Peugeot 3008 z 2013 roku był odświeżoną wersją samochodu 3w1, który miał zaspokajać potrzeby rodzin w zakresie transportu, zarówno w codziennych dojazdach, jak i długich podróżach po Europie.
Przed światowym kryzysem finansowym w latach 2008-2010 nikt nie wiedział, w jakim kierunku podąży rynek. Czy będą to hatchbacki, SUV-y, czy minivany. Dlatego Peugeot stworzył pojazd, który łączył w sobie cechy wszystkich trzech: model 3008 z 2009 roku.
W 2013 roku świat wychodził z problemów finansowych, a francuski producent postanowił przeprowadzić facelifting swojego modelu 3008. W tym czasie stało się jasne, że rynek zmierza w kierunku SUV-ów, ale Peugeot nie był na to gotowy. Zamiast budować zupełnie nowy pojazd, dział marketingu zdecydował o zmianie wyglądu już istniejącego 3008. Samochód oparty był na platformie EMP2, która była wykorzystywana w wielu pojazdach, w tym w hatchbacku 308. Nowy design obejmował nowe reflektory, nowe zderzaki oraz nowe lampy tylne LED.
Wnętrze również zostało ulepszone. Łączność Bluetooth stała się standardem w całej gamie, a opcjonalnie dostępny był wyświetlacz przezierny przed kierowcą. W wersji topowej zainstalowano kamerę do parkowania z tyłu. Dzięki wyższej pozycji siedzącej dla wszystkich pasażerów, miejsce na nogi i głowy było przestronnie dla wszystkich miejsc.
Biorąc pod uwagę, że kierunek rynku zmierzał w stronę segmentu SUV i crossoverów, Peugeot zainstalował inteligentny przedni dyferencjał, który pomagał w znalezieniu przyczepności w trybie off-road. Model 3008 miał napęd na przednie koła, więc największym wyzwaniem terenowym, które mógł pokonać, były nieutwardzone drogi.
Z ponad 500 000 sprzedanych egzemplarzy na całym świecie, przekraczając oryginalne prognozy o 50%, Peugeot 3008 odnosi sukces dzięki swojemu silnemu charakterowi. Skierowany do klientów, którzy wyzwalają się od konwencji, ten kompaktowy crossover łączy w sobie cechy SUV-a, hatchbacka i MPV.
Nowoczesność tego modelu polega na umiejętności połączenia atrakcyjnego stylu Peugeot z mocą crossovera, łącząc przyjemność z prowadzenia i funkcjonalność. Wszechstronny, jego zdolności ujawniają się podczas użytkowania. Jego kokpit i technologiczne wyposażenie stymulują kierowcę, który korzysta w pełni z dynamicznych cech, które są jednymi z najlepszych w segmencie.
Ten crossover zrewolucjonizował rynek, wprowadzając na rynek połączenie silnika diesla i elektrycznego, jako pierwszy na świecie. Od momentu wprowadzenia na rynek, technologia HYbrid4 zdobyła wielu klientów, stanowiąc ponad 10% sprzedaży modelu Peugeot 3008. W Europie 6% nabywców pojazdów hybrydowych również wybiera model 3008 HYbrid4.
Zachowując wszystkie swoje atuty, najnowsze modele Peugeot 3008 i 3008 HYbrid4 wyróżniają się eleganckim i nowoczesnym stylem, podkreślonym nowymi światłami. Z przodu i z tyłu ich sygnatury świetlne teraz identyfikują je precyzyjnie. Nowe wyposażenie technologiczne zwiększa ich dynamizm i płynność użytkowania. Na wyświetlaczu head-up kolorowa ilustracja odróżnia różne funkcje dla natychmiastowego powiadomienia. Nowa kamera cofania ułatwia manewrowanie, wyświetlając obszar tuż za pojazdem.
Naturalna, intensywna i elegancka obecność
Crossover Peugeot 3008 zrewolucjonizował rynek, łącząc różne typy pojazdów w całkowicie nowy sposób: dynamikę hatchbacka, jednoprzestrzenną konstrukcję MPV i wysoką architekturę SUV-a. Jego zmniejszone wymiary (4.365 m długości, 1.837 m szerokości) zdobi potężny i wyrafinowany styl.
Przyjmując najnowsze kody stylistyczne marki, Peugeot 3008 pewnie afirmuje swój charakter i cechy: wysoka jakość i współczesny styl, siła, komfort we wszystkich sytuacjach oraz wrażenia z jazdy z umiejętnością adaptacji.
Siła jest widoczna od pierwszego kontaktu, ponieważ ochrona nadwozia jest uspokajająca, a spasowanie precyzyjne. Nadwozie otoczone jest strukturalnymi nadkolami, błotnikami z ekspresyjnymi fałdami, stalowymi wykończeniami z wyraźnym rzeźbieniem 3D i progami. Na nich efekt świetlny potwierdza tożsamość crossovera. Model 3008 spoczywa na felgach, które łączą lekkość i moc, wykończonych w diamencikowym połysku i dostępnych w kolorze Anthra Grey na felgach 16″ i 17″, a na 18″ w błyszczącym czarnym.
Charakter przedniej części, która została całkowicie przebudowana, jest wyrazisty dzięki kontrastującym elementom. Kratka i wykończenia świateł przeciwmgłowych wydają się tworzyć jedną chromowaną część wyrastającą z nadwozia. Ozdobiona dwoma cienkimi chromowanymi paskami, wlot powietrza wzmacnia naturalną obecność Peugeot 3008, nadając mu również wygląd stabilności. Wykończenia świateł przeciwmgłowych czerpią swoją inspirację z najnowszych pojazdów koncepcyjnych produkowanych przez markę.
Innowacyjne technologiczne reflektory z żywym wyglądem również wydają się być wtopione w nadwozie. Są starannie zaprojektowane z subtelnym kontrastem materiałów. Źródło światła jest zintegrowane na czarnej masce otoczonej chromowanym elementem. Odpoczywa na wskazniku kierunkowskazu i sygnaturze świetlnej, obydwa z LED-ami typu płaskiego. Na koniec, boczny poprzeczny element rzeźbiony w piaskowanym chromie łączy wszystkie te komponenty. W najwyższej wersji reflektory zawierają soczewkę ksenonową z automatyczną regulacją wysokości i kierunkową.
Emblemat Lwa dominuje nad tym bogatym, wysokiej jakości przodem. Ruch, który wychodzi z jego zagłębienia, przebiega przez maskę, a naturalnie następnie przez szybę i dach. Obfity ruch sugeruje komfortową przestrzeń dla pasażerów wewnątrz. Akcenty chromowane na górnym wykończeniu szyb, progach i pokrywach lusterek podkreślają wysoki poziom jakości. Lew zdobi również tylne drzwi, towarzysząc nazwie marki. Nowe tylne światła z ciemnym odcieniem nowatorsko podkreślają sygnaturę świetlną – podświetlane przez LED-y, trzy unoszące się pazury mają wyrazisty design i wyłaniają się z lampy z efektem 3D.
Aby dopełnić model 3008 według osobistych gustów, oferta obejmuje dziewięć kolorów, w tym Ruby Red, nowy odcień oraz Pearlescent White, trójwarstwowy lakier. W modelu 3008 HYbrid4 dostępnych jest teraz sześć kolorów, w tym Shark Grey.
Instrumenty i sterowanie, podstawy doświadczenia
Po otwarciu drzwi, wnętrze pasażerskie okazuje się nowym źródłem zaskoczenia i atrakcji. Światło dostarczane przez panoramiczny szklany dach ujawnia instrumenty i sterowanie o doskonałej ergonomii, z wysoką jakością i klarownością. Kierowca zajmuje miejsce w prawdziwym kokpicie z pozycją siedzącą typu hatchback, aby cieszyć się widokiem do przodu w wyjątkowym doświadczeniu w crossoverze tego segmentu.
W centrum pola widzenia kierowcy, nad deską rozdzielczą, wyświetlacz 'head-up’ prezentuje kluczowe informacje na zwijanym pasku poliwęglanowym (kluczowe informacje: prędkość pojazdu i, jeśli wybrano, ogranicznik prędkości / tempomat, a także czujnik odległości mierzący dystans do pojazdu z przodu, informacje dostarczane przez Alert Dystansu). Aby ułatwić odczyt, każda funkcja prezentowana jest teraz w pełnym kolorze: biała dla aktualnej prędkości pojazdu, pomarańczowa dla ogranicznika prędkości, zielona dla tempomatu i czerwona dla Alertu Dystansu.
Na centralnym wyświetlaczu ekran zwijany wyświetla interfejs dla systemu audio-nawigacji, komputera pokładowego, asystenta parkowania z przodu i z tyłu oraz obraz nagrywany przez kamerę cofania. Różne parametry wyświetlacza head-up i Alertu Dystansu zarządzane są przez przełączniki Toggle, którymi łatwo sterować palcami.
Kontrolki umożliwiające zarządzanie postępem pojazdu są zgrupowane na konsoli centralnej, która rozciąga się do tylnych siedzeń. Z przedramieniem spoczywającym idealnie na podłokietniku (który skrywa przestronną przestrzeń do przechowywania), kierowca może łatwo przeskakiwać z jednej funkcji do drugiej, co obiecuje dużą reaktywność: dźwignia zmiany biegów, elektryczny hamulec ręczny, Grip Control (dla zwiększonej kontroli trakcji). Konsola ma grawerowanie laserowe, efekt uzyskany dzięki narzędziu sterowanemu cyfrowo. Wiązka rysuje graduację linii przez depigmentację farby na górnej warstwie, przy zachowaniu właściwości oryginalnego materiału.
Nowe wykończenia
W poziomie Active nowe strukturalne wykończenie nosi nazwę Grikol, które ma efekt przeplatania się włókien, zmieniający się w zależności od tego, jak pada światło, efektem jest zmiana od matowego do błyszczącego wykończenia. W poziomie Allure oferuje eleganckie i techniczne wykończenie, które łączy materiały. Centralna część poduszek siedzeń i oparć siedzeń cechuje tekstyl Grikol, dostępny w trzech kolorach: Guérande, Mistral i Ikoïa (specyficzny dla modelu 3008 HYbrid4). Można również wybrać Pakiet Skórzany. Górne części osłon drzwi i deski rozdzielczej również pokryte są skórą w Pakiecie Full Leather, który obejmuje również elektryczną regulację fotela kierowcy.
Komfort i praktyczność użytkowania
Pasażerowie czują się zrelaksowani, gdziekolwiek siedzą, dzięki wysokiemu poziomowi dźwiękoszczelności i dużej przeszklonej powierzchni, która zalewa wnętrze światłem. Panoramiczny szklany dach zwiększa przeszkloną powierzchnię do imponujących 5 m². Jest także przyciemniany, aby ograniczyć wnikanie światła i ciepła, a także wyposażony w elektryczną roletę.
W nocy naturalne światło jest zastępowane oświetleniem w przednich podnóżkach oraz ambiowym LED w konsoli dachowej. Światło towarzyszy nawet użytkownikowi poza Peugeot 3008 dzięki funkcji Follow Me Home, która utrzymuje światła przez maksymalnie trzydzieści sekund, co wystarcza na przykład do dotarcia do domu, lub za pomocą oświetlenia prowadzącego przy otwieraniu drzwi. Czas ten można dostosować dla wygody użytkownika.
W ergonomicznym kokpicie kierowca znajduje się w dynamicznej pozycji inspirowanej hatchbackiem. Ta cecha segmentu osiągnięta jest dzięki trzem uniwersalnym stawom, co pozwala na ustawienie idealnego kąta dla kierownicy. Z przodu pasażerowie mogą cieszyć się podróżą w pełnym bezpieczeństwie, oddzieleni dobrze umiejscowionym uchwytem, który łączy konsolę centralną z deską rozdzielczą. Z tyłu pasażerowie korzystają z dużej przestrzeni dzięki aerodynamicznym skorupom siedzeń skierowanym ku nim. Wszystkie siedzenia wbudowane są w piankę o różnej gęstości w zależności od obszaru kontaktu. Tak więc, oparcia siedzeń i poduszki oferują doskonały komfort, podczas gdy boczna część zapewnia mocniejsze wsparcie.
Wyposażenie technologiczne dla zwiększonego bezpieczeństwa
Poza znacznie rozwiniętą ochroną pasażerów, crossover Peugeot 3008 ma szereg technologicznych funkcji poprawiających bezpieczeństwo, jak tempomat i ogranicznik prędkości. Dodatkowo, korzystając z radaru 24GHz zamontowanego z przodu pojazdu, Alert Dystansu nieustannie oblicza odległość od pojazdu z przodu, wyrażoną w sekundach. Jeśli ten pomiar spadnie poniżej progu ustalonego przez kierowcę, na wyświetlaczu head-up pojawia się powiadomienie wizualne.
W mieście system pomiaru dostępnego miejsca informuje kierowcę, gdy tylko znajdzie odpowiednio dopasowaną przestrzeń do zaparkowania pojazdu. Następnie wystarczy, że kierowca spokojnie manewruje crossoverem korzystając z dwóch elementów wyposażenia. Asystenci parkowania z przodu i z tyłu wskazują odległość między pojazdem a przeszkodą. Grafika na ekranie oraz dźwiękowe alerty, które stają się coraz częstsze, gdy dystans maleje, informują kierowcę o jego swobodzie manewrowania. Nowa funkcja ułatwia manewry. Kamera cofania wyświetla obszar za pojazdem na ekranie. Jej projektowany zarys pojazdu zaznaczony jest następnie kolorowymi liniami na wyświetlaczu.
Po zaparkowaniu pojazdu, elektryczny hamulec ręczny automatycznie uruchamia się po wyłączeniu zapłonu. ECU, powiązane z ESP, zarządza siłą, która ma być zastosowana w zależności od nachylenia. Zostaje w trybie oczekiwania, gdy pojazd jest unieruchomiony, aby dostosować siłę, jeśli zajdzie taka potrzeba. Jeśli pojazd jest w ruchu, ale zapłon nie został wyłączony, elektryczne sterowanie można aktywować ręcznie jednym dotknięciem przycisku umieszczonego wygodnie na konsoli centralnej.
Przy ruszaniu, elektryczny hamulec ręczny automatycznie zwalnia, gdy kierowca naciska pedał przyspieszenia. Ponadto, to rozwiązanie technologiczne pozwala na integrację kompaktowego urządzenia sterującego hamulcem ręcznym, a tym samym na instalację dużej przestrzeni do przechowywania.
Peugeot 3008 jest również standardowo wyposażony w Hill Assist, co zwiększa komfort użytkowania, ale również myśli o bezpieczeństwie. Gdy pojazd znajduje się na nachyleniu, a kierowca zwolni pedał hamulca, ta funkcja utrzymuje działanie hamulców przez kilka sekund. Kierowca ma wtedy wystarczająco dużo czasu, aby nacisnąć pedał przyspieszenia bez obaw o najmniejszy niepożądany ruch pojazdu przy ruszaniu na wzniesieniu w biegu do przodu lub w tył, na przykład podczas parkowania równoległego.
Schowek dla wszystkich miejsc
Dla codziennej praktyczności wnętrze pasażerskie ma liczne schowki, które łącznie oferują prawie 50 litrów. Centralny podłokietnik skrywa ogromną pojemność 13,5 litra, stale wentylowany. Może pomieścić na przykład butelkę 1,5 litra. Przedni pasażerowie mają 7,0 litra w schowkach drzwiowych, 3,7 litra zamkniętego schowka pod kierownicą i 4,1 litra w schowku, z siatką po prawej stronie konsoli centralnej (tylko w wersji lewostronnej). Tak samo jest z tyłu: dwa schowki zintegrowane są pod stopami pasażerów, 3,3 litra po lewej i 3,8 litra po prawej, są schowki drzwiowe o pojemności 2,5 litra, a także siatki z tyłu przednich siedzeń.
Dobrze przemyślana modułowość
Tylną klapę i dolną klapę lub strefę hobby można obciążyć do 200 kg, co otwiera bardzo dostępny bagażnik. W rzeczywistości wnętrze Multiflex pozwala dostosować bagażnik Peugeot 3008 do własnych potrzeb dzięki trzem pozycjom podłogi bagażnika i składanym oparciom tylnych siedzeń. Struktura podłogi o regulowanej wysokości wykonana jest z materiału kompozytowego, dzięki czemu jest lekka, ważąca zaledwie 3,5 kg, co ułatwia jej obsługę. Wyposażona jest również w cztery pierścienie do mocowania siatki bagażowej. Tylną kanapę Easy Flat charakteryzuje wyraźna modułowość. W jednym ruchu poduszki siedzeń się chowają, a oparcia ulegają złożeniu za pomocą przełączników znajdujących się w bagażniku lub na górze oparcia siedzenia. Z przodu fotel pasażera może być ustawiony w pozycji stołowej przez obrót oparcia. To praktyczna funkcja dla tych, którzy chcą przewozić przedmioty o nietypowych kształtach lub długich wymiarach.
Tak więc, objętość może się wahać od 512 litrów (432 dm3 standardu VDA) pod półką do 1604 litrów (1241 dm3 standardu VDA), w tym schowki po każdej stronie bagażnika. Ustawienie fotela przedniego pasażera w pozycji stołowej zwiększa długość ładunku do 2,62 m. Wreszcie, bagażnik ma wszystkie nowoczesne przemyślane funkcje: sztywny pokryw bagażnika otwiera się wraz z tylną klapą, aby otworzyć przestrzeń ładunkową. Może być również zdemontowany i złożony do przechowywania pod zdejmowaną podłogą. Po lewej stronie, wnętrze oświetlenia bagażnika podwójnie pełni rolę demontowalnej latarki elektrycznej, która ładowana jest automatycznie, gdy umieszczona jest w uchwycie, oferując 45 minut użytkowania.
Model 3008 HYbrid4, pierwsza hybryda pełnoelektryczna z silnikiem diesla
W skali światowej, połączenie silnika diesla 2.0-litrowego HDi FAP o mocy 120 kW (163 KM) i silnika elektrycznego o mocy 27 kW (37 KM) doprowadziło do powstania technologii HYbrid4. Umożliwia to prawdziwy przełom w zakresie redukcji zużycia paliwa i emisji CO2, ale także napęd na cztery koła, przy czym silnik spalinowy napędza przednie koła, a silnik elektryczny tylne. Jego moc osiąga łącznie 147 kW (200 KM) z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm z przodu i 200 Nm z tyłu. Dynamika jazdy jest pierwszorzędna, a jednocześnie zmniejsza wpływ na środowisko, gdyż spalanie w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 3,4 l/100 km, a emisja CO2 wynosi tylko 88 g/km.
Prosta w obsłudze, najlepiej sprzedająca się hybrydowa technologia dieslowo-elektryczna na świecie pozwala kierowcy wybierać spośród czterech różnych trybów jazdy:
W trybie Auto elektronika automatycznie kontroluje cały system, optymalnie wykorzystując silnik spalinowy i silnik elektryczny. Ten tryb wykorzystuje wszystkie dynamiczne cechy hybrydy dieslowej: napęd na przednie koła 'diesel’, napęd na cztery koła lub napęd elektryczny na tylne koła. To również w tym trybie możliwe jest uzyskanie najlepszej oszczędności paliwa oraz najniższych emisji CO2.
Tryb ZEV (Zero Emission Vehicle) umożliwia przedłużony napęd elektryczny. Peugeot 3008 staje się wtedy ostatecznym ekologicznym pojazdem, dzięki całkowitemu braku emisji zanieczyszczeń i hałasu. Kierowca może w szczególności włączyć ten tryb, aby jeździć dyskretnie w mieście lub w pełni cieszyć się komfortem i przyjemnością jazdy w ciszy. Gdy poziom baterii spadnie poniżej wymaganego do użytkowania w trybie czysto elektrycznym, silnik spalinowy uruchamia się ponownie, a tryb pracy przełącza się automatycznie na tryb Auto.
Tryb napędu na cztery koła (4WD) poprawia przyczepność, określając użycie zarówno silnika, jak i silnika elektrycznego w celu zapewnienia optymalnej przyczepności i trakcji. Rozkład momentu obrotowego może osiągnąć do 40% na tylnej osi przy bardzo niskiej prędkości i zmienia się w zależności od warunków przyczepności i prędkości. Jednostki sterujące elektronicznie odpowiadają za precyzyjne kontrolowanie napędu tylnych kół w miarę potrzeby w celu optymalizacji zużycia energii.
Tryb Sport, faworyzujący dynamikę, autoryzuje bardziej responsywną reakcję na pedał gazu oraz szybsze zmiany biegów przy wyższych obrotach silnika niż te zaprogramowane w trybie Auto. Cały dynamiczny potencjał 3008 HYbrid4 jest wtedy mobilizowany, aby osiągnąć maksymalną wydajność. W tym trybie idea 'kontrolowanej mocy’ nabiera pełnego znaczenia: jednoczesne działanie silnika spalinowego i silnika elektrycznego zwiększa żywotność (’efekt boost’), co przynosi napęd na wszystkie cztery koła w najbardziej skuteczny sposób, aby uzyskać stabilność i wrażenia, które docenią entuzjaści jazdy.
Peugeot 3008 HYbrid4 wyróżnia się swoimi emblematami, nosząc nazwę technologii na przednich drzwiach, chłodnicy i tylnej klapie. Błyszczące czarne akcenty znajdują się w specyficznych miejscach pojazdu, na belce kraty, aerodynamicznym spojlerze i na bocznych listwach. Efekt ten jest również cechą 17-calowych diamentowych felg, które posiadają oznaczenie HYbrid4 wykonane przez grawerowanie laserowe.
Efektywna dynamika
Crossover 3008 zapewnia prowadzenie, które zachwyci zarówno kierowcę, jak i pasażerów, dzięki starannie zaprojektowanej aerodynamice (Cd wynoszące 0,296), zredukowanej wadze (od 1399 kg) oraz bardzo wysokiemu poziomowi zawieszenia. Aby zredukować wagę, 3008 używa paneli VHSS (Very High Strength Steel) i UHSS (Ultra High Strength Steel), redukując wagę pojazdu o około 12,5%, a także aluminium do maski i materiały kompozytowe do przednich błotników.
Kierowca szczególnie doceni precyzję jazdy i trzymania drogi, obiecując dynamikę, która jest godna uwagi w tym segmencie.
Ekspertyza Peugeot
Te cechy pochodzą z specyfikacji podwozia z odwróconym pseudo-MacPhersonem dla przedniego zawieszenia oraz spójnikiem przeciwwagi. Ta architektura pozwala na rygorystyczne trzymanie się drogi i precyzyjne prowadzenie. Z tyłu zawieszenie zawiera deformowalny wspornik, dwa wahacze i zintegrowany stabilizator, korzystając z kompaktowości i sztywności. Szeroki rozstaw kół bezpośrednio wpływa na precyzję kontroli jazdy oraz komfort, który pochodzi z opanowania i stabilności, które zapewniają, zarówno w zakrętach, jak i na prostych, przy przyspieszaniu i hamowaniu.
Dla optymalnej kontroli przechyłu, Dynamic Rolling Control
Aby kontrolować przechył pojazdu w modelach o wysokich osiągach, Peugeot 3008 jest wyposażony w technologię opracowaną we współpracy z KYBSE®. Ten pasywny system hydrauliczny pozwala dodatkowo uwydatnić cechy dynamiczne przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu komfortu. Dwa tylne amortyzatory są połączone centralnym modułem, który składa się z pływającego tłoka i komory wyrównawczej, która jest ciśnieniowana do 20 barów.
Podczas fazy przechyłowej, w zakrętach lub podczas manewrów unikania, transfer hydrauliczny zachodzi pomiędzy dwoma amortyzatorami, aby umożliwić pojazdowi jak najwięcej płasko pokonywać zakręty. Komfort i aktywne bezpieczeństwo są tym samym poprawione.
Podczas regularnych faz jazdy (na prostym odcinku) każdy z dwóch amortyzatorów działa w ten sam sposób. Pływający tłok następnie przesuwa się pod zmieniającym się ciśnieniem tych kompresji, co pozwala na optymalny wzór tłumienia sprzyjający komfortowi. Dynamic Rolling Control jest dostępne z silnikiem 2.0-litrowym HDi FAP, z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Szeroki wybór silników
Oferta zaczyna się od diesla z emisją CO2 wynoszącą zaledwie 110 g/km i zużyciem 4,2 l/km (67,2 mpg) z trzema rodzajami skrzyni biegów, wszystkie z sześcioma biegami: manualną, automatyczną lub ETG (Efficient Tronic Gearbox). Dla benzyny wybór także jest szeroki, zaczynając od CO2 wynoszącego 155 g/km i zużycia wynoszącego 6,7 l/100 km (42,1 mpg) oraz z trzema skrzyniami biegów: manualną 5- lub 6-biegową oraz automatyczną 6-biegową.
Oferta diesla
1.6-litrowy e-HDi FAP 115 KM, skrzynia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox) z zautomatyzowaną skrzynią: od 4,2 l/100 km (67,2 mpg) i CO2 wynoszącym 110 g/km
1.6-litrowy HDi FAP 115 KM, skrzynia 6-biegowa manualna: od 4,8 l/100 km (58,8 mpg) i CO2 wynoszącym 125 g/km
2.0-litrowy HDi FAP 150 KM, skrzynia 6-biegowa manualna: 5,3 l/100 km (53,2 mpg) i CO2 wynoszącym 139 g/km
2.0-litrowy HDi FAP 163 KM, skrzynia 6-biegowa automatyczna: 6,1 l/100 km (46,3 mpg) i CO2 wynoszącym 159 g/km
Oferta benzynowa
1.6-litrowy VTi 120 KM, skrzynia 5-biegowa manualna: 6,7 l/100 km (42,1 mpg) i CO2 wynoszącym 155 g/km
1.6-litrowy THP 155 KM, skrzynia 6-biegowa manualna: 6,9 l/100 km (40,9 mpg) i CO2 wynoszącym 159 g/km
1.6-litrowy THP 155 KM, skrzynia 6-biegowa automatyczna: 7,6 l/100 km (37,1 mpg) i CO2 wynoszącym 175 g/km
1.6-litrowy THP 163 KM, skrzynia 6-biegowa automatyczna: 8,4 l/100 km (33,6 mpg) i CO2 wynoszącym 193 g/km
Hybryda dieslowa
2.0-litrowy HDi FAP 163 KM + 37 KM silnik elektryczny, skrzynia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox) z zautomatyzowaną skrzynią: od 3,4 l/100 km (83,0 mpg) i CO2 wynoszącym 88 g/km
Grip Control, dla zwiększonej trakcji
Ten system, opatentowany przez Grupę PSA, pozwala na rozszerzenie pola użytkowania crossovera 3008 w obszarach, w których kontrolowana przyczepność może zoptymalizować warunki w przypadku słabej przyczepności. Wykorzystując elementy elektroniczne, które są już zamontowane w pojeździe, Grip Control jest połączony z oponami Michelin Latitude Tour HP 'Mud & Snow’ w rozmiarze 215/60 R16.
Wszechstronny i elastyczny, dostosowuje się do terenu, działając na przednie koła, ale zawsze pozostawia kierowcy pełną kontrolę. W rzeczywistości, mogą oni w każdej chwili zdecydować, czy pozwolić inteligencji tego sprzętu działać w trybie standardowym, czy wybrać na pokrętle umieszczonym na konsoli centralnej tryb, który chcą wykorzystać warunki terenowe: Śnieg, Wszystkie Tereny, Piasek, ESP Wyłączone.