Po sukcesie modelu 406 Coupe zaprojektowanego przez Pininfarinę, francuski producent samochodów Peugeot postanowił podążyć za trendem i stworzyć wersję coupe na bazie modelu 407. Został on zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2005 roku.
Model 407 Coupe stracił dwie drzwi, ale zyskał 14 cm długości. Nie był tak piękny jak jego poprzednik, a jego design nie był już sygnowany przez Pininfarinę. Mimo to, był świetnym przykładem francuskiego gran-tourera, chociaż z napędem na przednie koła. I to nie był po prostu 407 z dwiema drzwiami. To było prawdziwe coupe.
Trudno powiedzieć, czy samochód został zaprojektowany równocześnie z sedanem, czy decyzja zapadła później, ale coupe 407 miało inną przednią część niż jego czterodrzwiowy odpowiednik. Oczywiście przypominał go, ale nie był identyczny. Również przednie błotniki były różne, a łukowaty dach przypominał most łączący przód z tyłem samochodu. Bezramowe drzwi były szerokie i eleganckie. Krótki tył nadawał dynamiczny wygląd. Jednak, podobnie jak w przypadku sedana 407, przednie zwisy były zdecydowanie za długie.
Wnętrze modelu 407 coupe miało więcej elementów przypominających sedan 407 na wiele sposobów, zaczynając od zespołu wskaźników i przycisków na centralnej konsoli. Dźwignia zmiany biegów była ta sama. Przednie siedzenia były zamontowane niżej niż w sedanie, a z tyłu było ograniczone miejsce dla dwóch dorosłych pasażerów.