Peugeot 307 został uhonorowany tytułem Europejskiego Samochodu Roku w momencie swojego debiutu w 2001 roku. Dwa lata później francuski producent wprowadził wersję kabriolet z chowanym sztywnym dachem: 307 CC.
Peugeot był pierwszym producentem samochodów, który wprowadził na rynek pojazd typu kabriolet z twardym dachem. Był to Peugeot 402 Eclipse w 1938 roku, jednak ze względu na niewygodny system, pomysł został porzucony aż do połowy lat 90-tych, kiedy Mitsubishi powróciło do tego rozwiązania w modelu 3000 GT Spyder, a Peugeot zadebiutował z 206 CC w 2000 roku. Trzy lata później system ten wprowadzono w większym bracie, kompaktowym 307 CC.
Model 307 CC był nietypowym samochodem jak na swoje czasy. Był to pierwszy przystępny cenowo coupe-kabriolet w segmencie aut kompaktowych. Podczas gdy przód przypominał standardowy model 307, wszystko inne zostało zmienione od słupków A w tył. Długie drzwi bezramkowe i tylne panele były większe. Zainstalowano elektryczny mechanizm składania dachu za tylnymi siedzeniami, który potrafił złożyć dach w dwadzieścia sekund.
W wnętrzu znajdowały się sportowe fotele lub kubełkowe w najwyższej wersji wyposażeniowej. Podstawowe modele miały tapicerkę z materiału, natomiast lepsze wersje oferowały skórzane wnętrze. Miejsce na pokładzie wystarczało dla czterech dorosłych pasażerów, a Peugeot nawet nie próbował zamontować trzech pasów bezpieczeństwa z tyłu. Jeśli chodzi o praktyczność, 307 CC nie dorównywał swoim braciom, 307 hatchbackowi czy 307 SW, ale zyskiwał punkty za swój styl.