Idąc w dobrym kierunku, Peugeot zaprojektował na nowo model 308, przekształcając go w bardziej praktyczny i oszczędny hatchback.
Nowy model oparty jest na nowej platformie modułowej EMP2, a jego wymiary są kompaktowe. Waga pojazdu została zmniejszona o 140 kg.
Nowa stylistyka urzeka dynamiką i siłą, z bardziej agresywnymi nadkolami oraz wąskim grillem. W wyższych wersjach wyposażeniowych stylowy hatchback ma w standardzie oświetlenie LED.
Znaczną zmianą jest znacznie większy bagażnik. Tylne siedzenia łatwo się składają, chociaż nie składają się całkowicie na płasko, to bagażnik jest wystarczająco duży, by pomieścić duże bagaże.
Nowy Peugeot 308 jest niższy i szerszy niż jego poprzednik, co poprawiło zarówno komfort jazdy, jak i prowadzenie.
Najlepsze osiągi w zakresie zużycia paliwa zapewnia silnik 1.6 HDI, który rozwija moc 115 KM. Dostępne są także inne opcje silnikowe, w tym silniki benzynowe do jazdy po mieście.
Wnętrze zyskało na jakości materiałów, jednak w kabinie wciąż występują twarde plastiki. Całkowity design jest minimalistyczny, a w wyższych wersjach wyposażenia dodano ekran dotykowy.
Miejsca do przechowywania w kabinie są ograniczone, zwłaszcza ze względu na mały schowek.
Kompromisem dla uzyskania tak dużego bagażnika jest krótka przestrzeń dla pasażerów, w porównaniu do innych konkurentów w klasie, którzy oferują więcej.
Projektanci i inżynierowie Peugeota stworzyli nowoczesny hatchback, który jest odważny, intuicyjny i nowoczesny, a jednocześnie elegancki i klasyczny. Dzięki nowej modularnej platformie EMP2, nowy Peugeot 308 ma kompaktowe wymiary i mniejszą wagę (-140 kg). Jakość jazdy jest na najwyższym poziomie, a emisje CO2 ustanawiają nowy standard (dzięki wersji o emisji poniżej 85 g/km). Eleganckie wnętrze oraz innowacyjne instrumenty i kontrolki (Peugeot i-cockpit) obiecują doskonałe wrażenia z jazdy. Wysoki poziom jakości, będący rezultatem bardzo ambitnego projektu, plasuje pojazd wśród najlepszych, manifestując dążenie Peugeota w górę rynku.
Destylacja hatchbacka
Nowy Peugeot 308 ma wszystkie niezbędne cechy wymagane w segmencie C, z kompaktowym rozmiarem (długość: 4,25 m i wysokość: 1,46 m), przestronnym wnętrzem i szczególnie dużym bagażnikiem (470 litrów poniżej półki). Ale to nie wszystko, oferuje mocną i różnorodną alternatywę, aby przyciągnąć nowych klientów.
Uderzający i nowoczesny design
„Nowy Peugeot 308 ma czystą i technologiczną estetykę zewnętrzną, która emanuje wysoką mocą i jakością,” mówi Gilles Vidal, Dyrektor Designu w Peugeocie.
Dzięki kompaktowej długości 4,25 metra i dobrze wyważonym proporcjom, nowy Peugeot 308 emanuje elegancją i wyrafinowaniem. Przód pojazdu dominowany jest przez ewolucyjną reinterpretację 'unoszącego się’ grilla oraz mocny sygnaturę świetlną. Wąskie reflektory LED są standardem w większości wersji wyposażeniowych i są nowością w tym segmencie. Wysoka jakość designu kontynuuje się z tyłu, z trzema 'szponami’ lwa Peugeot, które są podświetlone tylnymi lampami LED.
Wyrafinowane i nowoczesne wnętrze
„Wnętrze samochodu odkrywa świat wyrafinowanego stylu, całkowicie oryginalnego w kategorii hatchbacków, z kokpitem, który jest intensywny, innowacyjny i intuicyjny; to Peugeot i-cockpit,” mówi Vincent Devos, Menedżer Produktu Nowego 308 w Peugeocie.
Zespoły projektowe i inżynieryjne Peugeota stworzyły wnętrze Nowego 308 wokół koncepcji i-cockpitu. Wszystko zostało zaaranżowane w sposób intuicyjny, umożliwiający kierowcy skoncentrowanie się w pełni na drodze. Kompaktowa kierownica oraz wyświetlacz head-up sprawiają, że informacje są łatwe do odczytania, patrząc nad a nie przez kierownicę.
Najważniejszym punktem przestronnej kabiny Nowego 308 jest 9,7-calowy interfejs dotykowy, który zmniejsza potrzebę fizycznych przycisków i przełączników. Ustalając nowy standard rozmiaru w tej klasie, łączy wiele elementów sterujących infotainment w jednym miejscu, aby ułatwić użytkowanie i stworzyć nowoczesną, nieskaloną kabinę.
Nowa, zaawansowana platforma modularna dla doskonałych wrażeń z jazdy
„Na drodze, przyjemność z jazdy wzrasta dzięki nowej platformie modularnej EMP2. Dzięki znacznemu zmniejszeniu wagi, wspiera dynamikę i łatwość w prowadzeniu Nowego Peugeota 308,” mówi Laurent Declerck, Dyrektor Projektu Nowego 308 w Peugeocie.
Doświadczenie jazdy Nowego Peugeota 308 czerpie z doświadczenia marki w zakresie zawieszenia i kierownicy, osiągając nowy poziom dzięki korzyściom płynącym z nowej platformy EMP2.
Rozwój tej nowej architektury Grupy PSA zaowocował 116 zgłoszeniami patentowymi i przyczynia się do doskonałych właściwości dynamicznych pojazdu. Odpowiada również za znaczne zmniejszenie wagi samochodu, średnio o 140 kg w porównaniu do obecnej generacji Peugeota 308.
Przełomowa inżynieria pozwoliła na zmniejszenie rozmiarów wielu głównych jednostek pojazdu – co również przyczyniło się do obniżenia całkowitej wagi – prowadząc do znaczącego zmniejszenia emisji CO2. W efekcie, nowy Peugeot 308 ustanawia standardy ekologiczne, oferując model o emisji CO2 tak niskiej jak 85 g/km.
Wyjątkowa jakość od zderzaka do zderzaka
Nowy Peugeot 308 jest najnowszym dowodem dążenia marki do wyższej jakości. To inicjatywa rozpoczęta kilka lat temu, widoczna najbardziej w modelach 208 i 2008. Początkowe założenia projektowe Nowego 308 miały na celu osiągnięcie najwyższych standardów jakości. Ta ambicja kierowała projektantami i inżynierami od samego początku projektu.
Każdy element, zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny, został opracowany i dopracowany z wyjątkową uwagą na szczegóły. Wybór wysokiej jakości materiałów wnętrza oraz wykończenia w satynowym chromie bądź błyszczącej czerni dodaje samochodowi poczucia wyrafinowania i dojrzałości w jego projektowaniu i montażu. Nowy Peugeot 308 będzie produkowany w fabryce w Sochaux we Francji. Zakłady Trémery i Douvrin dostarczą wszystkie jednostki napędowe.
Historia modelu 308 będzie kontynuowana…