Francuski samochód kompaktowy był jednym z najlepiej sprzedających się modeli w Europie i to z dobrego powodu. W całym okresie swojej produkcji, który trwał od 1993 do 2002 roku, sprzedano go w prawie 3 milionach egzemplarzy. W 1997 roku auto przeszło dużą modernizację, która wpłynęła na wygląd, silniki i wnętrze.
306 GTI-6 był najwyższą wersją, charakteryzującą się sportowymi fotelami, białymi wskaźnikami obrotomierza i prędkościomierza, sportową kierownicą oraz ulepszonym zawieszeniem. Posiadał również więcej funkcji bezpieczeństwa niż inne wersje 306.
Podstawowa platforma pozostała taka sama, ale zmodernizowane zostały zderzaki, reflektory i tylne światła. Jedną z najbardziej zauważalnych zmian było wprowadzenie kierunkowskazów wbudowanych w reflektory, zamiast umieszczania ich na osobnej lampie. Felgi aluminiowe były oferowane jako standard w wyższych wersjach wyposażeniowych oraz w mocniejszych silnikach, jak w wersji 306 GTI-6. Była to najsportowsza wersja, uważana za prawdziwego następcę starszego modelu Peugeot 205 GTI, legendy rajdowej swojej epoki.