PEUGEOT 408 2010-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Nowa 408 to średniej wielkości sedan stworzony przez francuskiego producenta samochodów Peugeot, specjalnie na rynek chiński. Samochód zaprojektowano we Francji i, mimo że jest przeznaczony głównie na rynek chiński, Peugeot planuje także sprzedaż tego modelu w innych krajach na całym świecie. Produkcja pojazdu miała miejsce w fabryce w Wuhan w Chinach.

Model 408 z 2010 roku to sedan o wydłużonym rozstawie osi, oparty na wersji 308. Nazwa 408 wskazuje na kilka aspektów: 4 – odnosi się do długości pojazdu (4,68 metra), 0 oznacza przynależność do marki Lion’s Marque, natomiast 8 reprezentuje ósmą generację.

408 nie jest bezpośrednim następcą modelu 407, lecz raczej niszowym modelem stworzonym w odpowiedzi na specyficzne wymagania rynku motoryzacyjnego. Prezentowany jako średnio-luksusowy rodzinny sedan, model 408 charakteryzuje się eleganckim i imponującym wyglądem zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Do najbardziej interesujących cech samochodu należy duży, składany 7-calowy ekran, odtwarzacz CD zamontowany na desce rozdzielczej obsługujący MP3 i WMA, wsparcie Bluetooth oraz złącze USB. Pod wypukłą, muskularną maską, model 408 dostępny jest z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 lub 2.0 litra, generującym odpowiednio 110 i 147 KM. Oba silniki współpracują z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Model 408 został stworzony z myślą o podboju lokalnego rynku chińskiego.

Nowy Peugeot 408 to kolejny krok w ofensywie marki na jednym z największych rynków motoryzacyjnych na świecie. Mimo że obecność Peugeota na rynku chińskim trwa zaledwie 5 lat, w 2009 roku sprzedano ponad 410 000 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o 44% w porównaniu do wyników z 2008 roku.

Po udanym występie w segmencie M1, dzięki sukcesu modeli 307 sedan i 307 notch-back, których łączna produkcja wyniosła 3,522,800 sztuk na całym świecie, Peugeot z powodzeniem rozpoczyna ofensywę na rynku chińskim z nowym modelem 408.

Nowy, prestiżowy notchback stworzony z myślą o rynku chińskim ma na celu wzmocnienie oferty produktowej Dong Feng Peugeot w segmencie M1, który stanowi ponad 45% całego rynku.

W ten sposób nowy Peugeot 408 powinien pozwolić marce Lwa na zwiększenie wolumenów sprzedaży o ponad 30% w 2010 roku w porównaniu do 2009 roku, tym samym rozwijając się w tempie dwukrotnie przewyższającym prognozowany wzrost rynku.

Ten notchback o obniżonej wysokości został zaprojektowany i opracowany wspólnie przez zespoły stylizacji Peugeota w Europie i Chinach, spełniając trzy cele: odzwierciedlenie nowoczesności marki, zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa oraz oferowanie niezrównanej przestrzeni we wnętrzu.

Nazwa 408 wpisuje się w tradycyjną logikę nazywania pojazdów marki Lwa. Cyfra 4 odnosi się do rozmiaru samochodu (4,68 m) i jego pozycji w segmencie średnio-luksusowych sedanów. 0 w środku oznacza, że należy do marki Peugeot, a 8 wyraża generację pojazdu.

Dzięki tej nazwie Peugeot 408 naturalnie wpisuje się w aktualną ofertę Peugeot i staje się prekursorem serii 8, która obejmuje najnowsze generacje pojazdów, które zostaną wprowadzone na rynek chiński.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.