Peugeot zaktualizował serię 308 w 2017 roku, a wraz z nią poprawił wersję kombi, nazwaną 308 SW.
Kiedy producent samochodów zaprojektuje auto, które zyskuje uznanie klientów, trudno je ulepszyć. Peugeot musiał zaktualizować serię 308 po czterech latach na rynku, wprowadzając do niej nowe silniki spełniające normy Euro6.
Na zewnątrz najbardziej zauważalną zmianą były reflektory, które otrzymały LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie pazurów, inspirowane logo marki, lwem. Z przodu zamontowano szeroki grill, którego design kontynuowano na zderzaku. Po bokach zderzak miał dwa duże wloty powietrza. Lekko opadający dach nad bagażnikiem i niska wysokość załadunku były typowe dla modelu 308 SW.
Wnętrze 308 było wyposażone w lepszy system infotainment z ekranem dotykowym umieszczonym na górze konsoli centralnej, zintegrowanym z deską rozdzielczą. System nawigacji został opracowany we współpracy z firmą TomTom i oferował informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Jednostka infotainment miała funkcję mirroringu ekranu zarówno dla Android Auto, jak i Apple CarPlay. Wersja pięciodrzwiowa oferowała wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów. Platforma EMP2 pozwalała na większą przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu. Kombi miało bagażnik o pojemności 556 litrów, który można było powiększyć do 1606 litrów.
Peugeot oferował model 308 SW w różnych wersjach silnikowych, zarówno diesla, jak i benzynowych. Dla wybranych wersji dostępna była nowo opracowana 8-biegowa skrzynia automatyczna.
Peugeot napisał kontynuację swojego bestsellera, którego produkcja osiągnęła 760 000 sztuk od momentu wprowadzenia modelu na rynek. Nowy Peugeot 308 to najnowszy rozdział w sadze, która opowiada o nieustannej dążeniu do doskonałości.
Ten nowy pojazd to kamień milowy w dążeniu marki do wyższej klasy, prezentujący zestaw nowoczesnych technologii w jeszcze bardziej wyrazistym stylu.
Zdecydowanie futurystyczny, samochód oferuje łączność wzbogaconą o funkcję Mirror Screen oraz system telematyki pokładowej, który obejmuje ekran dotykowy z nawigacją 3D.
Nowy Peugeot 308 wprowadza wszystkie funkcje wspomagające jazdę, które niedawno zostały ujawnione w nowych SUV-ach, Peugeot 3008 i 5008. Te nowe systemy zdecydowanie umiejscawiają auto w najwyższym segmencie rynku.
W nowym Peugeot 308 znajdują się także napędy, które nigdy wcześniej nie były dostępne w tej klasie. Nowa, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów połączona z silnikiem Diesel BlueHDi 180 S&S, lub nowym silnikiem Diesel BlueHDi 130 S&S, wzmacnia dynamiczne właściwości nowego Peugeot 308. Jego nowe, efektywne silniki sprawiają, że Peugeot jest gotowy na standard Euro 6.c, z nowymi systemami oczyszczania zarówno dla silników benzynowych, jak i diesla.
Bardziej dynamiczny profil
Nowy Peugeot 308 oferuje smukłą, elegancką stylizację. Ten design obejmuje wszystkie sześć wykończeń: Access, Active, Allure, GT Line, GT i GTi. Jego konstrukcja charakteryzuje się dobrze wyważonymi proporcjami, zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Dzięki zmniejszonym zwisom, nowy Peugeot 308 wciąż zapewnia najwyższy poziom zwrotności. Jego linie, ciasno owinięte wokół mechaniki, wyrażają solidność i dynamikę.
Z przodu szeroki bagażnik wieńczy wysoka atrapa chłodnicy. W całej gamie, znany lew zajmuje poczesne miejsce w centrum atrapy, poniżej rzeźbionych liter nazwy marki na górnym pasku. We wszystkich wersjach, charakterystyczne oświetlenie LED wbudowane w reflektory nadaje nowemu Peugeot 308 wyrazisty wygląd. Nowe halogenowe reflektory eliptyczne dostępne są w pierwszych trzech poziomach wykończenia. W wyższych wersjach – GT Line, GT i GTi – oferowane jest pełne oświetlenie LED.
Dwa nowe zderzaki o ostrym, dynamicznym wyglądzie podkreślają silną osobowość nowego Peugeot 308: jedna wersja zaprojektowana dla poziomów Access, Active i Allure, a druga dla wykończeń GT Line, GT i GTi. Trzy przestronne otwory w dolnej części zapewniają odpowiednie chłodzenie silnika. Boczny wlot powietrza mieści lampy przeciwmgielne.
W wersji Allure, nowy Peugeot 308 oferuje trzy nowe aluminiowe felgi:
jako standard: 16-calowe Zycron, felga o wyjątkowym współczynniku oporu powietrza, co poprawia efektywność i redukuje zużycie paliwa,
jako opcja: 16-calowe Jade, nowa felga z dwoma wycięciami,
również jako opcja: 18-calowe Saphir Black, felga w dwóch kolorach.
Aby pomieścić nowe silniki Euro 6.c, wlew paliwa w nowym Peugeot 308 zmienił kształt: z okrągłego na prostokątny, aby włączyć otwór do napełniania AdBlue®.
Z tyłu, charakterystyczne oświetlenie z trzema pazurami świeci teraz nieprzerwanie. W wersji hatchback, osłona reflektora została przyciemniona, aby podkreślić dynamiczny wygląd pojazdu.
Już od momentu premiery, w nowym Peugeot 308 dostępnych będzie dziesięć kolorów nadwozia, w tym nowy: Pyritowy Beż, który zastępuje Aluminium Szare. Emblematyczna wersja GTi oferuje ekskluzywne Coupe Franche łączące Magnetic Blue i Perla Nera Black.
Elegancki kokpit, który dodaje wartości
Wzmocnione swoim głośnym sukcesem, eleganckie wnętrze nowego Peugeot 308 ewoluowało, zachowując swoje mocne strony:
ekskluzywna pozycja kierowcy z Peugeot i-Cockpit® z kompaktowym kołem kierownicy i wyświetlaczem head-up dla nowatorskich wrażeń z jazdy,
nowa kontrola skrzyni biegów Shift-and-Park-by-Wire z EAT8,
nowy ekran dotykowy, z którego można kontrolować klimatyzację i nawigację TomTom® Traffic 3D,
niezrównany poziom jakości materiałów i wykończenia,
nowe wykończenia na dwóch poziomach:
Active: materiał Meco Mistral z konwencjonalnie ukształtowanymi siedziskami,
Allure: materiał pokryty plastikiem / tapicerka Oxford z dynamicznie ukształtowanymi siedziskami (dostępne w designie Mistral lub Guérande).
Łączność i telematyka
Od poziomu wykończenia Active wzwyż, nowy Peugeot 308 jest wyposażony w ekran dotykowy nowej generacji. Dzięki czujnikom pojemnościowym, ekran jest bardzo responsywny i łatwy w obsłudze, jak większość smartfonów. Doskonale umiejscowiony na centralnych nawiewach powietrza i zwrócony w stronę kierowcy, ekran ułatwia czytanie informacji i szybki wybór opcji.
Połączony z TomTom® Traffic, system nawigacji 3D z rozpoznawaniem głosu w nowym Peugeot 308 zapewnia optymalizację tras w zależności od warunków drogowych oraz łatwe uzyskiwanie informacji w czasie rzeczywistym o pogodzie, stacjach obsługi i parkingach. Dzięki społeczności TomTom® można wyświetlać obszary ryzyka lub tymczasowe strefy niebezpieczne jako opcję dodatkową.
Nowy Peugeot 308 oferuje również funkcję Mirror Screen. Umożliwia ona odzwierciedlenie ekranu smartfona na ekranie dotykowym pojazdu, co pozwala na korzystanie z kompatybilnych aplikacji. W erze, w której smartfon stał się przedłużeniem samego siebie, można cieszyć się płynnością cyfrowej kontynuacji dzięki funkcji Mirror Screen. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, telefon można umieścić w schowku centralnym, nie tracąc dostępu do ulubionych aplikacji. Wszystkie funkcje można aktywować głosowo, po naciśnięciu przycisku u dołu dźwigni kierunkowskazu. Dzięki rozpoznawaniu głosu przez smartfon (S Voice z Androida i Siri z Apple), można dzwonić, pisać SMS-y i głośno podawać adresy nawigacyjne. To potrójne rozwiązanie jest zgodne z protokołami MirrorLink®, Android Auto™ i Apple CarPlay™.
Nowoczesne systemy wspomagające jazdę
Nowy Peugeot 308 jest wyposażony w nowoczesne systemy wspomagające jazdę, które niedawno zostały zaprezentowane w nowych SUV-ach Peugeot 3008 i 5008.
System aktywnego hamowania i alertu o odległości
Alert o odległości ostrzega kierowcę, gdy istnieje ryzyko kolizji z pojazdem z przodu lub gdy w strefie wykrywania znajduje się pieszy.
Jeśli kierowca zbyt długo zwleka z hamowaniem po ostrzeżeniu, aktywowane jest natychmiast aktywne hamowanie. To zapobiega kolizjom i zmniejsza ogólną liczbę wypadków, drastycznie redukując prędkość pojazdu. System wykrywa inne zarejestrowane pojazdy, które są zatrzymane lub poruszają się w tym samym kierunku, a także pieszych w drodze pojazdu. Rowerzyści, motocykliści, zwierzęta i obiekty na drodze nie są wykrywane.
Funkcja aktywnego hamowania w nowym Peugeot 308 uruchamia się:
Gdy wykryty jest inny poruszający się pojazd: prędkość między 5 km/h a 140 km/h,
Gdy wykryty jest zatrzymany pojazd: prędkość poniżej 80 km/h,
Gdy wykryty jest pieszy: prędkość poniżej 60 km/h.
Aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa
Aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa wykrywa, gdy samochód niezamierzenie przekracza oznaczenia pasa, korzystając z kamery rozpoznającej linie ciągłe i przerywane. Jeśli kierowca nie zauważy i prędkość pojazdu przekracza 80 km/h, system wydaje alarm dźwiękowy i wizualny.
Dla prędkości między 65 a 180 km/h, aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa również koryguje trajektorię, jeśli niezamierzone zmiany pasa są bliskie, stopniowo przywracając pojazd na właściwą drogę. Jeśli kierowca chce pozostać na początkowej trajektorii, wystarczy, że będzie trzymał kierownicę. System automatycznie dezaktywuje się przy zmianie pasa, jeśli kierowca włączył kierunkowskazy.
Kierowca może dezaktywować system, naciskając przycisk po lewej stronie kierownicy. System zostanie wyłączony, gdy kierowca naciśnie przycisk przez kilka sekund. Gdy system jest dezaktywowany, na przycisku zaświeci się pomarańczowa dioda LED.
System ostrzegania o uwadze kierowcy
Nowy Peugeot 308 standardowo wyposażony jest w wskaźnik czasu jazdy. Po dwóch godzinach jazdy bez przerwy z prędkością powyżej 65 km/h, wizualny i dźwiękowy alarm zaprasza do odpoczynku.
System obejmuje również system ostrzegania o uwadze kierowcy. Trajektoria samochodu jest analizowana przez kamerę umieszczoną nad przednią szybą. Ocena czujności kierowcy odbywa się poprzez porównanie oznaczeń pasa z trajektorią pojazdu. Mogą być uruchamiane różne poziomy alarmów wizualnych i dźwiękowych (na przykład: „Uwaga!” lub „Zrób przerwę!”).
Automatyczna kontrola świateł
Kamera umieszczona nad przednią szybą analizuje źródła światła i automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania w zależności od warunków oświetleniowych i ruchu drogowego. Optymalizuje to użycie świateł drogowych, nie oślepiając innych kierowców.
Rozpoznawanie znaków drogowych i sugestie prędkości
Kamera umieszczona nad przednią szybą rozpoznaje i interpretuje znaki drogowe oznaczające początek lub koniec strefy ograniczenia prędkości, wyświetlając na desce rozdzielczej odpowiednią prędkość. System uzyskuje również informacje o ograniczeniach prędkości z map nawigacyjnych pojazdu. Specjalne oznaczenia prędkości, takie jak te dotyczące ciężarówek, nie są wyświetlane. Sugestia prędkości uzupełnia ten system. Kierowca może ustawić prędkość pojazdu na prędkość wykrytą przez kamerę, naciskając przycisk 'MEM’ na ograniczniku prędkości/automatycznym tempomacie.
Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop (w automatycznych skrzyniach biegów lub funkcją 30-km/h w manualnych skrzyniach biegów).
Pojazd wyposażony jest w radar umieszczony w centralnej części przedniego zderzaka, który ma zasięg 150 metrów. Adaptacyjny tempomat:
automatycznie utrzymuje prędkość jazdy ustawioną przez kierowcę,
i automatycznie utrzymuje bezpieczną odległość między twoim pojazdem a pojazdem przed tobą.
System wykrywa pojazd, który jest przed nim i porusza się w tym samym kierunku. Automatycznie dostosowuje prędkość do prędkości wykrytego pojazdu, korzystając z silnika i normalnych systemów hamulcowych (włączając światła hamowania):
jeśli pojazd z przodu jedzie wolniej, system spowalnia twój pojazd lub zatrzymuje go całkowicie, dla funkcji Stop,
jeśli pojazd z przodu przyspiesza lub zmienia pas, tempomat stopniowo przyspiesza, aby wrócić do ustawionej prędkości,
jeśli kierowca włącza kierunkowskaz, aby wyprzedzić wolniejszy pojazd, system zezwoli kierowcy na tymczasowe zbliżenie się do pojazdu przed nim, aby go wyprzedzić, bez przekraczania ustawionej prędkości.
Dzięki funkcji Stop, po hamowaniu w celu całkowitego zatrzymania pojazdu, system utrzyma pojazd w miejscu. Tempomat jest wstrzymany.
Podczas korzystania z funkcji 30-km/h, po spowolnieniu pojazdu poniżej 30 km/h, tempomat jest wstrzymany; kierowca przejmuje kontrolę, zmienia bieg i hamuje, aż pojazd stanie. Ta funkcja jest dostępna dla prędkości do 180 km/h.
Aktywny system monitorowania martwego pola
Podczas jazdy z prędkością od 12 do 140 km/h, system ostrzega kierowcę, jeśli inny pojazd znajduje się w martwym polu, co może stanowić zagrożenie.
W momencie wykrycia innego pojazdu, takiego jak samochód, ciężarówka lub dwukołowiec, na odpowiednim lusterku bocznym zapala się wskaźnik.
System działa w połączeniu z aktywnym systemem ostrzegania o opuszczeniu pasa. Jeśli kierowca zaczyna przekraczać oznaczenie pasa z zamiarem zmiany pasa, mając włączone kierunkowskazy, a w martwym polu zostanie wykryty pojazd, wskaźnik ostrzegawczy w lusterku bocznym zaświeci, a system opuszczenia pasa spróbuje skorygować trajektorię pojazdu, aby uniknąć kolizji.
VisioPark 1
Pojazd jest wyposażony w kamerę wideo 180° na tylnej klapie. Zapewnia ona widok najbliższego otoczenia pojazdu, które jest wyświetlane na ekranie dotykowym. Czujniki parkowania dostarczają dodatkowe dane z widokiem z góry pojazdu. Widok z 360° z najbliższym otoczeniem pojazdu jest tworzony w czasie rzeczywistym podczas manewru parkowania.
Ułatwia to wyrównanie pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu uwagi na wszelkie znajdujące się w pobliżu przeszkody.
Park Assist
Ultrasoniczne czujniki umieszczone po bokach pojazdu pozwalają, aby Park Assist odegrał bardziej aktywną rolę w parkowaniu:
najpierw, czujniki zarówno w przednim, jak i tylnym zderzaku wykrywają miejsce parkingowe wystarczająco duże dla pojazdu,
następnie, Park Assist automatycznie kieruje pojazd do miejsca.
Kierowca zarządza przyspieszeniem, hamowaniem, zmianami biegów i sprzęgłem (w przypadku manualnej skrzyni biegów). W przypadku skrzyni biegów EAT8, kierowca zajmuje się jedynie hamowaniem. Podczas wjeżdżania lub wyjeżdżania z miejsca parkingowego, Park Assist dostarcza kierowcy wizualne i dźwiękowe sygnały oraz informacje, aby zapewnić bezpieczeństwo. Kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad procesem kierowania, chwytając kierownicę. Park Assist zarządza zarówno parkowaniem równoległym, jak i prostopadłym.
Bogactwo silników
Oprócz obszernej gamy, nowy Peugeot 308 oferuje nowe, coraz bardziej efektywne silniki benzynowe i diesla. Kierowcy zyskują zatem połączenie wyjątkowej dynamiki 308 z niskim zużyciem paliwa.
Czysta efektywność: proaktywne dobrowolne przestrzeganie przyszłych standardów Euro 6
Nadchodzący standard Euro 6.c, który wejdzie w życie we wrześniu 2017 roku, ogranicza emisję tlenków azotu (NOx) w silnikach w normalnych warunkach jazdy do 2,1 razy więcej niż te mierzone podczas testów na stole. Dzięki tym unikalnym silnikom, grupa PSA już pokazuje swoje zaangażowanie w przestrzeganie współczynnika 1,5, który wejdzie w życie dopiero w 2020 roku. Tak więc, 3 lata wcześniej, jego nowy silnik diesla inauguruje zupełnie nowy system oczyszczania NOx, obejmujący katalizator SCR drugiej generacji (selektywna redukcja katalityczna) oraz filtr cząstek stałych (DPF), oba umieszczone blisko silnika. Oprócz trójfunkcyjnego katalizatora, silniki turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny wyposażone są w filtr cząstek GPF do oczyszczania HC, CO2, NOx oraz cząstek.
Nowy PureTech 130 S&S BVM6: podwójna poprawa wydajności i zużycia
Nowy Peugeot 308 jest wyposażony w nową generację silnika PureTech 130 S&S z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ta nowa wersja zyskuje nie tylko na wydajności i większej dynamice, ale także na zużyciu paliwa, a więc i efektywności.
Silnik przeszedł gruntowną modernizację, aby jeszcze skuteczniej zmniejszać emisję zanieczyszczeń, niezależnie od warunków użytkowania. Emisje są oczyszczane zarówno u źródła, jak i w rurze wydechowej w następujący sposób:
wprowadzenie filtra cząstek benzynowych w celu redukcji emisji cząstek (o efektywności filtracji ponad 75%),
jeszcze skuteczniejszy system kontroli emisji w wszystkich praktycznych sytuacjach dzięki materiałom o wyższej odporności termicznej, optymalnej kontroli temperatury spalin oraz zastosowaniu nowej technologii katalizatorów,
optymalny proces spalania dzięki niezwykle precyzyjnej kontroli mieszanki powietrze/paliwo z wykorzystaniem nowej generacji czujnika tlenu proporcjonalnego.
Oprócz osiągnięcia lepszej wydajności przy krótszych czasach reakcji, oszczędności paliwa wynoszą około 4% w porównaniu do PureTech 130 S&S Euro 6.b dzięki optymalizacji poziomów efektywności: cykl z wysokim wskaźnikiem recyrkulacji spalin, wtrysk paliwa zwiększony do 250 barów, zmniejszone tarcie i nowy projekt turbosprężarki.
Wraz z nowym PureTech 130 S&S, nowy Peugeot 308 wyposażony jest w nową 6-biegową manualną skrzynię biegów. Skrzynia została zaprojektowana przy użyciu 100% cyfrowych metod! Umożliwiło to skrócenie czasu projektowania i symulację maksymalnej liczby zastosowań przez klientów. Oprócz zysków w zakresie objętości i wydajności, ta BVM6 jest równie kompaktowa jak równoważna BVM5. Dzięki pracom optymalizującym efektywność każdego z komponentów, zmiana biegów jest bardziej płynna i precyzyjna.
Ta nowa jednostka napędowa będzie dostępna w nowej gamie Peugeot 308 do końca 2017 roku.
Nowy Diesel BlueHDi 130 S&S: kompaktowy, mocny i efektywny
Nowy Peugeot 308 jest pierwszym samochodem grupy PSA, który został wyposażony w nowy silnik BlueHDi 130 S&S. Podobnie jak nowa BVM6, ten przełomowy silnik czterocylindrowy został zaprojektowany cyfrowo. Nowa jednostka napędowa wiązała się z zarejestrowaniem przez grupę PSA ponad 200 nowych patentów.
Z poziomami wydajności zbliżającymi się do silników topowych (2.0), nowy BlueHDi 130 S&S ma dodatkowe dziesięć koni mechanicznych w porównaniu do BlueHDi 120 S&S, który zastępuje. Moc jest utrzymywana na najwyższym poziomie dzięki nowej głowicy cylindrów z 16 zaworami, co zapewnia wrażenia z jazdy zbliżone do silników benzynowych. Jest nie tylko mocniejszy, ale także bardziej oszczędny. Zyski w zużyciu paliwa wynoszą około 4% – 6% w porównaniu do BlueHDi 120 S&S, dzięki redukcji pojemności skokowej, nowemu wymiennikowi o wysokiej wydajności oraz przełomowemu systemowi spalania o opatentowanej geometrii (geometria tłoka Peugeota 908, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans).
Wprowadzony z nowym silnikiem BlueHDi 130 S&S, system kontroli emisji dalej ewoluował, aby zapewnić odpowiedź 3 lata wcześniej na przyszły współczynnik zgodności NOx (tlenków azotu) 1,5, który zacznie obowiązywać w 2020 roku. Oczyszcza również emisje zarówno u źródła, jak i w rurze wydechowej. Dzięki innowacyjnemu montażowi i architekturze, efektywność procesu oczyszczania NOx jest zwiększona, a poziom zużycia paliwa jest optymalizowany. System kontroli emisji jest bardziej kompaktowy dzięki zgrupowaniu w tym samym urządzeniu katalizatora, funkcji SCR (selektywna redukcja katalityczna) oraz SCR na filtrze cząstek stałych (PF). Montaż jak najbliżej silnika pozwala na szybsze wprowadzenie procesu post-treatment. Usunięcie dodatku PF pozwala na obniżenie kosztów użytkowania, a konserwacja jest łatwiejsza dla klienta dzięki punktowi napełniania AdBlue® blisko wlewu paliwa.
Skrzynia biegów EAT8 Shift and Park by Wire: pierwszy w branży
Wyjątkową cechą nowego Peugeot 308 GT jest silnik diesla BlueHDi 180 S&S, który teraz współpracuje z automatyczną skrzynią biegów nowej generacji EAT8, opracowaną we współpracy z japońskimi specjalistami z Aisin. Ta nowa automatyczna skrzynia biegów pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o nawet 7% w porównaniu do EAT6, dzięki:
przejściu na 8 biegów,
zwiększonej wydajności dzięki rozszerzeniu funkcji Stop & Start do 20 km/h,
zyskom w zakresie masy i kompaktowości (o 2 kg w porównaniu do skrzyni EAT6 o stałych wymiarach).
Jednak ta nowa automatyczna skrzynia biegów oferuje znacznie więcej niż 8 biegów. Jest niewątpliwie wygodna w użyciu dzięki szybkiemu i precyzyjnemu przełączaniu biegów, co jest możliwe dzięki optymalizacji wymiany momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią biegów, a zmiana na 8 biegów redukuje ryzyko awarii podczas każdej zmiany prędkości. Na co dzień, płynne działanie konwertera momentu obrotowego zapewnia rzeczywisty komfort podczas startu pojazdu i manewrów parkowania.
Nowa kontrola automatycznej skrzyni biegów Shift and Park by Wire jest łatwa w obsłudze i intuicyjna, dzięki ergonomicznym, elektrycznym kontrolom. W standardzie, łopatki na kierownicy umożliwiają manualne zmiany biegów bez utraty funkcji automatycznej. Z punktu widzenia bezpieczeństwa, funkcja Park aktywuje się automatycznie, gdy silnik jest wyłączony. Kontrola kierunku ruchu jest teraz automatyczna przy użyciu Park Assist lub Adaptacyjnego Tempomatu z funkcją Stop, wszystko to bez żadnych działań ze strony kierowcy.
308 GTi od Peugeot SPORT: sportowe osiągi bez kompromisów
Nowy Peugeot 308 GTi dostarcza niezapomnianych wrażeń z jazdy, nie rezygnując z efektywności ani komfortu pasażerów.
Podobnie jak wszystkie eleganckie zmiany w nowym Peugeot 308, wersja GTi emanuje sportowością i ekskluzywnością, nie będąc przy tym ostentacyjna: obniżone zawieszenie o 11 mm, całkowicie nowy przód i tył. Wnętrze także sportowe, z specjalnymi fotelami kubełkowymi i kierownicą.
Napędzany potężnym silnikiem THP S&S 270, demonstruje prawdziwe osiągi, emitując jedynie 139g CO2 na kilometr, zużywając zaledwie 6,0L na 100km. Z doskonałym stosunkiem mocy do wagi wynoszącym 4,46 kg na konia mechanicznego, nowy Peugeot 308 GTi rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 m z miejsca w czasie 25,3 sekundy.
Nowy Peugeot 308 GTi wyposażony jest w dyferencjał o ograniczonym poślizgu Torsen® oraz 19-calowe felgi Carbone19 z oponami Michelin Pilot Super Sport. Jest wyposażony w 380 mm przednie tarcze hamulcowe, czerwone zaciski malowane marką Peugeot SPORT oraz 268 mm tylne tarcze hamulcowe.
Ekskluzywna nowa wersja Peugeot 308 GTi 270, nowa opcja „Coupe Franche” dostępna jest w połączeniu Magnetic Blue i Perla Nera.