Peugeot odniósł istotny sukces na europejskim rynku samochodów kompaktowych z modelem 306, który wprowadził na rynek w 1993 roku. Cztery lata później odświeżył tę linię, wprowadzając tzw. Phase 2, co oznacza facelifting.
Model 306 był dostępny w pięciu wersjach nadwozia, które były popularne w tamtym czasie: od trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka, przez sedan, kombi, aż po kabriolet. Wszystkie wersje otrzymały nowy przód, który przypominał model 406, również odnoszący sukcesy.
306 Cabrio, zaprojektowane jako budżetowy kabriolet, było czymś więcej niż tylko pojazdem skierowanym do młodych kierowców. Było doskonałym samochodem rekreacyjnym, idealnym zarówno na Lazurowe Wybrzeże, jak i do jazdy po mieście. Przeprojektowany przedni zderzak miał dwa okrągłe reflektory przeciwmgielne w dolnej części, otaczające owalny dolny grill, podczas gdy górny grill, umieszczony między reflektorami, został przerwany przez logo producenta. Z tyłu zasłonięte reflektory lamp wstecznych inspirowały się trendem tuningu, który zyskał na popularności w połowie lat 90-tych.
Wnętrze oferowało wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów z przodu, podczas gdy pasażerowie z tyłu musieli radzić sobie z ograniczoną przestrzenią na nogi, co mogło być problematyczne dla dorosłych. Niemniej jednak dzieci mogły tam siedzieć bez większych trudności.