PEUGEOT 308 5 drzwiowe 2017-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PEUGEOT 308 5 drzwiowe 2017-2021

Przejdź do galerii zdjęćPEUGEOT 308 5 drzwiowe 2017-2021

Druga generacja kompaktowego Peugeota 308 została wprowadzona na rynek w 2013 roku, a cztery lata później przeszła facelifting, który wzbogacił pojazd o nowe funkcje i odważniejszy design.

Peugeot 308 z 2017 roku był udoskonaloną wersją drugiej generacji modelu. Trudno było wprowadzać zmiany, ponieważ 308 zdobył tytuł „Samochodu Roku” w Europie w 2014 roku. Mimo to były pewne możliwości, aby go poprawić.

Na zewnątrz, najbardziej widoczną zmianą były reflektory, które zyskały diodowe światła do jazdy dziennej przypominające pazury, inspirowane logo marki – lwem. Z przodu zamontowano szeroką osłonę chłodnicy, której design kontynuowano na zderzaku. Po bokach zderzak miał dwa duże wloty powietrza. Profil pozostał bez zmian, ale z drobnymi detalami na nadwoziu.

W środku 308 oferował lepszy system infotainment z ekranem dotykowym umieszczonym na górze konsoli centralnej, zintegrowanym z deską rozdzielczą. System nawigacji został opracowany we współpracy z TomTom i zawierał informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Jednostka infotainment miała funkcję mirroringu ekranu zarówno dla Android Auto, jak i Apple CarPlay. Wersja 5-drzwiowa oferowała wystarczającą przestrzeń dla pięciu dorosłych pasażerów. Platforma EMP2 umożliwiła zwiększenie miejsca na nogi pasażerów z tyłu.

Pod maską, 308 5-drzwiowy był oferowany z silnikami diesla i benzynowymi. Dla wybranych silników dostępna była nowo opracowana 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów.

Peugeot napisał kontynuację swojego bestsellera, którego wyprodukowano 760 000 sztuk od momentu wprowadzenia modelu na rynek. Nowy Peugeot 308 to najnowszy rozdział w sadze, która opowiada o nieustannej dążeniu do doskonałości.

Nowy pojazd to kamień milowy w kierunku podnoszenia prestiżu marki, prezentujący szereg nowych technologii w zestawieniu z jeszcze bardziej zdecydowanym stylem.

Wyraźnie futurystyczny, samochód oferuje łączność wzbogaconą o funkcję Mirror Screen i teletechnikę pokładową, która obejmuje ekran dotykowy z nawigacją 3D.

Nowy Peugeot 308 zawiera wszystkie funkcje asystujące kierowcy, które niedawno ujawniono w nowych SUV-ach, Peugeot 3008 i 5008. Te nowe systemy zdecydowanie lokują auto w segmencie wyższej półki.

W nowym Peugeot 308 znajdują się również układy napędowe, które wcześniej nie były dostępne w tym segmencie. Nowa ośmiobiegowa skrzynia automatyczna powiązana z silnikiem Diesel BlueHDi 180 S&S lub nowym silnikiem Diesel BlueHDi 130 S&S zwiększają dynamiczne właściwości nowego Peugeota 308. Jego nowe, efektywne silniki sprawiają, że Peugeot jest gotowy do spełnienia normy Euro 6.c, z nowymi systemami oczyszczania zarówno dla benzyny, jak i diesla.

Bardziej dynamiczny profil

Nowy Peugeot 308 oferuje smukłą, elegancką sylwetkę. Ten design obejmuje wszystkie sześć wykończeń: Access, Active, Allure, GT Line, GT i GTi. Jego budowa prezentuje dobrze zbalansowane proporcje, zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Dzięki zmniejszonemu zwisowi, nowy Peugeot 308 nadal zapewnia najwyższy poziom zwrotności. Jego linie płynnie otaczają mechaniczną konstrukcję, wyrażając solidność i dynamikę.

Z przodu, szeroki zderzak kończy się wysoką kratką chłodnicy. W całej gamie, słynny lew zajmuje centralne miejsce w kratce chłodnicy, poniżej rzeźbionych liter nazwy marki na górnej listwie. We wszystkich wersjach wykończenia, sygnatura oświetlenia LED wbudowana w reflektory nadaje nowemu Peugeot 308 ostry wygląd. Nowe reflektory halogenowe w kształcie elipsy są dostępne w trzech pierwszych poziomach wykończenia. Wyższe poziomy – GT Line, GT i GTi – oferują pełne oświetlenie LED.

Dwa nowe zderzaki o dynamicznym wyglądzie podkreślają silną osobowość nowego Peugeota 308: jedna wersja zaprojektowana dla wykończeń Access, Active i Allure, a druga dla wykończeń GT Line, GT i GTi. Trzy obszerne otwory w dolnej sekcji zapewniają odpowiednią wentylację silnika. Boczne wloty powietrza mieszczą światła przeciwmgielne.

W wersji Allure, nowy Peugeot 308 oferuje trzy nowe obręcze kół aluminiowych:

standardowo: 16″ Zycron, obręcz o wyjątkowym współczynniku oporu powietrza, co poprawia efektywność i zmniejsza zużycie paliwa,
opcjonalnie: 16″ Jade, nowa obręcz o podwójnym wykończeniu, cięta diamentowo,
także opcjonalnie: 18″ Saphir Black, dwukolorowa obręcz cięta diamentowo.

Aby pomieścić nowe silniki Euro 6.c, klapka paliwa nowego Peugeota 308 została zmieniona: wcześniej okrągła, teraz jest prostokątna, aby wkomponować otwór do napełniania AdBlue®.

Z tyłu, sygnatura oświetlenia trójclawowego świeci się teraz nieprzerwanie. W wersji hatchback, osłona reflektorów została przyciemniona, aby wspierać dynamiczny wygląd samochodu.

W momencie premiery, dziesięć kolorów nadwozia będzie dostępnych w nowym Peugeocie 308, w tym nowy kolor: Pyrite Beige, który zastępuje Aluminium Grey. Emblematyczna wersja GTi jest dostępna w ekskluzywnej wersji Coupe Franche, która łączy Magnetic Blue i Perla Nera Black.

Wyrafinowane wnętrze, które dodaje wartości

Zainspirowany swoim ogromnym sukcesem, eleganckie wnętrze nowego Peugeota 308 ewoluowało, podkreślając swoje mocne strony:

ekskluzywna pozycja kierowcy z Peugeot i-Cockpit® z kompaktowym kołem kierownicy i wyświetlaczem Head-Up dla nowatorskich wrażeń z jazdy,
nowa skrzynia biegów z funkcją zmiany i parkowania przez wire z EAT8,
nowy ekran dotykowy, z którego można sterować klimatyzacją i nawigacją TomTom® Traffic 3D,
nieprzejednany poziom jakości materiałów i wykończenia,
nowa tapicerka w dwóch poziomach wykończenia:
Active: materiał Meco Mistral z konwencjonalnym kształtem siedzeń,
Allure: tapicerka plastykowa / Oxford z dynamicznie ukształtowanymi siedzeniami (dostępna w wzorze Mistral lub Guérande).

Łączność i telematyka

Od poziomu wykończenia Active w górę, nowy Peugeot 308 wyposażony jest w ekran dotykowy najnowszej generacji. Dzięki pojemnościowemu czujnikowi, ekran jest bardzo responsywny i łatwy w obsłudze, podobnie jak większość smartfonów. Idealnie umiejscowiony nad centralnymi nawiewami powietrza i zwrócony w stronę kierowcy, ekran ułatwia odczyt informacji i szybkie wybieranie opcji.

Połączony z TomTom® Traffic, nawigacja 3D z rozpoznawaniem głosu w nowym Peugeocie 308 zapewnia optymalizację tras w zależności od ruchu drogowego, a także możliwość łatwego odbierania informacji na żywo o pogodzie, stacjach benzynowych i parkingach. Poprzez społeczność TomTom® można wyświetlać obszary ryzyka lub tymczasowe strefy zagrożenia jako opcję dodatkową.

Nowy Peugeot 308 oferuje także funkcję Mirror Screen. Replikuje ekran smartfona na ekranie dotykowym pojazdu, aby móc korzystać z kompatybilnych aplikacji. W erze, w której smartfon stał się przedłużeniem samego siebie, można cieszyć się płynną cyfrową ciągłością dzięki funkcji Mirror Screen. W zakresie bezpieczeństwa, telefon można umieścić w schowku centralnym bez utraty dostępu do ulubionych aplikacji. Wszystkie kontrolki można aktywować ustnie, naciskając przycisk na końcu przełącznika kierunkowskazów. Dzięki rozpoznawaniu głosu przez smartfon (S Voice na Androidzie i Siri na Apple), można dzwonić, pisać wiadomości tekstowe i na głos podawać adresy do nawigacji. Ta oferta potrójna jest zgodna z protokołami MirrorLink®, Android Auto™ i Apple CarPlay™.

Najnowszej generacji wspomagacze jazdy

Nowy Peugeot 308 jest wyposażony w najnowszej generacji wspomagacze jazdy, które niedawno ujawniono w nowych SUV-ach Peugeot 3008 i 5008.

Aktywny hamulec bezpieczeństwa i ostrzeżenie o odległości

Ostrzeżenie o odległości informuje kierowcę, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pojazdem z przodu lub jeśli w strefie detekcji znajduje się pieszy.

Jeśli kierowca zbyt długo zwleka z hamowaniem po otrzymaniu ostrzeżenia, natychmiast aktywowany jest Aktywny hamulec bezpieczeństwa. Zapobiega to kolizjom i radykalnie zmniejsza całkowitą liczbę wypadków, znacznie obniżając prędkość samochodu. System wykrywa zarejestrowane pojazdy, które są zatrzymane lub jadą w tym samym kierunku, a także pieszych na drodze samochodu. Rowerzyści, motocykliści, zwierzęta i przedmioty na drodze nie są wykrywane.

Funkcja Aktywnego hamulca bezpieczeństwa w nowym Peugeocie 308 wchodzi w życie:

Kiedy wykryto inny poruszający się pojazd: prędkość pomiędzy 5 km/h a 140 km/h,
Kiedy wykryto zatrzymany pojazd: prędkość poniżej 80 km/h,
Kiedy wykryto pieszego: prędkość poniżej 60 km/h.

Aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu

Aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa wykrywa, gdy samochód niezamierzenie przekracza oznaczenia pasów za pomocą kamery rozpoznającej linie ciągłe i przerywane. Jeśli kierowca tego nie zauważy, a samochód jedzie powyżej 80 km/h, system wyda dźwiękowy i wizualny alarm.

Przy prędkościach między 65 a 180 km/h, aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa również koryguje trajektorię, jeśli zbliża się niezamierzona zmiana pasa, stopniowo przywracając pojazd na właściwy tor jazdy. Jeśli kierowca chce pozostać na początkowej trajektorii, wystarczy, że będzie naciskał na kierownicę. System automatycznie dezaktywuje się przy zmianie pasa, jeśli kierowca włączył kierunkowskazy.

Kierowca może dezaktywować system, naciskając przycisk po lewej stronie kierownicy. System wyłącza się, gdy kierowca przytrzyma przycisk przez kilka sekund. Kiedy system jest dezaktywowany, na przycisku zapala się pomarańczowa dioda LED.

System ostrzegania o uwadze kierowcy

Nowy Peugeot 308 standardowo wyposażony jest w wskaźnik czasu jazdy. Po przejechaniu bez zatrzymywania przez ponad dwie godziny przy prędkości powyżej 65 km/h, wizualny i dźwiękowy alarm zaprosi cię do zrobienia przerwy.

System zawiera również system ostrzegania o uwadze kierowcy. Trajektoria samochodu jest analizowana przez kamerę umieszczoną nad przednią szybą. Ocena uwagi kierowcy odbywa się przez porównanie oznaczeń pasów z trajektorią pojazdu. Możliwe jest wyzwolenie kilku poziomów alarmu audio-wizualnego (np. „Uważaj!” lub „Zrób przerwę!”).

Automatyczna kontrola świateł

Kamera umieszczona nad przednią szybą analizuje źródła światła i automatycznie przełącza się między światłami drogowymi a mijania w zależności od warunków oświetleniowych i ruchu. Optymalizuje to użycie świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców.

Rozpoznawanie znaków drogowych i sugerowanie prędkości

Kamera nad przednią szybą rozpoznaje i interpretuje znaki drogowe oznaczające początek lub koniec stref prędkości i wyświetla odpowiednią prędkość na desce rozdzielczej. System uzyskuje również informacje o ograniczeniach prędkości z map nawigacyjnych pojazdu. Specjalne oznaczenia prędkości, takie jak te stosowane w przypadku ciężarówek, nie są wyświetlane. Sugestia prędkości uzupełnia ten system. Kierowca może ustawić prędkość pojazdu na prędkość wykrytą przez kamerę, naciskając przycisk 'MEM’ na ograniczniku prędkości/ tempomacie.

Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop (z automatycznymi skrzynkami biegów lub 30-km/h z manualną skrzynią biegów).

Pojazd wyposażony jest w radar umieszczony w centralnej części przedniego zderzaka, który ma zasięg 150 metrów. Adaptacyjny tempomat:

automatycznie utrzymuje prędkość podróżną ustaloną przez kierowcę,
i automatycznie utrzymuje bezpieczną odległość między twoim pojazdem a tym z przodu.

System wykrywa pojazd, który znajduje się z przodu i porusza się w tym samym kierunku. Automatycznie dostosowuje prędkość do prędkości wykrytego pojazdu, korzystając z silnika i normalnych układów hamulcowych (aktywizując światła hamulców):

jeśli pojazd z przodu jedzie wolniej, system zwalnia twój pojazd lub zatrzymuje go całkowicie, w przypadku funkcji Stop,
jeśli pojazd z przodu przyspiesza lub zmienia pas, tempomat stopniowo przyspiesza, aby powrócić do ustalonej prędkości,
jeśli kierowca włącza kierunkowskaz, aby wyprzedzić wolniejszy pojazd, system zezwala kierowcy na tymczasowe zbliżenie się do pojazdu z przodu, aby go wyprzedzić, nie przekraczając ustalonej prędkości.

Z funkcją Stop, po przyhamowaniu, aby zatrzymać pojazd całkowicie, system utrzymuje pojazd na miejscu. Tempomat jest wstrzymany.

Z funkcją 30 km/h, po przyhamowaniu, aby spowolnić pojazd poniżej 30 km/h, tempomat jest wstrzymany; kierowca przejmuje kontrolę, zmienia biegi i hamuje, aż pojazd zatrzyma się.

Funkcja ta dostępna jest dla prędkości do 180 km/h.

Aktywny system monitorowania martwego pola

Przy prędkościach między 12 a 140 km/h, system ostrzega kierowcę, jeśli inny pojazd znajduje się w martwym polu, co może stanowić zagrożenie.

W momencie wykrycia innego pojazdu, takiego jak samochód, ciężarówka lub pojazd jednośladowy, zapala się wskaźnik na odpowiednim lusterku drzwiowym.

System działa synchronicznie z aktywnym systemem ostrzegania o opuszczeniu pasa. Jeśli kierowca zaczyna przekraczać oznaczenie pasa z zamiarem zmiany pasa, mając włączone kierunkowskazy, a pojazd jest wykryty w odpowiednim martwym polu, wskaźnik ostrzegawczy w lusterku drzwiowym się zapali, a system ostrzegania o opuszczeniu pasa spróbuje skorygować trajektorię pojazdu, aby uniknąć kolizji.

VisioPark 1

Pojazd wyposażony jest w kamerę wideo 180° zamontowaną na tylnej klapie. Zapewnia to widok na bezpośrednie otoczenie pojazdu, które wyświetlane jest na ekranie dotykowym. Czujniki parkowania dostarczają dodatkowe dane z widokiem na pojazd z góry. Widok 360° z góry, obejmujący najbliższe otoczenie pojazdu, jest tworzony w czasie rzeczywistym podczas manewru parkowania.

Ułatwia to wyśrodkowanie pojazdu, utrzymując jednocześnie świadomość wszystkich pobliskich przeszkód.

Park Assist

Czujniki ultradźwiękowe po bokach pojazdu pozwalają Park Assist na bardziej aktywne działania podczas parkowania:

najpierw, czujniki na przednich i tylnych zderzakach wykrywają miejsce parkingowe wystarczająco duże, aby pomieścić pojazd,
następnie, Park Assist automatycznie kieruje pojazd w to miejsce.

Kierowca zarządza przyspieszeniem, hamowaniem, zmianą biegów i sprzęgłem (w przypadku manualnej skrzyni biegów). Z skrzynią biegów EAT8, kierowca zajmuje się tylko hamowaniem. W czasie parkowania Park Assist dostarcza kierowcy wizualne i dźwiękowe wskazówki oraz informacje, aby zapewnić bezpieczeństwo. Kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad procesem kierowania, chwytając kierownicę. Park Assist zarządza parkowaniem równoległym i prostopadłym.

Bogata oferta silników

Oprócz szerokiej gamy, nowy Peugeot 308 oferuje nowe, coraz bardziej efektywne silniki benzynowe i diesla. Kierowcy zyskują dzięki połączeniu znakomitej dynamiki 308 z niskim zużyciem paliwa.

Czysta efektywność: proaktywne dobrowolne przestrzeganie przyszłych norm Euro 6

Nadchodząca norma Euro 6.c, która wchodzi w życie we wrześniu 2017 roku, ogranicza emisję tlenków azotu (NOx) silników w normalnych warunkach jazdy do 2,1 razy większej niż te mierzone podczas testów na hamowni. Dzięki tym unikalnym silnikom, grupa PSA już wykazuje chęć przestrzegania współczynnika 1.5, który wejdzie w życie dopiero w 2020 roku. Tak więc, 3 lata przed planowanym terminem, nowy silnik diesla inauguruje nowy system do obróbki NOx, wprowadzając katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna) drugiej generacji oraz filtr cząstek stałych (DPF), oba tuż przy silniku. Oprócz trójdrożnego katalizatora, bezpośrednio wtryskiwane silniki benzynowe są wyposażone w filtr cząstek (GPF) do obróbki HC, CO2, NOx oraz cząstek stałych.

Nowy PureTech 130 S&S BVM6: podwójna poprawa wydajności i zużycia

Nowy Peugeot 308 jest wyposażony w nową generację silnika PureTech 130 S&S z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ta nowa wersja zyskuje nie tylko na wydajności i większej dynamice, ale także na niższym zużyciu paliwa, a tym samym na efektywności.

Silnik przeszedł gruntowną zmianę, aby jeszcze skuteczniej redukować emisję zanieczyszczeń, niezależnie od warunków użycia. Emisje są traktowane zarówno źródłowo, jak i w układzie wydechowym w następujący sposób:

wprowadzenie filtru cząstek stałych do redukcji emisji cząstek (o efektywności filtracji powyżej 75%),
jeszcze skuteczniejszy system kontroli emisji w wszystkich praktycznych sytuacjach dzięki materiałom o wyższej odporności termicznej, optymalnej kontroli temperatury spalin oraz użyciu nowej technologii katalizatorów,
optymalne spalanie dzięki bardzo precyzyjnemu sterowaniu mieszanką powietrza/paliwa przy użyciu nowej generacji czujnika tlenu proporcjonalnego.

Oprócz osiągnięcia lepszej wydajności z krótszymi czasami reakcji, zysk w zużyciu paliwa wynosi około 4% w porównaniu z PureTech 130 S&S Euro 6.b dzięki optymalizacji poziomów efektywności: cykl z wysokim poziomem recyrkulacji spalin, wtrysk paliwa zwiększony do 250 barów, zmniejszone tarcie oraz nowy projekt turbosprężarki.

Wraz z nowym PureTech 130 S&S, nowy Peugeot 308 posiada nową 6-biegową manualną skrzynię biegów. Skrzynia została zaprojektowana w 100% metodami cyfrowymi! Umożliwiło to skrócenie czasu projektowania i symulację maksymalnej liczby zastosowań przez klienta. Oprócz zysków w zakresie objętości i wydajności, ta BVM6 jest równie kompaktowa jak odpowiadająca jej BVM5. W wyniku prac nad optymalizacją efektywności każdego z komponentów, zmiany biegów są bardziej płynne i precyzyjne.

Ta nowa jednostka napędowa będzie dostępna w gamie nowego Peugeota 308 do końca 2017 roku.

Nowy Diesel BlueHDi 130 S&S: kompaktowy, mocny i efektywny

Nowy Peugeot 308 jest pierwszym samochodem grupy PSA, który jest wyposażony w nowy silnik BlueHDi 130 S&S. Podobnie jak nowa BVM6, ten przełomowy silnik czterocylindrowy został zaprojektowany cyfrowo. Nowa jednostka napędowa wiązała się z zarejestrowaniem przez grupę PSA ponad 200 nowych patentów.

Przy poziomach wydajności zbliżających się do silników z wyższej półki (silników 2.0), nowy BlueHDi 130 S&S ma dodatkowe dziesięć koni mechanicznych w porównaniu z BlueHDi 120 S&S, który zastępuje. Moc pozostaje na najwyższym poziomie dzięki nowej głowicy cylindrów 16-zaworowej, co zapewnia wrażenia z jazdy zbliżone do silników benzynowych. Jest nie tylko mocniejszy, ale także bardziej oszczędny. Zysk w zakresie zużycia paliwa wynosi około 4% – 6% w porównaniu do BlueHDi 120 S&S, dzięki zmniejszeniu pojemności skokowej, nowemu wymiennikowi o wysokiej efektywności oraz przełomowemu systemowi spalania z opatentowaną geometrią (geometria tłoka Peugeota 908, który wygrał 24 godziny Le Mans).

Wraz z nowym silnikiem BlueHDi 130 S&S, system kontroli emisji jeszcze bardziej ewoluował, aby odpowiedzieć 3 lata przed czasem na przyszły współczynnik zgodności z NOx (tlenkiem azotu) 1.5, który wejdzie w życie w 2020 roku. Dzięki innowacyjnej instalacji i architekturze, skuteczność procesu oczyszczania NOx jest poprawiona, a poziom zużycia paliwa jest zoptymalizowany. System kontroli emisji został skompaktowany poprzez połączenie w jednym urządzeniu katalizatora, funkcji SCR (selektywna redukcja katalityczna) oraz SCR na filtrze cząstek stałych (PF). Instalacja jak najbliżej silnika pozwala na szybsze wprowadzenie procesu posprzedażowego. Usunięcie dodatku PF pozwala zredukować koszty użytkowania, a serwisowanie staje się łatwiejsze dla klienta dzięki punkowi napełniania AdBlue® w pobliżu punktu tankowania.

Skrzynia automatyczna EAT8 z funkcją zmiany i parkowania przez wire: pierwsza w branży

Wyjątkowa cecha nowego Peugeota 308 GT, silnik BlueHDi 180 S&S jest teraz powiązany z automatyczną skrzynią biegów EAT8 nowej generacji, opracowaną we współpracy z japońskimi specjalistami Aisin. Ta nowa automatyczna skrzynia biegów pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o nawet 7% w porównaniu do EAT6, dzięki:

przejściu na 8 biegów,
zwiększonej wydajności dzięki rozszerzeniu funkcji Stop & Start do 20 km/h,
oszczędności masy i kompaktowości (do 2 kg w porównaniu do iso-periodycznej EAT6).

Ta nowa automatyczna skrzynia biegów oferuje jednak znacznie więcej niż 8 biegów. Bezsprzecznie jest wygodna w użyciu dzięki szybkiemu „premium” przełączaniu biegów, możliwemu dzięki optymalizacji wymiany momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią biegów, zmiana na 8 biegów, która zmniejsza awaryjność przy każdej zmianie biegów. Na co dzień, płynny konwerter momentu obrotowego zapewnia prawdziwy komfort jazdy przy starcie pojazdu i podczas manewrów parkowania.

Nowa automatyczna kontrola zmiany biegów i parkowania przez wire jest łatwa w użyciu i intuicyjna dzięki wyspecjalizowanym elektrycznym kontrolom. W standardzie, łopatki na kierownicy pozwalają na ręczne zmiany biegów bez utraty funkcji automatycznej. Z punktu widzenia bezpieczeństwa, funkcja Park jest aktywowana automatycznie, gdy silnik zostanie wyłączony. Kontrola kierunku ruchu jest teraz automatyczna przy użyciu Park Assist lub Adaptacyjnego Tempomatu z funkcją Stop, wszystko to bez interwencji kierowcy.

308 GTi od Peugeot SPORT: sportowe osiągi bez kompromisów

Nowy Peugeot 308 GTi dostarcza najwyższe wrażenia z jazdy, nie rezygnując z efektywności ani komfortu pasażerów.

Charakteryzując się wszystkimi stylowymi ewolucjami nowego Peugeota 308, wersja GTi emanuje sportowością i ekskluzywnością, nie będąc przy tym ostentacyjna: obniżone zawieszenie o 11 mm, całkowicie nowy przód i tył. Wnętrze również ma sportowy charakter, obejmujące specjalne fotele kubełkowe i kierownicę.

Napędzany silnikiem THP S&S 270, wykazuje prawdziwą moc, emitując tylko 139g CO2 na km, zużywając zaledwie 6.0 L na 100 km. Z doskonałym stosunkiem mocy do masy wynoszącym 4,46 kg na KM, nowy Peugeot 308 GTi rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 m z miejsca w jedynie 25,3 sekundy.

Nowy Peugeot 308 GTi wyposażony jest w mechanizm różnicowy Torsen® o ograniczonym poślizgu i 19-calowe obręcze Carbone19 z oponami Michelin Pilot Super Sport. Posiada 380 mm przednie tarcze hamulcowe, czerwone zaciski pomalowane marką Peugeot SPORT oraz 268 mm tylne tarcze hamulcowe.

Ekskluzywna nowa wersja Peugeot 308 GTi 270, nowa opcja „Coupe Franche” jest dostępna w połączeniu Magnetic blue i Perla Nera.

1.2L PureTech 6AT FWD (131 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc96.3 Kw @ 5500 Rpm
131 Hp @ 5500 Rpm
129 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1750 Rpm
230 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.3 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2701 Lbs (1225 Kg)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2106 G/Km

1.2L PureTech 6MT FWD (131 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc96.3 Kw @ 5500 Rpm
131 Hp @ 5500 Rpm
129 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1750 Rpm
230 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna125 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.3 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2568 Lbs (1165 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

1.5L BlueHDi 6MT FWD (131 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc96.3 Kw @ 3750 Rpm
131 Hp @ 3750 Rpm
129 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750 Rpm
300 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.3 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3053 Lbs (1385 Kg)
Emisja CO290 G/Km

1.6L BlueHDi 5MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc73.5 Kw @ 3750 Rpm
100 Hp @ 3750 Rpm
99 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy187 Lb-Ft @ 1750 Rpm
254 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.3 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2723 Lbs (1235 Kg)
Spalanie miasto54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Spalanie trasa73.5 Mpg Us (3.2 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

1.6L BlueHDi 6AT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc88.3 Kw @ 3500 Rpm
120 Hp @ 3500 Rpm
118 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750 Rpm
300 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.3 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2811 Lbs (1275 Kg)
Spalanie miasto57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Spalanie trasa69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

1.6L BlueHDi 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc88.3 Kw @ 3500 Rpm
120 Hp @ 3500 Rpm
118 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750 Rpm
300 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.3 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2767 Lbs (1255 Kg)
Spalanie miasto54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Spalanie trasa73.5 Mpg Us (3.2 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO294 G/Km

2.0L BlueHDi 6AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3750 Rpm
150 Hp @ 3750 Rpm
148 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 2000 Rpm
370 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.3 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3053 Lbs (1385 Kg)
Spalanie miasto49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2108 G/Km

2.0L BlueHDi 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3750 Rpm
150 Hp @ 3750 Rpm
148 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 2000 Rpm
370 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.3 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3009 Lbs (1365 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2102 G/Km

2.0L BlueHDi 8AT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc132.4 Kw @ 3750 Rpm
180 Hp @ 3750 Rpm
178 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000 Rpm
400 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.3 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3053 Lbs (1385 Kg)
Emisja CO2100 G/Km

1.2L PureTech 5MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc80.9 Kw @ 5500 Rpm
110 Hp @ 5500 Rpm
108 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ 1500 Rpm
205 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość167.4 In (4252 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58 In (1473 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/61.3 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2546 Lbs (1155 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.