PEUGEOT 308 SW 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PEUGEOT 308 SW 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćPEUGEOT 308 SW 2021-Present

Peugeot ruszył naprzód, a trzy miesiące po premierze trzeciej generacji hatchbacka 308 w marcu 2021 roku, wprowadził również wersję SW.

Po pierwsze, Peugeot zaznaczył, że litery SW oznaczają Sports Wagon, a nie kombi. Patrząc na kształt samochodu, łatwiej zrozumieć dlaczego. Francuski producent wymienił przestronność bagażnika na atrakcyjny wygląd, tworząc design, który może przyciągać więcej przyjaciół niż wrogów.

Zespół projektowy czerpał inspirację z crossovera SUV 3008, który miał przedni zderzak z LED-owymi „kłami”. Jego wyraźna kratka chłodnicy prezentowała się bardziej agresywnie niż jakikolwiek z poprzedników, podczas gdy LED-owe reflektory ledwie wystawały spod linii maski. Profil SW ukazywał konstrukcję z cofniętą kabiną, z pochylonymi do przodu słupkami C i tylną szybą. Trzecie okno boczne było opadające, co nadawało mu wygląd shooting-brake, mimo czterech drzwi.

Wnętrze wyglądało tak, jakby projektanci nie rozmawiali z tymi, którzy kształtowali zewnętrzną część samochodu. Podczas gdy 308 charakteryzowała się długimi, zakrzywionymi liniami na zewnątrz, minimalistyczny kokpit odsłonił proste linie, ostre krawędzie oraz powierzchnie w stylu F-117 Stealth. Kierownica była niezwykle nisko zamontowana w porównaniu do zestawu wskaźników. Zestaw wskaźników miał wyświetlacz TFT dla panelu instrumentów oraz dodatkowy ekran dotykowy dla systemu infotainment. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi, 308 SW oferował więcej miejsca na nogi z tyłu niż wersja hatchback. Jego kanapa 40/20/40 zwiększała przestrzeń bagażową z 608 litrów (21,5 cu-ft) do 1,634 litrów (58 cu-ft).

Pod maską producent obiecał wybór systemów benzynowych, turbo-diesel oraz hybrydowych, które mogły oferować do 225 KM przekazywanych na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni lub ośmiobiegowego automatu.

 Silna sylwetka, marka PEUGEOT z dumą prezentuje nowy model PEUGEOT 308 SW. Ma ekspresyjny styl z dynamicznym profilem i wysublimowanym tyłem. Efektywny i ultra-nowoczesny, bez kompromisów w kluczowych aspektach i oczekiwaniach klientów w segmencie kompaktowych kombi.

Nowy PEUGEOT 308 SW dostępny jest w kilku wersjach silnikowych: hybrydach do ładowania (HYBRID 225 e-EAT8, HYBRID 180 e-EAT8), wersjach benzynowych (PureTech 110 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6 oraz PureTech 130 S&S EAT8) oraz wersjach diesel (BlueHdi 130 S&S BVM6 oraz BlueHdi 130 S&S EAT8).

W zależności od kraju, nowy PEUGEOT 308 SW można zakupić za pośrednictwem strony internetowej marki, co zapewnia w pełni cyfrowe doświadczenie zakupu, możliwość wymiany, finansowania, a także wybór miejsca dostawy.

Rynek i klienci

Nowy PEUGEOT 308 SW należy do segmentu kombi C, w którym PEUGEOT odnosił wiele sukcesów przez wiele lat. Choć bezpośrednio konkurowany przez SUV-y, segment ten pozostał stabilny od 2010 roku, popyt w Europie wciąż jest silny, a prognozy sprzedaży są stabilne na nadchodzące lata.

Klientela kombi to zarówno najmłodsze, jak i najbardziej dynamiczne grupy w segmencie C, które są mocno przywiązane do sylwetki auta. Reprezentują aktywne pary, z dziećmi lub bez, intensywnie korzystające z pojazdu (są największymi kierowcami w tym segmencie). Są bardzo wymagający i mają wiele oczekiwań, takich jak styl, przyjemność z jazdy i technologie, nie rezygnując przy tym z przestronności.

W tym kontekście nowy PEUGEOT 308 SW jest w stanie spełnić wszystkie potrzeby i grupy klientów (70% to klienci profesjonalni, 30% prywatni) i jest gotów pozyskać nowych nabywców. Nowy PEUGEOT 308 SW zajmuje pozycję w górnej części oferty z koncepcją opartą na kluczowych tematach: design, efektywność, technologia i modułowość.

INTENSYWNOŚĆ

Wyzwanie dla nowego PEUGEOT 308 SW w zakresie stylu polegało na nadaniu mu charakteru i pożądania, jednocześnie oferując doskonałą pojemność bagażową. Jak w sedanie, kształt konstrukcji został zoptymalizowany w celu zaprojektowania mocno opadającego dachu i zwiększenia obszaru materiału dostępnego do formowania tyłu, nie rezygnując z przestrzeni wewnętrznej.

Nowy PEUGEOT 308 SW to auto o wyraźnej osobowości, które ucieleśnia ideę stylu jako służby funkcji. Został zaprojektowany, aby przyciągać wzrok i skupiać uwagę na obiekcie, którego głównym celem jest ładunek, przestronność na pokładzie i funkcjonalność. Rozstaw osi jest o 55 mm dłuższy niż w sedanie, co przyczynia się do smukłej sylwetki i przestrzeni z tyłu.

Dlatego tył nowego PEUGEOT 308 SW ma charakterystyczny kształt nowego motywu bocznego PEUGEOT 308, rzeźbionego w głębi, co tworzy wyraźny wlot światła, który dociska samochód do ziemi, co stanowi klucz do jego postawy.

Kształt bocznego wstawki okna, który opada szybciej niż dach, tworzy różnicę w materiale (grubszy kolor nadwozia), co nadaje nowemu PEUGEOT 308 SW szczególnie dynamiczną sylwetkę w tym segmencie.

Tył charakteryzuje się ultra-cienkimi, pełnymi światłami LED z sedana, ale bez czarnej listwy łączącej je w tym modelu, nowy PEUGEOT 308 SW ma na celu zwiększenie ilości postrzeganego nadwozia, szczególnie przy klapie bagażnika, aby odzwierciedlić dodatkową objętość i przyciągnąć uwagę do dodatkowej przestrzeni.

Jak w sedanie, tył został zaprojektowany w celu optymalizacji wzoru przepływu powietrza dla osiągów aerodynamicznych. Krawędź jest szczególnie imponująca, ponieważ działa jako przedłużenie dolnej części bocznej ścianki jak deflektor aerodynamiczny, łamiąc strumień powietrza pochodzący z drzwi.

Z przodu nowy PEUGEOT 308 SW posiada nowy herb marki PEUGEOT umieszczony w grillu, który jest całkowicie mu poświęcony. Jego obecność jest wzmocniona przez wzór grilla, który stopniowo zmierza w jego kierunku.

Jako ewolucja w designie i technologii, radar dla systemów wspomagających jazdę znika za herbem (technologia radome z użyciem indu), co nadaje mu wyróżniające miejsce na grillu. Tablica rejestracyjna została przeniesiona na dół przedniej części.

Przednie reflektory wykorzystują technologię LED już od pierwszej wersji wyposażeniowej. Reflektory są wyraźne i ostre, co przyczynia się do dynamiki i tożsamości nowego PEUGEOT 308 SW. Wydłużają je światła dzienne w kształcie kłów na przednim zderzaku. Ten sygnatura świetlna doskonale wpisuje się w aktualny styl PEUGEOT, rozpoznawalny od pierwszego rzutu oka zarówno w dzień, jak i w nocy.

W wersjach GT/GT Pack, pełne reflektory LED są jeszcze cieńsze i stają się technologią PEUGEOT Matrix LED, dla większej efektywności i bezpieczeństwa w codziennej jeździe.

Z tyłu, światła przyjmują pełną technologię LED z wyświetlającymi 3 szpony dla nowoczesnej sygnatury świetlnej, specyficznej dla marki.

Nowy PEUGEOT 308 SW będzie dostępny w siedmiu kolorach:

Niebieski Avatar,
Czerwony Elixir,
Biały Perłowy,
Biały Banquise,
Szary Artense,
Szary Platynowy,
Czarni Perla Nera.
DOSKONAŁE DOPASOWANIE, naturalnie dobrze zaprojektowane

Nowy PEUGEOT 308 SW zbudowany jest na powiększonej wersji platformy EMP2 (Efficient Modular Platform) multi-energetycznej, co pozwala na wdrożenie szerokiej gamy wersji. Dwie wersje hybrydowe typu plug-in są dostępne od samego początku.

Platforma zawiera nowe elementy strukturalne, co zapewnia jeszcze większą efektywność, bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i komfort.

W porównaniu do sedana, nowy PEUGEOT 308 SW zwiększa swój rozstaw osi (+55 mm), osiągając 2.732 m, z 129 mm miejsca na kolana w rzędzie 2, maksymalizując objętość bagażnika.

Nowy PEUGEOT 308 SW jest dłuższy, niższy i smuklejszy od poprzedniego modelu:

długość wynosi teraz 4.64 m (+6 cm),
rozstaw kół (identyczny): 1,559 mm / 1,553 mm
przednia szyba jest nachylona i przesunięta do tyłu,
niższa o 20 mm, wysokość to teraz 1.44 m.
Tylni zwis jest o 21 cm dłuższy niż w sedanie, co sprawia, że tył jest idealnie wyważony między:

zderzakiem, który doskonale odzwierciedla nowy design,
głębokim i przestronnym bagażnikiem.
Wymiary nowego PEUGEOT 308 SW idealnie odpowiadają oczekiwaniom klientów w tym segmencie i umożliwiają mu zaoferowanie jednego z najlepszych bagażników na rynku, z dwupozycyjną podłogą (silniki spalinowe), co zapewnia praktyczność i modułowość.

W przypadku silników spalinowych, bagażnik pod półką ma objętość:

przy niższej pozycji podłogi bagażnika, 608 litrów i wydzielone miejsce do przechowywania pod wykładziną.
Dwupozycyjna podłoga oferuje miejsce do przechowywania za oparciami siedzeń.

Aby uczynić to jeszcze bardziej praktycznym, nowy PEUGEOT 308 SW ma standardową kanapę 3-częściową (40/20/40). Jest wyposażony w system do natychmiastowego składania trzech sekcji siedzeń przy użyciu dwóch łatwo dostępnych przycisków z boków bagażnika.

Ta modułowa kanapa może być skonfigurowana w zależności od potrzeb klienta:

złożona tylko prawa część,
złożone środkowe oparcie, aby odsłonić długą przestrzeń na narty.
złożone lewe i środkowe oparcia,
złożone prawe i środkowe oparcia
Przy złożonych wszystkich oparciach, dostępna objętość wynosi, dla silników spalinowych, przy niższej pozycji podłogi bagażnika, 1634 litrów i wydzielone miejsce do przechowywania pod wykładziną.
Przy złożonej kanapie można załadować przedmiot dłuższy niż 1.85 m.

Aby to ułatwić w codziennym użytkowaniu, strefa bagażnika jest wyposażona w gniazdko 12V po prawej stronie wykończenia bagażnika, oświetlenie LED w tym obszarze, dwie siatki do przechowywania i haki na torby.

Osłona bagażnika może być łatwo odblokowana jedną ręką, naciskając w górę na centralny uchwyt, co ułatwia jej zwinięcie.

W przypadku silników spalinowych, osłona bagażnika może być przechowywana pod wykładziną lub pod podłogą w dwóch pozycjach.

Klapa bagażnika jest sterowana elektrycznie, co ułatwia dostęp, gdy masz zajęte ręce, otwierając się automatycznie:

poprzez przesunięcie nogi pod zderzakiem,
poprzez naciśnięcie przycisku na kluczyku zdalnym,
poprzez naciśnięcie zewnętrznego przycisku klapy bagażnika,
poprzez naciśnięcie przycisku na desce rozdzielczej.
DOSKONAŁE DOPASOWANIE, efektywne

Nowy PEUGEOT 308 SW korzysta z wysokiej aerodynamiki, osiągając Cx 0.277 i SCx 0.618 m². Styl wszystkich elementów nadwozia jest zoptymalizowany (zderzaki, tylne błotniki, dyfuzory, słupki nadwozia, lusterka, osłony podwozia itp.).

Opony w nowym PEUGEOT 308 SW mają rozmiar od 16 do 18 cali, w klasach A i A+, dla lepszej gładkości, bez rezygnacji z wymagań marki w zakresie benchmarkowej przyczepności drogowej.

Aby poprawić wchłanianie wibracji, sztywność nadwozia została zoptymalizowana poprzez klejenie elementów strukturalnych. Jak nigdy dotąd, przyjemność z jazdy jest w DNA nowego PEUGEOT 308 SW, z wzorową przyczepnością drogową, komfortem jazdy na najwyższym poziomie, znakomitą przyjemnością z jazdy i doskonałym prowadzeniem w mieście z promieniem skrętu wynoszącym 10.68 m.

DOSKONAŁE DOPASOWANIE, ciepła i komfortowa atmosfera

Fotele w nowym PEUGEOT 308 SW zostały zaprojektowane z myślą o komforcie i podkreśleniu jakości użytych materiałów: skalowalna tkanina w drobny wzór, techniczna siatka, alkantara, skóra tłoczona i skóra nappa w kolorze.

W wersjach GT kolorowa nitka w odcieniu Adamite przeplata się przez fotele, podkreślając deskę rozdzielczą, panele drzwi i wkładki na konsoli.

Przednie siedzenia uzyskały certyfikat AGR (Aktion für Gesunder Rücken), standardowo lub opcjonalnie, nagradzając zarówno ergonomię, jak i zakres regulacji. Mogą być także wyposażone w elektryczną regulację w 10 kierunkach z dwoma ustawieniami pamięci. Owalne przednie siedzenia mogą być dodatkowo wyposażone w opcjonalny system pneumatycznego masażu z 8 kieszeniami oraz różnymi programami, a także ogrzewanie siedzeń.

Nie zapominając o łączności, z dwoma gniazdami USB C (ładunek i ładunek/dane) z tyłu konsoli centralnej od poziomu Allure.

Wprowadzono także zmiany technologiczne w różnych oknach nowego PEUGEOT 308 SW:

w pełni podgrzewana szyba,
zwiększona grubość szyb z przodu i z tyłu,
akustyczne szyb laminowane w bocznych oknach w rzędzie 1 w zależności od wersji,
wewnętrzne lusterko bezramkowe od poziomu Allure wzwyż, w tym niebieska dioda LED dla hybryd, informująca otoczenie, że pojazd porusza się w trybie zerowej emisji.
System klimatyzacji został całkowicie przeprojektowany, aby poprawić komfort termiczny pasażerów, a pasażerowie w rzędzie 2 mają kratki wentylacyjne z tyłu konsoli centralnej.

Jeśli chodzi o powietrze wewnętrzne, nowy PEUGEOT 308 SW jest wyposażony w system AQS (Air Quality System), który stale monitoruje jakość powietrza wchodzącego do kabiny pasażerskiej i może samodzielnie aktywować system recyrkulacji powietrza. Od poziomu GT w górę, uzupełniony jest systemem Clean Cabin, który filtruje zanieczyszczające gazy i cząstki. Jakość powietrza wyświetlana jest na centralnym ekranie dotykowym.

SPIRIT TECHNOLOGII, nowy PEUGEOT i-Cockpit®

PEUGEOT i-Cockpit® to element DNA marki. Z każdą generacją staje się coraz bardziej wysublimowany i nowoczesny. Nowy PEUGEOT 308 SW oznacza ewolucję pod względem ergonomii, jakości, designu i technologii dzięki nowemu systemowi informacyjnemu, PEUGEOT i-Connect®.

Nowy kompaktowy kołpak kierownicy zawiera czujniki zdolne do wykrywania chwytu kierowcy na kole podczas korzystania z nowych systemów wspomagających jazdę.

Ergonomiczny i podgrzewany (opcjonalnie), zawiera wszystkie kontrolki:

radio,
media,
telefon,
systemy wspomagające jazdę.
Cyfrowy wyświetlacz znajduje się na poziomie oczu i zawiera 10-calowy wyświetlacz cyfrowy od poziomu aktywnego. W wersji GT wyświetlacz jest trójwymiarowy. Cyfrowy wyświetlacz może być w pełni dostosowywany i personalizowany oraz ma kilka trybów wyświetlania (Nawigacja TomTom Connected, Radio/Media, Systemy wspomagające jazdę, Przepływ energii itp.), które można zmieniać bezpośrednio z lewego panelu sterowania.

Budowa deski rozdzielczej nowego PEUGEOT 308 SW opiera się na architekturze „wysokiego wiatru”, która umieszcza kratki wentylacyjne bezpośrednio przed głowami pasażerów. Ta pozycja jest optymalna dla komfortu kierowcy i pasażera.

Ta architektura sprawia, że standardowy 10-calowy centralny ekran dotykowy, który jest nieco niższy niż cyfrowy zestaw wskaźników, znajduje się bliżej ręki kierowcy, naturalnie wpasowując się w środek całkowitej objętości deski rozdzielczej.

Od poziomu Allure wzwyż, nowy PEUGEOT 308 SW wprowadza w pełni konfigurowalne i-toggles, które zastępują fizyczny panel klimatyzacji. Ułożone naprzeciwko centralnego ekranu, jak otwarta książka, zapewniają unikalną estetykę i poziom technologii w tym segmencie.

Każdy i-toggle jest wrażliwym na dotyk przyciskiem skrótu do ustawień klimatyzacji, kontaktu telefonicznego, stacji radiowej, uruchomienia aplikacji itp., które można skonfigurować przez użytkownika.

PEUGEOT i-Cockpit® nowego PEUGEOT 308 SW zachowuje zasadę „skierowanego w stronę kierowcy” centralnego ekranu, co optymalizuje ergonomię jazdy, tak, aby pasażer nie czuł się wykluczony. To samo dotyczy konsoli centralnej, która jest celowo otwarta w stronę pasażera. Jednym z celów designu wnętrza było zrównoważenie przestrzeni między dwoma pasażerami w pierwszym rzędzie.

Design konsoli centralnej odzwierciedla efekt oszczędności miejsca nowej kompaktowej jednostki klimatyzacyjnej. Jej projekt gromadzi wszystkie dynamiczne kontrolki samochodu w łuku po stronie kierowcy:

nowa kompaktowa kontrolka do wybierania trybów (Wstecz, Neutralny, Jazda) oraz 2 przyciski (Parking i Ręczny) dla 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów,
wybierak trybów jazdy, aby wybrać różne tryby (Elektro, Hybryda, Eco, Normalny i Sport) w zależności od silnika.
Łuk konsoli centralnej rozszerza się do wydzielonego slotu do bezprzewodowego ładowania telefonu. Reszta konsoli jest całkowicie poświęcona przechowywaniu i praktyczności:

dwa uchwyty na kubki o dużej średnicy,
dwa gniazdka USB C (ładunek i ładunek/dane),
liczne schowki, do 34 litrów,
podłokietnik.
Nowy PEUGEOT 308 SW staje się jednym z nowych punktów odniesienia w tym segmencie.

Wnętrze podkreśla różnorodność i bogactwo użytych materiałów. Oświetlenie nastrojowe LED (wybór 8 kolorów) jest ukryte za centralnym ekranem i świeci po głównym dekorze aż do paneli drzwi, które, w zależności od poziomu wyposażenia, mogą być pokryte pianką, tkaniną, alkantarą lub wykonane z prawdziwych części aluminiowych.

SPIRIT TECHNOLOGII, PEUGEOT i-Connect i i-Connect Advanced

W zależności od umiejętności i pragnień, nowy system informacyjny może oferować każdemu to, co najlepsze z świata smartfonów i samochodów. Ergonomiczny i bezproblemowy w codziennym użytkowaniu, każdy kierowca (do 8 profili) może definiować i zapisywać swoje własne preferencje dotyczące wyświetlania, atmosfery i ustawień.

Funkcja lustrzania jest teraz bezprzewodowa i istnieje możliwość jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów przez Bluetooth.

Centralny 10-calowy ekran w wysokiej rozdzielczości jest w pełni i łatwo konfigurowalny, wielo-okienkowy z widgetami lub skrótami, bardzo łatwy w użyciu i responsywny jak tablet.

Łatwo można przełączać między różnymi menu przesuwając palcem w lewo lub w prawo, w górę i w dół po powiadomieniach lub używając stuknięcia trzema palcami, aby wywołać ścianę aplikacji.

Można łatwo wrócić do głównej strony naciskając przycisk dotykowy „Home”, tak jak w smartfonie.

Na górze ekranu, stały baner wyświetla informacje o temperaturze zewnętrznej, klimatyzacji, pozycji na stronach widgetów, dane dotyczące łączności, powiadomienia oraz czas.

Doświadczenie technologiczne jest uzupełnione systemem PEUGEOT i-Connect Advanced, który wyposażony jest w potężny i efektywny system nawigacji TomTom Connected. Aby zapewnić optymalną czytelność, mapa wyświetlana jest na całym ekranie 10-calowym i aktualizowana „over the air”.

Komenda „OK PEUGEOT” zwiększa bezpieczeństwo i ułatwia korzystanie z naturalnego rozpoznawania głosu, aby uzyskać dostęp do wszystkich zapytań związanych z funkcjami informacyjnymi.

Aby pomóc w odpowiednim użytkowaniu i odpowiedzieć na wszelkie pytania, system integruje dokumentację na pokładzie oraz samouczki.

Opracowany we współpracy z Focal, francuską marką specjalizującą się w audio, innowacyjny system FOCAL® Premium Hi-Fi nowego PEUGEOT 308 SW jest owocem ponad trzyletniej współpracy projektowej.

System FOCAL® Premium Hi-Fi składa się z 10 głośników z ekskluzywnymi technologiami patentowymi:

4 TNF aluminiowe głośniki wysokotonowe odwrócone,
4 głośniki/średnio-niskotonowe z membraną Polyglass i 165mm zawieszeniem TMD (Tuned Mass Damper),
1 kanał środkowy Polyglass,
1 subwoofer Power Flower™ z potrójną cewką owalną.
Posiadają nowy 12-kanałowy wzmacniacz 690W (technologia klasy D) i są uzupełnione cyfrowym przetwarzaniem dźwięku ARKAMYS.
Zespoły Peugeot i Focal współpracowały przy określeniu indywidualnych lokalizacji każdego głośnika, aby wszystkim pasażerom zapewnić niesamowitą immersję dźwiękową.

Na pokładzie dźwięk jest stabilny i precyzyjny, głosy są czyste i szczegółowe, a bas jest głęboki i impactful.

SPIRIT TECHNOLOGII, systemy wspomagające jazdę

Na pokładzie nowego PEUGEOT 308 SW, najnowsza generacja systemów wspomagających jazdę uzupełnia gamę technologii pokładowych, na najwyższym poziomie wiedzy marki.

Kolejny krok w kierunku jazdy półautonomicznej to pakiet Drive Assist 2.0 (dostępny pod koniec roku). Składa się z adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop and Go (automatyczna skrzynia biegów EAT8) i asystenta pasa ruchu, a także dodaje 3 nowe funkcje dostępne na drogach szybkiego ruchu:

Półautomatyczna zmiana pasa: sugeruje kierowcy wyprzedzenie pojazdu z przodu i powrót do swojego pasa, w zakresie prędkości od 70 km/h do 180 km/h.
Antycypowana rekomendacja prędkości: system sugeruje kierowcy, aby dopasował prędkość (przyspieszenie lub hamowanie) zgodnie z oznakowaniem ograniczenia prędkości.
Dopasowanie prędkości na zakrętach: optymalizuje prędkość w zależności od krzywizny zakrętu, do 180 km/h.
Nowy PEUGEOT 308 SW oferuje nowy sprzęt jako standard lub opcję, godny wyższych segmentów:

Pełny dostęp do ramion z elektryczną klapą bagażnika,
Długozasięgowy system monitorowania martwego pola (75 metrów),
Ostrzeżenie o ruchu tylnym (przy cofaniu informuje o niebezpieczeństwie w pobliżu),
Nowa kamera tylna 180° w jakości HD zintegrowana z dyszą czyszczącą,
360° asystent parkowania z 4 kamerami (przednia, tylna i boczne),
Bezkluczykowy dostęp do uruchamiania,
Całkowicie odmrażana podgrzewana szyba przednia i podgrzewana kierownica,
E-call+ (awaryjne połączenie) z informacjami dla pasażerów i wskazówkami drogowymi,
Indeksowanie lusterka przy włączonym biegu wstecznym.
Oczywiście, nowy PEUGEOT 308 SW nadal jest wyposażony w pełną gamę systemów wspomagających jazdę, bezpieczeństwa i komfortu, w zależności od poziomu wyposażenia:

Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go (automatyczna skrzynia biegów EAT8) z regulowanym ustawieniem odległości między pojazdami,
Adaptacyjny tempomat z funkcją 30 km/h w manualnej skrzyni biegów z regulowanym ustawieniem odległości między pojazdami,
Automatyczne hamowanie awaryjne (wykrywa pieszych i rowerzystów, w dzień i w nocy, od 7 km/h do 140 km/h w zależności od wersji) z ostrzeżeniem o kolizji,
Aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu z korekcją pasa,
Ostrzeżenie o uwadze kierowcy, aby wykryć czujność kierowcy podczas długich czasów jazdy i przy prędkościach powyżej 65 km/h, analizując mikro-ruchy kierownicy,
Automatyczne przełączanie świateł drogowych,
Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych (stop, jednokierunkowe, zakaz wyprzedzania, koniec zakazu wyprzedzania itp.),
Szklany dach z roletą,
Alarm obwodowy, objętościowy i z zamknięciem,
Elektryczna blokada postojowa dla wszystkich wersji.
DOSKONAŁE DOPASOWANIE, silniki

W przypadku silników benzynowych, silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.2 litra:

PureTech 110 S&S BVM6,
PureTech 130 S&S BVM6,
PureTech 130 S&S EAT8.
W przypadku silników diesla, silniki 4-cylindrowe o pojemności 1.5 litra:

BlueHdi 130 S&S BVM6,
BlueHdi 130 S&S EAT8,
TCO (Całkowity koszt posiadania)

Celem jest zapewnienie TCO lub kosztu użytkowania zbliżonego do tego z pojazdu spalinowego i hybrydowego, uwzględniając wszystkie koszty poza standardowym kosztem finansowym. Wszystkie poniższe czynniki muszą być brane pod uwagę:

lepsza wartość rezydualna przy sprzedaży na rynku wtórnym,
szeroka gama zachęt finansowych (bonusy ekologiczne, premie, opłaty rejestracyjne, pomoc dla firm, ubezpieczenia i ulgi podatkowe),
koszty utrzymania identyczne jak w przypadku silnika diesla (przy 36 miesiącach i 90,000 km),
niższe koszty energii (do 12% mniej niż silnik diesla przy 36 miesiącach i 90,000 km).
Ekosystem PEUGEOT

Aby wspierać swoich klientów w czasie transformacji energetycznej, marka PEUGEOT oferuje szereg usług opartych na kilku filarach.

PEUGEOT Easy-Charge lub jak zapewnić dostęp do różnych rozwiązań ładowania dla naszych klientów:

szereg domowych lub biurowych rozwiązań ładowania, za pomocą szerokiej gamy sprzętu (wzmocnione wtyczki, Wall box, Smart Wall box itp.), diagnostyka w celu oceny instalacji elektrycznej oraz najlepsze rozwiązanie do ładowania, a także finalna instalacja przez naszych polecanych partnerów,
oferta publicznego ładowania za pośrednictwem Free2Move, zapewniająca dostęp do sieci ponad 220,000 punktów ładowania w Europie: wybór punktów ładowania według odległości, prędkości i ceny ładowania.
PEUGEOT Easy-care lub jak uspokoić naszych klientów w trakcie procesu odkrywania i pozwolić im cieszyć się swoim autem z pełnym spokojem:

nowe symulatory i podróże cyfrowe, aby pomóc odkryć samochód elektryczny na stronach internetowych marki PEUGEOT,
dostosowane umowy serwisowe i pomoc drogową, które mogą być włączone w jeden pakiet finansowy, aby mogli cieszyć się swoim pojazdem z pełnym spokojem,
certyfikat pojemności baterii podczas serwisowania auta, aby ułatwić sprzedaż ich pojazdu, gwarantując poziom pojemności akumulatora pojazdu.
Bateria jest objęta gwarancją przez 8 lat lub 160,000 km przy 70% jej pojemności.
Z aplikacji na smartfony MyPeugeot® lub z centralnego ekranu można:

Uruchomić lub zaplanować wstępne klimatyzowanie, poza komfortem, ta funkcja jest używana, gdy pojazd jest podłączony, aby zoptymalizować autonomię (szybsze osiągnięcie ustawionej temperatury w fazach rozruchowych) i szybciej osiągnąć optymalną temperaturę akumulatora.
Sprawdzić, zaplanować, uruchomić lub odroczyć ładowanie akumulatora.
W zależności od kraju sprzedaży, za pośrednictwem strony „sprzedaży online”, klient jest w stanie zakupić nowy pojazd, wymienić stary pojazd oraz sfinansować nowy pojazd za pomocą smartfona, tabletu lub komputera. Każdy klient ma wolność wyboru dostarczenia swojego pojazdu do domu bezpłatnie, przy zachowaniu wszystkich norm bezpieczeństwa.

PEUGEOT potwierdza swoją osobowość i charakter nowym logo, a nowy PEUGEOT 308 SW jest pierwszym pojazdem w ofercie noszącym ten znak. Ponadczasowy symbol francuskiego kunsztu i savoir-vivre’u, marka otwiera nową kartę w swoich dziejach, obejmującą współczesne doświadczenie i globalną jakość. Celem jest zaoferowanie swoim dzisiejszym i przyszłym klientom marki, która odpowiada na ich potrzeby.

1.5L BlueHDI 8AT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc95.6 Kw @ 3750 Rpm
130 Hp @ 3750 Rpm
128 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750 Rpm
300 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Eat
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/40 R18
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.2 In (1
Rozstaw osi107.6 In (2733 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna3086 Lbs (1400 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity12.4 Kwh
Range37.3 Miles (60.0 Km)

1.6L PureTech 8AT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc110.3 Kw @ 6000 Rpm
150 Hp @ 6000 Rpm
148 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1750 Rpm
250 Nm @ 1750 Rpm
Moc silnika elektrycznego80.9 Kw (110 Hp)
Electrical Motor Torque236 Lb-Ft (320 Nm)
Całkowita maksymalna moc132.4 Kw (180 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy265.5 Lb-Ft (360 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna E-Eat
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/40 R18
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.2 In (1
Rozstaw osi107.6 In (2733 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna3657 Lbs (1659 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity12.4 Kwh
Range37.3 Miles (60.0 Km)

1.6L PureTech 8AT (225 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc132.4 Kw @ 6000 Rpm
180 Hp @ 6000 Rpm
178 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1750 Rpm
250 Nm @ 1750 Rpm
Moc silnika elektrycznego80.9 Kw (110 Hp)
Electrical Motor Torque236 Lb-Ft (320 Nm)
Całkowita maksymalna moc165.5 Kw (225 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy265.5 Lb-Ft (360 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna E-Eat
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/40 R18
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.2 In (1
Rozstaw osi107.6 In (2733 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna3719 Lbs (1687 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity12.4 Kwh
Range36.7 Miles (59.1 Km)

1.2L PureTech 6MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc80.9 Kw @ 5500 Rpm
110 Hp @ 5500 Rpm
108 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy151 Lb-Ft @ 1750 Rpm
205 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/40 R18
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.2 In (1
Rozstaw osi107.6 In (2733 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna2866 Lbs (1300 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity12.4 Kwh
Range37.3 Miles (60.0 Km)

1.2L PureTech 6MT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc95.6 Kw @ 5500 Rpm
130 Hp @ 5500 Rpm
128 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1750 Rpm
230 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/40 R18
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.2 In (1
Rozstaw osi107.6 In (2733 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna2888 Lbs (1310 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity12.4 Kwh
Range37.3 Miles (60.0 Km)

1.2L PureTech 8AT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc95.6 Kw @ 5500 Rpm
130 Hp @ 5500 Rpm
128 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1750 Rpm
230 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Eat
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/40 R18
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.2 In (1
Rozstaw osi107.6 In (2733 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna3047 Lbs (1382 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity12.4 Kwh
Range37.3 Miles (60.0 Km)

1.5L BlueHDI 6MT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc95.6 Kw @ 3750 Rpm
130 Hp @ 3750 Rpm
128 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750 Rpm
300 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/40 R18
Długość182.5 In (4636 Mm)
Szerokość73.3 In (1862 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.2 In (1
Rozstaw osi107.6 In (2733 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Turning Circle35 Ft (10.7 M)
Masa własna3047 Lbs (1382 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity12.4 Kwh
Range37.3 Miles (60.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.