Peugeot w 2004 roku postawił na rozwój, wprowadzając linię modeli 407, która, podobnie jak jej poprzednik, składała się z coupe, sedana i kombi.
Podczas gdy coupe starał się zdobyć popularność na rynku, przyciągając głównie osoby w wieku średnim, sedana wybierała klasa średnia, a kombi skierowane było do rodzin. Co ciekawe, mimo że jednoznacznie było to auto typu kombi, producent nie chciał podać żadnego tłumaczenia dla skrótu SW. Co więcej, czasami twierdzono, że mogły oznaczać Sports Wagon. W każdym razie, SW nie było zwykłym sedanem z większym bagażnikiem.
Jako część tej samej rodziny pojazdów, naturalne było, że dzielił on ten sam wygląd przedniej części z wersją sedan. Jednak od słupków A w tył wszystko się zmieniło. Tylne drzwi różniły się od sedana, a słupki D zostały zaprojektowane inaczej niż w większości innych kombi na rynku. Dodatkowo, trzecie okno boczne było mniejsze, co podkreślało opadającą linię dachu. W efekcie ogólny kształt 407 SW przypominał raczej shooting brake.
We wnętrzu nie było żadnych niespodzianek, ponieważ deska rozdzielcza została przejęta z wersji sedan. Bogate wyposażenie standardowe w podstawowej wersji zostało uzupełnione w samochodach wyższej klasy o system nawigacji satelitarnej oraz białe wskazówki w zestawie wskaźników otoczone metalowymi pierścieniami. Dodatkowo, 407 SW mogło być zamówione z panoramicznym dachem szklanym. Z tyłu, ławka dzielona 60/40 zwiększała przestrzeń bagażową z przyzwoitych 430 litrów do imponujących 1,365 litrów.