Peugeot wprowadził model 406 w 1995 roku jako następcę udanego, ale przestarzałego modelu 405, co było bardzo ważnym krokiem w ewolucji języka designu tej marki.
Przejście od kształtów w kształcie klina z lat 80-tych do płynnych linii ery bio-designu nie było łatwe dla francuskiego producenta samochodów. Mimo to, udało się to osiągnąć, i choć model 406 w pewnym stopniu przypominał proporcje swojego poprzednika, wprowadzał zupełnie nową filozofię projektowania.
Model 406 zyskał uznanie wśród europejskich klientów dzięki swojemu czystemu designowi, prostym liniom i atrakcyjnemu wyglądowi. Jego reflektory miały zadziorny wyraz, ale nie były zbyt agresywne. Otaczały smukły grill, na który nałożono poziomą listwę, na której umieszczono chromowany emblemat lwa. Aby zwiększyć powierzchnię chłodzenia, producent zainstalował dodatkowy grill w dolnej części z uśmiechniętym wyglądem. Profil 406 pokazywał nachyloną linię, zakończoną krótkim tyłem.
Wnętrze kontynuowało płynny styl za pomocą wygiętej deski rozdzielczej oraz panelu z czterema wskaźnikami. Oprócz tego, zastosowano wyświetlacz LCD dla licznika kilometrów. Na centralnej konsoli Peugeot umieścił parę nawiewów, pokrętła klimatyzacji oraz na dole radioodtwarzacz. Przednie fotele były zaprojektowane z myślą o komforcie, z niewielkim wsparciem bocznym, natomiast z tyłu znajdowała się ławka dla trzech pasażerów, z przeciętnym, średniej wielkości tunelami środkowymi.