Francuski producent samochodów dodał zer0 do swojego systemu numeracji modeli w 2008 roku, kiedy zaprezentował Peugeota 4007.
Tak innowacyjny jak nowy numer, był również design samochodu, który różnił się od tradycyjnych serii Peugeota.
Nowy model charakteryzował się ogromnym grillem oraz opadającymi reflektorami, co nadawało mu atrakcyjny wygląd.
Chociaż Peugeot 4007 był zaprojektowany zarówno do jazdy po bulwarach, jak i w terenie, jego niewielki prześwit oraz miękka zawieszenie sprawiły, że nie stał się mocnym konkurentem dla Land Rovera czy Jeepa.
Wnętrze było wyposażone w twarde, łatwe do zarysowania plastiki, jednak wszystko wyglądało na dobrze dopasowane. Wszystkie elementy sterujące były intuicyjnie rozmieszczone i łatwo dostępne. Przełączenie na tryb 4WD było łatwe dzięki pokrętłu umieszczonemu na konsoli.
W tylnej części kabiny pasażerowie cieszyli się dużym komfortem. Oprócz przyzwoitej przestrzeni na nogi i głowę, tylne siedzenia można było regulować.
Dla większych rodzin, model 4007 oferował dwa dodatkowe fotele dla dzieci w bagażniku, co pozwalało na przewóz 7 osób.
Bagażnik był dobrze zaprojektowany, a Peugeot wprowadził system, który umożliwiał samodzielne składanie tylnych siedzeń za pomocą dźwigni umieszczonej w bagażniku.
Pod maską, Peugeot 4007 był wyposażony w silnik Diesla o mocy 156 KM. Aby spełniać normy emisji, 4007 był wyposażony w filtr cząstek stałych.
Peugeot 4007 był nieco droższy w porównaniu do swoich konkurentów, ale mimo to był praktycznym i ekonomicznym SUV-em.
Peugeot 4007
PIERWSZY SAMOCHÓD SUV PEUGEOT – 4007 – JEST POZYCJONOWANY NA RYNKU KOMPAKTOWYCH POJAZDÓW TERENOWYCH I JEST WYNIKIEM WSPÓŁPRACY MIĘDZY MITSUBISHI MOTORS CORPORATION, UZNAWANYM SPECJALISTĄ W DZIEDZINIE 4X4, A GRUPĄ PSA PEUGEOT CITROËN, CIESZĄCĄ SIĘ SZACUNKIEM ZA SWOJĄ TECHNOLOGIĘ SILNIKÓW, OSIĄGI EKOLOGICZNE ORAZ STYLOWE, PRZYSTĘPNE CENOWO SAMOCHODY.
Model 4007 rozszerza ofertę produktową Peugeota i zwiększa jego atrakcyjność rynkową, łącząc najlepsze cechy tych dwóch uznanych firm motoryzacyjnych. SUV Peugeota wyróżnia się innowacyjnym elektronicznie sterowanym systemem napędu na cztery koła, potężnym, nowej generacji silnikiem diesla HDi DPFS i wszechstronnym, dynamicznym pakietem, zapewniającym wysoki komfort jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie.
4007 jest bogato wyposażony, oferując wysoki poziom standardowego wyposażenia, a charakterystyczny design zewnętrzny jest jednoznacznie rozpoznawalny jako Peugeot, co wszystko razem sprawia, że klienci zyskują pojazd o ogromnej atrakcyjności i wszechstronnych osiągach, z mocnymi cechami i produktem, który w pełni bierze pod uwagę swoje odpowiedzialności ekologiczne.
4007: jednoznacznie Peugeot
Nowy SUV poszerza istniejącą ofertę samochodów Peugeota o nowy segment, a ponieważ 4007 korzysta z nowej platformy, podobnie jak model 1007, nosi specjalną tożsamość ’00’.
4: identyfikuje pozycjonowanie w górnym segmencie średnich samochodów Peugeota.
00: Po raz pierwszy na 1007, podwójne zero wyraźnie oznacza inny i oryginalny samochód, w porównaniu do klasycznej oferty.
7: precyzuje jego generację w bieżącej serii.
Styl
Zaprojektowany w Centrum Stylu Peugeot w VéLizy, 4007 niezaprzeczalnie ukazuje swoją bliskość do marki poprzez elegancki, koci styl.
Przedni aspekt podkreśla styl auta, jego solidność i sportowe walory, a także jest wyposażony w szeroką, otwartą kratkę wentylacyjną zgodnie z aktualnymi trendami stylistycznymi Peugeota.
Dynamiczny wygląd wzmacnia wykończenie dolnej części przedniego panelu, które zawiera światła przeciwmgielne i wloty powietrza ozdobione chromowanymi obręczami. Pewny design odzwierciedla elegancję i wysmakowanie, które charakteryzują styl Peugeota.
Gładkie reflektory w kształcie migdałów umieszczone są nad przednimi błotnikami, tworząc połączenie między obłym przednim panelem, błotnikami a żebrowaną maską, która podkreśla luksusowy i solidny wygląd 4007. Duża emblemat Peugeota znajduje się na przodzie żebrowanego wzoru umieszczonego na górnej krawędzi maski.
Krzywe błotniki przyczyniają się do silnej obecności pojazdu. Szerokie nadkola, duże felgi aluminiowe i zwiększony prześwit wyraźnie pokazują dynamiczny potencjał 4007, bez względu na to, gdzie ma być prowadzony.
Elegancki profil 4007 dodatkowo wzmacnia jego sportowy wygląd, w szczególności dzięki aerodynamicznej linii dachu. Chromowe wykończenie ram okien i listew progowych to gustowne akcenty nadające atrakcyjny charakter.
Styl tyłu uwydatnia przezroczyste rubinowe światła o zaokrąglonym profilu, a umieszczone pod tylną szybą, otaczają szczotkowane aluminiowe wykończenie z wyraźnie widocznym logotypem Peugeota powyżej chromowanego lwa logo.
Podczas gdy dolna klapa bagażnika sięga do progu, aby zachować solidną strukturę i elegancki wygląd 4007, projekt zawiera górną klapę otwieraną z przeszkloną tylną szybą, co zapewnia wygodny dostęp do strefy bagażowej.
Projekt wnętrza także wzmacnia sportowe i luksusowe poczucie 4007. Czarny panel deski rozdzielczej, z jego specjalną miękką teksturą, ma wyraźny i atrakcyjny styl. Instrumenty mają głęboko konturowane wskaźniki w sportowym układzie, z informacjami i szczegółami ostrzegawczymi wyświetlanymi między wskaźnikami obrotomierza i prędkościomierza.
Wnętrze jest wykończone w mocnym stylu Peugeota. Aluminium kolorowe wykończenie używane jest do podkreślenia okrągłych wlotów powietrza, uchwytów oraz innych kluczowych elementów sterujących. Fotele wykonane są z wysokiej jakości trójczęściowej tkaniny, co dodaje sportowego charakteru. To samo dotyczy foteli w wersjach wykończonych w wysokiej jakości skórze, które także mają atrakcyjne widoczne przeszycia.
Wymiary 4007
Z długością 4,64 m i szerokością 1,80 m, SUV Peugeota wyróżnia się wysokością (1,67 m) i przede wszystkim prześwitem (174 mm), co świadczy o jego zdolności do jazdy w terenie. Wyposażony w 5 drzwi, 4007 pomieści do siedmiu osób, a dwa tylne fotele składają się na płasko w podłogę bagażnika.
Zaprojektowany z myślą o wszechstronności,
ma wysoce modułową przestrzeń ładunkową, która pozwala na objętość bagażnika wynoszącą do 510 dm3 pod półką bagażową (standard VDA) w konfiguracji na 5 miejsc, co można zwiększyć do 1686 dm3 w konfiguracji na dwa miejsca.
Dodatkowo, z powodu podzielonej konstrukcji tylnej klapy, wysokość płaskiego progu ładunkowego wynosi jedynie 600 mm od ziemi.
Wzorcowa struktura
Struktura nadwozia została opracowana we współpracy z Mitsubishi Motors Corporation i wykorzystuje ich bogate doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa i zdolności terenowych w budowie 4×4 SUV-ów cieszących się dobrą reputacją.
Włożono wiele pracy w osiągnięcie struktury, która jest zarówno niezwykle sztywna dla wymagającego prowadzenia samochodu, jak i deformowalna w kluczowych obszarach w celu pochłonięcia energii, aby chronić pasażerów w przypadku uderzenia. Boki mają ośmiokątny przekrój, co pomaga kontrolować rozpraszanie energii. W rezultacie, w przypadku niskich prędkości uderzenia czołowego, energia jest absorbowana przez przednią część członu bocznego i nie jest przekazywana w kierunku tyłu, co skutkuje obniżeniem kosztów naprawy ubezpieczeniowej.
Przednie człony boczne znajdują się za środkową częścią panelu grodziowego i dolnej struktury, wspierane trzema „nogami”. Te nogi rozpraszają energię generowaną w całej strukturze. Wzmocnienia umieszczone w drzwiach również chronią pasażerów w przypadku uderzenia bocznego, podobnie jak wypełnienia pochłaniające uderzenia umieszczone w panelach drzwiowych.
Jako pojazd 4×4, a więc wyższy od tradycyjnych samochodów, struktura została zaprojektowana tak, aby zapewnić „kompatybilność zderzeniową” w przypadku kolizji, zapewniając skuteczną ochronę pasażerów wszystkich pojazdów biorących udział w wypadku.
Układ napędowy, zamontowany w pozycji poprzecznej, znajduje się w obrębie podwozia, które jest wzmocnione centralnym członem pod silnikiem. Hydrauliczne mocowania, połączone z zestawem prętów reakcyjnych, redukują przekazywanie drgań silnika.
Dach zbudowany jest z aluminium, co pozwala na odciążenie górnej części pojazdu o 5 kg i jednocześnie obniża środek ciężkości o około 4 mm.
Cała architektura elektroniczna CAN jest podobna do tej stosowanej w obecnych pojazdach Peugeota.
Wreszcie, aby zachować prześwit, jednocześnie zapewniając samochodowi odpowiedni zasięg, zbiornik paliwa o pojemności 60 litrów jest sprytnie podzielony na dwa, umieszczone po obu stronach tylnego napędu i połączone systemem pompy transferowej.
Koła i zawieszenie
4007 korzysta z najnowszych technologii, oferując duże felgi aluminiowe i opony zdolne do osiągania wysokich poziomów komfortu jazdy na drodze oraz przyczepności off-road, co zwiększa wszechstronność do użytku rekreacyjnego, charakterystyczną dla nowoczesnych SUV-ów.
Model 4007 ma niezależne zawieszenie na wszystkich czterech kołach, z kolumnami McPhersona z przodu, z 22 mm stabilizatorem poprzecznym i z konstrukcją wielowahaczową z tyłu, z 20 mm stabilizatorem.
Dużą uwagę poświęcono współpracy z producentami opon w celu opracowania opony 18″ (225/55 R18) odpowiedniej zarówno do jazdy po drodze, jak i w umiarkowanych warunkach terenowych. Opona 16″ (215/70 R16) została także opracowana do bardziej ekstremalnych zastosowań rekreacyjnych, gdzie umiejętności jazdy pojazdu w trudnych warunkach są ważniejsze.
Inżynierowie Peugeota zastosowali podwójne zaciski tłokowe z wentylowanymi tarczami z przodu, aby zmaksymalizować efektywność hamowania. Przednie hamulce mają średnicę 294 mm x 24 mm, a z tyłu znajdują się tarcze stałe o średnicy 302 mm.
Model 4007 wyposażony jest w wspomagane hydraulicznie kierownicze, modulowane w zależności od prędkości silnika. Jego działanie zostało dostosowane w połączeniu z rozwojem opon, aby zapewnić pewne poczucie kontroli, charakterystyczne dla innych pojazdów Peugeota. Cecha liniowości, dokładności i samocentryczności zapewniają płynne prowadzenie i doskonały poziom prowadzenia w każdej sytuacji.
Sztywność nadwozia zyskała na korzyść doświadczenia Peugeota w dziedzinie podwozi i dynamicznego prowadzenia, co sprawia, że 4007 prowadzi się jak nowoczesny hatchback, zapewniając jednocześnie komfort odpowiedni do jego wszechstronnych możliwości. Sztywność sprężyn i cechy tłumienia zostały dostosowane specjalnie do pojazdu i jego jednostki napędowej o pojemności 2.2 litra.
Elektronicznie sterowany napęd na cztery koła
4007 wyposażony jest w innowacyjny system napędu na cztery koła „na żądanie”. Elektroniczny system steruje sprzęgłem wiskotycznym umieszczonym przed tylną osią, aby rozdzielać moment obrotowy między przednią a tylną osią, optymalizując tym samym wydajność silnika i skrzyni biegów. Ta technologia została opracowana przez Mitsubishi Motors Corporation, uznanego specjalistę w dziedzinie napędów na cztery koła.
Przekładnia wyposażona jest w skrzynkę transferową umieszczoną na wyjściu skrzyni biegów, która kieruje moment obrotowy do tylnej osi za pomocą wału napędowego. Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) oblicza w czasie rzeczywistym parametry takie jak prędkość pojazdu, kąt skrętu kierownicy, różnice w prędkości obrotowej przednich i tylnych kół oraz poziom przyspieszenia, w celu elektronicznego sterowania zespołem sprzęgła wiskotycznego.
Napęd na cztery koła na żądanie
Kierowca może wybrać trzy tryby jazdy, wybierając tryb na centralnym pokrętle umieszczonym między dwoma przednimi siedzeniami:
Tryb napędu na dwa koła (2WD)
Ten tryb odpowiada jeździe po asfalcie, kiedy kierowca nie spodziewa się utraty przyczepności (suchej drogi). Pojazd działa najefektywniej w napędzie na przednie koła (2WD), co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.
Automatyczny tryb napędu na cztery koła (4WD)
Jest to normalny tryb roboczy pojazdu, w którym rozdział momentu obrotowego między przednią a tylną osią kontrolowany jest przez ECU. Zapewnia to pewność optymalnej stabilności na drodze, niezależnie od warunków nawierzchni. Poniższa tabela przedstawia podział momentu obrotowego między obiema osiami w zależności od różnych warunków jazdy.
Tryb zablokowanego napędu na cztery koła (4WD)
Wykorzystywany w warunkach zmniejszonej przyczepności, napęd na cztery koła staje się stały z wyższym rozdziałem momentu obrotowego do tylnych kół w porównaniu z trybem 4WD. Dotyczy to szczególnie niskich prędkości, gdzie 50% dodatkowego momentu będzie rozdzielone do tylnych kół w porównaniu do automatycznego trybu 4WD.
Silniki
4007 wprowadzono z nowoczesnym silnikiem diesla HDi, który powstał w wyniku współpracy między PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company.
O pojemności 2,2 litra, silnik rozwija maksymalną moc 115 kW przy 4000 obr./min, co odpowiada około 156 KM CEE. Jest to wersja z pojedynczą turbosprężarką silnika HDi 2,2 litra o mocy 125 kW, ale z geometrią zmienną, wprowadzona niedawno w modelach 407 i 607.
Aby zapewnić wysoki poziom prowadzenia i w pełni wykorzystać maksymalny moment obrotowy wynoszący 380 Nm dostępny przy niskich prędkościach obrotowych silnika (2000 obr./min), do silnika sprzężona jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów produkcji 'Aisin’.
Ta jednostka napędowa charakteryzuje się wysokim poziomem dynamiki i osiągów, które zbliżają się do współczesnych hatchbacków Peugeota w górnym segmencie średnim. Właściwości prowadzenia wyróżniają 4007 na tle bezpośrednich konkurentów, czyli innych kompaktowych SUV-ów.
Silnik wyposażony jest w nowoczesny system filtrów cząstek stałych (DPFS). Dzięki elektronicznemu zarządzaniu i zastosowaniu dodatku do obniżenia temperatury spalania 'cząstek’, a także 'octosquare’ kształtowi elementu filtra, interwał serwisowy filtra został wydłużony do 180 000 km. To wzmacnia eko-nawyk Peugeota jako jednego z wiodących producentów w zakresie technologii czystych i szczególnie tam, gdzie eliminacja emisji cząstek stałych z silników diesla ma znaczenie.
Bezpieczeństwo
Oprócz napędu na cztery koła i solidnej struktury nadwozia, 4007 korzysta z najnowszych technologii, aby chronić swoich pasażerów w przypadku uderzenia i unikać zagrożeń podczas kierowania. System ESP (Program Stabilizacji Elektronicznej) jest standardowym wyposażeniem 4007. System ten zwiększa stabilność pojazdu, kontrolując hamowanie i moc silnika aplikowaną na poszczególne koła. Elektroniczny system pomaga utrzymać pojazd na trajektorii wymaganej przez kierowcę, kontrolując nadsterowność i poprawiając podsterowność podczas energicznego użytkowania kierownicy lub w trudnych warunkach drogowych.
Należy podkreślić, że w porównaniu do klasycznego hatchbacka, napęd 4WD, połączony z systemem ESP, kontroluje również moment przekazywany na tylne koła, co zwiększa efektywność systemu kontroli stabilności. Dodatkowo, oprócz ABS, pojazd ma system kontroli trakcji, który monitoruje przyczepność i poprawia osiągi silnika oraz zachowanie pojazdu podczas przyspieszania na zakrętach czy pod górkę.
W zakresie bezpieczeństwa biernego, 4007 wyposażony jest w sześć poduszek powietrznych: dwie przednie, dwie boczne oraz dwie kurtynowe.
Adaptacyjne poduszki powietrzne z przodu napełniają się na dwóch poziomach w zależności od siły uderzenia. Poduszka pasażera może być wyłączona za pomocą kluczyka umieszczonego w schowku, aby umożliwić zamontowanie fotelika dziecięcego zwróconego tyłem. Wskaźnik na panelu deski przypomina pasażerom, czy poduszka została wyłączona.
Poduszki boczne umieszczone są w tylnych częściach przednich foteli. W przypadku uderzenia bocznego chronią klatkę piersiową i górną część ciała. Kurtynowe poduszki powietrzne także chronią głowy pasażerów w rzędach pierwszym i drugim w przypadku uderzenia bocznego.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa dzieci, 4007 oferuje punkty mocowania Isofix we wszystkich trzech fotelach w drugim rzędzie. Aby ostrzec kierowcę, gdy pas bezpieczeństwa został odpięty podczas jazdy, wydawany jest sygnał dźwiękowy oraz wiadomość na panelu wskaźników.
Powiększone pole widzenia w połączeniu z podwyższoną pozycją siedzenia, charakterystyczną dla SUV-ów, sprawia, że kierowca czuje się bezpieczniej podczas jazdy w ruchu. Pasażerowie również korzystają z tej podwyższonej pozycji oraz panoramicznego widoku dzięki dużej przeszklonej powierzchni 4007.
Modularność i wszechstronność
4007 może pomieścić do siedmiu osób, dzięki trzeciemu rzędowi siedzeń, który chowa się w podłodze bagażnika. Te dwa inteligentnie zaprojektowane dodatkowe fotele można łatwo obsługiwać za pomocą trzech pasków: jeden do odblokowania, jeden do rozłożenia i jeden do złożenia. Okazjonalni pasażerowie zajmujący składany fotel korzystają z zagłówków i pasów bezpieczeństwa z szpulą inercyjną, jak pozostali pasażerowie.
Fotele w drugim rzędzie dzielą się w proporcjach 40/60 i mogą przesuwać się na odległość 80 mm. Dodatkowo, istnieje możliwość złożenia całego fotela w harmonijkowy sposób za pomocą automatycznego urządzenia. Dwa przyciski umieszczone po prawej i lewej stronie bagażnika pozwalają na elektryczne odblokowanie ławki, która następnie składa się pod wpływem sprężyn. Możliwe jest także ręczne złożenie jednej części ławki za pomocą dwóch pokręteł umieszczonych po obu stronach siedzeń.
Umożliwia to dostęp do dwóch składanych siedzeń i uwalnia dodatkową przestrzeń ładunkową. Dzięki tym modułowym konfiguracjom, bagażnik oferuje wyjątkowe objętości ładunkowe. Przy całkowicie złożonym drugim rzędzie, objętość ładunkowa do sufitu wynosi 1686 dm3 (standard VDA). W bardziej konwencjonalnej konfiguracji, z drugim rzędem na miejscu, objętość pod półką bagażową wynosi 463 dm3. Można to zwiększyć do 510 dm3, przesuwając ławkę jak najdalej do przodu dzięki systemowi przesuwania. Przy siedmiu osobach w samochodzie, objętość bagażnika do poziomu oparć siedzeń w trzecim rzędzie wynosi wciąż 184 dm3.
Bagażnik, łatwo dostępny dzięki podzielonej klapie, jest łatwy do załadunku. Dolna część klapy może udźwignąć obciążenie do 200 kg. Dzięki płaskiej podłodze i braku progu ładunkowego, ciężkie przedmioty umieszczone na dolnej klapie łatwo można przesunąć do wnętrza bagażnika.
Demontowalna i regulowana elastyczna roleta może być używana do zakrywania zawartości bagażnika.
Wysoce modułowy i sprytnie zaprojektowany, wnętrze 4007 jest zatem idealne do wszechstronnego użytku.
Ciekawe przestrzenie do przechowywania
Maksymalizowanie przestrzeni wewnętrznej 4007 demonstrują liczne dostępne przestrzenie do przechowywania.
Dwa schowki dostępne są w górnej i dolnej części panelu deski rozdzielczej. Dolny schowek można zablokować kluczykiem, podczas gdy górny jest schładzany.
Na górze konsoli centralnej znajduje się mała zamknięta przestrzeń do przechowywania, podczas gdy obrotowa jednostka przechowująca w dachu może pomieścić parę okularów. Za światłem doświetlającym znajduje się wnęka, w której można umieścić bilet parkingowy lub bilet na autostradę, a uchwyty na napoje są dostępne po stronie kierowcy i między przednimi siedzeniami. Panele drzwiowe mają dużą przestrzeń do przechowywania w dolnej części, która może pomieścić butelkę o pojemności pół litra.
Środkowy podłokietnik z przodu, regulowany na długości 65 mm, otwiera się na dwie części. Dolna część, która ma złącze 12 woltowe, może pomieścić do 10 płyt CD. Górna część umożliwia pasażerom przechowywanie małych przedmiotów, takich jak telefony komórkowe, w zasięgu ręki, a tylny centralny podłokietnik również zawiera dwa uchwyty na napoje.
Komfort w samochodzie
Szczególną uwagę zwrócono na komfort akustyczny, szczególnie w zakresie izolacji hałasu silnika, co zapewnia wysoki poziom komfortu dla tej gamy pojazdów i typów silników.
Z punktu widzenia temperatury, pasażerowie 4007 korzystają z automatycznej klimatyzacji wyposażonej w filtr pyłków i kurzu, co gwarantuje regulowaną temperaturę wewnętrzną między 18° a 32° C.
Sprzęt multimedialny
W trosce o komfort i wygodę dostępne są najnowsze generacje sprzętu audio i telematycznego. W zależności od wersji rynkowej, 4007 jest wyposażony w odtwarzacz CD / radio / odtwarzacz MP3, albo radio / odtwarzacz MP3 z automatycznym zmieniaczem 6-płytowym. We wszystkich przypadkach są 6 głośników o łącznej mocy 140 W, zapewniających czysty dźwięk.
Jako opcja w niektórych rynkach, istnieje możliwość wyboru wysokowydajnego systemu Hi-Fi 'Rockford Fosgate’ o maksymalnej mocy 650 W. Dla idealnej reprodukcji dźwięku o wysokiej wierności, osiem głośników rozmieszczonych jest w kabinie pasażerskiej, a w bagażniku znajduje się subwoofer. Ta jednostka zawiera materiały pochłaniające, zaprojektowane w celu redukcji wibracji i wszelkich dźwiękowych zakłóceń, które mogą pogarszać jakość dźwięku.
Kolorowy system nawigacji satelitarnej z 7″ ekranem dotykowym jest również dostępny jako opcja. Wbudowany dysk twardy o pojemności 30 GB zawiera mapy Europy (NAVTEQ), pozostawiając 10 GB wolnego miejsca na przechowywanie około 2500 utworów w formatach MP3 lub WMA.