Peugeot 3008 po raz pierwszy zaprezentowano na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku, a jego oficjalna premiera miała miejsce w maju 2009 roku, po drobnych zmianach w designie. Peugeot 3008 wyróżniał się jako samochód zapewniający komfort jazdy, z bardzo efektywną gamą silników.
Francuski producent pojazdów stworzył ten samochód jako crossover pomiędzy modelami 308 a 4007, celując w segment miejskich SUV-ów – praktycznych MPV. 3008 obiecywał zmniejszone zużycie paliwa i emisję spalin, a także dobrą akustykę, co zapewniało przyjemną jazdę nawet w wersjach z silnikiem diesla.
Jego główne atuty to nowa 6-biegowa skrzynia biegów opracowana przez PSA oraz nowy silnik diesla 2.0 HDI FAP, który spełniał normy emisji EURO 5. Wnętrze zostało zmienione stylistycznie, podążając za bardziej uporządkowanym wzorem i dążąc do znanej „niemieckiej jakości”.
3008 nie był oferowany z napędem na cztery koła, jednak Peugeot wyposażył pojazd w system nazwany „Grip Control”, który dobrze radził sobie w trudnych warunkach, takich jak śnieg czy błoto.
Samochód zyskał ogromną przestrzeń ładunkową dzięki składanym tylnym siedzeniom. Objętość bagażnika wzrosła z 512 litrów do 1,604 litrów po złożeniu siedzeń. Zużycie paliwa zostało zredukowane do zaledwie 4,9 litra/100 km, co czyni silnik 1.6-litra najefektywniejszym.
Peugeot 3008 to kompaktowy i przestronny crossover. Reprezentuje nową i innowacyjną ofertę, nie tylko w gamie Peugeot, ale również na współczesnym rynku motoryzacyjnym. Produkowany we wschodniej Francji w zakładzie produkcyjnym w Sochaux, jego koncepcja i specyfikacja czerpią z całego doświadczenia i wartości marki Peugeot.
Peugeot 3008 znajduje się na skrzyżowaniu kilku istniejących typów pojazdów: SUV, MPV i hatchback. Samochód czerpie swoje mocne strony z tej mieszanki koncepcji motoryzacyjnych, jednocześnie przyjmując szereg nowych i oryginalnych technologii (Dynamic Roll Control, Grip Control itp.), co pozwala na połączenie specyfikacji, które często są uważane za niekompatybilne (przyjemność z jazdy w „wysokim” pojeździe, poprawiona przyczepność, a jednocześnie przyjazność dla środowiska itp.).
Dzięki swojemu nonkonformistycznemu podejściu i zdecydowanej stylistyce, Peugeot 3008, zaprojektowany jako pojazd pionierski, oferuje oryginalne rozwiązanie i optymalną wszechstronność dla klientów poszukujących nowoczesności, praktyczności i przyjemności z jazdy.
Ochronny, wszechstronny i podnoszący status, Peugeot 3008, crossover pod każdym względem, otwiera nowe horyzonty motoryzacyjne.
Architektura Peugeot 3008 skutecznie łączy jednokomorową sylwetkę nadwozia z umieszczonym bardziej z przodu przednim szyby, z elementami zapożyczonymi ze świata SUV, takimi jak dolna klapa bagażnika (lub hobby), opadające boczne okna oraz podniesiona pozycja siedzenia.
Styl pojazdu osiąga harmonijne połączenie różnych gatunków. Jego zrównoważone proporcje oraz dynamiczne i robustne linie wskazują na innowacyjny charakter samochodu.
Z przodu geny stylistyczne Peugeot ewoluowały, aby dostosować się do dużych rozmiarów pojazdu, podczas gdy z tyłu szerokie rzeźbione boki wizualnie łączą samochód z drogą.
W zależności od poziomu wyposażenia, pojazd może mieć elementy stylizacyjne do jazdy w terenie, w szczególności wstawki na progach i dolnych panelach.
W przestronnym wnętrzu, kierowca zajmuje ergonomiczną i szczególnie luksusową pozycję, która przywodzi na myśl świat luksusowego coupé i jest podobna do kokpitu samolotu.
Pasażerowie mogą cieszyć się przestronnym i niezwykle komfortowym wnętrzem (w zakresie designu, foteli, akustyki itp.), gdzie każdy pasażer poczuje się naturalnie swobodnie. Aby jeszcze bardziej zwiększyć jasność i widoczność wnętrza, mogą skorzystać z dużego szklanego dachu o powierzchni 1,60 m2.
Jego wnętrze Multiflex można przekształcać w zależności od potrzeb dzięki podłodze ładunkowej z trzema pozycjami i składanym tylnym fotelom. Po złożeniu tych ostatnich, wraz z tylnym oparciem fotela pasażera, Peugeot 3008 oferuje idealnie płaską podłogę od dolnej klapy bagażnika do panelu deski rozdzielczej. Jego objętość ładunkowa pod półką bagażnika wzrasta wtedy z 512 litrów (lub 432 dm3 zgodnie ze standardem VDA) do 1,604 (lub 1,241 dm3 VDA) za przednimi fotelami.
Aby zapewnić spokój i bezpieczeństwo wszystkim swoim pasażerom, kierowca może korzystać z technologii, która jest rzadko spotykana w tym segmencie rynku:
- Wyświetlacz Head Up,
- Alarm odległości (pomaga kierowcy utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu z przodu w zależności od prędkości),
- automatyczna elektryczna hamulce postojowe, asystent jazdy pod górę,
- szereg systemów telematycznych z nawigacją satelitarną.
PEUGEOT 3008, CROSSOVER Z UNIKALNYMI DOŚWIADCZENIAMI Z JAZDY I INTELIGENTNYM TRAKCJONOWYM SYSTEMEM OFF-ROAD
Dzięki doświadczeniu Peugeot i zastosowaniu nowej technologii, Peugeot 3008 oferuje właściwości jezdne, które mogą konkurować z najlepszymi samochodami osobowymi, co nie jest łatwym wyzwaniem dla „przestronnego i wysokiego” pojazdu. Podjęto wszelkie starania, aby zapewnić liderujące w klasie poziomy trakcji we wszystkich wersjach Peugeot 3008, nie rezygnując przy tym z komfortu pasażerów. Rzeczywiście, Peugeot 3008 stanie się nowym punktem odniesienia w świecie przestronnych, kompaktowych pojazdów pod względem przyjemności z jazdy i aktywnego bezpieczeństwa.
Osiąga to dzięki doskonałej sztywności nadwozia, dużym kołom i zawieszeniu składającemu się z przedniego zawieszenia typu McPherson oraz tylnego zawieszenia z belką skrętną.
W połączeniu z dwoma najbardziej efektywnymi silnikami (1.6 litra THP i nowym 2.0 litra HDi FAP), system Dynamic Roll Control, zamontowany w tylnym zawieszeniu, wyznacza nowe standardy w zakresie kontroli przechyłów nadwozia, zachowując jednocześnie optymalne właściwości amortyzacji.
Kolejną nowością jest system Grip Control. Składający się z zaawansowanego systemu kontroli trakcji i specjalnych opon Mud & Snow, optymalizuje przyczepność obu przednich kół Peugeot 3008 do prawdziwej jazdy w terenie. Kierowca steruje systemem za pomocą pokrętła z pięcioma ustawieniami: Standard, Śnieg, Off Road (Błoto/Ziemia/Mokra trawa), Piasek oraz ESP off.
PEUGEOT 3008, ŚRODOWISKOWO PRZYJAZNY CROSSOVER
Na wczesnym etapie projektu poszukiwanie optymalnej efektywności ekologicznej było dużym priorytetem, zwłaszcza że pojazd był crossoverem.
Szczególną uwagę zwrócono na aerodynamikę samochodu (Cx wynoszące zaledwie 0,296), optymalizację wagi (lekkie materiały, spawanie laserowe itp.) oraz opony Michelin o niskim oporze toczenia (z modelu Peugeot 308), które są montowane w większości wersji.
W sercu ekologicznej efektywności Peugeot 3008 znajdują się sześć układów napędowych z najnowocześniejszymi technologiami w segmencie, zarówno dla silników benzynowych (z silnikami 1.6 litra VTi i THP opracowanymi we współpracy z grupą BMW), jak i dla silników diesla (1.6 i 2.0 litra HDi z filtrem cząstek stałych). Zużycie paliwa w najbardziej eco-friendly wersji wynosi zatem zaledwie 4,9 litra/100 km lub 130 g/km CO2.
W 2009 roku gama Peugeot 3008 będzie przedstawiać się następująco:
Diesel HDi FAP:
1.6 litra HDi FAP 80 kW (110 KM), 240 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna – CO2: 137 g/km
1.6 litra HDi FAP 80 kW (110 KM), 240 Nm, 6-biegowa manualna skrzynia elektronicznie sterowana – CO2: 130 g/km
2.0 litra HDi FAP 110 kW (150 KM), 340 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna – Euro 5, CO2: 146 g/km
2.0 litra HDi FAP 120 kW (163 KM), 340 Nm, 6-biegowa automatyczna skrzynia – Euro 5, CO2: 176 g/km
Benzyna:
1.6 litra VTi 88 kW (120 KM), 160 Nm, 5-biegowa skrzynia manualna – Euro 5, CO2: 165 g/km
1.6 litra THP 110 kW (150 KM), 240 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna – CO2: 176 g/km, oraz 1.6 litra
THP 115 kW (156 KM), 240 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna – Euro 5, CO2: 170 g/km
Ostatecznie, od 2011 roku, Peugeot 3008 będzie pierwszym pojazdem w grupie PSA Peugeot Citroën, który skorzysta z technologii HYbrid4, zaprezentowanej na koncepcie Prologue HYbrid4 na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku. Ta technologia, stanowiąca prawdziwy przełom w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2 (przy redukcji o około 35%), umożliwia również napęd na cztery koła dzięki napędowi na przednie koła dostarczanemu przez silnik diesla HDi FAP i napędowi na tylne koła dostarczanemu przez silnik elektryczny. Ten ostatni pozwala również na tryb „czystej elektryczności”, czyli bez emisji.
PEUGEOT 3008, CROSSOVER, W KTÓRYM MOŻESZ CZUĆ SIĘ BEZPIECZNIE
Peugeot 3008 został zaprojektowany, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo w każdym aspekcie:
- pierwszorzędne bezpieczeństwo zapewniane jest dzięki wysokim poziomom trakcji,
- drugorzędne bezpieczeństwo opiera się na szczególnie zoptymalizowanej konstrukcji (z trzema strukturami lub kanałami absorpcji uderzeń z przodu oraz zastosowaniem absorberów uderzeń Bogé) i efektywnych środkach ochrony (w tym sześciu poduszek powietrznych),
- trzeciorzędne bezpieczeństwo zapewnia usługa awaryjna Peugeot, która może zlokalizować pojazd i wysłać służby ratunkowe w przypadku incydentu. Ta usługa, po raz pierwszy uruchomiona w 2003 roku, jest dostępna bezpłatnie z nowym systemem telematycznym WIP Com 3D dostępnym w Peugeot 3008.
PEUGEOT 3008, CROSSOVER PODNOSZĄCY STATUS Z AMBICJONERSKIMI CELAMI JAKOŚCIOWYMI
Opierając się na tych samych procesach, które po raz pierwszy wprowadzono przy wprowadzeniu modelu 308, zarówno postrzegana jakość, jak i prowadzenie były priorytetem podczas projektowania, rozwoju i produkcji Peugeot 3008.
Na przykład, obecnie trwa główny program testów drogowych na 3 000 000 kilometrów, aby zebrać informacje, które pomogą w optymalizacji jakości pojazdu w czasie jego wprowadzenia na rynek. Podobnie, zwiększono liczbę kontroli jakości na każdym etapie produkcji.
Ta stała dążenie do wyższej jakości na wszystkich poziomach będzie miała również pozytywny wpływ na trwałość, niezawodność i koszty eksploatacji Peugeot 3008.
Będzie miała również bezpośredni wpływ na „całkowity koszt posiadania”, co jest ważnym czynnikiem dla wielu właścicieli i kluczowym rozważaniem dla nabywców flotowych.
Koszty eksploatacji oraz wartość rezydualna pojazdu będą również zależne od atrakcyjności samochodu, jego efektywności ekologicznej i kosztów napraw, parametry, w których Peugeot 3008 ma solidne argumenty na swoją korzyść.
PEUGEOT 3008, CROSSOVER DOSTĘPNY W PROSTEJ I JASNEJ GAMIE