W 2020 roku zaprezentowano facelifting jednego z najbardziej udanych SUV-ów produkowanych przez Peugeota: model 3008 przeszedł istotny odświeżenie, mimo że wersja z 2016 roku wcale nie prezentowała się źle.
W 2016 roku Peugeot 3008 zdobył nagrodę „Samochód Roku” w Europie. Był to swoisty mix komfortu, przestronności, wymiarów zewnętrznych i efektywności paliwowej, który przyciągnął uwagę. Na dodatek, futurystyczny (jak na tamte czasy) zestaw wskaźników oraz niska pozycja siedzenia czyniły go doskonałym wyborem, mimo że jego podzespoły oparto na modelu Peugeot 308.
W 2020 roku crossover przeszedł odświeżenie, z nowym designem przedniego grilla oraz bardziej agresywnym wyglądem świateł. Charakterystycznym elementem była listwa świetlna, która biegła od świateł LED do zderzaka, nawiązując do kłów lwa, będącego logo francuskiej marki. Zderzak został przekształcony, a jego wygląd wzbogacono o dwa wloty powietrza z przodu kół. Zmodyfikowane zostały również wykrojone przednie błotniki. Z tyłu, światła tylne zmieniono na pełny system lamp LED, w tym światła do jazdy wstecz.
Wnętrze modelu 3008 zachwyciło świat swoją kabiną i-Cockpit już w 2016 roku, kiedy został wprowadzony na rynek. W 2020 roku wzbogacono go o nową grafikę oraz nowe opcje. Jednostka multimedialna posiadała 10-calowy wyświetlacz w wysokiej rozdzielczości, umieszczony na szczycie centralnej konsoli. Z powodu pandemii COVID-19, w niektórych krajach model 3008 był dostępny do zakupu i dostawy całkowicie online.
Model 3008 był dostępny z wyborem silników benzynowych, diesla oraz systemów hybrydowych. Wersja hybrydowa była jedyną, która oferowała napęd na cztery koła.
SUV Peugeot 3008 jest liderem rynku kompaktowych SUV-ów, z ponad 800 000 wyprodukowanych pojazdów od momentu jego wprowadzenia w 2016 roku. Osiągnął znakomite wyniki komercyjne w Europie i na całym świecie. Nagroda Samochód Roku 2017 zwieńczyła ten sukces.
Marka PEUGEOT z dumą przedstawia nowego SUV-a Peugeot 3008.
Jego inspirujący nowy design wytycza kierunek nowej ery nowoczesności, wprowadzając jeszcze więcej elegancji, z przekształconym przodem, nowymi tylnymi światłami Full LED, nowymi kolorami nadwozia oraz nową opcją „Black Pack”.
Nowy SUV Peugeot 3008 doskonale uosabia moc wyboru, ideę, która jest dla marki bardzo ważna, i dostępny jest z hybrydowym silnikiem do ładowania, napędem na dwa lub cztery koła oraz silnikami benzynowymi lub diesla, łącząc przyjemność z jazdy z efektywnością.
Nie rezygnując z inteligentnych technologii, nowy SUV Peugeot 3008 wyposażony jest w najnowsze generacje asystentów podczas jazdy, a także w nowy PEUGEOT i-Cockpit® z nowym wysokiej jakości wyświetlaczem oraz nowym 10-calowym ekranem dotykowym w wysokiej rozdzielczości.
Aby uzupełnić te obszerne doświadczenia, ma nową strukturę gamy handlowej, która została niedawno wprowadzona w modelu PEUGEOT 308. Składa się ona z 3 poziomów wykończenia, z dodatkowymi zestawami wyposażeniowymi znanymi jako „pakiet”.
W zależności od kraju sprzedaży, nowego SUV-a Peugeot 3008 można kupić na stronie internetowej „PEUGEOT STORE”, która oferuje 100% cyfrową możliwość zakupu, wymiany, finansowania i dostawy.
Inspirujący design
Aby pozostać o krok do przodu w kwestii stylu, przód nowego SUV-a Peugeot 3008 ewoluował w kierunku stylu, który jest tak wyrazisty i unikalny jak nigdy dotąd. Ten inspirujący design wyznacza zasady dla kolejnej fazy nowoczesności, jednocześnie podkreślając wyrafinowanie i witalność.
Nowa ramka bezgrillowa symbolizuje coraz bardziej nowoczesny styl, jednocześnie zachowując płynny design. W słowach projektanta, rozciąga się z płetwami pod reflektorami, aby połączyć wszystkie elementy. Na koniec, nos maski dumnie nosi monogram modelu, podobnie jak cała gama Peugeot.
Aby podkreślić sportowy charakter, w nowym zderzaku od pierwszego poziomu wykończenia dodano błyszczące czarne wloty powietrza i pomalowaną płytę ochronną.
Na poziomie GT / GT Pack znajduje się specyficzna kratka z skalowalnym wzorem, aby podkreślić stylistyczne ulepszenie wersji GT.
Przednie reflektory również zostały przeprojektowane, aby być bardziej agresywne i jeszcze bardziej odróżniać się od obecnych kodów. Zawierają technologię LED już od pierwszego poziomu i są rozszerzone o dzienne światła w kształcie haka z chromowym końcówką. Ten podpis świetlny idealnie wpisuje się w obecny styl Peugeot i jest rozpoznawalny od pierwszego wejrzenia.
W poziomach GT / GT Pack reflektory Full LED oferują jeszcze bardziej nowoczesny i wyrazisty wygląd, dzięki rozszerzonemu podpisowi świetlnemu i funkcji oświetlenia zakrętów (EVS), która optymalizuje widoczność przy prędkościach do 90 km/h.
Szczególną uwagę zwraca nowa funkcja „Foggy Mode”, która zastąpiła światła przeciwmgielne. Jest zintegrowana z reflektorami Full LED i włącza światła mijania o zmniejszonej intensywności, gdy włączone są tylne światła przeciwmgielne.
Z tyłu nowe, ulepszone reflektory zawierają technologię Full LED (w tym światło cofania), wyświetlając 3D pazury dla wyraźnego podpisu świetlnego. Kierunkowskazy są sekwencyjne.
Światła pokryte są przezroczystym, przyciemnionym szkłem, co pozwala na wizualne poszerzenie tyłu pojazdu.
Poziom GT Pack ma nowe 19-calowe felgi aluminiowe „San Francisco” z diamentowym wzorem na boku, aby uczynić to wykończenie jeszcze bardziej ekskluzywnym.
Ponadto monogramy GT (na przednich błotnikach i klapie bagażnika) zostały ulepszone.
Nowy SUV Peugeot 3008 będzie dostępny w następujących kolorach:
Celebes Blue (nowy kolor)
Vertigo Blue (nowy kolor)
Pearl White
Artense Grey
Platinum Grey
Perla Nera Black
Ultimate Red
Dla najbardziej wymagających klientów, szukających więcej witalności i elegancji, dostępna jest nowa opcja „Black Pack” na najwyższych poziomach wykończenia GT i GT Pack.
Następujące elementy designu będą ciemniejsze:
Przedni grill / Lion 'Dark chrome’.
Satynowe czarne monogramy 3008 / GT / Peugeot
Błyszcząca czarna płyta ochronna
Błyszczące czarne wykończenia przednich błotników
Satynowe czarne belki dachowe
Błyszczące czarne wykończenia dachu
Błyszczące czarne wykończenie spojlera
Błyszczące czarne listwy zderzaka tylnego
Czarne gumowe wycieraczki
Czarne dolne części drzwi
19″ 'Washington’ Black Pack specjalne koła w kolorze czarnego onyksu i lakieru Black mist
Wzbogacone doświadczenie z nowym i-Cockpit®
Sukces Peugeot 3008 jest również częściowo zasługą jego spektakularnego wnętrza. W nowym SUV-ie Peugeot 3008 PEUGEOT i-Cockpit® zmienił się, aby być jeszcze bardziej nowoczesnym i najwyższej jakości:
12.3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, w pełni konfigurowalny, zawiera cyfrowy panel z technologią „Normally Black”, zapewniającą wysoką jakość wykonania z lepszą czytelnością i kontrastami.
Nowy centralny ekran dotykowy ma 10 cali. Ekran jest w wysokiej rozdzielczości i zawiera zestaw siedmiu eleganckich klawiszy fortepianowych – „przełączników” – umożliwiających bezpośredni i stały dostęp do głównych funkcji komfortu: radio, klimatyzacja, 3D połączona nawigacja z komendą głosową, ustawienia pojazdu, telefon, aplikacje mobilne i światła awaryjne. Wersje hybrydowe do ładowania mają specyficzny przycisk umożliwiający dostęp do menu funkcji elektrycznych.
Na konsoli centralnej wszystkie silniki spalinowe wyposażone w automatyczne skrzynie biegów mają teraz standardowo selektor trybu jazdy, który pozwala kierowcy wybierać między trybami Normal, Sport i Eco.
Dla wersji z hybrydowymi silnikami do ładowania, selektor trybu jazdy umożliwia przełączanie między trybami Elektrycznym (domyślnym po uruchomieniu) / Hybrydowym / Sportowym / 4WD (tylko HYBRID4 300).
Aby podkreślić modernizację i-Cockpitu, ta aktualizacja odzwierciedla się w wnętrzu w nowych wykończeniach, które zwiększają postrzeganą jakość i atrakcyjność kabiny:
Nowa tapicerka z Czerwonej Nappy na GT / GT Pack,
Nowa podszewka Mistral Black PET / Alcantara® na GT / GT Pack,
Nowa tapicerka z Mistral Nappy Leather z przeszyciem Tramontane dostępna we wszystkich wersjach,
Nowa tapicerka z mid-PET i tkaniny na ALLURE / ALLURE Pack.
Udekorowana nową gamą ekskluzywnych dekoracji:
Nowe ciemne drewno limonkowe i wycieraczka z chromowanymi wstawkami na GT / GT Pack,
Nowe „bezramkowe” lusterko wsteczne na GT / GT Pack.
Inteligentna technologia
Nowy SUV Peugeot 3008 zawiera wszystkie najnowsze generacje asystentów jazdy w ramach swoich technologii onboard:
Night Vision, unikalna w segmencie kompaktowych SUV-ów, wykrywa żywe istoty (pieszych/zwierzęta) przed pojazdem w nocy lub przy ograniczonej widoczności. Zasięg systemu gwarantuje wykrywanie do 200-250 m, poza zasięg świateł drogowych, z centralnym wyświetlaczem podglądu na podczerwień w zestawie cyfrowym, a więc w polu widzenia kierowcy.
Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go (automatyczna skrzynia biegów EAT8), dodaje automatyczne ponowne uruchamianie pojazdu, jeśli zatrzymanie trwało mniej niż 3 sekundy. W przeciwnym razie, wystarczy nacisnąć pedał przyspieszenia lub końcówkę kontrolera kierownicy, aby wznowić funkcję. Funkcja jest dostępna od 0 km/h. Dostępna jako część pakietu Drive Assist Plus.
Asystent utrzymania pozycji na pasie (powiązany z ACC Stop and Go) pozwala kierowcy wybrać pozycję na pasie i wymaga, aby kierowca trzymał ręce na kierownicy. Dostępny jako część pakietu Drive Assist Plus.
Automatyczne hamowanie awaryjne najnowszej generacji (wykrywa pieszych i rowerzystów, w dzień i w nocy, od 5 km/h do 140 km/h, w zależności od wersji) z ostrzeżeniem o ryzyku kolizji,
Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych (stop, jednokierunkowy, zakaz wyprzedzania itd.).
Oczywiście nowy SUV Peugeot 3008 nadal oferuje pełną gamę sprzętu asystującego w jeździe:
Adaptacyjny tempomat z funkcją 30 km/h w manualnej skrzyni biegów z regulowanym ustawieniem odległości między pojazdami,
Visiopark 1 z 180° kamerą tylnią,
Visiopark 2 z 360° kamerami przednimi i tylnymi,
Park Assist, aktywna pomoc w parkowaniu równoległym lub prostopadłym,
Aktywne ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa (lub pobocza) z korektą trajektorii,
Ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy, aby wykryć czujność kierowcy podczas długich czasów jazdy i przy prędkościach powyżej 65 km/h, analizując mikro-ruchy kierownicy,
Automatyczne przełączanie na światła drogowe i z powrotem,
Rozpoznawanie i rekomendacja znaków prędkości,
Aktywny system monitorowania martwego pola (z korekcją trajektorii). Ta funkcja jest dostępna od 12 km/h,
Advanced Grip Control, zoptymalizowana kontrola trakcji z 4 trybami przyczepności (Normal, Śnieg, Błoto, Piasek) z odpowiednimi oponami,
Hill Assist Descent Control (HADC) pozwala bezpiecznie kontrolować pojazd i jego trajektorię na stromych zboczach.
Bezkluczykowa klapa bagażnika,
Podwójny szyberdach,
Fotele wielopunktowe z masażem,
Elektryczny hamulec postojowy.
Smartfony stały się integralną częścią codziennego życia, podobnie jak w nowym SUV-ie Peugeot 3008. Informacje są zintegrowane w centralnym ekranie dzięki zgodności z MirrorScreen, w tym protokołami połączenia Apple CarPlay™ i Android Auto™. Aby naładować urządzenia, oprócz bezprzewodowego ładowania smartfona, dostępny jest gniazdko USB w rzędzie 1 i dwa nowe gniazdka USB w rzędzie 2.
Nowy SUV Peugeot 3008 można wyposażyć w system hi-fi FOCAL® o mocy 515 Watt, oferujący francuską jakość dźwięku hi-fi dla przyjemności pasażerów. Innym godnym uwagi dodatkiem są nowe osłony głośników (tweeterów i kanału centralnego), które teraz są w kolorze brązu belem.
Silniki
Silniki hybrydowe do ładowania są ikonicznym symbolem filozofii mocy wyboru marki, nowy SUV Peugeot 3008 zawiera więc 2 opcje silników hybrydowych do ładowania:
HYBRID4 300 e-EAT8 / napęd na cztery koła / od 29g/C02 na km i do 59 km zasięgu 100% elektrycznego (zgodnie z protokołem WLTP),
HYBRID 225 e-EAT8 / napęd na dwa koła / od 30g/C02 na km i do 56 km zasięgu 100% elektrycznego (zgodnie z protokołem WLTP).
Niezwykle efektywna i mocna wersja HYBRID 4300 e-EAT8 została stworzona poprzez połączenie silnika PureTech o mocy 200 KM (lub 147 kW) i dwóch silników elektrycznych: jednego z przodu połączonego z automatyczną skrzynią biegów e-EAT8 osiągającego 110 KM (lub 81 kW) i drugiego umieszczonego na tylnej osi osiągającego 112 KM (lub 83 kW).
Tryb 4WD, dostępny również w trybie elektrycznym, zapewnia lepszą przyczepność na drogach i trudnym terenie. Efekt to doskonała przyczepność: bez względu na to, czy na mokrych, błotnistych, zaśnieżonych czy krętych drogach, moc jest rozdzielana elektronicznie i równomiernie na wszystkie cztery koła pojazdu.
Wersja HYBRID o napędzie na dwa koła o mocy 225 KM (lub 165 kW) łączy silnik PureTech o mocy 180 KM (lub 132 kW) z elektrycznym silnikiem o mocy 110 KM (lub 80 kW) połączonym z automatyczną skrzynią biegów e-EAT8.
Oparta na platformie Efficient Modular Platform (EMP2), obie wersje korzystają z tylnej zawieszenia wielowahaczowego, co tworzy doskonałą równowagę między komfortem a przyjemnością z jazdy. Wszystko to bez wpływu na przestronność i zachowując objętość bagażnika ponad wykładziną.
Bateria Li-ion ma pojemność 13.2 kWh, a dostępne są dwa typy ładowarek pokładowych, spełniających wszystkie potrzeby klientów i rozwiązania ładowania, standardowa ładowarka jednofazowa 3.7 kW oraz opcjonalna ładowarka jednofazowa 7.4 kW.
Szacunkowe czasy ładowania są następujące:
z 7.4 kW Wall Box: osiągnięcie pełnego naładowania w 1h45 przy użyciu jednofazowej (7.4 kW) ładowarki pokładowej,
z wzmocnionym gniazdkiem (16A): pełne naładowanie w 4 godziny przy użyciu jednofazowej (3.7 kW) ładowarki pokładowej,
z standardowym gniazdkiem (8A): pełne naładowanie w 7 godzin przy użyciu jednofazowej (3.7 kW) ładowarki pokładowej.
TCO (całkowity koszt posiadania lub koszt użytkowania) który jest już stosowany dla klientów profesjonalnych, a oczywiście również dla klientów prywatnych. Koszt zakupu pojazdu hybrydowego plug-in jest wyższy, ale wszystkie czynniki należy wziąć pod uwagę:
różnorodność ulg podatkowych (premie ekologiczne, dotacje, subsydia dla firm),
koszt utrzymania,
niższe koszty energii.
Celem jest zaoferowanie TCO lub równoważnego kosztu eksploatacji między pojazdem spalinowym a elektrycznym.
Nowy SUV Peugeot 3008 jest dostępny z następującymi silnikami spalinowymi, z zawartością CO2 zaczynającą się od 129 g/km. Zgodny z regulacjami Euro 6 i zatwierdzony zgodnie z protokołem WLTP (Procedury Tekstów Pojazdów Lekkich na Całym Świecie).
Benzyna
Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.2L :
PureTech 130 S&S BVM6,
PureTech 130 S&S EAT8.
Silnik 4-cylindrowy o pojemności 1.6L :
PureTech 180 EAT8.
Diesel
Silniki 4-cylindrowe o pojemności 1.5L :
BlueHDi 130 S&S EAT8,
BlueHDi 130 S&S EAT8.
Ekosystem PEUGEOT
W celu wsparcia naszych klientów, którzy zakupili nowego SUV-a Peugeot 3008 z hybrydowym silnikiem do ładowania w transformacji energetycznej, marka PEUGEOT oferuje szereg usług opartych na trzech filarach.
Easy-Charge czyli jak zapewnić naszym klientom łatwy dostęp do różnych ładowań:
oferta rozwiązań ładowania do użytku domowego lub biurowego, poprzez szeroką gamę urządzeń (wzmocnione gniazdko, Wall box, Smart Wall box,…), diagnoza w celu oceny instalacji elektrycznej i najlepsze rozwiązanie ładowania oraz finalna instalacja,
oferta publicznych ładowań poprzez Free2Move Services, w tym karta do ładowania z dostępem do sieci ponad 195 000 punktów w Europie: wstępny wybór punktów zgodnie z odległością, prędkością i ceną ładowania. System nawigacji połączonej prowadzi użytkownika do wybranego punktu.
Easy-Move czyli jak zapewnić mobilność naszych klientów w każdych okolicznościach:
Planer podróży: narzędzie do planowania i organizowania długich podróży poprzez aplikację mobilną Free2Move Services, oferując najlepsze trasy, biorąc pod uwagę pozostałą autonomię i lokalizację punktów ładowania wzdłuż drogi. Wysłanie podróży do nawigacji połączonej pozwala na znalezienie tej podróży w pojeździe,
Mobilność Pass: rozszerzona i gwarantowana mobilność dzięki ryczałtowi zawartemu w wynajmie pojazdu, który pozwala na posiadanie pojazdu na wynajem w dowolnym czasie zgodnie z potrzebami.
Easy-care czyli jak zapewnić naszym klientom spokój w trakcie odkrywania procesu i cieszenia się samochodem bez obaw:
nowe symulatory i trasy cyfrowe pomagające w eksploracji elektryczności na stronach internetowych marki PEUGEOT,
umowy serwisowe i dostosowana pomoc drogowa, które mogą być uwzględnione w jednym pakiecie finansowym, aby móc cieszyć się pojazdem w pełni bez obaw,
certyfikat pojemności baterii podczas serwisu, aby ułatwić odsprzedaż pojazdu poprzez gwarancję poziomu pojemności baterii pojazdu,
bateria jest objęta gwarancją na 8 lat lub 160 000 km dla 70% jej pojemności.
Z aplikacji MyPeugeot® na smartfona lub z ekranu nawigacji połączonej, możesz:
Uruchomić lub zaprogramować wstępne ogrzewanie, poza zapewnieniem komfortu, gdy pojazd jest podłączony ta funkcja umożliwia optymalizację zasięgu (szybsze zbliżenie temperatury docelowej w czasie uruchamiania) oraz szybsze osiągnięcie optymalnej temperatury pracy baterii,
Konsultować, programować, rozpoczynać lub odraczać ładowanie baterii.
Kreatywna i wyróżniająca się modernizacja
Nowy SUV Peugeot 3008 symbolizuje nowy skok w górę pod względem designu i wyposażenia. Ułatwia to odczyt oferty sprzedażowej i wzmacnia różne poziomy wykończenia.
Ta nowa struktura gamy opiera się na 3 poziomach wykończenia. Każdy z nich można uzupełnić o poziom pośredni, zwany „Pakietem”, aby sprostać wymaganiom klientów poszukujących większego komfortu, estetyki lub asysty. Wzrost w górę jest teraz przedstawiony jak poniżej (z kilkoma przykładami wyposażenia):