Choć nie była to najsilniejsza wersja modelu 308, GT oferował bardzo dobrą równowagę między osiągami a codziennym użytkowaniem sportowego hatchbacka.
Peugeot miał znakomitą reputację w motorsporcie, a jednym z najlepszych samochodów rajdowych, jakie kiedykolwiek stworzono, był ikoniczny model 205. Nie było łatwo go zastąpić, ale w końcu producent musiał iść naprzód i wprowadził na rynek nowe pojazdy. Toczy się spór, czy 208 czy 308 jest prawdziwym następcą tego kultowego auta. W latach 80. model 205 uchodził za pojazd kompaktowy. W 2017 roku 308 mieścił się w tym segmencie, ale 208 był bliższy oryginalnym rozmiarom 205.
Francuski producent wprowadził zmiany stylistyczne w drugiej generacji modelu 308 w 2017 roku, cztery lata po premierze. Auto otrzymało przerobione zderzaki z przodu i z tyłu, nowe reflektory i lampy tylne. W wersji GT samochód wyposażony był w standardowe 18-calowe lekkie felgi oraz kwadratowy korek paliwa.
Wnętrze, inspirowane sportem, charakteryzowało się sportowymi fotelami kubełkowymi, które wyglądały jak przeniesione z supersamochodu. Ich wysokie oparcia zapewniały komfort oraz wsparcie boczne. Peugeot umieścił ekran multimedialny na szczycie centralnej konsoli, wbudowany w deskę rozdzielczą.
Pod maską znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, który generował 205 koni mechanicznych. Najsilniejszą wersją modelu 308 był Gti, który oferował 250 koni z tej samej jednostki czterocylindrowej.
Peugeot napisał kontynuację swojego bestsellerowego modelu, który od momentu wprowadzenia na rynek sprzedał się w 760 000 egzemplarzy. Nowy Peugeot 308 to najnowszy rozdział w historii, która opowiada o nieustannej dążeniu do doskonałości.
Nowy pojazd to ważny krok w stronę wyższej klasy, prezentując zestaw nowoczesnych technologii w jeszcze bardziej wyrazistym stylu.
Zdecydowanie futurystyczny, samochód oferuje łączność wzbogaconą o funkcję Mirror Screen oraz telematykę pokładową, w tym dotykowy ekran z 3D nawigacją.
Nowy Peugeot 308 zawiera wszystkie funkcje wsparcia kierowcy, które niedawno zaprezentowano w nowych SUV-ach, Peugeot 3008 i 5008. Te nowe systemy umieszczają samochód w segmencie premium na rynku.
W nowym Peugeot 308 można znaleźć jednostki napędowe, które wcześniej nie były dostępne w tym segmencie. Nowa ośmiobiegowa skrzynia automatyczna związana z silnikiem Diesel BlueHDi 180 S&S lub nowym silnikiem Diesel BlueHDi 130 S&S, podkreślają dynamiczne właściwości nowego Peugeota 308. Jego nowe, wydajne silniki sprawiają, że Peugeot jest gotowy na standard Euro 6.c, z nowymi systemami oczyszczania zarówno dla benzyny, jak i oleju napędowego.
Bardziej dynamiczny profil
Nowy Peugeot 308 oferuje elegancki, smukły design. Ta stylistyka obejmuje wszystkie sześć wersji wyposażeniowych: Access, Active, Allure, GT Line, GT i GTi. Jego budowa charakteryzuje się dobrze zbalansowanymi proporcjami, zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Dzięki zmniejszonym zwisom, nowy Peugeot 308 zapewnia doskonałą zwrotność. Jego linie, ściśle przylegające do mechaniki, wyrażają solidność i dynamikę.
Z przodu, szeroki przedni zderzak kończy się wysoką osłoną chłodnicy. W całej gamie, słynny lew dumnie zajmuje centralne miejsce na kratce chłodnicy, poniżej wyprofilowanych liter nazwy marki na górnej listwie. We wszystkich wersjach, podpis oświetlenia LED wbudowany w reflektory nadaje nowemu Peugeotowi 308 ostry wygląd. Nowe reflektory halogenowe w kształcie elipsy są dostępne w pierwszych trzech wersjach wyposażeniowych. Najwyższe poziomy gamy – GT Line, GT i GTi – oferują pełne oświetlenie LED.
Dwa nowe zderzaki o wyrazistym, dynamicznym wyglądzie podkreślają silną osobowość nowego Peugeota 308: jedna wersja zaprojektowana dla poziomów wyposażeniowych Access, Active i Allure, a druga dla GT Line, GT i GTi. Trzy duże otwory w dolnej części zapewniają odpowiednie chłodzenie silnika. Boczne wloty zawierają światła przeciwmgielne.
W wersji Allure, nowy Peugeot 308 oferuje trzy nowe aluminiowe felgi:
standard: 16-calowe Zycron, felga o wyjątkowym współczynniku oporu, co poprawia efektywność i zmniejsza zużycie paliwa,
opcjonalnie: 16-calowe Jade, nowe felgi o podwójnym cięciu,
także opcjonalnie: 18-calowe Saphir Black, felgi w podwójnym kolorze.
Aby pomieścić nowe silniki Euro 6.c, klapa wlewu paliwa nowego Peugeota 308 została zmieniona: wcześniej okrągła, teraz jest prostokątna, aby uwzględnić otwór do wlewu AdBlue®.
Z tyłu, sygnatura świetlna w kształcie trzech pazurów jest teraz ciągle włączona. W wersji hatchback, osłona reflektora została przyciemniona, aby wspierać dynamiczny wygląd samochodu.
Tuż po wprowadzeniu na rynek, nowy Peugeot 308 będzie dostępny w dziesięciu kolorach nadwozia, w tym w nowym kolorze: Pyrite Beige, który zastępuje Aluminium Grey. Emblematyczna wersja GTi występuje w ekskluzywnej Coupe Franche, łączącej Magnetic Blue z Perla Nera Black.
Wyrafinowane wnętrze, które dodaje wartości
Wzmocniony jego głośnym sukcesem, eleganckie wnętrze nowego Peugeota 308 ewoluowało, podkreślając swoje mocne strony:
ekskluzywna pozycja za kierownicą z Peugeot i-Cockpit® z kompaktowym kołem kierownicy i wyświetlaczem heads-up dla nowych doznań podczas jazdy,
nowa skrzynia biegów sterowana elektronicznie z EAT8,
nowy ekran dotykowy, z którego można sterować klimatyzacją i 3D nawigacją TomTom® Traffic,
bezkompromisowy poziom jakości materiałów i wykończenia,
nowe wykończenia w dwóch wersjach wyposażeniowych:
Active: materiał Meco Mistral z konwencjonalnie ukształtowanymi siedzeniami,
Allure: materiał pokryty plastikiem / tapicerka Oxford z dynamicznie ukształtowanymi siedzeniami (dostępne w wzorze Mistral lub Guérande).
Łączność i telematyka
Od poziomu wyposażenia Active wzwyż, nowy Peugeot 308 jest wyposażony w ekran dotykowy najnowszej generacji. Dzięki pojemnościowemu czujnikowi ekran jest niezwykle responsywny i łatwy w obsłudze, podobnie jak większość smartfonów. Doskonale umiejscowiony nad środkowymi wentylatorami powietrza i skierowany w stronę kierowcy, ekran ułatwia odczytywanie informacji i szybki wybór opcji.
Połączony z TomTom® Traffic, nawigacja 3D z rozpoznawaniem głosu w nowym Peugeot 308 zapewnia optymalizację podróży w zależności od ruchu drogowego oraz sprawkie odbieranie informacji na temat pogody, stacji benzynowych i parkingów. Dzięki społeczności TomTom® można również wyświetlać obszary ryzyka.
Nowy Peugeot 308 oferuje również funkcję Mirror Screen. Powiela ekran smartfona na ekranie dotykowym pojazdu, umożliwiając korzystanie z aplikacji kompatybilnych. W czasach, gdy smartfon stał się przedłużeniem siebie, płynna cyfrowa ciągłość może być czerpana z funkcji Mirror Screen. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, telefon można umieścić w schowku centralnym, nie tracąc dostępu do ulubionych aplikacji. Wszystkie polecenia można aktywować głosowo, wystarczy nacisnąć przycisk na końcu dźwigni kierunkowskazów. Dzięki rozpoznawaniu głosu przez smartfon (S Voice w Androidzie i Siri w Apple), można wykonywać połączenia, pisać wiadomości tekstowe i podawać adresy nawigacyjne głośno. Ta oferta trzech opcji jest zgodna z protokołami MirrorLink®, Android Auto™ i Apple CarPlay™.
Najnowsze systemy wspomagania kierowcy
Nowy Peugeot 308 jest wyposażony w najnowsze systemy wspomagania kierowcy, które zostały niedawno zaprezentowane w nowych SUV-ach Peugeot 3008 i 5008.
Aktywny hamulec bezpieczeństwa i sygnalizacja odległości
Sygnalizacja odległości ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji z pojazdem znajdującym się przed nim lub o obecności pieszego w strefie wykrywania.
Jeśli kierowca zbyt długo zwleka z hamowaniem po otrzymaniu alertu, aktywny hamulec bezpieczeństwa jest natychmiast aktywowany. Zapobiega to kolizjom, a nawet drastycznie redukuje ogólną liczbę wypadków, zmniejszając prędkość samochodu. System wykrywa zarejestrowane pojazdy zatrzymane lub poruszające się w tym samym kierunku, a także pieszych znajdujących się na drodze. Rowerzyści, motocykliści, zwierzęta i przedmioty na drodze nie są wykrywane.
Funkcja aktywnego hamulca bezpieczeństwa w nowym Peugeot 308 wchodzi w życie:
Gdy wykryty jest inny poruszający się pojazd: prędkość od 5 km/h do 140 km/h,
Gdy wykryty jest zatrzymany pojazd: prędkość poniżej 80 km/h,
Gdy wykryty jest pieszy: prędkość poniżej 60 km/h.
System aktywnego ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu
System aktywnego ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu wykrywa, gdy samochód niezamierzenie przekracza oznaczenia pasów, używając kamery rozpoznającej linie ciągłe i przerywane. Jeśli kierowca nie zauważy i samochód porusza się z prędkością powyżej 80 km/h, system wydaje dźwiękowy i wizualny alarm.
Dla prędkości między 65 a 180 km/h, system aktywnego ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu również koryguje trajektorię, gdy przewiduje niezamierzone zmiany pasa, stopniowo kierując pojazd z powrotem na właściwy tor. Jeśli kierowca chce pozostać na dotychczasowej trajektorii, wystarczy, że utrzyma nacisk na kierownicy. System automatycznie wyłącza się przy zmianie pasa, jeśli kierowca włączył kierunkowskazy.
Kierowca może dezaktywować system, naciskając przycisk po lewej stronie kierownicy. System wyłączy się, gdy kierowca przytrzyma przycisk przez kilka sekund. Pomarańczowa dioda LED zapali się na przycisku, gdy system jest dezaktywowany.
System ostrzegania o uwadze kierowcy
Nowy Peugeot 308 standardowo wyposażony jest w wskaźnik czasu jazdy. Po dwóch godzinach jazdy bez zatrzymywania się przy prędkości powyżej 65 km/h, wizualny i dźwiękowy alarm zaprasza do zrobienia przerwy.
System ten obejmuje również system ostrzegania o uwadze kierowcy. Trajektoria samochodu jest analizowana przez kamerę umieszczoną nad przednią szybą. Ocena uwagi kierowcy polega na porównywaniu oznaczeń pasów z trajektorią pojazdu. Mogą zostać wywołane różne poziomy alarmów dźwiękowych i wizualnych (na przykład: „Uważaj!” lub „Zrób przerwę!”).
Automatyczna kontrola reflektorów
Kamera umieszczona nad przednią szybą analizuje źródła światła i automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania, w zależności od warunków oświetleniowych i ruchu. Optymalizuje to użycie świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców.
Rozpoznawanie znaków drogowych i sugerowanie ograniczeń prędkości
Kamera umieszczona nad przednią szybą rozpoznaje i interpretuje znaki drogowe oznaczające początek lub koniec stref ograniczenia prędkości i wyświetla odpowiednią prędkość na panelu instrumentów. System uzyskuje również informacje o ograniczeniach prędkości z map nawigacyjnych pojazdu. Specjalne oznaczenia ograniczeń prędkości, takie jak te dotyczące ciężarówek, nie są wyświetlane. Sugerowanie prędkości uzupełnia to urządzenie. Kierowca może ustawić prędkość pojazdu na prędkość wykrytą przez kamerę, naciskając przycisk 'MEM’ na ograniczniku prędkości/ tempomacie.
Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop (z automatycznymi skrzynkami biegów lub funkcją 30 km/h przy manualnych).
Pojazd jest wyposażony w radar umieszczony w centralnej części przedniego zderzaka, który ma zasięg 150 metrów. Adaptacyjny tempomat:
automatycznie utrzymuje prędkość ustawioną przez kierowcę,
i automatycznie utrzymuje bezpieczną odległość między Twoim pojazdem a tym przed Tobą.
Ten system wykrywa pojazd znajdujący się przed nami i poruszający się w tym samym kierunku. Automatycznie dostosowuje prędkość do prędkości wykrytego pojazdu, używając silnika i normalnych systemów hamulcowych (włączając światła hamulców):
jeśli pojazd przed nami jedzie wolniej, system zwalnia nasz pojazd lub zatrzymuje go całkowicie w trybie Stop,
jeśli pojazd przed nami przyspiesza lub zmienia pas, tempomat stopniowo przyspiesza w celu powrotu do ustawionej prędkości,
jeżeli kierowca włącza kierunkowskaz podczas wyprzedzania wolniejszego pojazdu, system zezwala kierowcy na tymczasowe zbliżenie się do pojazdu przed nami w celu jego wyprzedzenia, nie przekraczając jednak ustawionej prędkości.
W funkcji Stop, po zahamowaniu do całkowitego zatrzymania pojazdu, system utrzymuje pojazd w miejscu. Tempomat jest wstrzymany.
W funkcji 30 km/h, po zahamowaniu, aby zwolnić pojazd poniżej 30 km/h, tempomat jest wstrzymany; kierowca przejmuje kontrolę, zmienia biegi i hamuje, aż pojazd zatrzyma się.
Funkcja ta jest dostępna dla prędkości do 180 km/h.
Aktywny system monitorowania martwego pola
Przy prędkościach od 12 do 140 km/h system ten ostrzega kierowcę, jeśli inny pojazd znajduje się w martwym polu, co może stanowić zagrożenie.
W momencie wykrycia innego pojazdu, takiego jak samochód, ciężarówka lub pojazd dwukołowy, zapala się wskaźnik na odpowiednim lusterku drzwiowym.
System ten działa w synchronizacji z aktywnym systemem ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. Jeśli kierowca zacznie przekraczać oznaczenie pasa z zamiarem zmiany pasa, włączając kierunkowskazy, a pojazd wykryty znajduje się w odpowiednim martwym polu, wskaźnik ostrzegawczy na lusterku drzwiowym się zapala, a system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu podejmuje próbę skorygowania trajektorii pojazdu, aby uniknąć kolizji.
VisioPark 1
Pojazd wyposażony jest w kamerę wideo o kącie 180° na tylnej klapie. Zapewnia to widok otoczenia pojazdu, który jest wyświetlany na ekranie dotykowym. Czujniki parkowania dostarczają dodatkowych danych z widokiem z góry na pojazd. Widok 360° z góry z otoczeniem pojazdu jest konstrukcją w czasie rzeczywistym podczas parkowania.
Ułatwia to wycentrowanie pojazdu, zachowując świadomość wszystkich pobliskich przeszkód.
Park Assist
Czujniki ultradźwiękowe umieszczone po bokach pojazdu pozwalają Park Assist na aktywniejsze działanie podczas parkowania:
najpierw czujniki z przodu i z tyłu wykrywają miejsce parkingowe wystarczająco duże, aby pomieścić pojazd,
następnie Park Assist automatycznie kieruje pojazd na to miejsce.
Kierowca zarządza przyspieszeniem, hamowaniem, zmianami biegów i sprzęgłem (w manualnej skrzyni biegów). W przypadku skrzyni EAT8, kierowca zajmuje się wyłącznie hamowaniem. W czasie, gdy pojazd wjeżdża lub wychodzi z miejsca parkingowego, Park Assist dostarcza kierowcy wskazówki wizualne i dźwiękowe, aby zapewnić bezpieczeństwo. Kierowca może przejąć kontrolę nad procesem kierowania w każdej chwili, chwytając za kierownicę. Park Assist zarządza zarówno parkowaniem równoległym, jak i prostopadłym.
Bogaty wybór silników
Oprócz szerokiego asortymentu, nowy Peugeot 308 oferuje nowe, coraz bardziej wydajne silniki benzynowe i diesla. Kierowcy korzystają tym samym z połączenia żywotności modelu 308 z niskim zużyciem paliwa.
Czysta wydajność: proaktywne dobrowolne dostosowanie do przyszłych standardów Euro 6
Nadchodzący standard Euro 6.c, który wejdzie w życie we wrześniu 2017 roku, ogranicza emisję tlenków azotu (NOx) w normalnych warunkach jazdy do 2,1 razy więcej niż w testach na stanowisku badawczym. Z tymi unikalnymi silnikami, grupa PSA już pokazuje swoje zobowiązanie do przestrzegania współczynnika 1,5, który wchodzi w życie dopiero w 2020 roku. Zatem, 3 lata przed terminem, nowy silnik diesla inauguruje zupełnie nowy system oczyszczania NOx, wprowadzając katalizator SCR drugiej generacji (selektywna redukcja katalityczna) oraz filtr cząstek stałych (DPF), oba umieszczone tuż obok silnika. Oprócz trójdrożnego katalizatora, silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem wyposażone są w filtr cząstek stałych GPF do oczyszczania HC, CO2, NOx oraz cząstek.
Nowy PureTech 130 S&S BVM6: podwójne poprawienie zarówno wydajności, jak i zużycia paliwa
Nowy Peugeot 308 wyposażony jest w nową generację silnika PureTech 130 S&S z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ta nowa wersja zyskuje nie tylko na wydajności i dynamice, ale także na zużyciu paliwa, a tym samym na efektywności.
Silnik przeszedł szczegółową przebudowę, aby umożliwić jeszcze skuteczniejsze ograniczenie emisji zanieczyszczeń, niezależnie od warunków użytkowania. Emisje są oczyszczane zarówno u źródła, jak i w rurze wydechowej w następujący sposób:
zastosowanie filtra cząstek stałych dla benzyny w celu zmniejszenia emisji cząstek (o wydajności filtracji powyżej 75%),
jeszcze skuteczniejszy system kontroli emisji we wszystkich sytuacjach praktycznych dzięki materiałom o wyższej odporności cieplnej, optymalnej kontroli temperatury spalin oraz zastosowaniu nowej technologii katalizatorów,
optymalne spalanie dzięki niezwykle precyzyjnej kontroli mieszanki powietrzno-paliwowej poprzez zastosowanie nowej generacji proporcjonalnego czujnika tlenu.
Oprócz uzyskania lepszej wydajności przy niższych czasach reakcji, zysk w zużyciu paliwa wynosi około 4% w porównaniu do PureTech 130 S&S Euro 6.b dzięki optymalizacji poziomów efektywności: cykl z wysokim wskaźnikiem recyrkulacji spalin, wtrysk paliwa zwiększany do 250 barów, zmniejszone tarcie oraz nowy projekt turbosprężarki.
W połączeniu z tym nowym PureTech 130 S&S, nowy Peugeot 308 ma nową 6-biegową manualną skrzynię biegów. Skrzynia została zaprojektowana w 100% metodami cyfrowymi! Umożliwiło to skrócenie czasu projektowania oraz symulację maksymalnej liczby zastosowań klienta. Oprócz zysków pod względem objętości i wydajności, ta BVM6 jest tak samo kompaktowa jak odpowiednia BVM5. Dzięki pracom mającym na celu optymalizację efektywności każdego z komponentów, zmiany biegów są bardziej płynne i jednocześnie precyzyjne.
Ta nowa jednostka napędowa będzie dostępna w nowej gamie Peugeot 308 do końca 2017 roku.
Nowy Diesel BlueHDi 130 S&S: kompaktowy, mocny i wydajny
Nowy Peugeot 308 jest pierwszym samochodem Grupy PSA, który jest wyposażony w nowy silnik BlueHDi 130 S&S. Podobnie jak nowa BVM6, ten przełomowy silnik czterocylindrowy został zaprojektowany cyfrowo. Nowa jednostka napędowa przyniosła grupie PSA rejestrację ponad 200 nowych patentów.
Osiągając poziomy wydajności zbliżające się do tych oferowanych przez silniki wyższej klasy (2.0), nowy BlueHDi 130 S&S ma dodatkowe dziesięć koni mechanicznych w porównaniu do BlueHDi 120 S&S, który zastępuje. Moc utrzymuje się na najwyższym poziomie dzięki nowej głowicy cylindrowej z 16 zaworami, co pozwala na doznania z jazdy zbliżone do tych z silników benzynowych. Jest nie tylko mocniejszy, ale także bardziej oszczędny. Zysk w zużyciu paliwa wynosi około 4% – 6% w porównaniu do BlueHDi 120 S&S, dzięki zmniejszeniu pojemności skokowej, nowemu wymiennikowi ciepła o wysokiej efektywności i przełomowemu systemowi spalania z opatentowaną geometrią (geometria tłoka Peugeota 908, który wygrał 24 godziny Le Mans).
Wprowadzony wraz z nowym silnikiem BlueHDi 130 S&S, system kontroli emisji jeszcze bardziej ewoluował, aby sprostać wymogowi przyszłego współczynnika zgodności NOx (tlenków azotu) wynoszącemu 1.5, który zacznie obowiązywać od 2020 roku. Oczyszcza również emisje zarówno u źródła, jak i w rurze wydechowej. Dzięki innowacyjnemu montażowi i architekturze, skuteczność procesu oczyszczania NOx została zwiększona, a poziom zużycia paliwa zoptymalizowany. System oczyszczania emisji został skompaktowany poprzez grupowanie katalizatora, funkcji SCR (selektywna redukcja katalityczna) oraz SCR na filtrze cząstek stałych (PF) w jednej jednostce. Montaż jak najbliżej silnika pozwala na szybsze wprowadzenie procesu post-treatment. Usunięcie dodatku PF pozwala na zmniejszenie kosztów użytkowania, a konserwacja jest ułatwiona dla klienta przez punkt napełniania AdBlue® w pobliżu punktu tankowania.
Skrzynia biegów EAT8 automatyczna Shift and Park by Wire: pierwsza w branży
Ekskluzywna funkcja nowego Peugeota 308 GT, silnik BlueHDi 180 S&S, jest teraz powiązany z nową generacją automatycznej skrzyni biegów EAT8, opracowaną we współpracy z japońskimi specjalistami z Aisin. Ta nowa automatyczna skrzynia biegów pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o do 7% w porównaniu do EAT6, dzięki następującym czynnikom:
przejściu na 8 biegów,
zwiększeniu wydajności dzięki wydłużeniu funkcji Stop & Start do 20 km/h,
zyskom pod względem masy i kompaktowości (do 2 kg w porównaniu do EAT6 o tym samym obwodzie).
Jednak ta nowa automatyczna skrzynia biegów oferuje znacznie więcej niż 8 biegów. Jest niezaprzeczalnie wygodna w użyciu dzięki szybkim przełożeniom Premium, możliwym dzięki optymalizacji wymiany momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią biegów, a zmiana na 8 biegów zmniejsza ryzyko awarii przy każdej zmianie biegów. Na co dzień, płynny konwerter momentu obrotowego zapewnia rzeczywisty komfort jazdy podczas ruszania pojazdu i manewrów parkingowych.
Nowa kontrola automatycznej skrzyni biegów Shift and Park by Wire jest łatwa w użyciu i intuicyjna dzięki ergonomicznym elektronicznym kontrolom. Standardowe funkcje, łopatki na kierownicy, pozwalają na manualne zmiany biegów bez utraty funkcji automatycznej. Z punktu widzenia bezpieczeństwa, funkcja Park aktywuje się automatycznie w momencie wyłączenia silnika. Kontrola kierunku ruchu jest teraz automatyczna przy użyciu Park Assist lub Adaptacyjnego Tempomatu z funkcją Stop, wszystko bez działania ze strony kierowcy.
308 GTi by Peugeot SPORT: sportowe osiągi bez kompromisów
Nowy Peugeot 308 GTi dostarcza ekstremalnych doznań podczas jazdy, nie rezygnując z wydajności ani komfortu pasażerów.
Posiadając wszystkie stylowe ewolucje nowego Peugeota 308, wersja GTi emanuje sportowością i ekskluzywnością, nie będąc przy tym ostentacyjna: obniżone zawieszenie o 11 mm, zupełnie nowy przód i tył. Wnętrze również ma sportowy charakter, składające się z specjalnych kubełków i kierownicy.
Napędzany najwyższym silnikiem THP S&S 270, demonstruje prawdziwą moc, emitując jedynie 139g CO2 na km, zużywając jedynie 6.0L na 100 km. Z doskonałym stosunkiem mocy do wagi wynoszącym 4.46 kg na 1 km, nowy Peugeot 308 GTi przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i potrzebuje jedynie 25.3 sekundy, aby przejechać 1000 m z pozycji stojącej.
Nowy Peugeot 308 GTi jest wyposażony w ograniczające poślizg dyferencjał Torsen® oraz 19-calowe felgi Carbone19 z oponami Michelin Pilot Super Sport. Wyposażony w 380 mm przednie tarcze hamulcowe, czerwone zaciski hamulcowe oznaczone logiem Peugeot SPORT oraz tylne tarcze hamulcowe o średnicy 268 mm.
Ekskluzywna nowa wersja Peugeot 308 GTi 270, opcja „Coupe Franche” jest dostępna w połączeniu Magnetic Blue i Perla Nera.