PEUGEOT 308 SW GT 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PEUGEOT 308 SW GT 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćPEUGEOT 308 SW GT 2014-2017

Peugeot 308 SW GT został wprowadzony na rynek razem ze swoim „bratem”, modelem 308 SW. Jednak wyglądał znacznie bardziej sportowo. Był to samochód klasy kompaktowej, zaprojektowany zarówno z myślą o kierowcy, jak i rodzinie.

Niektórzy ojcowie wspominali czasy sprzed założenia rodziny, kiedy to jeździli sportowymi autami po ulicach. Po pojawieniu się żony i dzieci, ich pasja do szybkiej jazdy osłabła, a hot hatche czy inne coupe zamienili na kombi, a nawet, co gorsza, na minivany. Jednak SW GT miał na celu przywrócenie im pragnienia dynamicznej jazdy i pokonywania zakrętów, zachowując jednocześnie praktyczność typowego rodzinnego pojazdu.

Model 308 SW był dłuższy od swojego hatchbacka, czyli standardowego 308. Oferował o 11 cm (4.3”) dłuższy rozstaw osi. Jego przednia część charakteryzowała się chromowanym rantem wokół grilla oraz lekko zmienionym przednim zderzakiem. Wznosząca się linia okien i ostatni rząd szyb sprawiały, że samochód prezentował się bardziej sportowo, zwłaszcza z rzeźbionymi drzwiami. W wersji GT z tyłu widoczne były dwa wydechy, z czego jeden z nich był atrapą.

Wewnątrz było więcej miejsca niż w standardowym hatchbacku, zwłaszcza z tyłu. Deska rozdzielcza miała opływowy kształt, była prosta i schludna, a jedynym elementem ją przerywającym był ekran infotainment, który wpisywał się w koncepcję pływającego designu. Fotele kubełkowe z przodu oraz tylna kanapa były pokryte skórą z kontrastowym przeszyciem. Składając oparcie tylnej kanapy, 308 SW GT oferował więcej przestrzeni bagażowej niż BMW serii 5 Touring z tego samego okresu, mimo że był krótszy od niemieckiego kombi premium.

W komorze silnikowej Peugeot zamontował jednostkę benzynową o mocy 205 KM lub turbodiesel o mocy 180 KM. Podczas gdy pierwsza była połączona z 6-biegową skrzynią manualną, druga wyposażona była w 6-biegową skrzynię automatyczną.

Peugeot 308 oraz 308 SW odnotowały sukces komercyjny, z zamówieniami na 146 000 sztuk do końca sierpnia. Ten pozytywny wynik w dużej mierze wynika z ich designu, postrzeganego poziomu jakości, innowacyjnego i-Cockpitu oraz efektywności, charakteryzującej się rekordowym zużyciem paliwa i niską emisją. W związku z tym doskonałym wynikiem, gama 308 wzbogaca się o dwie dynamiczne nowe wersje, zarówno w nadwoziu hatchback, jak i SW. Odzwierciedlają one strategiczne dążenie marki do wyższej jakości, które zostało podkreślone przez przyznanie nagrody Car of the Year w 2014 roku. Za kierownicą tych nowych wersji, zarówno GT 205, jak i GT 180 z silnikami 1.6 THP 205 Stop&Start z 6-biegową skrzynią manualną oraz 2.0 BlueHDi 180 EAT6, kierowcy docenią zdecydowane stylizacje oraz znakomite osiągi tych pojazdów, a także wyjątkowe doznania podczas jazdy oraz obniżone zużycie paliwa. Model 308 GT na pewno wzbudzi zainteresowanie wśród miłośników motoryzacji.

Zdecydowana sportowa stylizacja

Unikalność modelu 308 GT jest natychmiast dostrzegalna i przyciąga uwagę. Przód tej dynamicznej wersji zawiera lwa w kratce, z trzema poziomymi żebrami po obu stronach emblematu oraz oświetleniem LED. Aby zapewnić optymalną widoczność w każdych warunkach, 308 GT wyposażono w najnowocześniejsze reflektory składające się z elementów zawierających 62 diody LED.

Ekskluzywne kierunkowskazy również wyróżniają 308 GT. Ich dynamiczna sekwencyjna akcja, od wewnątrz na zewnątrz, podkreśla technologiczną tożsamość pojazdu. Są umieszczone powyżej nowych wlotów powietrza, które dostarczają dodatkowe powietrze do silnika.

308 GT prezentuje wysoką aerodynamikę i czystość stylu. Czarne lakierowane lusterka tylnie łączą się z przyciemnionymi szybami. Widocznie poszerzona przez wykończenia progów, 308 GT stoi na 18-calowych diamentowych felgach obutych w opony Michelin Pilot Sport 3. Chrzczone 'Diamant’, te podwójne felgi są ekskluzywne dla 308 GT z ich żebrowanymi szprychami i grawerowanym motywem.

Z tyłu, 308 GT uderza swoją sylwetką, szczególnie dzięki lakierowanemu czarnemu dyfuzorowi i dekoracyjnym podwójnym końcówkom wydechu. Podpis GT jest zintegrowany w kratce, na klapie bagażnika oraz w panelach przednich kół.

Paleta kolorów modelu 308 GT obejmuje nowy i ekskluzywny Magnetyczny Niebieski. Przywołujący na myśl niebieski zarezerwowany historycznie dla francuskich pojazdów wyścigowych, ten kolor doskonale pasuje do płynnych i dynamicznych linii samochodu, podkreślając obniżoną o 7 mm z przodu i 10 mm z tyłu wysokość zawieszenia.

Wnętrze także osiąga ekskluzywną atmosferę. Opierając się na fundamentalnych cechach sportowego wnętrza, zarówno podsufitka, jak i górne słupki okienne wykończone są w kolorze antracytowym, a czerwone przeszycia akcentują wykończenie tapicerki oraz TEP / Alcantara jako standard lub skórę Club Nappa jako opcję. Czerwone przeszycia znajdują się również na desce rozdzielczej, panelach drzwi, pokrywie dźwigni biegów oraz na dywanikach. Wymiar mechaniczny reprezentowany jest przez aluminium na pedałach oraz wykończenia progów ze stali nierdzewnej w otworach drzwiowych.

Fundamentalna w samochodzie sportowym, pozycja za kierownicą jest idealna dzięki ergonomii i-Cockpitu Peugeota. Kierowca może regulować wysokość i zasięg kompaktowej kierownicy, wyjątkowej dzięki perforowanej skórze i znakowi GT. W polu widzenia, panel instrumentów ma nowy motyw flagi szachowej. Po włączeniu zapłonu, kierowca witany jest komunikatem GT, a na dużym ekranie dotykowym wyświetla się nowa kolorystyka dominująca w czerwieni i czerni, zatytułowana Redline.

Znakomite osiągi dynamiczne

Aby dostarczyć maksymalną przyjemność, GT wykorzystuje podwozie o specyficznych ustawieniach oraz silniki o wysokich osiągach, które już spełniają surowe normy emisji Euro 6. Inżynierowie wykorzystali całą wiedzę marki, aby osiągnąć znakomity stosunek mocy do wagi wynoszący zaledwie 5.85 kg/koni mechanicznych (171 KM na tonę) dla benzynowego modelu 308 GT, co świadczy o doznaniach podczas jazdy i kontroli.

Dane dotyczące osiągów mówią same za siebie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje benzynowemu modelowi 308 GT tylko 7,5 sekundy.

Silnik czterocylindrowy 1.6 THP 205 Stop&Start wyposażony jest w 6-biegową skrzynię manualną, aby maksymalnie wykorzystać 285 Nm momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1750-4500 rpm. Ten wysoki poziom osiągów łączy się z dobrze kontrolowaną emisją CO2 i zużyciem paliwa, wynoszącymi tylko 130 g/km i 5.6 l/100km (50.4 mpg).

Aby osiągnąć te wyniki, ten czterocylindrowy silnik o pojemności 1598 cm³ łączy:

turbosprężarkę Twin-Scroll, dla osiągów i natychmiastowej reakcji przy bardzo niskich obrotach;
bezpośredni wtrysk paliwa zapewniający optymalną efektywność spalania;
zmienny skok zaworów na dolocie, połączony ze zmiennym czasowaniem zaworów zarówno na dolocie, jak i wydechu (technologia VTi, zmienny wtrysk i czasowanie);
Stop&Start w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2, a także poprawy komfortu w ruchu miejskim.

Silnik czterocylindrowy 2.0 BlueHDi 180 oferuje wysoki poziom osiągów. Osiąga maksymalną moc 180 KM przy 3750 rpm oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 rpm. Z stosunkiem mocy do wagi wynoszącym tylko 7.3 kg/koni mechanicznych (136 KM na tonę), ten silnik potrzebuje zaledwie 5.5 sekundy, aby przyspieszyć z 80 do 120 km/h (50-70 mph) na 5. biegu.

Z pojemnością 1997 cm³, charakteryzuje się doskonałą emisją CO2 wynoszącą tylko 103 g, co odpowiada zużyciu paliwa wynoszącemu 4.0l/100km (70.6 mpg), dzięki:

systemowi paliwowemu 3. generacji o wspólnym przewodzie pracującemu pod ciśnieniem do 2000 bar;
nowej komorze spalania optymalizującej mieszankę powietrza i paliwa, dostarczanej przez wtryskiwacze 7-dziurkowe;
podwyższonej kompresji wynoszącej 16.7:1, co poprawia ogólną efektywność silnika,
olejowi silnikowemu o bardzo niskiej lepkości, typu 0W15.

Ponadto, szczegółowe prace umożliwiły zaoszczędzenie 7 kg wagi. Osiągnięto to poprzez zmniejszenie grubości ścianek obudów oraz zastosowanie osprzętu silnikowego tylko w razie potrzeby.

Ten silnik diesla jest połączony z automatyczną skrzynią biegów EAT6, zaprojektowaną i opracowaną we współpracy z Aisin AW. Wykorzystuje technologię Quickshift dla szybkiej zmiany biegów, a także możliwość automatycznego redukowania biegu do wymaganego poziomu prędkości, a nie w porządku sekwencyjnym.

Dzięki temu, jego efektywność jest prawie taka sama jak dla skrzyni manualnej, z uwagi na zmniejszone tarcie wewnętrzne oraz zastosowanie konwerterów momentu obrotowego stosowanych zawsze, gdy jest to potrzebne, aby uniknąć poślizgu skrzyni biegów.

Efektem tego są emisje CO2 i zużycie paliwa porównywalne do tych osiąganych z najlepszymi skrzyniami manualnymi.

Osie (pseudo MacPherson z przodu, belka deformacyjna z tyłu) mają specyficzne ustawienia dostosowane do silników i charakteru samochodu. Ustawienie jest sportowe, z doskonałą kontrolą nad karoserią, jednocześnie utrzymując wysoki poziom komfortu.

Aby to osiągnąć, inżynierowie pracowali nad wszystkimi ustawieniami, aby zapewnić precyzyjną kontrolę w skrajnych warunkach drogowych, zapewniając pewność prowadzenia i unikając niepożądanego podsterowności lub nadsterowności. Pasywne amortyzatory, z nowymi ustawieniami dla wysiłku/prędkości, regulują się natychmiast, aby dostosować się do typu jazdy. Dla zmniejszenia hałasu, mają hydrauliczne ograniczniki. W zależności od wersji, przednie i tylne zawieszenie jest usztywnione o 10 do 20% dla ekstremalnie responsywnej reakcji, bez opóźnień.

Zmienny elektryczny wspomagacz kierownicy umożliwia intuicyjne pozycjonowanie opon Michelin Pilot Sport 3 z ich wysokim poziomem przyczepności.

Osiągi tego poziomu wymagają skutecznego systemu hamulcowego, łatwego do modulacji i z doskonałą odpornością termiczną. Zapewnia to centralna jednostka Bosch 9CE, rozdzielająca wysiłek hamowania między cztery tarcze. Z przodu, tarcze o średnicy 330 mm i grubości 30 mm są trzymane przez pływające zaciski z tłokami o średnicy 60 mm. Z tyłu, średnica tarcz wynosi 268 mm w modelu 308 GT oraz 290 mm w modelu 308 GT SW.

Oba typy silników mają standardowo przełączalne ESP.

Gama GT obejmuje:

GT 205 z silnikiem 1.6 THP 205 S&S i 6-biegową skrzynią manualną: 130 g CO2/km i 5.6 l/100km (50.4 mpg) dla wersji hatchback, 134 g CO2/km i 5.8 l/100km (48.7 mpg) dla wersji SW

GT 180 z silnikiem 2.0 BlueHDi 180 i automatyczną skrzynią EAT6: 103 g CO2/km i 4.0 l/100km (70.6 mpg) dla wersji hatchback, 107 g CO2/km i 4.1 l/100km (68.9 mpg) dla wersji SW

Wzmocnione doznania podczas jazdy

Współpracując z Peugeot i-Cockpitem, kierowca jest w centrum doznań, jakie dostarcza kompaktowa kierownica i wyświetlacze heads-up. Przyjemność jest wzmocniona przez pakiet Driver Sport Pack, standardowy w obu silnikach. Ten zestaw zachwyca zmysły entuzjastów sportowej jazdy, modyfikując następujące parametry:

wzmocniony i bardziej sportowy dźwięk silnika;
instrumenty podświetlane na czerwono;
panel instrumentów wyświetla moc i moment obrotowy, ciśnienie turbosprężarki, przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne;
sztywniejszy i bardziej responsywny układ kierowniczy;
bardziej responsywne mapowanie pedału gazu;
bardziej responsywna praca skrzyni EAT6;
łopatki do zmiany biegów na kierownicy z EAT6.

Kierowca może wybrać, aby wyłączyć ustawienie Driver Sport Pack dla bardziej komfortowej jazdy, używając przycisku na konsoli centralnej.

Aby maksymalnie wykorzystać jego charakter, nowy GT oferuje różne systemy asystujące w prowadzeniu.

Korzystając z radaru wbudowanego w przód pojazdu, pakiet asystencji dla kierowcy zawiera trzy systemy:

Dynamiczny tempomat: tempomat, który automatycznie utrzymuje i dostosowuje prędkość pojazdu do prędkości pojazdu przed nim. Funkcję 'Dynamiczną’ kierowca może wyłączyć.

System ostrzegania o zderzeniu awaryjnym: wizualne i dźwiękowe wskazanie, aby zachęcić kierowcę do naciśnięcia hamulca, aby uniknąć zderzenia.

System automatycznego hamowania w razie kolizji: wczesne zastosowanie hamulców, aby uniknąć zderzenia lub zmniejszyć jego konsekwencje.

Dzięki systemowi monitorowania martwego pola, diody LED w lusterkach bocznych włączają się, aby ostrzec kierowcę, że w martwym polu znajduje się inny pojazd.

Park Assist to aktywna pomoc w parkowaniu, umożliwiająca automatyczne parkowanie równoległe lub w miejsce.

Usługi połączone Peugeot Connect Apps zapewniają nowe doświadczenie w prowadzeniu. Korzystając z klucza 3G Plug&Play, system ten dostarcza kierowcy przydatnych informacji w czasie rzeczywistym: dostępność miejsc parkingowych, ceny paliw, informacje turystyczne z przewodnika Michelin, prognoza pogody oraz warunki drogowe z aplikacją Coyote.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.