Peugeot 208 zadebiutował w 2012 roku. Zastąpił starszy model 207 i przyniósł ze sobą nowocześniejszą platformę, lepsze materiały oraz większe wnętrze.
Peugeot ma stosunkowo długą historię w produkcji samochodów z segmentu supermini. Największą rewolucją w ich rodzinie był model Peugeot 205 z 1983 roku. Kontynuując swoją tradycję nazewniczą, powstały kolejne modele: 206 i 207. Jeśli 207 był bardziej ewolucją 206, to 208 stanowił znaczny krok naprzód. To był samochód, który mógł być połączony z Internetem.
Supermini zostało zaprojektowane w bardziej agresywnym stylu. Wszystko z przodu było proporcjonalnie duże. Grill zintegrowany z zderzakiem, reflektory oraz boczne wloty powietrza z dolnej części zderzaka prawie całkowicie pokrywały przednią część. Grill nad zderzakiem był minimalny. Pochylone słupki A wyglądały, jakby były połączone z nadkolami przednimi. Krótkie okno dachowe i spojler na dachu dopełniały całości. Z tyłu, lampy tylne miały nieregularny kształt.
W środku, samochód wyróżniał się nietypowym designem, z zestawem wskaźników umieszczonym nad deską rozdzielczą oraz siedmiocalowym wyświetlaczem infotainment zamontowanym nad konsolą centralną. Francuscy projektanci nie postawili na prostotę. Celowali w znacznie młodsze pokolenie.
Pod maską, mały Peugeot 208 był wyposażony w wybór 8 silników: 3 diesle i 5 benzynowych. W zależności od wersji, standardowo montowano skrzynię biegów manualną 5- lub 6-biegową. Na liście opcji znajdowała się zrobotyzowana skrzynia biegów 5- lub 6-biegowa.
Już na samym początku projektu, decyzje techniczne kształtujące projekt „A9” (wewnętrzna nazwa kodowa Peugeot 208) były podejmowane na podstawie platformy grupy PSA, aby uzyskać szczególnie efektywną „wydajność architektoniczną”, co pozwoliło na stworzenie pojazdu, który jest kompaktowy, lekki, przestronny i aerodynamiczny.
Kompaktowość i lekkość
Zmniejszony przedni zwis (-6 cm w porównaniu z modelem 207) oraz krótszy tylny zwis (-1 cm), wraz z obniżoną wagą pojazdu, korzystnie wpływają na proporcje, zwrotność i codzienną praktyczność (parkowanie, manewrowanie itp.).
Aby maksymalnie obniżyć wagę pojazdu, przeprowadzono prawdziwe „polowanie na zbędny ciężar”, tworząc „spiralę korzyści”, sprzyjającą zmniejszeniu zużycia paliwa, pasywnej bezpieczeństwa oraz dynamiki pojazdu. Każdy zaprojektowany element, każda użyta technika, każda część pojazdu itd. były brane pod uwagę przez każdego członka zespołu projektowego pracującego nad pojazdem: aluminiowy przedni belka-absorber, rozmiar przedniego subframe’u, spawanie laserowe dachu, szerokie wykorzystanie paneli VHSS i UHSS (bardzo wysokostrzewany stal i ultrawysokostrzewany stal), wygłuszanie silnika u źródła itd. Ostatecznie Peugeot 208 waży 110 kg mniej niż 207 z tym samym silnikiem 1.4l HDi, a nawet do 173 kg mniej w przypadku podstawowego silnika benzynowego o porównywalnej mocy; krótko mówiąc, jest to osiągnięcie, które pozwala Peugeot 208 startować z wagą 975 kg!
Przestronny kokpit
Rozstaw osi identyczny jak w modelu 207, zastosowanie bardziej kompaktowych oparć przednich siedzeń oraz ogólna optymalizacja projektu zapewniają znacznie więcej miejsca w tylnej części dla pasażerów (+5 cm miejsca na kolana w porównaniu z 207, który już oferuje dobre wymiary) oraz większy bagażnik: 311 l pojemności płynnej poniżej tylnej półki (285 dm3 według standardu VDA) i do 1152 l pojemności płynnej (1076 dm3 według standardu VDA), gdy tylne siedzenia są złożone.
Należy zauważyć, że ta ostatnia konfiguracja uzyskiwana jest bardzo łatwo, ponieważ tylne oparcia składają się jednym prostym ruchem.
Optymalizowana aerodynamika
Wymiary Peugeot 208, szczególnie szerokość (-2 cm) i wysokość (-1 cm w porównaniu z 207), jego objętości zaprojektowane z szczególną uwagą oraz dbałość o każdy z jego elementów (osłony pod nadwoziem, spojler w niektórych wersjach itp.) pozwalają na maksymalną optymalizację aerodynamiki. Najlepsze wersje mają wartość CdA równą 0,61 (Cd = 0,29), co plasuje je w czołówce swojego segmentu i sprzyja zmniejszeniu zużycia paliwa oraz emisji CO2.
Stylistyczne odnowienie
„Zwinny, zmysłowy, atletyczny, intuicyjny, skoncentrowana energia, skok pokoleniowy”… te słowa znalazły się w specyfikacji projektu A9, a styliści zdołali nadać im sens, spójność oraz zilustrować je poprzez formy predysponujące do inspiracji. Od kompaktowej sylwetki, przez zmniejszone zwisy, po płynne linie między maską a słupkiem przednim,… kody estetyczne marki zostały na nowo wymyślone, zarówno w swoich głównych cechach, jak i w każdym detalu.
Bardzo charakterystyczny przód
Przód, prawdziwy podpis genetyczny, odsłania nową, szczególnie charyzmatyczną twarz marki. Jego koci wyraz jest bardziej nowoczesny, bogaty i wyrafinowany, z LED-ami i światłem kierunkowym podkreślającymi wyraz reflektora zarówno w dzień, jak i w nocy. Taka sama dbałość dotyczy każdego elementu, na przykład wykończenia otoczenia lamp przeciwmgielnych.
Co do kratki, jest ona modelowana jak prawdziwa unosząca się rzeźba. W rzeczywistości wydaje się oddzielać od nadwozia i unosić w powietrzu, z chromowanym otoczeniem o precyzyjnie uformowanych sekcjach. Wewnątrz znajduje się pełna i technologiczna siatka, lub chromowane paski, wzmacniające nowoczesność i bogactwo linii. Dzięki temu oryginalnemu wzornictwu skutecznie wyraża ideę efektywności środowiskowej: zoptymalizowany rozmiar wlotu powietrza sugeruje w rzeczywistości optymalizację jego zużycia paliwa.
Ostatecznie przód wydaje się zarówno silny, jak i żywy, łagodny i rasowy, technologiczny i radosny, naturalny i wyrafinowany.
Ogólna spójność projektu
Objętość pojazdu wygląda jakby była wyrzeźbiona przez wiatr. Z napisu „PEUGEOT” wyciętego w bloku u góry kratki wydobywa się prawdziwy kręgosłup, który przebiega przez maskę, wgryza się w górną część szyby, pozostawia ślad na środku dachu i imituje swój ruch aż do tyłu oraz linii otwarcia bagażnika. Tylne lampy, prawdziwe technologiczne ozdoby, również zawierają światło sygnalizacyjne, z trzema podświetlonymi pazurami. Dzięki swojemu kształtowi przypominającemu boomerang, co jest technicznym osiągnięciem, wydają się jednoczyć z nadwoziem.
Rodzaje nadwozia różniące się od siebie
Mięśnie rzeźbionych boków nadwozia oferują tożsamość, postawę, która znacznie różni się w wersjach 3-drzwiowej i 5-drzwiowej. Drzwi tej drugiej wydają się być przecięte przez „nerw” biegnący od tylnych lamp do przodu. W wersjach wysokiej klasy, szkło jest całkowicie otoczone chromem, co jest cechą, której nigdy wcześniej nie widziano w tym segmencie. Profil 3-drzwiowej wersji jest znacznie bardziej rzeźbiony, wyprofilowany, w stylu samochodu koncepcyjnego SR1 (zaprezentowanego w styczniu 2010 roku, zaprojektowanego równocześnie z 208). Inny szczegół w tym przypadku, kształt i ruch bocznej części są na pierwszy rzut oka podobne do 205, innego ikonicznego modelu Peugeot.
Całkowicie przemyślane instrumenty i sterowanie
Czasami zauważane są rzeczy, które wydają się nietypowe. Hatchback ma 4 koła, kierownicę… i przez to odczytujemy wskaźniki. Historia pojazdów mechanicznych, rozwój techniczny, przyzwyczajenia,… ustaliły to jako fakt.
Aż pewnego dnia ktoś ma pomysł.
A co jeśli, aby ułatwić manewrowanie i zwiększyć wrażenia podczas jazdy, zmniejszyć średnicę kierownicy? A co jeśli, aby ułatwić odczytywanie informacji na panelu i zwiększyć komfort oraz bezpieczeństwo, eliminując potrzebę odrywania wzroku od drogi, podnieść pozycję wskaźników?
Tutaj ponownie Peugeot 208 nie poddaje się rozwojowi: łamie ustalone zasady, aby zaoferować nową ergonomię jazdy, przejrzystą, naturalną, sprzyjającą łatwości prowadzenia, manewrowania, precyzji,… bardziej intymną relację z pojazdem, uczucie bycia w harmonii z nim.
Liczne osoby, które go testowały w różnych sytuacjach, są zachwycone zwrotnością, jaką oferuje pojazd, obiecującą praktyczność podczas codziennych manewrów. Niektórzy kierowcy widzą w nim stymulujące i interaktywne otoczenie, inni dostrzegają bardziej sportowe cechy, z bardziej wrażliwą pozycją oraz łatwością i precyzją współpracy w niektórych sytuacjach.
Ekran dotykowy: intuicyjna łączność
Zgodnie z duchem czasów, w zgodzie z nową ergonomią instrumentów i elementów sterujących, Peugeot 208 zaoferuje przeważającej części swoich klientów, czyli od 2. poziomu wyposażenia (około 80% mieszanki!) duży, 7-calowy kolorowy ekran dotykowy z starannie zaprojektowaną grafiką (rozdzielczość 800 x 480) i intuicyjną obsługą.
Umożliwia łatwy dostęp do różnych funkcji: radio, zestaw głośnomówiący Bluetooth czy odtwarzanie plików muzycznych przez połączenie USB lub streaming audio.
Ekran przyjmuje pół-unoszący styl, ponieważ projektanci chcieli podkreślić go w sposób bardzo atrakcyjny. Jest umieszczony w sposób wyraźny, w zasięgu ręki i na wysokości oczu, dla maksymalnego bezpieczeństwa, komfortu i harmonii z innymi elementami deski rozdzielczej.
Dostęp do przystępnej nawigacji
Ten graficzny interfejs dotykowy jest wstępnie wyposażony w opcję nawigacji z mapą Europy. I jest dostępny w rozsądnej cenie, poniżej 500 euro, co stawia go w bardzo konkurencyjnej pozycji na rynku systemów nawigacji w pojazdach.
Czysta, nowoczesna i wyrafinowana atmosfera wnętrza
Instrumenty i elementy sterujące, które zostały strukturalnie przemyślane, zapewniły stylistom niespotykaną wcześniej przestrzeń wyrazu.
Projekt deski rozdzielczej łączy linie stylu, które są zarówno unoszące się, jak i graficzne. Dbałość o jakość postrzeganą widać wszędzie, obsesyjna uwaga na szczegóły, jak otwory wentylacyjne na końcu deski rozdzielczej w kształcie kociego oka, liczne „faketed” komponenty odzwierciedlające niektóre sekcje stylu zewnętrznego (kratka, dach, wycięcie bagażnika…)… wszystko zostało przemyślane i na nowo zaprojektowane, od kształtu nakładek na drzwi do dźwigni zmiany biegów.
Grupa wszystkich elementów sterujących audio na ekranie dotykowym umożliwia również uproszczenie interfejsu „człowiek-maszyna”, znacznie redukując liczbę przycisków i elementów sterujących, sprzyjając czystemu i nowoczesnemu wzornictwu.
Oświetlenie atmosferyczne, dekoracje… dbałość o szczegóły
Wnętrze panelu wskaźników zostało poddane bardzo technologicznemu traktowaniu, z analogowymi wskaźnikami jako odniesieniem do precyzyjnej mechaniki, cyfrowym ekranem, na którym prędkość jest zawsze czytelnie widoczna i efektami podświetlenia, które nadają całości czystość i elegancję.
Co więcej, styl poświęcił szczególną uwagę światłu atmosferycznemu, z przeważnie białym oświetleniem, bardzo wysokiej jakości, szczególnie dla wyświetlaczy, lub LED-ami z niebieskim światłem okalającymi panoramiczny dach szklany w nocy, jeśli jest zamontowany w pojeździe, z efektem „komety” (zmienne odcienie niebieskiego).
Dekoracje są również bardzo wyszukane i dostępne zgodnie z atmosferą i poziomem wyposażenia. Lakierowany czarny kolor na przedniej desce, dekoracje w różnych odcieniach czarnym/niebieskim lub ciemnym chromie na poprzeczkach drzwi,… gama o wielu osobowościach, która zawsze jest w nowoczesnej i wyrafinowanej atmosferze.
Wnętrze oferujące codzienną praktyczność
To wnętrze oferuje znaczną codzienną praktyczność dzięki licznym dobrze przemyślanym schowkom, takim jak głęboki schowek znajdujący się przed dźwignią zmiany biegów, który można wykorzystać na puszki lub jako miejsce na smartfon, czy przestronnych kieszeniach w drzwiach itd.
Dobrze zaprojektowana akustyka
Ta atmosfera jest również szczególnie dobrze przemyślana pod względem akustyki i komfortu wibracji. Wzorem dla prac prowadzonych nad modelem 508, przez śledzenie hałasu u źródła (akustyczna „enkapsulacja” układów napędowych), znacznie poprawiono ciszę w kabinie w porównaniu do modelu 207, jednocześnie przyczyniając się do zmniejszenia wagi pojazdu.
W końcu atmosfera przestrzeni pasażerskiej jest w harmonii z resztą pojazdu: prosta i wyrafinowana, technologiczna i intuicyjna, nowoczesna i wysokiej jakości.
Gama silników o wysokiej wydajności
Waga, aerodynamika, bardzo niskie i ultra niskoprolkowe opony oraz oczywiście wiedza i innowacje technologiczne Grupy w dziedzinie silników to czynniki, które pozwalają na przeniesienie gamy 208 na nowy poziom wydajności CO2 pojazdu marki. Efektywność silników diesla HDi PEF i silników benzynowych VTi oraz THP, wzmocniona przybyciem nowej generacji silników benzynowych o 3 cylindrach, w rzeczywistości przyczynia się do obniżenia średniej emisji CO2 gamy Peugeot 208 o 34 g/km w porównaniu z początkową gamą modelu 207, a różnica ta sięga nawet 46 g dla podstawowego silnika benzynowego. Tak więc 208 ma na celu zajęcie pozycji lidera w swoim segmencie.
Gama silników diesla Peugeot 208:
1.4l HDi PEF 50 kW (68 KM), 160 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów; CO2: 98 g/km
1.4l e-HDi PEF 50 kW (68 KM), 160 Nm, 5-biegowa skrzynia biegów z pilotem, Stop & Start; CO2: 87 g/km
1.6 l e-HDi PEF 68 kW (92 KM), 230 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów, Stop & Start; CO2: 98 g/km
1.6 l e-HDi PEF 68 kW (92 KM), 230 Nm, 6-biegowa skrzynia biegów z pilotem, Stop & Start; CO2: 98 g/km
1.6l e-HDi PEF 84 kW (115 KM), 270/285 Nm, 6-biegowa manualna skrzynia biegów, Stop & Start; CO2: 99 g/km
Gama silników benzynowych Peugeot 208:
1.0 l VTi 50 kW (68 KM); 95 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów; 99 g/km
1.2 l VTi 60 kW (82 KM); 118 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów; 104 g/km
1.4 l VTi 70 kW (95 KM); 136 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów: 129 g/km
1.6 l VTi 88 kW (120 KM); 160 Nm, 5-biegowa manualna skrzynia biegów: 134 g/km
1.6 l THP 115 kW (156 KM), 240/260 Nm, 6-biegowa manualna skrzynia biegów; CO2: 135 g/km
Rozszerzona gama e-HDi
Po premierze modeli 508 i nowego 308 w 2011 roku, 208 skorzysta z technologii e-HDi w 4 z 5 silników diesla. Szybki, skuteczny i cichy, ten nowej generacji system Stop & Start pozwala na połączenie zmniejszonego zużycia paliwa i emisji CO2 (do -15% w mieście) z maksymalną przyjemnością z użytkowania, dzięki wyłączeniu silnika i niemal natychmiastowemu ponownemu uruchomieniu, bez hałasu i wibracji. Tak więc, z Peugeot 208 ta technologia, szeroko uznawana przy premierze, staje się dostępna dla jak najszerszej grupy klientów, ułatwiając ich codzienne zużycie paliwa i przyjemność z jazdy.
Nowa generacja silników 3-cylindrowych
Nowy etap w strategii downsizingu grupy, ta nowa generacja silników pozwala na prawdziwy przełom pod względem zużycia paliwa i emisji CO2, oferując jednocześnie dobry poziom wydajności dla wersji „podstawowej”.
Zaprojektowane przez grupę PSA Peugeot Citroën i produkowane w jej fabryce w Trémery we Francji, wersje 1.0 l i 1.2 l VTi umożliwią 208 oferowanie silników benzynowych o emisji 99 g/km i 104 g/km CO2. Te silniki o zapłonie samoczynnym mają maksymalne moce odpowiednio wynoszące 50 i 60 kW (68 i 82 KM) przy 6000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący odpowiednio 95 i 118 Nm przy 3000 i 2750 obr./min. Ten blok jest zaprojektowany jako bardzo kompaktowy i lekki, z aluminiowym blokiem cylindrów i głowicą cylindrów, zintegrowanym kolektorem wydechowym w głowicy… Korzysta również z wielu technologicznych cech, takich jak system zmiennego rozrządu (VVT) na wale korbowym dolotowym i wydechowym, czy zmiennej pojemności pompy olejowej.
Nowy etap w ekoprojektowaniu
Ekoprojektowanie to kolejna dziedzina, w której Peugeot 208 musiał udowodnić, że jest pionierem. Z integracją 25% „zielonych materiałów” spośród 170 kg polimerów (bez gumy) obecnych w pojeździe (w porównaniu do 7% w 207), 208 wkracza na nowy etap w zakresie ekoprojektowania. W szczególności ma całkowicie recyklingowany tylny zderzak, co jest światowym rekordem dla tych materiałów, dotychczas używanych tylko do ukrytych elementów, a także ramę chłodnicy i wentylator, które również są całkowicie recyklingowane.
Ten typ zderzaka sam w sobie pozwoli na zaoszczędzenie 1600 ton oleju rocznie. Te zielone materiały tworzą również liczne części lub funkcje pojazdu (wnętrze nadkola, tylny zderzak, wygłuszenie, mata bagażnika, kierownica, siedzenia, osłona silnika, filtr powietrza itd.).
Wersja o niskim zużyciu i ultra-wydajności
Zbiegając się z istotą projektu A9, przeglądając każdy aspekt projektowania, wersja o niskim zużyciu osiąga wydajność aerodynamiczną (Cx = 0,29) dzięki optymalizacji przepływów powietrza: przedni grill, tylny spojler, niskoprolkowe felgi, opony o ultra-niskim oporze, deflektor. W ten sposób, z silnikiem 1.4 l e-HDi FAP 50 kW (68 KM) połączonym z 5-biegową skrzynią biegów, emisje CO2 są ograniczone do 87 g/km, co odpowiada połączeniu zużycia na poziomie 3,4 l/100km (83,1 mpg).
Ta wersja demonstruje swoją wydajność dzięki specyficznym komponentom, które są idealnie zintegrowane w stylu i pożądanym wyglądzie: przedni grill w satynowym wykończeniu Manhattan z chromowanym wykończeniem, czarny błyszczący tylny spojler, dwukolorowe felgi.
W zależności od wybranego poziomu wyposażenia (Access lub Active) ta wersja może być wyposażona w szereg akcesoriów: ekran dotykowy, panoramiczny szklany dach, 15-calowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania z tyłu, lakier metaliczny itd.
Stabilność: doświadczenie marki
Marka Peugeot wykazała pełną rozległość swojej wiedzy w opracowywaniu nowej kombinacji, na bardzo wysokim poziomie, jeśli chodzi o stabilność swojego Peugeot 208, w celu wzmocnienia i wzbogacenia idei przyjemności z jazdy, dostosowując ją do oczekiwań współczesnych klientów.
Celem było ustanowienie 208 jako wzoru w swoim segmencie, co prowadziło do chęci zachowania uznawanej stabilności i dynamiki modelu 207, ale bez uszczerbku dla komfortu.
Dzięki pseudo-zawieszeniu MacPherson z przodu, deformowanemu tylnej osi, doskonałości zespołów sprężynowo-amortyzacyjnych oraz precyzyjnemu strojeniu przez ekspertów Lwa w tej dziedzinie, stabilność 208 również korzysta z wysiłków mających na celu obniżenie wagi, aby uzyskać korzyści zarówno w zakresie dynamiki, jak i komfortu.
Ta kombinacja jest dostosowana do osiągów różnych silników pojazdu, aby zaoferować spójne i progresywne kroki, w zgodzie z oczekiwaniami klientów.
Tak więc, w Peugeot 208 1.6 l THP o mocy 115 kW (156 KM), dostępnej latem 2012 roku, przedni subframe został wzmocniony, aby zapewnić sztywność i prowadzenie przedniego zawieszenia zgodnie z potencjałem wydajności jego silnika.
Dostosowane hamowanie, ESP w standardzie
System hamulcowy dostosowany jest do wydajności silników. 208 jest wyposażony w tarcze hamulcowe z przodu w 2 różnych rozmiarach: 266 x 22 mm i 302 x 26 mm dla wersji 1.6 l THP 115 kW (156 KM). Z tyłu gama wyposażona jest w tarcze 249 x 9 mm lub bębny 8″ dla silników benzynowych 3-cylindrowych, 1.4 l HDi PEF i 1.4 l e-HDi PEF.
Innym istotnym faktem dla pojazdu jest to, że wszystkie modele 208 wyposażone są w ESP na nowej generacji w Europie, w tym ASR (kontrola trakcji), CDS (kontrola stabilności), EBA (wsparcie hamowania awaryjnego) oraz EBFD (elektroniczna dystrybucja siły hamowania). To ESP można dezaktywować przez kierowcę w Peugeot 208 1.6 l THP 115kW (156 KM).
Odnowione doznania, dzięki innowacyjnemu designowi i wyposażeniu
208 odnosi również sukces w odnawianiu przyjemności z jazdy swojego kierowcy dzięki nowym instrumentom i elementom sterującym. Dzięki małej kierownicy, a także umieszczonemu wysoko panelowi wskaźników oraz dużemu kolorowemu ekranowi dotykowemu, 208 oferuje użytkownikowi zupełnie nowe doświadczenie w prowadzeniu. Jego ergonomia zapewnia wrażenia manewrowości i zwrotności, szczególnie przy niskich prędkościach.
Te wskazania są wspierane przez elektryczne wspomaganie kierownicy. Nowy system kierowniczy typu „bezszczotkowego”, opracowany dla pojazdu, uwzględnia nową kombinację w zakresie balansu i wagi. Jak w modelu 207, kierownica musi odpowiadać wiedzy marki: precyzyjna i informacyjna, a jednocześnie szczególnie zwrotna przy niskich prędkościach.
Pod koniec 2012 roku Peugeot 208 zyska dodatkowe wyposażenie, rzadkie w segmencie B, ułatwiające kierowcy codzienne życie w mieście: funkcję Park Assist. Gdy przestrzeń do równoległego parkowania zostaje zidentyfikowana, system automatycznie manewruje kierownicą, aby zaparkować pojazd bez żadnej pomocy ze strony kierowcy, który jedynie musi kontrolować pedały przyspieszenia i hamulca. Cuda!
W zależności od wersji, 208 może być również wyposażony w statyczne oświetlenie kierunkowe, które optymalizuje widoczność boczną przy niskich prędkościach (poniżej 25 mph [40 km/h]) w warunkach miejskich, na skrzyżowaniach, podczas manewrów parkowania, na krętych drogach itd. W rzeczywistości wiązka światła z jednego z dwóch świateł przeciwmgielnych oświetla wnętrze odpowiadającego zakrętu, w zależności od kąta kierownicy i włączenia kierunkowskazu.
Podstawowe, drugorzędne i trzeciorzędne bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Peugeot 208 korzysta z wysokiego poziomu bezpieczeństwa podstawowego, dzięki swojej stabilności i konstrukcji („panel wskaźników typu head-up”, ESP w standardzie, tempomat/ogranicznik prędkości w wielu wersjach…).
Pojazd został również zaprojektowany w sposób, który zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa drugorzędnego niż w modelu 207, najlepszym w swoim segmencie.
Jego deformowalna konstrukcja obejmuje w szczególności aluminiowy „belka-absorber” z przodu, co umożliwia również skrócenie długości zwisu. Tutaj po raz kolejny bezpieczeństwo korzysta w pełni z ograniczenia ogólnej wagi pojazdu.
Peugeot 208 wyposażony jest w skuteczne urządzenia zabezpieczające: 2 poduszki powietrzne z przodu, 2 poduszki boczne z przodu, 2 poduszki kurtynowe, 2 miejsca Isofix z 3 punktami mocowania z tyłu.
Liczne inne urządzenia (aktywna podpora, składana kolumna kierownicy, zatrzask gwarantujący połączenie między drzwiami a słupkiem środkowym…) ograniczają skutki uderzenia dla pasażerów pojazdu.
Peugeot 208 korzysta również z liderstwa marki w zakresie bezpieczeństwa trzeciorzędnego, oferując, jak w większości pojazdów w gamie, system, który oferuje darmowe i nieograniczone czasowo usługi Peugeot Connect SOS i Peugeot Connect Assistance.