kW (110 KM) oraz momentem obrotowym 240 Nm przy 1750 obr./min, który może osiągnąć 260 Nm tymczasowo w trzech najwyższych biegach dzięki funkcji „overboost”. Ta wersja ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz system filtra cząstek stałych na bazie dodatków (DPFS).
Zawieszenie i koła – pseudo SUV
Stylizacja zewnętrzna wzmacnia atrakcyjność „rekreacyjną” i dodaje odrobinę przygody dzięki zwiększonej wysokości zawieszenia pojazdu, podniesionej o 16 mm z przodu i 21 mm z tyłu, co stworzono dzięki zastosowaniu nowych sprężyn i większych opon.
Nawet przy tym niewielkim wzroście środka ciężkości, model 207 SW Outdoor musiał zachować istotne osiągi komfortu/prowadzenia, starannie opracowane dla modelu 207 SW; osiągnięto to poprzez skoncentrowanie się na trzech obszarach:
- standardowe wyposażenie w tylną belkę skrętną 40 000 Nm/rad (sztywność identyczna z 207 SW HDi), która również pełni rolę stabilizatora;
- felgi o szerokości 6.5” maksymalizujące osiągi nowych opon 205/55.16V Bridgestone Turanza;
- specyficzna kalibracja elektrycznego wspomagania kierownicy dostosowana do nowych opon.
W połączeniu z doskonałymi osiągami strukturalnymi modelu 207, w zakresie sztywności (0.9 mrad/100 daNm), uzyskane osiągi komfortu/prowadzenia zapewniają zarówno bezpieczeństwo, jak i przyjemność z jazdy.
Model 207 SW Outdoor korzysta z kompleksowej specyfikacji bezpieczeństwa podstawowego, która obejmuje co najmniej ABS, elektroniczną rozdział siły hamowania (EBFD) oraz wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA). System ESP (elektronika stabilizacyjna) jest oferowany jako opcja, której funkcje kontroli trakcji i kontroli poślizgu można odłączyć, aby poprawić przyczepność w trudnych warunkach, a następnie automatycznie połączyć powyżej 30 mph (50 km/h).
Podobnie jak w niedawnym modelu 207 SW, wersja Outdoor 1.6-litrowy HDi 80 kW (~110 KM) z ESP zawiera również funkcję SSP, po raz pierwszy zamontowaną w sportowym modelu 207 RC.
Ten system pozwala na komunikację między systemem ESP a elektrycznym wspomaganiem kierownicy, co umożliwia utrzymanie stabilności pojazdu podczas hamowania na nawierzchniach o różnym poziomie przyczepności, jednocześnie skracając całkowitą drogę hamowania.
Skrócenie może wynosić nawet 4 do 10% w zależności od nawierzchni, co może być kluczowe w sytuacjach awaryjnych.
Wysoko rozwinięte bezpieczeństwo wtórne