Peugeot poszerzył ofertę modelu 307 o wersję SW w 2002 roku, kontynuując długą tradycję produkcji kombi w historii francuskiego producenta samochodów.
W obliczu tego, że większość europejskich marek miała w swojej ofercie kompaktowe kombi, Peugeot musiał wykazać się czymś nieco innym, aby udowodnić swoje doświadczenie w tym segmencie. Przede wszystkim, producent nadał swojemu kombi nazwę SW, co także oznaczało Sport-Wagon, i zaoferował je z panoramicznym szklanym dachem, aby poprawić komfort podróżowania.
Model 307 wprowadził nowy język designu francuskiego producenta, który charakteryzował się kształtem reflektorów inspirowanym kotami. Chociaż nie udało się umieścić lwa w przedniej kratce, producent zastosował jeden poziomy pręt i umieścił logo firmy pośrodku. Na zderzaku zainstalowano kratkę w kształcie uśmiechu i czarny spoiler na dole. Z boku, samochód wyglądał podobnie do wersji hatchback aż do dachu, który był dostępny z zestawem belek dachowych. Tylne drzwi miały prostokątną ramę dla okna. Z tyłu, pionna klapa bagaznika była wydłużona w dół i znacznie zmniejszała zderzak, co pozwalało na obniżenie obszaru załadunku.
W środku, producent zamontował wygodne fotele z przodu i dzieloną ławkę w proporcjach 60/40 z tyłu. Z wszystkimi miejscami zajętymi, 307 SW oferował 504 litry (17,8 cu-ft), natomiast po złożeniu ławki, pojemność wzrastała do 1539 litrów (54,3 cu-ft). Dzięki wysokiemu przeszkleniu i prostemu linii dachu, pasażerowie z tyłu mieli więcej miejsca na głowę w wersji SW niż w standardowej wersji hatchback.