W 1993 roku Peugeot wprowadził na rynek model 306, który zastąpił linię 309, a w kolejnym roku zaprezentował wersję kabriolet.
Podobnie jak jego poprzednik, model 306 często porównywano do legendarnego modelu 205, który był symbolem dla francuskiego producenta. Peugeot postanowił poprawić sytuację i, skoro model 205 był dostępny w wersji z miękkim dachem, stworzył również wersję kabriolet dla modelu 306.
Wraz z wersją otwartą, oferta modelu 306 była kompletna. Kompaktowy samochód dostępny był jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, sedan, kombi oraz kabriolet. Z przodu wyróżniał się nowym językiem designu francuskiego lwa, z kanciastymi reflektorami i wąskimi szczelinami w kracie. Kabriolet zaprojektował Pininfarina, proponując sensowne rozwiązania do zaprojektowania składanego dachu z tkaniny pomiędzy tylnymi siedzeniami a bagażnikiem. Udało im się stworzyć samochód bez konieczności stosowania słupka B czy widocznego łuku bezpieczeństwa.
Wewnątrz zespół projektowy przygotował szeroką gamę kolorów i materiałów, które lepiej znosiły bezpośrednie nasłonecznienie. Deska rozdzielcza miała kanciastą centralną konsolę z łatwo dostępnymi kontrolkami audio i systemem wentylacji. Wysokie fotele zapewniały dobre wsparcie boczne, jednak pasażerowie tylnej kanapy mieli niewiele miejsca na nogi.