Po światowym kryzysie gospodarczym, Peugeot-Citroen rozpoczął nową linię małych sedanów, głównie na rynki wschodzące: Peugeot 301 oraz Citroen C-Elysee.
Peugeot 301 zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 roku. Samochód został zbudowany na mieszanej platformie, z komponentami pochodzącymi z innych modeli w ofercie Peugeota. W niektórych krajach sedan był wybierany przez rodziny, podczas gdy hatchbacki były postrzegane jako samochody dla młodych ludzi szukających przygód. Dlatego też model ten nie był sprzedawany w zachodniej Europie, ale znalazł swoje miejsce na rynkach Europy Wschodniej, Turcji, Afryce oraz Ameryce Łacińskiej.
Design był prosty, z klasycznym grillem i wyprofilowaną maską, na której umieszczono logo Peugeot. Jako dodatkowy akcent, słowo Peugeot zostało wytłoczone na górnej części grilla. Z boku, wyprofilowana linia wznosząca się była jedynym detalem przerywającym gładkie, lekko zakrzywione panele drzwiowe.
Wewnątrz, model 301 oferował podstawowe udogodnienia, takie jak klimatyzacja oraz opcję elektrycznych szyb. Mimo niewielkich wymiarów, samochód był wystarczająco przestronny, aby pomieścić pięciu dorosłych pasażerów. Bagażnik był pojemny, wystarczająco duży na bagaż na tydzień. Oparcie tylnej kanapy było dzielone w proporcjach 60:40.
Pod względem napędu, Peugeot oferował wybór silników benzynowych lub diesla, współpracujących z 5- lub 6-biegową manualną skrzynią biegów, w zależności od silnika. Na liście opcji znajdowała się również 4-biegowa skrzynia automatyczna.
Nowy Peugeot 301 jest wyraźnym przykładem internacjonalizacji marki oraz jej pragnienia podbicia nowych rynków. Został specjalnie zaprojektowany, aby przyciągnąć szeroką grupę klientów, wymagających i zainteresowanych „trójkomorowymi” sedanami, które są zarówno przystępne cenowo, jak i oferują status.
Peugeot 301 zajmuje centralne miejsce w swoim segmencie. Oferuje nowoczesny styl i funkcje, starannie dostosowane do spełnienia oczekiwań różnych rynków, na których będzie sprzedawany.
301 wciela najnowsze kody stylistyczne marki, oferując design o wyrafinowanym charakterze i nowoczesnym wyglądzie, który wzbudza emocje i nadaje mu aurę siły. Ponadto, projekt pojazdu był kierowany tą ostatnią wymogiem na każdym etapie, uwzględniając najlepsze kryteria jakości Peugeota.
Peugeot 301 został stworzony, aby przystosować się do wszystkich warunków użytkowania, nawet w skrajnych sytuacjach (gorące kraje, zimne kraje, złej jakości nawierzchnie itp.).
O długości 4,44 m wyróżnia się zoptymalizowaną i przestronną konstrukcją, która stawia go o krok przed konkurencją. Posiada więc charakterystyki, które są wzorowe w swoim segmencie:
- Rekordowa przestrzeń dla pasażerów na tylnych siedzeniach: przestrzeń na nogi wynosząca 121 mm,
- Rekordowa pojemność bagażnika wynosząca 640 litrów,
- Bezpieczne prowadzenie połączone z wysokim poziomem komfortu, efektem wiedzy Peugeota, gwarantujące doskonałe wrażenie z jazdy w każdych okolicznościach,
- Szeroki zakres wyposażenia bezpieczeństwa, w tym ESP, ABS, do czterech poduszek powietrznych, asystenta hamowania awaryjnego, ISOFIX itp.
Również gama silników diesla i benzynowych nowej generacji jest idealnie dopasowana do oczekiwań rynków docelowych, z mocą od 72 KM do 115 KM oraz manualnymi, pilotowanymi lub automatycznymi skrzyniami biegów:
- 1.2 l VTi 53kW (72 KM) z manualną lub pilotowaną skrzynią biegów
- 1.6 l VTi 85kW (115 KM) z manualną lub automatyczną skrzynią biegów
- 1.6 l HDi 68kW (92 KM) z manualną skrzynią biegów
Jako symbol nowoczesności, 301 staje się drugim pojazdem w gamie Peugeota, po modelu 208, który korzysta z nowej gamy silników benzynowych o trzech cylindrach (1.2 l VTi), które dzięki swojej technologii łączą przyjemność z jazdy i obniżone zużycie paliwa.
301 jest wyposażony w nowoczesny komfortowy sprzęt (elektroniczna klimatyzacja, system audio MP3 z zestawem głośnomówiącym Bluetooth i złączem USB, zdalne otwieranie bagażnika, tylny asystent parkowania itp.), co gwarantuje doskonały poziom funkcji i komfortu na pokładzie.
Pojazd rodzinny, bezpieczny i niezawodny z przyjemnością z jazdy: to cechy, które już zapewniły sukces marki w wielu krajach, na które kierowany jest model 301. W rzeczywistości, Peugeot produkuje pojazdy mechaniczne od ponad 100 lat (od 1889 roku) i zaprojektował liczne „trójkomorowe” sedany, które zdobyły i wciąż zdobywają swoje miejsce w historii motoryzacji (404, 504, 305, 505, 405, 406, 407, 408, 508).
Nowy Peugeot 301, produkowany w europejskiej fabryce w Vigo (Hiszpania), miał swoją światową premierę na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2012 roku. Został wprowadzony na rynek 1 listopada 2012 roku w Turcji, a następnie w szerokim zakresie: Europie Środkowej i Wschodniej, Rosji, Ukrainie, Grecji, Maghrebie, na Bliskim Wschodzie, w krajach Zatoki oraz w Afryce, części rynków Ameryki Łacińskiej, a następnie w drugiej fazie w Chinach.
Elegancja i prostota
Styliści Peugeota, którzy zaprojektowali 301, w dużej mierze inspirowali się modelem SR1 Concept, który symbolizuje nową tożsamość marki Peugeot. Linie są więc czyste, proste i wyrafinowane. Nowoczesność i prostota jego designu nadają mu wrażenie elegancji, jak piękny obiekt designerski.
Przyjmując najnowsze kody stylistyczne Peugeota, 301 ma silny i dynamiczny charakter z rzeźbionymi liniami i dużymi powierzchniami nadwozia, które również przyczyniają się do jego przestrzennej, silnej i wysokiej jakości wizerunku. Jego zrównoważone proporcje nadają mu smukły i elegancki profil.
Przednia część posiada wszystkie cechy nowego stylu Peugeota z „unoszącą się kratką” z fazowanym otoczeniem oraz logo marki umiejscowionym na górze pod krawędzią maski. Jest to punkt wyjścia dla linii kształtujących maskę, jak w modelu 508, z emblematem Lwa umieszczonym na jej końcu. W dolnej części, rzeźbiona dolna osłona z przodu poniżej lamp jest charakterystyczna dla nowego stylu Peugeota. Przynosząc dynamikę i siłę, podkreśla również kocie wyraz 301. Żywy, technologiczny, a także zabarwiony emocjami, bezpośrednio inspirowany SR1, z charakterystycznym wygięciem „brwi” reflektorów.
Zmysłowy i precyzyjny, projekt reflektorów, w miejscu łączenia maski, dolnej osłony oraz przednich błotników, był szczególnie starannie opracowany. To w rzeczywistości w przednich lampach widać początek linii nerwu, która biegnie wzdłuż boków i przekracza dwukolorowe tylne lampy, rysując pazur wewnątrz tych lamp w kształcie odwróconej „C”, powtarzający się motyw w Peugeot. Kierując się bystrym okiem na detale, projektanci przedłużyli tę linię poza tylne lampy, subtelnie kontynuując ją w tylnym błotniku w ruchu powrotnym. W połączeniu z zaokrąglonymi konturami przednich błotników, ta linia nadwozia wyśrubowuje rzeźbione boki, podkreślone ostrymi krawędziami u podstawy drzwi.
Z tyłu solidna ćwiartka w kształcie trójkąta, umiejscowiona nad kołem, przyczynia się do siły i dynamicznych cech wydobywanych przez 301. Jej design oraz górna część bagażnika i kształt tylnego błotnika są reinterpretacjami samochodu koncepcyjnego SR1. Wyrażają całą czystość i prostotę nowych kodów stylistycznych.
Tak więc, pozioma tylna osłona jest zarówno dyskretna, jak i ekskluzywna. Jest rzeźbiona z charakterem przez boczną linię nerwu, która nadaje wizualną linię talii całemu pojazdowi. Ta spójność stylu znajduje się również w projektowaniu miejsca na tablicę rejestracyjną, które odzwierciedla kontury przedniej kratki. W końcu, żebra umiejscowione na dnie dolnej osłony z przodu, aby jeszcze mocniej „osadzić” 301 na drodze, świadczą o precyzji, z jaką potraktowano nawet najmniejsze detale stylu.
Wnętrze również odzwierciedla te dyskretne linie, które kształtują charakter i osobowość 301. Prostota, elegancja i siła to kluczowe słowa projektowania wnętrza.
Deska rozdzielcza została zaprojektowana jako kokpit zwrócony w stronę kierowcy, z panelem instrumentów składającym się z dwóch dużych okrągłych wskaźników, trójramiennego koła kierownicy, typowego dla Peugeota, oraz konsoli centralnej w formie „V”. Postrzegana siła podkreślona jest przez jakość użytych materiałów o ziarnistej fakturze. W zależności od wykończenia, dekoracyjne lub kontrolne wstawki w tungstenie, satynowym chromie lub połyskującym czerni także podkreślają elegancję całości.
Dynamika zapewnia design poprzeczek w drzwiach, oferowanych w zależności od wersji, a także dolna część konsoli centralnej, która sięga między przednie siedzenia.
Wzorcowa przestrzeń dla pasażerów
Wnętrze Peugeota 301 dominuje poczucie przestrzeni. Jego przestrzeń dla pasażerów, zarówno z przodu, jak i z tyłu, jest wzorowa w swoim segmencie.
Aby osiągnąć ten wynik, architekci optymalizowali wymiary platformy użytej przez 301 do ich pełnego potencjału. Rozstaw osi został zwiększony do 2.65 m, co stanowi wzór na obecnym rynku, a szerokości kół zwiększono o 30 mm z przodu i 10 mm z tyłu.
Przy przednim zwisie wynoszącym 0.816 m oraz tylnym zwisie wynoszącym 0.974 m, całkowita długość wynosi 4.44 m. Przestrzeń stworzona w wyniku tego wpływa częściowo na pasażerów oraz częściowo na objętość bagażnika.
W środku postrzegana przestrzeń dla pasażerów potwierdza hojne wymiary zarówno z przodu, jak i z tyłu:
- Przednia szerokość w łokciach: 1,409 mm
- Tylna szerokość w łokciach: 1,395 mm
- Przestrzeń na nogi na tylnych siedzeniach: 121 mm – rekord w segmencie (długość dostępna pomiędzy kolanem tylnego pasażera a fotelem kierowcy w nominalnej pozycji, co może osiągnąć 260 mm przy pełnym przesunięciu fotela kierowcy do przodu)
Ta przestrzeń, szczególnie w odniesieniu do tylnych pasażerów, spełnia jedno z głównych oczekiwań klientów. Używając swojego pojazdu głównie do transportu rodziny, żądają przestrzeni dla pasażerów, aby móc wygodnie przewozić do pięciu osób i ich bagaż. Liczne wywiady przeprowadzone przez zespoły projektowe 301 również ujawniły, że nowy Peugeot może być w niektórych krajach obsługiwany przez kierowcę, a w takim przypadku ważne jest, aby pasażer z tyłu mógł bez przeszkód wyciągnąć nogi.
Wnętrze wyposażono w schowki, które ułatwiają codzienne życie. Pasażerowie będą mogli korzystać z dużych kieszeni w przednich drzwiach, schowka wbudowanego w przedni centralny podłokietnik, jeśli jest to przewidziane, lub u podstawy konsoli centralnej, jeśli nie ma podłokietnika. Duża chowany schowek oraz schowki na centralnym panelu przednim, w zależności od systemu audio, kończą liczbę schowków przewidzianych dla pasażerów.
Rekordowa pojemność bagażnika
Pojemność bagażnika Peugeota 301 jest na tym samym poziomie co przestrzeń dla pasażerów: 640 litrów, z czego 35 litrów pod wykładziną bagażnika (506 dm3, z czego 20 dm3 znajduje się pod podłogą, zgodnie ze standardem VDA 210). To rekordowa pojemność w segmencie.
Aby uczynić go dostępnym, praktycznym i komfortowym, architekci nadali mu prostokątny kształt.
Oparcia siedzeń, które można dzielić (2/3 – 1/3) asymetrycznie (w zależności od poziomu wyposażenia) za pomocą jednej ręki w jednym ruchu, pojemność dostępna do załadunku bagażu lub przedmiotów może sięgnąć 1,038 dm3, a nawet 1,352 dm3, jeśli całe tylne miejsce jest wykorzystane aż do dachu.
Oferując najbardziej przestronną przestrzeń w swojej kategorii, nowy Peugeot 301 zyskuje znaczną przewagę w zdobywaniu nowych klientów, których ma na celowniku.
Dynamika komfortu, aby sprostać każdemu testowi
Peugeot jest jednogłośnie uznawany za jakość swoich zawieszeń i kół. Nowy 301 nie zawodzi reputacji marki, oferując dynamiczne prowadzenie na najwyższym poziomie.
Przednie zawieszenie to pseudo MacPherson, a tylne ma konstrukcję z deformaowanej belki. To zawieszenie oferowane jest w najnowszych modelach Peugeota (208, 308, 3008 itp.). Doskonale opanowane przez inżynierów, te konstrukcje zawieszeń zostały dostosowane i dostrojone, aby zapewnić doskonały kompromis pomiędzy komfortem jazdy a przyczepnością, z uwzględnieniem stanu nawierzchni drogi. Setki tysięcy kilometrów zostało pokonanych na kilku kontynentach, aby określić najlepsze ustawienia. W rezultacie, 301 doskonale radzi sobie z filtrowaniem wszelkich nierówności drogi. Odporność nadwozia oraz komfort na pokładzie pozostają na najwyższym poziomie, nawet gdy pojazd porusza się po bardzo złych nawierzchniach. Oczywiście, na drogach w dobrym stanie dynamika prowadzenia pozostaje doskonała.
W połączeniu z tym wysokowydajnym zawieszeniem, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia precyzyjne wrażenia podczas jazdy, niezależnie od prędkości pojazdu. Poziom wysiłku wymagany podczas manewrów parkingowych i przy niskich prędkościach jest zredukowany, aby zapewnić dobrą zwrotność.
Nowy Peugeot 301 oferuje dynamiczne osiągi, które wyróżniają go na tle konkurencji, w kluczowej dziedzinie dla klientów, którzy nie zawsze korzystają z infrastruktury drogowej w idealnym stanie.
Silny design oparty na trwałości i jakości użytkowania
Projekt 301 został zaprojektowany jako trwała odpowiedź na warunki użytkowania, które czasami są pogarszane przez złe drogi lub gorący, zimny czy wilgotny klimat. Liczne zlecenia jezdne przeprowadzone w ekstremalnych warunkach na całym świecie pozwoliły inżynierom podjąć najbardziej odpowiednie decyzje, aby skonstruować mocny pojazd, który zapewnia najlepsze odpowiedzi na oczekiwania klientów w tych trudnych warunkach.
Zawieszenie i koła są dostosowane do złych dróg we wszystkich wersjach. Dla najtrudniejszych miejsc, 301 może być również wyposażony w osłonę ochronną pod silnikiem.
Błotniki, formowane z materiału o zwiększonej odporności na zimno, są mocowane za pomocą 14 śrub. Dzięki swoim hojnym wymiarom, zapewniają maksymalne pokrycie i skuteczną ochronę komory silnika przed odpryskiwaniem.
Podwójna bariera uszczelniająca jest stosowana w drzwiach, aby walczyć z kurzem i wilgocią, ale także z hałasem generowanym przez te dwa elementy.
Aby zapewnić trwałą siłę, wiele komponentów wewnątrz pasażerskiej kabiny lub na zewnątrz jest przykręcanych. Tak jest w szczególności z deską rozdzielczą, która jest w ten sposób montowana i która zawiera poprzeczkę deski rozdzielczej z kątownikiem dla większej sztywności.
Pewne komponenty zostały również poddane rewizji, aby dostosować się do tych czasami trudnych warunków. Tak więc, dostarczanie powietrza do silnika zawiera jeden z najwydajniejszych systemów odseparowania powietrza/wody i jest pobierane z przedniej części, aby schwytać chłodniejsze powietrze. Używana klakson jest membranowa, a nie trąbkowa, z powodu jej odporności na działanie wody.
Dostępna dla tzw. „bardzo zimnych” krajów, innowacyjna podgrzewana podstawa szyby wyzwala wycieraczki, jeśli zamarzną w czasie intensywnego mrozu. W ten sam sposób, elektryczne oporniki grzewcze umożliwiają szybsze ogrzewanie kabiny.
Aby spełnić oczekiwania w gorących krajach, lokalizacja i rozmiar wentylacji na panelu przednim zostały specjalnie zaprojektowane, aby szybko zapewnić najlepszą dystrybucję chłodnego powietrza wewnątrz kabiny.
Tak więc, każdy element wyposażenia, każdy detal, został przemyślany z punktu widzenia trwałości i przystosowania do trudnych klimatów.
Siła pojazdu zależy również od wysokiej jakości montażu w fabryce. Nowy Peugeot 301, produkowany w Hiszpanii w Vigo, korzysta więc z najwyższych standardów produkcji grupy PSA Peugeot Citroën. Na przykład, kontrola dopasowania i luzów spełnia ten sam system odniesienia co 508, a jakość oczekiwana jest na tym samym poziomie co 208. Podobnie, przeprowadzono 4,000,000 km jazdy jakościowej, aby doskonalić projekt pojazdu.
Najnowocześniejsze wyposażenie bezpieczeństwa
Peugeot 301 to nowoczesny, kompaktowy sedan. W związku z tym, jest wyposażony w najnowsze wyposażenie bezpieczeństwa. W zależności od kraju i silnika, nowy Peugeot może być wyposażony w ESP, ABS, asystenta hamowania awaryjnego lub automatyczne włączanie świateł ostrzegawczych przy nagłym zwolnieniu. Podobnie, 301 może oferować do czterech poduszek powietrznych (poduszki powietrzne z przodu oraz poduszki powietrzne na głowę/klatkę piersiową dla pasażerów z przodu), a także napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu. Z tyłu nie zapomniano także o dzieciach, z możliwością (w zależności od wersji) posiadania dwóch gniazd Isofix na tylnych bocznych siedzeniach.
Co do hamulców, wentylowane tarcze wyposażają przednie koła, podczas gdy z tyłu mamy bębny zapewniające skuteczne hamowanie.
Szeroka gama silników nowej generacji
Silniki 301 spełniają ten sam cel nowoczesności. Tak więc są to silniki nowej generacji, które wyposażają nowoczesny kompaktowy sedan Peugeota. Łącząc wydajność i niskie zużycie, ta gama silników benzynowych i diesla jest dostosowana do oczekiwań rynków docelowych, z mocą od 72 KM do 115 KM oraz manualnymi, pilotowanymi lub automatycznymi skrzyniami biegów:
- 1.2 l VTi 53kW (72 KM) z manualną lub pilotowaną skrzynią biegów
- 1.6 l VTi 85kW (115 KM) z manualną lub automatyczną skrzynią biegów
- 1.6 l HDi 68kW (92 KM) z manualną skrzynią biegów
Nowy silnik 1.2 l VTi 72 KM z trzema cylindrami
Peugeot 301 to drugi pojazd w gamie Peugeota, po modelu 208, który korzysta z nowej gamy silników benzynowych o trzech cylindrach Euro 5 (1.2 l VTi), które, dzięki swojej technologii, łączą przyjemność z jazdy i zmniejszone zużycie paliwa.
Redukcja wagi (-25 kg w porównaniu z silnikiem 4-cylindrowym o równoważnej wydajności) i tarcia (-30%) kierowały rozwojem tego kompaktowego bloku. Blok cylindrów i głowica cylindrów są wykonane z stopu aluminium, a kolektor wydechowy jest zintegrowany w głowicy cylindrów. Wałek wyrównawczy, pompa olejowa o zmiennej wydajności, odłączana pompa chłodząca oraz przesunięcie otworów cylindrów to tylko kilka przykładów zaawansowanej technologii, która charakteryzuje ten silnik nowej generacji o trzech cylindrach.
Silnik ten został przystosowany do szerszego zastosowania niż w Europie dzięki zastosowaniu specjalnych tłoków kompatybilnych z różnymi klasami paliwa (od RON 87) oraz nowej linii wydechowej.
Oczywiście osiągi zostały poprawione, z maksymalną mocą wynoszącą 53 kW (72 KM), maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 110 Nm przy 3 000 obr./min, a emisja CO2 została zredukowana do 119 g/km, co odpowiada tylko 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym.
W 2013 roku do gamy dodana zostanie wersja silnika 1.2 l VTi z pilotowaną skrzynią biegów.
Silnik benzynowy 1.6 l VTi 115 KM
Blok silnika benzynowego 4-cylindrowego z 16 zaworami w lekkim stopie został wprowadzony na rynek z modelem Peugeot 408. Jest wyposażony w wałek rozrządu dolotowego z systemem zmiennej synchronizacji (VVT) i akceptuje indeksy oktanowe od RON 87 bez jakiejkolwiek utraty wydajności.
Podobnie jak w przypadku silnika 3-cylindrowego, wykonano wiele prac w celu zredukowania tarcia (dokładne osadzenie w misce, tłok z mniejszymi pierścieniami itp.). W rezultacie osiągnięto redukcję emisji CO2, zwiększoną przez przyjęcie pompy olejowej o zmiennej wydajności.
Maksymalna moc wynosi 85 kW (115 KM) a maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 4 000 obr./min i wynosi 150 Nm. Również spełniając normy Euro 5, ten nowoczesny silnik dostępny jest z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Silnik diesla 1.6 l HDi 92 KM
Najbardziej produkowany silnik diesla na świecie jest dostępny tutaj w najnowszej specyfikacji Euro5 oraz w wersji Euro4 dla niektórych rynków.
Osiągając maksymalną moc wynoszącą 68 kW (92 KM) i moment obrotowy wynoszący 230 Nm dostępny od najniższych obrotów silnika (1 750 obr./min), emituje tylko 108 g/km CO2, co odpowiada 4,1 l/100 km. Ten silnik, zarówno ekonomiczny, jak i mocny, dostępny jest z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Idealnie dopasowane wyposażenie
Liczne badania i wywiady przeprowadzone z klientami pozwoliły określić najbardziej oczekiwane wyposażenie lub to, które najlepiej odpowiada potrzebom klientów.
Jeśli chodzi o kontrolę temperatury, 301 może być wyposażony w cztery poziomy ogrzewania/klimatyzacji. Systemy klimatyzacji manualnej i elektronicznej, oferowane w zależności od poziomu wyposażenia, są wyposażone w przewody powietrzne skierowane w stronę tylnych siedzeń, aby zoptymalizować wydajność. Jednak obserwacja nawyków jazdy w gorących krajach skłoniła projektantów do stworzenia specjalnego przycisku „AC Max”, który zapewnia maksymalną klimatyzację po naciśnięciu przycisku elektronicznej klimatyzacji.
Oczywiście, dla zimnych krajów dostępne są elektryczne oporniki grzewcze, aby przyspieszyć wzrost temperatury w kabinie, a także podgrzewane siedzenia i podstawy szyb, które będą najbardziej pożądanym wyposażeniem związanym z temperaturą.
Kontrole otwierania drzwi są również bardzo ważnymi punktami dla klientów. Ponieważ w wielu krajach kierowca nie musi wychodzić z pojazdu, aby zatankować paliwo na stacji, Peugeot 301 oferuje zdalne otwieranie klapki wlewu paliwa jako standard. Dźwignia umiejscowiona wewnątrz pojazdu, na podłodze po stronie kierowcy, steruje tym otwieraniem. W ten sam sposób, bagażnik otwiera się zdalnie za pomocą drugiej dźwigni, umiejscowionej w tym samym miejscu, co dźwignia otwierania klapki wlewu paliwa, lub za pomocą dedykowanych przycisków na desce rozdzielczej i na pilocie o wysokiej częstotliwości w przypadku pojazdów wyposażonych w centralny zamek.
Najnowsza elektroniczna architektura Peugeota 301 (typ ECO 2010 Full Can) pozwala również na blokowanie drzwi podczas jazdy.
Jak wszystkie nowoczesne pojazdy, 301 oferuje, w zależności od wersji, elektrycznie podgrzewane lusterka i do czterech elektrycznych szyb.
Jeśli chodzi o systemy asysty kierowcy, dostępna jest również tylny asystent parkowania z sygnałem dźwiękowym i wizualnym oraz tempomat/ogranicznik prędkości w silnikach Euro5.
Aby uczynić podróże w nowym Peugeot 301 bardziej przyjemnymi, oferowane są dwa typy systemu audio w dodatkowym wyposażeniu radiowym.
System audio RDE to typ z CD RDS zgodny z MP3 i ma gniazdo do podłączenia na panelu sterującym. Jest połączony z dwoma głośnikami szerokopasmowymi, umieszczonymi na górze deski rozdzielczej, aby zapewnić dobrą jakość dźwięku.
System audio RD45 to model wysokiej klasy, który wyróżnia się przesuniętym gniazdem jack/USB, kompatybilnym z odtwarzaczami MP3, zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz obecnością dwóch dodatkowych głośników z tyłu i satelitarnych sterowników za kierownicą. Monochromatyczny ekran umieszczony powyżej systemu audio wyświetla odpowiednie informacje. W końcu, ten sprzęt, który zapewnia doskonałą jakość dźwięku dzięki przetwarzaniu sygnału akustycznego Arkamys, oferuje funkcję przesyłania dźwięku. A dzięki złączom USB, można również korzystać ze smartfona i jego aplikacji podczas długich godzin spędzonych w pojeździe.
Przemyślana konstrukcja asortymentu
Filozofia Peugeota 301 to jak najbardziej dostosować się do każdego rynku, na którym jest sprzedawany. Posiadając bardzo międzynarodowy zakres sprzedaży z obecnością na kilku kontynentach, opracowano szereg gam w zależności od kraju sprzedaży i wymagań klientów.
Kompleksowa gama akcesoriów
Aby spełnić oczekiwania właścicieli 301 i zwiększyć przyjemność z jazdy, Peugeot opracował szeroką gamę akcesoriów, które idealnie pasują do pozycji pojazdu. Oprócz tradycyjnych przedmiotów (dywaniki, wykładziny bagażnika, półzintegrowana nawigacja GPS itp.), warto wyróżnić następujące produkty:
Personalizacja
S Line – wprowadzona wraz z modelem 208, ta nowa linia akcesoriów Peugeota o sportowym stylu jest również oferowana dla modelu 301. Zaprojektowana przez zespoły stylizacyjne Peugeota, charakteryzuje się silnym i łatwo rozpoznawalnym kolorem stylistycznym, używając czerni z czerwonymi akcentami.
Ta linia składa się z licznych akcesoriów, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych:
- 16-calowe felgi aluminiowe z centralnym znakiem „S line”
- Lakierowany czarny spoiler przedni z czerwoną obwódką
- Naklejki na ćwiartkę: motyw pasek lub kratka, w gradacji szarości
- Specjalne dywaniki: czarne z czerwoną obwódką lub krata z czerwoną obwódką
- Osłona progów drzwi z logo „S line”
- Obudowy lusterek wewnętrznych, lakierowane na czarno z czerwoną obwódką lub motywem kratki
- Aluminiowy uchwyt dźwigni zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego;
Równocześnie oferowana jest gama akcesoriów personalizacyjnych w kolorze chromowanym, bardziej klasycznych i ekskluzywnych. Składa się z ozdób reflektorów, obudów lusterek i końcówek wydechu, co pozwala na elegancką i wyróżniającą się personalizację pojazdu dzięki ich materiałom wysokiej jakości i podnoszącym wartość pojazdu;
Rozwiązania w zakresie ochrony i transportu
Szeroka gama akcesoriów zapewnia doskonałą ochronę zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu. Obejmuje to w szczególności przezroczystą osłonę progu bagażnika dla dyskretnej ochrony strefy ładunkowej.
Oferta rozwiązań transportowych składa się z haka holowniczego, belek dachowych, kosza dachowego (nowość), uchwytów na rowery, uchwytów na narty i boxów dachowych, co pozwala na dalsze zwiększenie pojemności ładunkowej 301.
Kolory i materiały symbolizujące ponadczasową elegancję
Aby podkreślić elegancję 301, wybrano siedem kolorów, które tworzą gamę: Rich Oak, Hazelnut, Kyanos Blue, Shark Grey, Aluminium Grey, Bianca White i Onyx Black.
Schematy kolorów towarzyszące tym metalicznym lub jednolitym kolorom przyczyniają się do poczucia jakości i pewności w kabinie 301. Oferowane są dwa klimaty: monokolorowy Mistral Black oraz dwukolorowy Mistral Black / Lama, aby zaoferować jasny schemat kolorystyczny, wysoko ceniony na niektórych rynkach.
Trójkomorowy sedan na rynek międzynarodowy