W 1997 roku Peugeot zaryzykował i wprowadził na rynek wersję coupe modelu 406, a efekt był zdumiewający.
Zaprezentowane przez Pininfarinę, coupe 406 od razu zyskało miano “francuskiego Ferrari” dzięki swoim liniom i stylizacji. Jednakże, poza technologiczną platformą, włoski instytut projektowy miał wolną rękę, aby wyrazić swoją kreatywność.
Z eleganckim wyglądem, wąskim przodem i smukłymi reflektorami, 406 Coupe można uznać za najładniejszy samochód w swojej klasie. To nie było łatwe zadanie, biorąc pod uwagę, że konkurował z Mercedesem-Benz CLK, Volvo C70 i Lancią Kappa Coupe. Jednak Peugeot miał nad nimi przewagę. Pochylona szyba i kształt dachu przypominały te z Ferrari 456. Z tyłu, spłaszczona tylna szyba i krótka klapa bagażnika dopełniały aerodynamiczny profil pojazdu. Mimo wyglądu z kabiną przesuniętą do tyłu, 406 Coupe zachowało system napędu na przednie koła ze swojego standardowego, czterodrzwiowego odpowiednika.
Wnętrze zachowało główne wskaźniki i przełączniki z pozostałych modeli, ale zamontowano nowe, wygodne, pochylające się do przodu fotele. Profilowana kanapa dla dwóch osób nie oferowała zbyt wiele miejsca dla dorosłych pasażerów z tyłu, ale to była sprawiedliwa wymiana za wygląd samochodu. W zależności od poziomu wyposażenia, Peugeot oferował wnętrze wykończone materiałem lub skórą.