Peugeot, który został zaprezentowany w 2004 roku, miał na celu zastąpienie starego modelu 406. Model 407 wyróżniał się znacznie bardziej dynamicznym i uwodzicielskim stylem.
Przód samochodu został całkowicie odnowiony, co nadało mu bardziej agresywny wygląd.
Auto zyskało na masie, a nowa limuzyna osiągnęła długość 4,676 m i szerokość 1,811 m, co zapewniało doskonałą stabilność na drodze.
Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane, otrzymując nową, dobrze zorganizowaną deskę rozdzielczą.
Pozycja za kierownicą była wygodna i oferowała dużą dostępność do różnych, intuicyjnie rozmieszczonych przycisków. Jakość zastosowanych materiałów w środku została podwyższona, z plastikiem o miłym wykończeniu i przyjemnym dla oka wyglądzie.
Model 407 był ogólnie przestronnym samochodem, chociaż postęp pod względem przestronności był niewielki.
Podstawowe modele były wyposażone w wspomaganie kierownicy, liczne poduszki powietrzne, ESP oraz klimatyzację.
Model 407 korzystał z silników zamontowanych w poprzedniku 406 i wprowadzał jedną nową opcję – silnik 1.6 HDi, który rozwijał moc 110 KM.
W 2004 roku model 407 mógł być wybierany z automatyczną skrzynią biegów AM6 opracowaną przez japońską firmę Aisin Warner.
Jednym z minusów zwiększonej masy modelu 407 były ograniczone osiągi. Peugeot podawał maksymalną prędkość 235 km/h dla sportowego silnika V6, który osiągał ją w 30,2 sekundy, w porównaniu do starego 406, który potrzebował tylko 28,6 sekundy.
Peugeot 407
Peugeot 407 to duży samochód rodzinny produkowany przez francuskiego producenta Peugeot od 2004 roku.
Model 407 był następcą niezwykle udanego Peugeota 406 i zadebiutował 27 maja 2004 roku, po raz pierwszy prezentując się w formie samochodu koncepcyjnego o nazwie „407 Elixir” podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2003 roku. Streamlinowy design pojazdu był uważany za dość radykalny, a jego najbardziej charakterystyczne cechy to duża przednia atrapa chłodnicy oraz stromy kąt nachylenia słupków szyby.
Produkcyjny model 407 dostępny jest w wersjach sedan, coupé oraz kombi. Wersja kombi, znana jako 407 SW, zadebiutowała cztery miesiące po sedanie, natomiast coupé trafi do sprzedaży na początku 2006 roku. Coupé zostało pierwotnie zaprezentowane na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2005 roku jako prototyp pod nazwą „407 Prologue”.
Model 407 dostępny jest zarówno z silnikami Diesel, jak i benzynowymi. Silniki benzynowe mają pojemność od 1,8 do 3,0 litrów, podczas gdy silniki Diesel to 1,6, 2,0, 2,2 oraz 2,7 litra V6.
Silniki