Peugeot 308 SW GT był najwyższym modelem w gamie francuskiego producenta w segmencie kompaktowych kombi, oferującym więcej opcji niż jego słabiej wyposażone wersje.
Dla działu designu Peugeot było to trudne zadanie, aby ulepszyć model z 2013 roku, ponieważ klienci bardzo go doceniali. Niemniej jednak producent musiał poprawić samochód, aby zadowolić swoich klientów. Dlatego w 2017 roku zaprezentowano odświeżoną wersję.
Na zewnątrz najbardziej zauważalną zmianą były pełne reflektory LED, które były standardem w wersji GT. Z przodu zamontowano szeroką kratkę chłodnicy, której design kontynuowano w zderzaku. Po bokach zderzak miał dwa duże wloty powietrza. Lekko opadający dach nad bagażnikiem oraz niska wysokość załadunku były typowe dla modelu 308 SW GT oraz całej serii SW.
W środku 308 SW GT dysponował lepszym systemem multimedialnym z ekranem dotykowym umieszczonym na górze konsoli centralnej, zintegrowanym z deską rozdzielczą. Peugeot stworzył system nawigacji we współpracy z TomTom, który oferował informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Jednostka multimedialna miała funkcję mirroringu ekranu zarówno dla Android Auto, jak i Apple CarPlay. Oprócz wersji SW, GT oferował także wyświetlacz przezierny. Zestaw sportowych foteli zapewniał lepsze wsparcie boczne dla pasażerów z przodu, podczas gdy z tyłu kanapa dzielona w proporcji 60/40 powiększała bagażnik, gdy była złożona, z 556 litrów (19,6 cu ft) do 1606 litrów (56,7 cu ft).
Pod maską producent zamontował najmocniejszą wersję silnika, jaką miał w ofercie, która zmieściła się w komorze silnikowej: 1,6-litrową jednostkę benzynową z turbosprężarką. Połączono ją z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Peugeot napisał kontynuację swojego bestsellera, którego produkcja osiągnęła 760 000 egzemplarzy od momentu wprowadzenia modelu na rynek. Nowy Peugeot 308 to najnowszy rozdział w historii marki, która nieprzerwanie dąży do doskonałości.
Ten nowy pojazd to przełomowy krok w kierunku wyższego segmentu rynku, oferujący szereg nowoczesnych technologii w bardziej zdecydowanym stylu.
Zdecydowanie futurystyczny, samochód oferuje łączność wzbogaconą o funkcję Mirror Screen oraz telematykę pokładową, która obejmuje ekran dotykowy z 3D nawigacją.
Nowy Peugeot 308 zawiera wszystkie funkcje wsparcia kierowcy, które niedawno zaprezentowano w nowych SUV-ach, Peugeot 3008 i 5008. Te nowoczesne systemy umiejscawiają pojazd w wyższej części rynku.
W nowym Peugeot 308 znajdziemy również napędy, które wcześniej nie były spotykane w tym segmencie. Nowa ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów współpracująca z silnikiem Diesel BlueHDi 180 S&S lub nowym silnikiem Diesel BlueHDi 130 S&S, podnoszą dynamiczne właściwości nowego Peugeot 308. Jego nowe, wydajne silniki sprawiają, że Peugeot jest gotowy na standard Euro 6.c, z nowymi systemami oczyszczania zarówno dla silników benzynowych, jak i diesla.
Bardziej dynamiczny profil
Nowy Peugeot 308 oferuje smukłą, elegancką stylistykę. Ten design obejmuje wszystkie sześć wersji wyposażeniowych: Access, Active, Allure, GT Line, GT i GTi. Jego konstrukcja charakteryzuje się dobrze zrównoważonymi proporcjami, zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Zredukowane zwisy zapewniają najwyższy poziom zwrotności. Linie płynnie oplatają mechanikę, wyrażając solidność i dynamikę.
Z przodu szeroki zderzak kończy się wysoką kratką chłodnicy. Na całej gamie modeli słynny lew zajmuje centralne miejsce na kratce chłodnicy, poniżej rzeźbionych liter marki. We wszystkich wersjach wyposażeniowych, sygnatura oświetlenia LED włączona w reflektorach nadaje nowemu Peugeot 308 ostry wygląd. Nowe halogenowe reflektory w formie eliptycznej dostępne są w trzech pierwszych wersjach wyposażeniowych. W wyższych wersjach – GT Line, GT i GTi – oferowane jest pełne oświetlenie LED.
Dwa nowe zderzaki o wyrazistym, dynamicznym wyglądzie podkreślają silną osobowość nowego Peugeot 308: jedna wersja zaprojektowana dla wersji Access, Active i Allure, a druga dla GT Line, GT i GTi. Trzy obszerne wloty w dolnej części zapewniają odpowiednie chłodzenie silnika. Boczne wloty mieści reflektory przeciwmgielne.
W wersji Allure nowy Peugeot 308 oferuje trzy nowe obręcze kół aluminiowych:
standardowo: 16″ Zycron, obręcz z wyjątkowym współczynnikiem oporu, który poprawia efektywność i zmniejsza zużycie paliwa,
opcjonalnie: 16″ Jade, nowa obręcz o podwójnym mechanizmie cięcia,
również opcjonalnie: 18″ Saphir Black, obręcz o podwójnym kolorze i mechanicznym cięciu.
Aby pomieścić nowe silniki Euro 6.c, klapka paliwa w nowym Peugeot 308 zmieniła kształt: zamiast okrągłej, teraz jest prostokątna, by pomieścić otwór do uzupełniania AdBlue®.
Z tyłu, sygnatura oświetlenia w kształcie trzech pazurów jest teraz zawsze włączona. W wersji hatchback, osłona reflektora została przyciemniona, aby wspierać dynamiczny wygląd samochodu.
Już od wprowadzenia na rynek, nowy Peugeot 308 będzie dostępny w dziesięciu kolorach nadwozia, w tym w nowym: Pyrite Beige, który zastępuje Aluminium Grey. Emblematyczna wersja GTi jest dostępna w ekskluzywnej wersji Coupe Franche, łączącej Magnetic Blue z Perla Nera Black.
Wysmakowane wnętrze dodające wartości
Wzmocnione swoim ogromnym sukcesem, eleganckie wnętrze nowego Peugeot 308 ewoluowało, podkreślając swoje zalety:
ekskluzywna pozycja kierowcy z Peugeot i-Cockpit® z kompaktowym kołem kierownicy i wyświetlaczem przeziernym dla nowatorskich wrażeń z jazdy,
nowa skrzynia biegów z opcją zmiany biegów i parkowania z EAT8,
nowy ekran dotykowy do sterowania klimatyzacją i TomTom® Traffic 3D z nawigacją,
bezkompromisowy poziom jakości materiałów i wykonania,
nowa wykończenie w dwóch z wersji wyposażeniowych:
Active: tkanina Meco Mistral z konwencjonalnym kształtem foteli,
Allure: tkanina pokryta plastikiem / tapicerka Oxford z dynamicznie uformowanymi siedzeniami (dostępna w deseno Mistral lub Guérande).
Łączność i telematyka
Od poziomu wyposażenia Active w górę, nowy Peugeot 308 jest wyposażony w ekran dotykowy najnowszej generacji. Dzięki pojemnościowemu czujnikowi ekran jest bardzo responsywny i łatwy w obsłudze, podobnie jak większość smartfonów. Doskonale umiejscowiony na centralnych wlotach powietrza i skierowany w stronę kierowcy, ekran ułatwia odczyt informacji i szybki wybór opcji.
Połączony z TomTom® Traffic, nawigacja 3D z rozpoznawaniem głosowym w nowym Peugeot 308 zapewnia optymalizację podróży w zależności od natężenia ruchu drogowego oraz umożliwia łatwe otrzymywanie informacji na temat pogody, stacji obsługi i parkingów. Poprzez społeczność TomTom® można wyświetlać strefy ryzyka lub tymczasowe strefy niebezpieczeństwa jako dodatkową opcję.
Nowy Peugeot 308 oferuje także funkcję Mirror Screen. Dzięki niej można odwzorować ekran smartfona na ekranie dotykowym pojazdu, co umożliwia korzystanie z kompatybilnych aplikacji. W dzisiejszych czasach, gdy smartfon stał się przedłużeniem siebie, płynna cyfrowa ciągłość jest możliwa dzięki funkcji Mirror Screen. W zakresie bezpieczeństwa telefon można umieścić w schowku centralnym, nie tracąc dostępu do ulubionych aplikacji. Wszystkie funkcje można aktywować głosowo, naciskając przycisk na końcu przełącznika kierunkowskazów. Dzięki rozpoznawaniu głosu przez smartfon (S Voice z Androidem i Siri z Apple) można dzwonić, pisać wiadomości tekstowe i podawać adresy głośno w celu nawigacji. Ta oferta trzech funkcji jest zgodna z protokołami MirrorLink®, Android Auto™ i AppleCarPlay™.
Najnowsze technologie wsparcia kierowcy
Nowy Peugeot 308 jest wyposażony w najnowsze technologie wsparcia kierowcy, które niedawno zaprezentowano w nowych SUV-ach Peugeot 3008 i 5008.
Aktywny system hamowania awaryjnego i ostrzeżenie o odległości
Ostrzeżenie o odległości informuje kierowcę, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pojazdem z przodu lub jeśli w strefie detekcji znajduje się pieszy.
Jeśli kierowca zbyt długo zwleka z naciśnięciem hamulca po ostrzeżeniu, aktywowany jest system hamowania awaryjnego, co zapobiega kolizjom, a nawet redukuje całkowitą liczbę wypadków, znacznie zmniejszając prędkość pojazdu. System wykrywa zarejestrowane pojazdy, które są zatrzymane lub poruszają się w tym samym kierunku, a także pieszych na drodze. Rowerzyści, motocykliści, zwierzęta i obiekty na drodze nie są wykrywane.
Funkcja aktywnego hamowania awaryjnego w nowym Peugeot 308 włącza się:
Gdy wykryty zostaje inny poruszający się pojazd: prędkość między 5 km/h a 140 km/h,
Gdy wykryty zostaje zatrzymany pojazd: prędkość poniżej 80 km/h,
Gdy wykryty zostaje pieszy: prędkość poniżej 60 km/h.
Aktywny system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa
System aktywnego ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa wykrywa, gdy samochód niezamierzenie przekracza oznaczenia pasa przy użyciu kamery rozpoznającej ciągłe i przerywane linie. Jeśli kierowca nie zauważy tego i samochód porusza się z prędkością powyżej 80 km/h, system uruchomi alarm dźwiękowy i wizualny.
Dla prędkości między 65 a 180 km/h, aktywny system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa również koryguje trajektorię, jeśli nadchodzi niezamierzona zmiana pasa, stopniowo przywracając pojazd na właściwy kurs. Jeśli kierowca chce pozostać na pierwotnej trajektorii, wystarczy, że utrzyma nacisk na kole kierownicy. System automatycznie dezaktywuje się podczas zmiany pasa, jeśli kierowca włączył kierunkowskazy.
Kierowca może dezaktywować system, naciskając przycisk po lewej stronie koła kierownicy. System wyłączy się, gdy kierowca przytrzyma przycisk przez kilka sekund. Na przycisku pojawi się pomarańczowa dioda LED, gdy system jest dezaktywowany.
System ostrzegania o uwadze kierowcy
Nowy Peugeot 308 standardowo wyposażony jest w wskaźnik czasu jazdy. Gdy kierowca prowadzi bez przerwy przez więcej niż dwie godziny z prędkością powyżej 65 km/h, uruchomi się powiadomienie wizualne i dźwiękowe, zapraszające do zrobienia przerwy.
System zawiera również ostrzeganie o uwadze kierowcy. Trajektoria pojazdu jest analizowana przez kamerę umieszczoną nad szybą. Ocena świadomości kierowcy odbywa się poprzez porównanie oznaczeń pasa z trajektorią pojazdu. Mogą być uruchamiane różne poziomy alarmów dźwiękowych i wizualnych (na przykład: „Uważaj!” lub „Zrób przerwę!”).
Automatyczne sterowanie reflektorami
Kamera umieszczona nad szybą analizuje źródła światła i automatycznie przełącza między światłami drogowymi a mijania w zależności od warunków oświetleniowych i ruchu drogowego. Optymalizuje to wykorzystanie świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców.
Rozpoznawanie znaków drogowych i sugestie prędkości
Kamera umieszczona nad szybą rozpoznaje i interpretuje znaki drogowe oznaczające początek lub koniec stref ograniczenia prędkości i wyświetla odpowiednią prędkość na desce rozdzielczej. System otrzymuje także informacje o ograniczeniu prędkości z map nawigacyjnych pojazdu. Specjalne oznaczenia ograniczenia prędkości, takie jak te obowiązujące dla pojazdów ciężarowych, nie są wyświetlane. Sugestia prędkości uzupełnia ten system. Kierowca może zdecydować się na ustawienie prędkości pojazdu na prędkość wykrytą przez kamerę, naciskając przycisk 'MEM’ na ograniczniku prędkości/ tempomacie.
Adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymania (dla automatycznych skrzyń biegów lub funkcji 30 km/h dla skrzyń manualnych).
Pojazd jest wyposażony w radar umieszczony w centralnej części przedniego zderzaka, mający zasięg 150 metrów. Adaptacyjny tempomat:
automatycznie utrzymuje prędkość ustawioną przez kierowcę,
i automatycznie utrzymuje bezpieczny odstęp między Twoim pojazdem a pojazdem z przodu.
System wykrywa pojazd, który znajduje się przed nim i porusza się w tym samym kierunku. Automatycznie dostosowuje prędkość do prędkości wykrytego pojazdu, korzystając z silnika i standardowych systemów hamowania (włączając światła hamowania):
jeśli pojazd z przodu porusza się wolniej, system spowalnia Twój pojazd lub zatrzymuje go całkowicie, w ramach funkcji Stop,
jeśli pojazd z przodu przyspiesza lub zmienia pas, tempomat stopniowo przyspiesza, aby wrócić do ustawionej prędkości,
jeśli kierowca włącza kierunkowskaz, aby wyprzedzić wolniejszy pojazd, system umożliwia kierowcy zbliżenie się do pojazdu z przodu w celu wyprzedzenia, nigdy nie przekraczając ustalonej prędkości.
W przypadku funkcji Stop, po zatrzymaniu pojazdu, system utrzymuje pojazd w miejscu. Tempomat jest wstrzymany.
Z funkcją 30 km/h po zwolnieniu hamulców, aby spowolnić pojazd poniżej 30 km/h, tempomat jest wstrzymany; kierowca przejmuje kontrolę, zmienia biegi i hamuje aż do zatrzymania pojazdu.
Ta funkcja jest dostępna dla prędkości do 180 km/h.
Aktywny system monitorowania martwego pola
Przy prędkościach między 12 a 140 km/h system ten ostrzega kierowcę, jeśli inny pojazd znajduje się w martwym punkcie, co może stanowić zagrożenie.
Wskaźnik świeci się w odpowiednim lusterku bocznym, gdy wykryty zostaje inny pojazd, taki jak samochód, ciężarówka lub pojazd dwuśladowy.
System działa synchronicznie z aktywnym systemem ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa. Jeśli kierowca zaczyna przekraczać oznaczenia pasa z zamiarem zmiany pasa włączając kierunkowskazy, a wykryty zostaje pojazd w odpowiednim martwym punkcie, wskaźnik ostrzegawczy w lusterku bocznym zapali się, a system opuszczenia pasa spróbuje skorygować trajektorię pojazdu, aby uniknąć kolizji.
VisioPark 1
Pojazd jest wyposażony w kamerę wideo 180° umieszczoną na tylnej klapie. Zapewnia ona widok najbliższych okolic pojazdu, który jest wyświetlany na ekranie dotykowym. Czujniki parkowania dostarczają dodatkowych informacji z widoku nad głową pojazdu. Widok 360° z otoczenia pojazdu jest tworzony w czasie rzeczywistym podczas procedury parkowania.
Ułatwia to wyrównanie pojazdu, jednocześnie będąc świadomym wszystkich pobliskich przeszkód.
Park Assist
Ultrasoniczne czujniki umieszczone po bokach pojazdu pozwalają Park Assist na bardziej aktywną rolę w procesie parkowania:
najpierw czujniki na przednich i tylnych zderzakach wykrywają miejsce parkingowe wystarczająco duże, aby pomieścić pojazd,
następnie Park Assist automatycznie prowadzi pojazd na miejsce.
Kierowca zarządza przyspieszeniem, hamowaniem, zmianą biegów oraz sprzęgłem (w przypadku skrzyni manualnej). W przypadku skrzyni EAT8 kierowca zajmuje się tylko hamowaniem. Podczas wjeżdżania lub wyjeżdżania z miejsca parkingowego Park Assist dostarcza kierowcy wizualnych i dźwiękowych wskazówek oraz informacji, aby zapewnić bezpieczeństwo. Kierowca może przejąć kontrolę nad procesem kierowania w dowolnym momencie, chwytając kierownicę. Park Assist obsługuje zarówno parkowanie równoległe, jak i prostopadłe.
Bogactwo jednostek napędowych
Oprócz szerokiej gamy, nowy Peugeot 308 oferuje nowe, coraz bardziej wydajne silniki benzynowe i diesla. Kierowcy mogą zatem korzystać z połączenia charakterystycznej żywotności modelu 308 i niskiego zużycia paliwa.
Czysta efektywność: proaktywne dobrowolne przestrzeganie przyszłych standardów Euro 6
Nadchodzący standard Euro 6.c, który wejdzie w życie we wrześniu 2017 roku, ogranicza emisję tlenków azotu (NOx) w normalnych warunkach jazdy do 2,1 razy wartości mierzonych podczas testów na hamowni. Dzięki tym unikalnym silnikom, grupa PSA już pokazuje swoje zobowiązanie do przestrzegania współczynnika 1,5, który wejdzie w życie dopiero w 2020 roku. Dlatego, trzy lata przed terminem, nowy silnik diesla inaugurując zupełnie nowy system odtruwania NOx, zawierający katalizator SCR drugiej generacji (Selektywna Redukcja Katalityczna) i filtr cząstek stałych (DPF), oba zainstalowane blisko silnika. Oprócz trójfunkcyjnego katalizatora, silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem są wyposażone w filtr cząstek stałych GPF, który usuwa HC, CO2, NOx oraz cząstki stałe.
Nowy PureTech 130 S&S BVM6: podwójna poprawa wydajności i zużycia
Nowy Peugeot 308 jest wyposażony w nową generację silnika PureTech 130 S&S z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ta nowa wersja zyskuje nie tylko na wydajności i większej dynamice, ale także na oszczędności paliwa, a tym samym efektywności.
Silnik przeszedł gruntowny redesign, aby umożliwić jeszcze skuteczniejsze ograniczenie emisji zanieczyszczeń, niezależnie od warunków eksploatacji. Emisje są przetwarzane zarówno u źródła, jak i w rurze wydechowej w następujący sposób:
przyjęcie Filtra Cząstek Stałych do redukcji emisji cząstek (z wydajnością filtracji powyżej 75%),
jeszcze skuteczniejszy system kontroli emisji w wszystkich praktycznych sytuacjach, dzięki materiałom o wyższej odporności cieplnej, optymalnej kontroli temperatury spalin oraz zastosowaniu nowej technologii katalizatora,
optymalne spalanie dzięki niezwykle precyzyjnej kontroli mieszanki powietrzno-paliwowej przy użyciu nowej generacji proporcjonalnego czujnika tlenu.
Oprócz uzyskiwania lepszych osiągów przy krótszym czasie reakcji, zyski w zużyciu paliwa wynoszą około 4% w porównaniu do PureTech 130 S&S Euro 6.b, dzięki optymalizacji poziomów efektywności: cykl o wysokiej stopie recyrkulacji spalin, wtrysk paliwa zwiększony do 250 barów, zmniejszone tarcie oraz nowy projekt turbosprężarki.
W połączeniu z tym nowym PureTech 130 S&S, nowy Peugeot 308 ma nową 6-biegową skrzynię manualną. Skrzynia została zaprojektowana w 100% cyfrowo! To pozwoliło na skrócenie czasu projektowania i symulację maksymalnej liczby zastosowań przez klientów. Oprócz korzyści w zakresie objętości i wydajności, ta BVM6 jest równie kompaktowa jak odpowiednia BVM5. Dzięki pracy mającej na celu optymalizację skuteczności każdego z komponentów, zmiany biegów są bardziej płynne i jednocześnie precyzyjne.
Ta nowa jednostka napędowa będzie dostępna w ofercie nowego Peugeot 308 do końca 2017 roku.
Nowy Diesel BlueHDi 130 S&S: kompaktowy, mocny i wydajny
Nowy Peugeot 308 jest pierwszym samochodem Grupy PSA, który został wyposażony w nowy silnik BlueHDi 130 S&S. Podobnie jak nowa BVM6, ten przełomowy silnik czterocylindrowy został zaprojektowany cyfrowo. Nowa jednostka napędowa wiązała się z rejestracją przez Grupę PSA ponad 200 nowych patentów.
Osiągając poziom wydajności zbliżony do silników z wyższej półki (silników 2.0), nowy BlueHDi 130 S&S ma dodatkowe dziesięć koni mechanicznych w porównaniu do BlueHDi 120 S&S, który zastępuje. Moc utrzymuje się na najwyższym poziomie dzięki nowej głowicy cylindrów z 16 zaworami, co zapewnia wrażenia z jazdy zbliżone do silników benzynowych. Jest nie tylko mocniejszy, ale także bardziej oszczędny. Zyski w zużyciu paliwa wynoszą około 4% – 6% w porównaniu do BlueHDi 120 S&S, dzięki redukcji pojemności skokowej, nowemu wymiennikowi o wysokiej wydajności i przełomowemu systemowi spalania z opatentowaną geometrią (geometria tłoka z Peugeota 908, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans).
Wprowadzony z nowym silnikiem BlueHDi 130 S&S, system kontroli emisji jeszcze bardziej ewoluował, aby zapewnić odpowiedź 3 lata wcześniej na przyszły współczynnik zgodności NOx (tlenków azotu) 1,5, który wejdzie w życie od 2020 roku. Dodatkowo przetwarza emisje zarówno u źródła, jak i w rurze wydechowej. Dzięki innowacyjnej instalacji i architekturze, skuteczność procesu usuwania NOx jest zwiększona, a poziom zużycia paliwa jest zoptymalizowany. System kontroli emisji został skompaktowany, łącząc w jednym module katalizator, funkcję SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) oraz SCR na filtrze cząstek stałych (PF). Instalacja tak blisko silnika pozwala na szybsze wprowadzenie procesu po obróbce. Usunięcie dodatku PF pozwala na zmniejszenie kosztów użytkowania, a konserwację ułatwia punkt uzupełniania AdBlue® w pobliżu punktu tankowania.
Automatyczna skrzynia biegów EAT8 z funkcją Shift and Park by Wire: pierwszy raz w branży
Wyjątkową cechą nowego Peugeot 308 GT jest silnik diesla BlueHDi 180 S&S, który teraz współpracuje z nową generacją automatycznej skrzyni biegów EAT8, opracowaną we współpracy z japońskimi specjalistami z firmy Aisin. Ta nowa automatyczna skrzynia biegów pozwala na redukcję zużycia paliwa o nawet 7% w porównaniu z EAT6, dzięki:
przejściu na 8 biegów,
zwiększonej wydajności dzięki zwiększeniu funkcji Stop & Start do 20 km/h,
zyskom w zakresie masy i kompaktowości (do 2 kg w porównaniu z iso-perymetralnym EAT6).
Jednak ta nowa automatyczna skrzynia biegów oferuje znacznie więcej niż 8 biegów. Jest niewątpliwie wygodna w użyciu dzięki szybkiemu przełączaniu biegów Premium, możliwemu dzięki optymalizacji wymiany momentu obrotowego pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, zmiana na 8 biegów redukuje ryzyko awarii biegów przy każdej zmianie. Na co dzień, płynny konwerter momentu obrotowego zapewnia prawdziwy komfort jazdy przy ruszaniu i manewrowaniu podczas parkowania.
Nowa kontrola automatycznej skrzyni biegów Shift and Park by Wire jest łatwa w użyciu i intuicyjna dzięki bezwysiłkowym, ergonomicznie zaprojektowanym elektrycznym kontrolkom. Standardowe funkcje, łopatki na kierownicy pozwalają na ręczne zmiany biegów bez utraty funkcji automatycznych. Z punktu widzenia bezpieczeństwa funkcja Park aktywuje się automatycznie, gdy silnik zostaje wyłączony. Kontrola kierunku postępu jest teraz automatyczna dzięki użyciu Park Assist lub Adaptacyjnego Tempomatu z funkcją Stop, wszystko to bez jakiejkolwiek akcji ze strony kierowcy.
308 GTi od Peugeot SPORT: osiągi sportowe bez kompromisów
Nowy Peugeot 308 GTi oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy, nie rezygnując z wydajności ani komfortu pasażerów.
Dysponując wszystkimi stylowymi ewolucjami nowego Peugeot 308, wersja GTi emanuje sportowością i ekskluzywnością, nie będąc nigdy ostentacyjna: obniżone zawieszenie o 11 mm, całkowicie nowy przód i tył. Wnętrze jest równie sportowe, zawierające specjalne fotele kubełkowe i kierownicę.
Napędzany najbardziej zaawansowanym silnikiem THP S&S 270, demonstruje prawdziwe osiągi emitując tylko 139g CO2 na km, zużywając jedynie 6,0L na 100 km. Z doskonałym stosunkiem mocy do wagi wynoszącym 4,46 kg na konia mechanicznego, nowy Peugeot 308 GTi przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 m ze stanu spoczynku w jedynie 25,3 sekundy.
Nowy Peugeot 308 GTi jest wyposażony w różnicowy Torsen® oraz 19-calowe obręcze Carbone19 z oponami Michelin Pilot Super Sport. Wyposażony w tarcze hamulcowe z przodu o średnicy 380 mm, czerwone zaciski malowane z logo Peugeot SPORT oraz tarcze hamulcowe o średnicy 268 mm z tyłu.
Ekskluzywna nowa wersja Peugeot 308 GTi 270, nowa opcja „Coupe Franche”, jest dostępna w kombinacji Magnetic Blue i Perla Nera.