Peugeot 208 w wersji 3-drzwiowej został zaprezentowany w 2012 roku jednocześnie z wersją 5-drzwiową. Zastąpił starszy model 207 i wprowadził ulepszoną platformę, lepsze materiały oraz większe wnętrze.
Peugeot ma stosunkowo długą historię produkcji samochodów w segmencie supermini. Największą rewolucją w tej rodzinie był model Peugeot 205 z 1983 roku. Zgodnie z tradycją nazewnictwa, za nim poszły modele 206 i 207. Jeśli 207 był postrzegany jako ewolucja 206, to 208 był znacznie większym krokiem naprzód. To był samochód połączony z Internetem.
Samochód w segmencie supermini zaprojektowany został w bardziej agresywnym stylu. Wszystko z przodu było proporcjonalnie duże. Kratka w zderzaku, reflektory oraz boczne wloty powietrza z dolnej strony zderzaka niemal całkowicie pokrywały przednią część. Kratka nad zderzakiem była minimalna. Skośne słupki A wyglądały niemal jakby były połączone z nadkolami przednimi. Krótkie okno dachowe i spojler dopełniały całości. Wersja 3-drzwiowa miała sportowy wygląd i dłuższe drzwi przednie, co ułatwiało dostęp do tylnych drzwi. Tylne okna były stałe.
Wnętrze samochodu charakteryzowało się nietypowym designem, z deszczem rozdzielczym unoszącym się nad deską rozdzielczą oraz 7-calowym wyświetlaczem multimedialnym umieszczonym powyżej konsoli centralnej. Francuscy projektanci nie postawili na zwykły, prosty wygląd. Ich celem była atrakcyjność dla znacznie młodszej generacji, szczególnie w 3-drzwiowej wersji.
Pod maską mały Peugeot 208 był wyposażony w wybór 8 silników: 3 diesla i 5 benzynowych. W zależności od wersji, standardowo montowano 5- lub 6-biegową skrzynię manualną. W ofercie dostępna była zrobotyzowana skrzynia biegów o 5 lub 6 biegach.
Już na początku projektu techniczne wybory dotyczące projektu „A9” (wewnętrzny kod Peugeota 208) były ukierunkowane na platformie Grupy PSA, aby uzyskać szczególnie efektywną „wydajność architektoniczną”, pozwalającą na stworzenie pojazdu kompaktowego, lekkiego, przestronnego i aerodynamicznego.
Kompaktowość i lekkość
Zmniejszony zwis przedni (- 6 cm w porównaniu do 207) oraz krótszy zwis tylny (- 1 cm), w połączeniu z obniżoną wagą pojazdu, bezpośrednio przyczyniają się do poprawy proporcji, zwrotności i praktyczności codziennej (parkowanie, manewry itp.).
Aby maksymalnie zredukować wagę pojazdu, przeprowadzono prawdziwą „polowanie na nadmiarową wagę”, tworząc ogólnie „cnotliwą spiralę”, sprzyjającą zarówno zużyciu paliwa, jak i bezpieczeństwu oraz osiągom dynamicznym pojazdu. Każdy zaprojektowany element, każda użyta technika, każda część pojazdu itd. była brana pod uwagę przez każdego członka zespołu projektowego pracującego nad pojazdem: aluminiowy belka przednia-amortyzator, rozmiar przedniego subframe’u, laserowe spawanie dachu, szerokie zastosowanie paneli VHSS i UHSS (Bardzo Wysokiej Wytrzymałości Stali i Ultra Wysokiej Wytrzymałości Stali), wyciszenie silnika u źródła itd. Ostatecznie Peugeot 208 waży 110 kg mniej niż 207 z tym samym silnikiem 1.4l HDi, a nawet do 173 kg mniej w przypadku podstawowego silnika benzynowego o porównywalnej mocy; krótko mówiąc, wyczyn, który pozwala Peugeotowi 208 zaczynać od wagi 975 kg!
Ogromna przestrzeń w kabinie pasażerskiej
Rozstaw osi identyczny jak w modelu 207, zastosowanie bardziej kompaktowych tylnych oparć siedzeń oraz ogólna optymalizacja projektu zapewniają znacznie więcej przestrzeni z tyłu dla pasażerów (+ 5 cm miejsca na kolana w porównaniu do 207, który już oferuje dobre warunki) oraz większy bagażnik: 311 l objętości płynnej pod tylną półką (285 dm3 według standardu VDA) oraz do 1152 l objętości płynnej (1076 dm3 według standardu VDA), gdy tylne siedzenia są złożone.
Należy zauważyć, że ta ostatnia konfiguracja jest uzyskiwana bardzo łatwo, ponieważ tylne oparcia siedzeń składają się jednym prostym ruchem.
Optymalizacja aerodynamiki
Wymiary Peugeota 208, w szczególności szerokość (-2 cm) i wysokość (-1 cm w porównaniu do 207), jego objętości zaprojektowane ze szczególną uwagą oraz dbałość o każdy z jego elementów (osłony podwozia, spojler w niektórych wersjach itd.) pozwalają na maksymalną optymalizację jego aerodynamiki. Najlepsze wersje mają CdA wynoszące 0.61 (Cd 0.29), co plasuje je wśród najlepszych w swoim segmencie i, ponownie, sprzyja zużyciu paliwa i emisji CO2.
Stylowa regeneracja
„Zwinny, zmysłowy, atletyczny, intuicyjny, skondensowana energia, skok pokolenia”… te słowa zawarte zostały w specyfikacji projektu A9, a styliści zdołali nadać im sens, spójność i zilustrować je z objętościami predysponującymi do inspiracji. Od kompaktowej sylwetki, przez zmniejszone zwisy, po płynne linie między maską a słupkiem szyby… estetyczne kody marki zostały na nowo wynalezione, zarówno w ich głównych cechach, jak i w każdym detalu.
Bardzo charyzmatyczny przód
Przód, prawdziwy genetyczny podpis, odsłania nową, szczególnie charyzmatyczną twarz marki. Jego koci wyraz jest nowoczesniejszy, bogatszy i bardziej wyrafinowany, z szczególnym uwzględnieniem (w zależności od wersji) LED-ów i świetlika podkreślającego wyraz jednostki reflektorowej, zarówno w dzień, jak i w nocy. Ta sama dbałość dotyczy każdego elementu, na przykład obramowania świateł przeciwmgielnych.
W odniesieniu do grilla, ten został zaprojektowany jako prawdziwa unosząca się rzeźba. W rzeczywistości wydaje się, że odrywa się od karoserii i unosi w powietrzu, z chromowaną ramką o precyzyjnie uformowanych sekcjach. W jego wnętrzu pełna i technologiczna siatka, lub chromowane pręty, wzmacniają nowoczesność i bogactwo linii. Dzięki temu oryginalnemu designowi z powodzeniem wyraża ideę efektywności ekologicznej: zoptymalizowany rozmiar wlotu powietrza faktycznie sugeruje optymalizację jego zużycia paliwa.
Ostatecznie przód przedstawia się jako jednocześnie mocny i żywy, miękki i rasowy, technologiczny i radosny, naturalny i wyrafinowany.
Całkowita spójność projektu
Objętość pojazdu wydaje się rzeźbiona przez wiatr. Z napisu „PEUGEOT” wyfruwającego z bloku na górze grilla powstaje prawdziwy kręgosłup, który przechodzi przez maskę, wgryza się w górną część szyby, zostawia ślad w centrum dachu i odciska swój ruch aż do tyłu i linii otworu bagażnika. Tylne lampy, prawdziwe technologiczne ozdoby, również zawierają sygnaturę świetlną z, w szczególności, trzema iluminowanymi pazurami. W swoim kształcie przypominającym boomerang, co jest technicznym wyczynem, zdają się jednoczyć z nadwoziem.
Dwa różne typy nadwozia
Mięsiste, rzeźbione boki nadwozia oferują tożsamość, postawę, która jest bardzo różna w odmianach 3-drzwiowej i 5-drzwiowej. Drzwi tej drugiej wydają się być przecięte przez „nerw” biegnący od tylnych lamp w stronę przodu. W wersjach z najwyższej półki, oszklenie jest całkowicie otoczone chromem, co nigdy wcześniej nie miało miejsca w tym segmencie. Profil 3-drzwiowej wersji jest znacznie bardziej rzeźbiony, wyżłobiony, na wzór koncepcyjnego modelu SR1 (zaprezentowanego w styczniu 2010 i zaprojektowanego równolegle z 208). Inny detal w tym przypadku, kształt i ruch ćwierćpaneli przypominają na pierwszy rzut oka te z modelu 205, innego ikonicznego Peugeota.
Kompletnie przemyślane instrumenty i sterowanie
Czasami dostrzega się rzeczy, które wydają się niematerialne. Hatchback ma 4 koła, kierownicę… i przez to odczytujemy panel wskaźników. Historia pojazdu, rozwój techniczny, nawyki… ustanowiły to jako fakt.
Aż pewnego dnia ktoś miał pomysł.
Co jeśli, aby ułatwić manewrowanie i zwiększyć doznania z jazdy, średnica kierownicy została by zmniejszona? A co jeśli, aby ułatwić odczyt informacji na panelu wskaźników oraz zwiększyć komfort i bezpieczeństwo, eliminując konieczność odrywania wzroku od drogi, pozycja panelu wskaźników zostałaby podniesiona?
Znów Peugeot 208 nie podlega rozwojowi: łamie ustanowione zasady, aby zaoferować nową ergonomię jazdy, klarowną, naturalną, sprzyjającą łatwości prowadzenia, manewrowości, precyzji… bardziej intymny związek z pojazdem, poczucie bycia z nim w jedności.
Liczni ludzie, którzy go testowali w różnych sytuacjach, są zauroczeni zwrotnością, jaką pojazd oferuje, obiecującą praktyczność codziennych manewrów. Niektórzy kierowcy widzą w tym stymulujące i interaktywne środowisko, inni dostrzegają bardziej sportowe cechy, z bardziej wrażliwą pozycją oraz łatwością i precyzją zaangażowania w określonych sytuacjach.
Ekran dotykowy: intuicyjna łączność
W zgodzie z duchem czasów, spójny z nową ergonomią swoich instrumentów i sterowania, Peugeot 208 zaoferuje większości swoich klientów, tj. od 2 poziomu wyposażenia (około 80% mixu!), duży 7-calowy kolorowy ekran dotykowy z starannie zaprojektowaną grafiką (rozdzielczość 800 x 480) i intuicyjną obsługą.
Umożliwia łatwy dostęp do różnych funkcji: radia, zestawu głośnomówiącego Bluetooth czy odtwarzania plików muzycznych przez połączenie USB lub strumieniowe.
Ekran przyjmuje pół-unoszący styl, ponieważ projektanci chcieli go wyróżnić w bardzo atrakcyjny sposób. Jest umieszczony w wyrazisty sposób, w zasięgu ręki i na wysokości oczu, dla maksymalnego bezpieczeństwa, komfortu i harmonii z innymi elementami deski rozdzielczej.
Dostęp do przystępnej cenowo nawigacji
Ten graficzny interfejs dotykowy jest wstępnie wyposażony w opcję nawigacji z mapą Europy. I to jest dostępne w przystępnej cenie, poniżej 500 euro, co stawia go w bardzo konkurencyjnej pozycji na rynku systemów nawigacji pokładowej w pojazdach.
Czysta, współczesna i wyrafinowana atmosfera wnętrza
Instrumenty i sterowanie, które zostały przemyślane strukturalnie, stworzyły wcześniej niespotykaną przestrzeń wyrazu dla stylistów.
Projekt deski rozdzielczej łączy linie stylu, które są zarówno unoszące się, jak i graficzne. Troska o postrzeganą jakość dostrzegalna jest wszędzie, obsesyjna dbałość o detale, jak wentylatory na końcu deski rozdzielczej w kształcie kociego oka, liczne „wielokątne” elementy nawiązujące do niektórych sekcji stylu zewnętrznego (grill, dach, wycięcie bagażnika…)… wszystko zostało przemyślane i na nowo przemyślane, od kształtu osłon drzwi po dźwignię zmiany biegów.
Zgrupowanie wszystkich elementów sterujących audio na ekranie dotykowym również umożliwia uproszczenie interfejsu „człowiek-maszyna” przy znacznym zmniejszeniu liczby przycisków i elementów sterujących, sprzyjając czystemu i nowoczesnemu designowi.
Oświetlenie atmosferyczne, dekoracje… dbałość o detale
Wnętrze panelu wskaźników otrzymało bardzo techniczne wykończenie, z analogowymi tarczami jako odniesieniu do precyzyjnej mechaniki, cyfrowym ekranem, na którym prędkość jest zawsze wyraźnie widoczna, oraz efektami podświetlenia nadającymi całości czystości i elegancji.
Ponadto, oświetlenie atmosferyczne zostało szczególnie uwzględnione przez stylistów, z dominującym białym światłem, bardzo wysokiej klasy, szczególnie dla wyświetlaczy, lub LED-ami z niebieskim światłem konturującymi szklany panoramiczny dach w nocy, jeśli jest zamontowany w pojeździe, z efektem „komety” (zmieniające odcienie niebieskiego).
Dekoracje są również bardzo elaborowane i dostępne w zależności od atmosfery i poziomu wyposażenia. Lakierowana czerń na przednim panelu, dekoracje w różnych odcieniach czerni/niebieskiego lub ciemnego chromu na poprzeczkach drzwi… gama z licznymi osobowościami, które zawsze są w nowoczesnej i wyrafinowanej atmosferze.
Wnętrze oferujące codzienną praktyczność
To wnętrze oferuje równie dużą codzienną praktyczność w rezultacie, z licznymi dobrze przemyślanymi schowkami, takimi jak głęboki schowek znajdujący się przed dźwignią zmiany biegów, który można wykorzystać na puszki lub jako przestrzeń dla smartfona, lub pojemne kieszenie w drzwiach itd.
Dobrego zaprojektowania akustyka
Ta atmosfera została również szczególnie dobrze zaprojektowana pod względem akustyki i komfortu drgań. Podobnie jak w przypadku pracy wykonanej nad modelem 508, poprzez śledzenie hałasu do źródła (akustyczna „enkapsulacja” zespołów napędowych), cisza na pokładzie została znacznie poprawiona w porównaniu do 207, przy jednoczesnym przyczynieniu się do zmniejszenia wagi pojazdu.
Wreszcie, atmosfera kabiny pasażerskiej harmonizuje z resztą pojazdu: prosta i wyrafinowana, technologiczna i intuicyjna, nowoczesna i wysokiej jakości.
Gamę wysokowydajnych jednostek napędowych
Waga, aerodynamika, bardzo niskie i ultra niskie opory toczenia oraz oczywiście wiedza i innowacje technologiczne Grupy w dziedzinie silników to czynniki, które pozwalają na przejście do nowego poziomu wydajności CO2 w gamie pojazdów marki. Efektywność silników diesla HDi PEF i silników benzynowych VTi oraz THP, wzmocniona przez pojawienie się nowej generacji silników benzynowych 3-cylindrowych, w rzeczywistości przyczynia się do zmniejszenia o 34 g/km średniej emisji CO2 w gamie Peugeota 208 w porównaniu do wprowadzenia gamy 207, oraz różnicy do 46 g dla podstawowego silnika benzynowego. Tak więc, 208 dąży do objęcia pozycji lidera w swoim segmencie.
Gama diesli Peugeota 208:
- 1.4l HDi PEF 50 kW (68 hp), 160 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów; CO2: 98 g/km
- 1.4l e-HDi PEF 50 kW (68 hp), 160 Nm, 5-biegowa skrzynia biegów z pilotem, Stop & Start; CO2: 87 g/km
- 1.6 l e-HDi PEF 68 kW (92 hp), 230 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów, Stop & Start; CO2: 98 g/km
- 1.6 l e-HDi PEF 68 kW (92 hp), 230 Nm, 6-biegowa skrzynia biegów z pilotem, Stop & Start; CO2: 98 g/km
- 1.6l e-HDi PEF 84 kW (115 hp), 270/285 Nm, 6-biegowa manualna skrzynia biegów, Stop & Start; CO2: 99 g/km
Gama benzynowa Peugeota 208:
- 1.0 l VTi 50 kW (68 hp); 95 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów; 99 g/km
- 1.2 l VTi 60 kW (82 hp); 118 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów; 104 g/km
- 1.4 l VTi 70 kW (95 hp); 136 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów: 129 g/km
- 1.6 l VTi 88 kW (120 hp); 160 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów: 134 g/km
- 1.6 l THP 115 kW (156 hp), 240/260 Nm, 6-biegowa manualna skrzynia biegów; CO2: 135 g/km
Rozszerzona gama e-HDi
Po premierze modeli 508 i nowego 308 w 2011 roku, 208 skorzysta z technologii e-HDi w 4 z 5 swoich jednostek napędowych diesla. Szybki, skuteczny i cichy, ten nowej generacji system Stop&Start umożliwia połączenie zmniejszonego zużycia paliwa i emisji CO2 (aż o -15% w mieście) z maksymalną przyjemnością użytkowania, dzięki wyłączeniu silnika i niemal natychmiastowemu uruchomieniu bez hałasu i wibracji. Tak więc, z Peugeotem 208 ta technologia, szeroko doceniana przy swojej premierze, staje się dostępna dla maksymalnej liczby klientów, sprzyjając ich codziennemu zużyciu paliwa i przyjemności z jazdy.
Nowa generacja silników 3-cylindrowych
Nowy etap strategii downsizingu Grupy, ta nowa generacja bloku silnika pozwala na prawdziwy przełom w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2, jednocześnie oferując dobry poziom osiągów dla wersji „podstawowej”.
Zaprojektowane przez Grupę PSA Peugeot Citroën i produkowane w fabryce w Trémery we Francji, wersje 1.0 l i 1.2 l VTi pozwolą 208 na oferowanie wersji benzynowych z emisją 99 g/km i 104 g/km CO2. Te silniki z pośrednim wtryskiem mają odpowiednio maksymalne moce 50 i 60 kW (68 i 82 hp) przy 6,000 obrotów na minutę oraz maksymalny moment obrotowy 95 i 118 Nm przy 3,000 i 2,750 obrotach na minutę. Ten blok zaprojektowano tak, aby był jednocześnie bardzo kompaktowy i lekki, z aluminium w budowie bloku silnika i głowicy cylindrów, wlot spalin zintegrowany w głowicy… Korzysta on również z licznych rozwiązań technologicznych, takich jak system zmiennego czasowania zaworów (VVT) na wałkach rozrządu ssących i wydechowych czy zmienna pompa olejowa o różnej wydajności.
Nowy etap w ekoprojektowaniu
Ekoprojektowanie to kolejny obszar, w którym Peugeot 208 musiał udowodnić swoje pionierskie podejście. Dzięki integracji 25% „zielonych materiałów” spośród 170 kg polimerów (bez gumy) obecnych w pojeździe (w porównaniu do 7% w modelu 207), 208 wkracza w nowy etap ekoprojektowania. W szczególności posiada całkowicie zrecyklingowany tylny zderzak, co jest światowym rekordem dla tych materiałów, które do tej pory wykorzystywane były tylko dla ukrytych części, a także ramę chłodnicy i wentylator, które są również w pełni zrecyklingowane.
Ten typ zderzaka pozwoli na oszczędność 1600 ton oleju w ciągu roku. Te zielone materiały tworzą również liczne części lub funkcje pojazdu (wnętrze nadkól, tylny zderzak, wyciszenie, mata bagażnika, kierownica, fotele, pokrywa silnika, filtr powietrza itd.).
Wersja o niskim zużyciu paliwa i super efektywna
Łącząc esencję projektu A9, przeglądając każdy aspekt konstrukcji, wersja o niskim zużyciu paliwa osiąga wydajność aerodynamiczną (Cx wynoszący 0,29) dzięki optymalizacji przepływów powietrza: przedni grill, tylny spojler, nisko oporowe kołpaki, opony ultra niskiego oporu, deflektor. W ten sposób, z silnikiem 1.4 l e-HDi FAP 50 kW (68 KM) połączonym z 5-biegową skrzynią biegów, emisje CO2 ograniczają się do 87 g/km, co odpowiada połączonemu zużyciu 3.4 l/100km (83.1 mpg).
Ta wersja pokazuje swoje osiągi dzięki specyficznym komponentom, które są doskonale zintegrowane w stylu i pożądanym wyglądzie: przedni grill w Manhattan satynowym wykończeniu z chromowanym wykończeniem, czarny błyszczący tylni spojler, dwukolorowe felgi.
W zależności od wybranego poziomu wykończenia (Access lub Active) ta wersja może być wyposażona w szereg akcesoriów: ekran dotykowy, panoramiczny szklany dach, 15-calowe felgi aluminiowe, tylne czujniki parkowania, lakier metalizowany itd.
Trzymanie drogi: wiedza marki
Marka Peugeot wykazała pełnię swojej wiedzy w opracowaniu nowej kombinacji, na bardzo wysokim poziomie, jeśli chodzi o trzymanie drogi swojego Peugeota 208, aby zrealizować i wzbogacić ideę przyjemności z jazdy, jednocześnie dostosowując ją do oczekiwań dzisiejszych klientów.
Tak więc, chęć ustanowienia go jako wzorca w swoim segmencie doprowadziła do pragnienia zachowania uznawanej stabilności i dynamiki modelu 207, ale bez kompromisów w zakresie komfortu.
Wspierane przez swojego pseudo-zawieszenia przedniego typu MacPherson, tylnego zawieszenia typu deformowalnego, doskonałości jego zespołów sprężynowo-tłumiących i precyzyjnego dostrojenia ekspertów Lwa w tej dziedzinie, trzymanie drogi 208 również korzysta z wysiłków w celu zmniejszenia wagi, aby uzyskać jak najwięcej zarówno pod względem dynamiki, jak i komfortu.
Ta kombinacja jest również dostosowana do osiągów różnych silników pojazdu, aby zaoferować spójne i postępowe kroki w górę, zgodne z oczekiwaniami klientów.
Tak więc, w Peugeot 208 1.6 l THP z 115 kW (156 KM) dostępnego latem 2012 r., przedni subframe jest wzmocniony, aby zapewnić sztywność i prowadzenie przedniego zawieszenia zgodnie z potencjałem osiągów jego silnika.
Dopasowane hamulce, ESP w standardzie
System hamulcowy jest dostosowany do osiągów silników. 208 jest wyposażony w przednie tarcze hamulcowe w 2 różnych rozmiarach: 266 x 22 mm i 302 x 26 mm dla wersji 1.6 l THP 115 kW (156 KM). Z tyłu gama wyposażona jest w tarcze 249 x 9 mm lub bębny 8″ dla silników benzynowych 3-cylindrowych, 1.4 l HDi PEF i 1.4 l e-HDi PEF.
Innym istotnym faktem dla pojazdu, wszystkie modele 208 są wyposażone w ESP nowej generacji w Europie, w tym ASR (kontrola trakcji), CDS (kontrola stabilności), EBA (asystent hamowania awaryjnego) i EBFD (elektroniczna dystrybucja siły hamowania). To ESP można wyłączyć przez kierowcę w modelu Peugeot 208 1.6 l THP 115 kW (156 KM).
Odnowione doznania dzięki innowacyjnemu designowi i wyposażeniu
208 z powodzeniem odnowiło przyjemność z jazdy swojego kierowcy dzięki tym nowym instrumentom i sterowaniu. Dzięki małej kierownicy, ale także umiejscowieniu panelu wskaźników na wysokiej pozycji i dużemu kolorowemu ekranowi dotykowemu, 208 oferuje użytkownikowi całkowicie nowe doświadczenie jazdy. Jego ergonomia zapewnia wrażenia z manewrowania i zwrotności, szczególnie przy niskich prędkościach.
Te wskazówki sensoryczne są wspierane przez elektryczne wspomaganie kierownicy. Nowy system kierowniczy typu „bezszczotkowego”, opracowany dla pojazdu, biorąc pod uwagę jego nową kombinację równowagi i wagi. Jak w modelu 207, kierownica musiała spełniać wymagania marki: precyzyjna i informacyjna, a jednocześnie szczególnie zwrotna przy niskich prędkościach.
Pod koniec 2012 roku Peugeot 208 uzyska dodatkowe wyposażenie, rzadkie w segmencie B, które znacznie ułatwi codzienne życie kierowcy w mieście: funkcję Park Assist. Gdy zidentyfikowane zostanie równoległe miejsce parkingowe, system automatycznie wykonuje manewry kierownicą, aby zaparkować pojazd bez żadnej pomocy kierowcy, który jedynie kontroluje pedały gazu i hamulca. Magia!
W zależności od wersji, 208 może być również wyposażony w statyczne oświetlenie kierunkowe, które optymalizuje widoczność boczną przy niskich prędkościach (poniżej 25 mph [40 km/h]) w warunkach miejskich, na skrzyżowaniach, podczas manewrów parkingowych, na krętych drogach itd. W rzeczywistości, promień światła z jednego z dwóch świateł przeciwmgielnych oświetla wnętrze odpowiadającego zakrętu, w zależności od kąta kierownicy i włączenia kierunkowskazu.
Najwyższy poziom bezpieczeństwa podstawowego, wtórnego i trzeciego
Peugeot 208 korzysta z wysokiego poziomu bezpieczeństwa podstawowego, poprzez swoje trzymanie drogi i konstrukcję („panel wskaźników wyświetlany na szybie”, ESP w standardzie, tempomat/ogranicznik prędkości w wielu wersjach …).
Pojazd jest również zaprojektowany tak, aby zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa wtórnego niż ten w modelu 207, najlepszym w segmencie.
Jego deformowalna struktura obejmuje w szczególności aluminiowy „belka-absorber” z przodu, co również umożliwia skrócenie długości zwisu. Tu znowu, bezpieczeństwo w pełni korzysta z ograniczenia całkowitej wagi pojazdu.
Peugeot 208 jest wyposażony w skuteczne urządzenia zabezpieczające: 2 poduszki powietrzne z przodu, 2 poduszki powietrzne boczne z przodu, 2 poduszki powietrzne kurtynowe, 2 miejsca Isofix z 3 punktami zakotwiczenia z tyłu.
Liczne inne urządzenia (aktywna podpora dla nóg, składana kolumna kierownicy, pin zabezpieczający gwarantujący połączenie między drzwiami a słupkiem centralnym…) ograniczają konsekwencje uderzenia dla pasażerów pojazdu.
Peugeot 208 korzysta również z przywództwa marki w zakresie bezpieczeństwa trzeciego poprzez oferowanie, jak w większości pojazdów w gamie, systemu, który oferuje usługi Peugeot Connect SOS i Peugeot Connect Assistance bezpłatnie i bez ograniczeń czasowych.