PEUGEOT 308 CC 2008-2011

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PEUGEOT 308 CC 2008-2011

Przejdź do galerii zdjęćPEUGEOT 308 CC 2008-2011

Nadszedł czas, aby kompaktowy coupe-kabriolet 307 od Peugeota przeszedł na emeryturę i ustąpił miejsca nowej generacji, modelowi 308 CC.

Peugeot był pionierem w tworzeniu pojazdów z chowanym twardym dachem już w 1934 roku, gdy zaprezentował model 401 Eclipse, a rok później 402 Eclipse. To wydarzyło się wiele lat przed tym, jak Ford stworzył model Skyliner Retractable w 1957 roku. Co więcej, Peugeot wznowił ten trend w 2000 roku, wprowadzając model 206 CC, a potem 207 CC i większy 307 CC. Jednak pod koniec 2008 roku francuski producent podjął oczekiwaną decyzję o wprowadzeniu wersji z chowanym twardym dachem dla standardowego, kompaktowego modelu 308.

Przód pojazdu był podobny do tego, co oferowały jego „rodzeństwo”, ale wszystko zmieniło się od słupków A w kierunku tyłu. Przede wszystkim słupki szyby czołowej były grubsze niż w pozostałych modelach. Krótki dach był poprzedzony pochyloną tylną szybą, gdy dach był zamknięty, lub powietrzem, gdy był otwarty. Kierowca mógł to zrobić w 20 sekund. Z tyłu, kształt bagażnika był zintegrowany z lampą stopu w schludnym spoilerze. Dodatkowo, tylne światła, które miały dwie linie LED, wyglądały lepiej niż w pozostałych modelach 308.

Obietnica Peugeota mówiła, że w samochodzie mogą usiąść cztery dorosłe osoby, co rzeczywiście było prawdą. Niemniej jednak, miejsce na nogi dla pasażerów z tyłu było bardzo ograniczone, szczególnie jeśli pasażerowie z przodu byli wyżsi. W krótkich, miejskich podróżach jednak było w porządku. Ponadto, deska rozdzielcza wyglądała lepiej niż w innych modelach, ponieważ dostępna była w kolorach dopasowanych do tapicerki, nawet jeśli był to kolor czerwony.

Pod maską model 308 CC był wyposażony w szereg silników inline-four z turbodoładowaniem, zarówno benzynowych, jak i diesla. Jednak tylko wybrane wersje miały automatyczną skrzynię biegów.

Jako pionier „samochodów z składanym dachem” dzięki eleganckim modelom 401, 601 i 402 „Eclipse” z lat 30. XX wieku, Peugeot nigdy nie stracił chęci, by dać kierowcom wolność jazdy zarówno w wersji coupé, jak i cabriolet, dzięki „magii” sztywnego dachu, który składa się do bagażnika.

Minęło już prawie dziesięć lat od momentu, gdy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 1998 roku zaprezentowano ten innowacyjny koncept motoryzacyjny w formie samochodu koncepcyjnego 20-heart.

Koncept szybko przekształcił się w model Peugeot 206 CC oraz Peugeot 307 CC, popularyzując ideę, która do tej pory uważana była tylko za elitarną. Spadkobiercy tych udanych pojazdów pierwszej generacji już wyruszyli na drogi w postaci Peugeot 207 CC oraz wkrótce wprowadzanego Peugeot 308 CC.

Do końca maja 2008 roku Peugeot wyprodukował niemal 632 000 coupé-cabrioletów dla entuzjastów tego „stylu życia”, czyniąc Peugeot liderem na świecie w tym stylu nadwozia:

  • 457 500 Peugeot 206 CC i 207 CC z ich architekturą 2 + 2 w segmencie małych samochodów (B)
  • 174 500 Peugeot 307 CC z czterema pełnowymiarowymi siedzeniami w segmencie średnich samochodów (M1)

Od momentu wprowadzenia modelu 307 CC w 2003 roku, struktura rynku „stylu życia” przeszła szereg głębokich zmian. Ostatnio, kabriolety z chowanym sztywnym dachem stały się bardziej popularne niż pojazdy z bardziej wrażliwym „miękkim dachem”.

Dla większości klientów, 307 CC był głównym samochodem w gospodarstwie domowym. Wybierano go ze względu na inteligencję jego designu oraz elegancję, ale był także bardzo doceniany w codziennym użytkowaniu za komfort, wyposażenie i jakość jazdy.

Peugeot 308 już zajęło miejsce Peugeot 307 w wersjach hatchback i SW, oferując wszystkie zalety swojego udanego poprzednika, jednocześnie narzucając nową tożsamość, nowoczesny styl i silną osobowość.

W tym samym duchu, Peugeot 308 CC z czterema pełnowymiarowymi siedzeniami wykorzystuje genetyczne kody 308, wcielając w sobie „ducha 307 CC” oraz ekspertyzę Peugeot w zakresie coupé-cabriolet. Przede wszystkim obiecuje entuzjastom „stylu życia” motoryzacyjnego unikalną i naprawdę atrakcyjną ofertę.

Atrakcyjny design

Peugeot 308 CC wyróżnia się wspaniałą płynnością stylu, zarówno w wersji coupé, jak i cabriolet. Od znaku towarowego po koniec dachu, od drzwi po dolny tylny panel, graficzny styl profilu podkreślają kontury odbijające światło. Chromowane detale dodatkowo wzmacniają ten elegancki profil.

Nisko osadzony i pewnie osadzony na kołach, Peugeot 308 CC ma wyrazisty kształt i spektakularne tylne światła LED, które wykorzystują technologię „czerwonej zasłony świetlnej”, tworząc unikalny podpis dla samochodu zarówno w dzień, jak i w nocy.

Wnętrze ma niezaprzeczalną osobowość. Szczególnie uderzające w wersji „kabriolet”, ma inny charakter niż hatchback i tworzy wrażenie luksusowego samochodu turystycznego.

Rzeźbione przednie siedzenia z integralnymi zagłówkami mają wbudowane wentylacje, które dyfundują ciepłe powietrze wokół szyi pasażerów. Tylne siedzenia odzwierciedlają ten charakterystyczny design i oferują zaskakująco przestronne warunki w tylnych siedzeniach, jak na kabriolet.

Panele drzwiowe również mają ekskluzywny design, wbudowując elegancki, ale dynamiczny i solidny metalowy uchwyt wewnętrzny drzwi. Sportowa kierownica, specjalne wykończenie deski rozdzielczej i „czarny lakier” konsola centralna dopełniają ten motyw.

Jeśli chodzi o „sportowe” odczucie „haute couture” samochodu, Peugeot 308 CC jest pokryty dynamicznymi materiałami, prostą skórą lub nawet wykończeniem „integralnym”. To teraz obejmuje całe wnętrze, które zazwyczaj nie jest widoczne w tym segmencie. W kolorach czarnym, vintage lub beżowym, atrakcyjne wykończenia wnętrza różnią się w zależności od gamy kolorów nadwozia: Modny perłowy czarny, subtelny „terre d’ombre” oraz ustalone ulubione kolory: niebieski, czerwony, czarny i szary są dostępne.

Typowa specyfikacja CC

Starannie zaprojektowany, aby zwiększyć codzienny komfort i wygodę pasażerów, Peugeot 308 CC oferuje szereg „codziennych” korzyści.

Całkowicie automatyczny składany dach może być magicznie przekształcony w 20 sekund, a operację można obserwować na kolorowym wyświetlaczu, zamieniając samochód w dynamiczne coupé lub elegancki kabriolet w zależności od nastroju pasażerów.

Coupé-cabriolet z czterema pełnowymiarowymi siedzeniami, Peugeot 308 CC korzysta z szerszych torów i szerszej budowy w porównaniu do 307 CC, a także z konstrukcji przednich siedzeń, które oferują zarówno przestronność dla pasażerów z tyłu, jak i wystarczającą ilość miejsca.

Dwa dynamiczne i elastyczne silniki napędzają Peugeot 308 CC przez sześciobiegową skrzynię manualną, chyba że woli się skrzynię automatyczną. Są to silnik benzynowy 1.6 litra THP 110 kW (150 KM) z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem oraz silnik diesla 2.0 litra HDi FAP Euro 5 103 kW (140 KM), który również jest szczególnie przyjazny dla środowiska.

Samochód łączy przyjemność z jazdy z efektywnym trzymaniem drogi. Szerokie tory, obniżona wysokość jazdy oraz zawieszenie o wysokiej wydajności, specjalnie opracowane dla tego stylu nadwozia, zapewniają Peugeot 308 CC doskonały potencjał, a także prawdziwe poczucie bezpieczeństwa dla kierowcy. Duże hamulce tarczowe o średnicy 302 x 26 mm są równoznaczne z wydajnością silników. To wszystko połączono z systemem ESP, który czuwa nad pasażerami przez cały czas.

Wnętrze Peugeot 308 CC charakteryzuje się doskonałą sztywnością strukturalną, która odpiera wszelkie wibracje mogące wpłynąć na kierowanie, widok z tyłu lub komfort siedzenia. To efekt starannie umieszczonych wzmocnień strukturalnych: tłumików, które uspokajają, wsporników gotowych do przejęcia obciążenia. Krótko mówiąc, Peugeot 308 CC oferuje bardzo sztywną strukturę i doskonałe tłumienie drgań, co dowodzi ekspertyzy Peugeot w zakresie coupé-cabriolet.

Niezbędnym składnikiem komfortu i wygody wewnątrz pojazdu są niskie poziomy hałasu wewnętrznego Peugeot 308 CC w konfiguracji coupé, które wyraźnie odróżniają pojazd od konkurencji.

Peugeot 308 CC zaprojektowano tak, aby stworzyć prawdziwe wrażenie spokoju w kabinie. Budowa jest solidna i zaprojektowana tak, by wytrzymać i rozpraszać energię podczas zderzeń czołowych i bocznych. Dodatkowo wspomagana jest innowacyjnymi i inteligentnymi środkami ochrony, które narzuca konstrukcja nadwozia kabrioletu. Należą do nich poduszka powietrzna na klatkę piersiową/miednicę zainstalowana w przednich siedzeniach oraz wyłącznie boczna poduszka powietrzna na głowę, która jest pierwszym tego typu rozwiązaniem na świecie, gwarantującym skuteczną ochronę wszystkich części ciała, niezależnie od pozycji siedzenia.

W ciągu kilku milisekund od wykrycia ryzyka przewrócenia (szybciej niż mrugnięcie oka), tylne „wysuwane” pirotechniczne słupki ochrony przed przewróceniem tworzą komorę przetrwania dla pasażerów z wzmocnionymi słupkami przedniej szyby przeznaczonymi do tego celu.

Celem wszystkich tych ważnych prac nad bezpieczeństwem jest uzyskanie 5 gwiazdek w teście EuroNcap w zakresie ochrony dorosłych pasażerów pojazdu.

W harmonii z porami roku. Konfigurację kabrioletu można nawet cieszyć się w chłodniejsze dni, zarówno korzystając z wczesnej wiosny, odmawiając zimie, jak i prowadząc z otwartym dachem w pięknych, zaśnieżonych krajobrazach. Peugeot oferuje wszystkie te przyjemności pasażerom Peugeot 308 CC dzięki swojej ochronnej architekturze, inteligentnej klimatyzacji (która dostosowuje swoje działanie do kształtu nadwozia kabrioletu), podgrzewanym siedzeniom, osłonie przeciwwiatrowej oraz wyjątkowemu systemowi „Airwave” wbudowanemu w przednich siedzeniach, który działa jak szalik, rozpraszając ciepłe powietrze o regulowanej temperaturze, przepływie i kierunku.

Poniżej przedstawiamy kolejne typowe funkcje i wyposażenie CC, które świadczą o zdolności Peugeot 308 CC do przewidywania potrzeb swoich pasażerów.

  • Automatyczne zdalne blokowanie wnętrza schowków (schowek i schowek pod centralnym podłokietnikiem)
  • Centralne sterowanie wszystkimi czterema oknami.
  • Specjalna funkcja „dostępu do tylnych siedzeń” z elektrycznie sterowanymi siedzeniami.
  • Blokada drzwi i selektywne odblokowanie.
  • Oświetlenie LED w lusterkach drzwiowych.

Nie zapominając o użytecznym bagażniku z dedykowanymi miejscami do przechowywania (w tym jednym pod wykładziną bagażnika dla osłony przeciwwiatrowej), urządzonym tak, aby przypominał pudełko na prezent. Jego pojemność (metoda VDA) wynosi 403 dm3 w konfiguracji coupé i 226 dm3 pod osłoną przeciwwiatrową w konfiguracji kabrioletu (lub odpowiednio 465 litrów i 266 litrów w „odpowiednich” wymiarach).

Na koniec, aby uczynić podróż jeszcze przyjemniejszą, dostępna jest szeroka gama opcji WIP (World In Peugeot) w Peugeot 308 CC:

1.6L TKM 4AT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc103 Kw @ 6000 Rpm
140 Hp @ 6000 Rpm
138 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1400 Rpm
240 Nm @ 1400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/59.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Aerodynamika (Cd)0.305
Masa własna3357.6 Lbs (1523 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4310 Lbs (1955 Kg)
Spalanie miasto19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Emisja CO2177 G/Km

1.6L TKM 4AT (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc115 Kw @ 6000 Rpm
156 Hp @ 6000 Rpm
154 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1400 Rpm
240 Nm @ 1400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/59.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Aerodynamika (Cd)0.305
Masa własna3391 Lbs (1538 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2179 G/Km

1.6L TKM 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc110 Kw @ 5800 Rpm
150 Hp @ 5800 Rpm
148 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1400 Rpm
240 Nm @ 1400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna133 Mph (214 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/59.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Aerodynamika (Cd)0.305
Masa własna3333.3 Lbs (1512 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto21.9 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie31.3 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2177 G/Km

1.6L TKM 6MT (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc115 Kw @ 6000 Rpm
156 Hp @ 6000 Rpm
154 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1400 Rpm
240 Nm @ 1400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/59.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Aerodynamika (Cd)0.305
Masa własna3333.3 Lbs (1512 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

1.6L VTi 5MT (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc88 Kw @ 6000 Rpm
120 Hp @ 6000 Rpm
118 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 4250 Rpm
160 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/59.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Aerodynamika (Cd)0.296
Masa własna3262.8 Lbs (1480 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4155.7 Lbs (1885 Kg)
Spalanie miasto25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2165 G/Km

1.6L HDi FAP 6MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc81 Kw @ 3500 Rpm
110 Hp @ 3500 Rpm
109 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1750 Rpm
270 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/59.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Aerodynamika (Cd)0.301
Masa własna3362 Lbs (1525 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4244 Lbs (1925 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L HDi FAP 6AT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2000 Rpm
340 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna125 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R16
Długość174.8 In (4440 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość56.1 In (1425 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/59.9 In (1
Rozstaw osi102.5 In (2604 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Aerodynamika (Cd)0.301
Masa własna3571 Lbs (1620 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4497 Lbs (2040 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa42.7 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2185 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.