PEUGEOT 408 2022-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PEUGEOT 408 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćPEUGEOT 408 2022-Present

Stworzony jako konkurent w segmencie kompaktowych SUV-coupe, model 408 był wersją z oznaczeniem marki samochodu Citroen C4 SUV z 2021 roku.

Podczas gdy zamożni klienci wybierali takie modele jak BMW X4 czy Mercedes-Benz GLC, francuski producent Peugeot zaproponował alternatywę w postaci tańszej wersji SUV coupe o nazwie 408. Mimo że nie oferował tych samych funkcji co niemieccy konkurenci, zyskał uznanie dzięki niższej cenie i, co najważniejsze, pełnemu pakietowi bezpieczeństwa. Nie można też zapomnieć o obietnicy lepszej efektywności paliwowej.

Z charakterystycznym opadającym dachem i sportowym wyglądem, model 408 przyciągał uwagę dynamiczną sylwetką, która nie mogła umknąć europejskim klientom. Z przodu, przypominające kły LED-owe światła dzienne umieszczono na zewnętrznej stronie przedniego zderzaka, podczas gdy wąskie reflektory LED nadawały autu agresywny styl. Dodatkowo, grill prezentował nowy język wzornictwa producenta, z siatkowym wzorem w kształcie litery V.

W środku, model 408 chwalił się dwoma wyświetlaczami na desce rozdzielczej: jednym w zestawie wskaźników, a drugim na szczycie centralnej konsoli dla systemu infotainment. Przednie fotele były oddzielone wysoką konsolą środkową, co tworzyło dwa osobne kokony. Z tyłu, dzielona kanapa była wystarczająco przestronna dla dwóch dorosłych pasażerów lub trojga dzieci. Pomimo opadającego dachu, bagażnik był wystarczająco duży dla rodziny z czwórką dzieci.

Pod maską, Peugeot zainstalował wersje z łagodnym hybrydem lub hybrydą typu plug-in, które przekazywały moc na przednie koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

 Nowy Peugeot 408 to pierwszy model tego typu – nowa sylwetka fastback na szczycie segmentu C. Ten nowoczesny Peugeot łączy unikalny design i kocią postawę z doskonałością inżynieryjną, skupioną na efektywności i inteligentnej elektryfikacji, z możliwościami technologicznymi stworzonymi, aby zapewnić instynktowne doznania z jazdy.

Przełomowy Peugeot 408 wyróżnia się przede wszystkim dynamiczną sylwetką fastback i niepowtarzalnym stylem. Kocia postawa jest typowa dla najnowszych modeli Peugeot, z ostrymi liniami i zderzakiem w kolorze nadwozia, który perfekcyjnie łączy się z przednią częścią pojazdu, eksponując nowy emblemat Peugeot.

Z przodu charakterystyczny kształt świateł w formie kłów dostosowuje 408 do reszty rodziny Peugeot, podobnie jak tylne lampy LED w formie trzech pazurów. Odwrócone wycięcie w tylnym zderzaku nadaje profilowi wyjątkowy wygląd.

Z wysokością 1,48 m, długością 4,69 m i długim rozstawem osi wynoszącym 2,79 m, nowy Peugeot 408 zapewnia przestronną drugą linię z 188 mm miejsca na kolana. Bagażnik również jest przestronny, o maksymalnej pojemności 536 litrów, którą można zwiększyć do 1,611 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Dla kierowcy i pasażerów nowy 408 oferuje najnowszą generację Peugeot i-Cockpit®, rozpoznawalną po kompaktowym kole kierowniczym, które skupia się na przyjemności z jazdy i kontrolowanej zwinności. Kładziemy duży nacisk na jakość przestrzeni wewnętrznej oraz łączność, a nowoczesne technologie sprawiają, że jazda i podróżowanie stają się bardziej intuicyjne i satysfakcjonujące.

Napędzany przez sześć kamer i dziewięć radarów, zestaw 30 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy zapewnia spokój i bezpieczeństwo. W jego skład wchodzą:

Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go
Widzenie nocne, które ostrzega o zwierzętach, pieszych lub rowerzystach w pasie ruchu, zanim się pojawią w reflektorach
Monitorowanie martwego pola na dużym dystansie (75 metrów)
Alert ruchu tyłem, który ostrzega o ewentualnych zagrożeniach podczas cofania
Peugeot 408 będzie dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym dwoma hybrydami plug-in o mocy odpowiednio 180 i 225 KM, a także wersją benzynową PureTech o mocy 130 KM. Wszystkie trzy są połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów EAT8. Wkrótce dostępna będzie również wersja w pełni elektryczna.

Efektywność była kluczowym zagadnieniem dla projektantów nowego Peugeota 408, ponieważ połączenie działań w zakresie aerodynamiki, redukcji wagi (od 1396 kg) i silników o niskich emisjach sprawia, że pojazd może pochwalić się niezwykle niskim średnim zużyciem energii (w trakcie homologacji), zarówno dla hybryd, jak i dla wersji benzynowej 130 KM.

Nowy Peugeot 408 pojawi się w salonach na początku 2023 roku i będzie sprzedawany na rynkach globalnych. Początkowo będzie produkowany dla rynku europejskiego w zakładzie produkcyjnym w Mulhouse we Francji, a następnie w fabryce w Chengdu w Chinach, dla rynku lokalnego.

Linda Jackson, dyrektor generalna Peugeot, powiedziała: „W Peugeot wierzymy, że życie jest lepsze z atrakcyjnością. Dzięki swojemu unikalnemu wyglądowi, innowacyjnej sylwetce fastback i nieograniczonej elegancji, nowy 408 jest doskonałym wyrazem filozofii i pomysłowości Peugeot. Zaskakujący z każdej perspektywy, został zaprojektowany dla miłośników samochodów i życia, którzy pragną uwolnić się od tradycyjnych ograniczeń, szukając odpowiedzialnej przyjemności. Zawiera wszystkie technologiczne wymagania Peugeot – kontrolowaną efektywność oraz połączone wrażenia cyfrowe – oraz wszystkie emocje związane z instynktowną przyjemnością z jazdy i spokojną podróżą.”

Efektywność, łączność i instynktowna przyjemność z jazdy: rynek i klienci

Nowy 408 uzupełnia ofertę Peugeota w kluczowym segmencie C kompaktowych samochodów rodzinnych i jest pozycjonowany na szczycie oferty sedanów segmentu C. Peugeot zajmuje wiodącą pozycję w tym segmencie od kilku lat, dzięki sukcesowi modeli 3008 i 5008 oraz trzech generacji hatchbacków 308 i kombi 308 SW, z których najnowsza właśnie została wprowadzona.

Nowy Peugeot 408 odpowiada na wartości i potrzeby społeczeństwa znajdującego się na czołowej pozycji nowoczesności: dynamicznego i hiperpołączonego, przyczynia się do transformacji energetycznej, nie rezygnując przy tym z zabawy. Klienci poszukują tutaj unikalności, doceniają kreatywność i odwagę nowych połączeń, które odrywają się od ustalonych kategorii.

Większość klientów nowego Peugeota 408 to aktywne pary, które będą używać swojego samochodu do celów osobistych i zawodowych. Niektórzy będą chcieli przejść do wyższej klasy w segmencie C i kupić większy, bardziej przestronny samochód. Inni poszukają bardziej oryginalnej i innowacyjnej sylwetki niż bardziej powszechny lub rodzinny kompaktowy SUV. A jeszcze inni docenią prestiż dużego auta. Wszyscy oni będą szukać współczesnych wrażeń związanych z motoryzacją, zarówno do codziennego użytku, jak i na długie, komfortowe i spokojne podróże z innymi.

Dynamiczny i innowacyjny design fastback

Połączony z kocimi cechami Peugeota, język designu nowego 408 doskonale odpowiada jego innowacyjnemu konceptowi jako luksusowego fastbacka w segmencie C. Charakteryzuje się szczególnie ostrym wykończeniem powierzchni, co szczególnie zauważalne jest z tyłu, na końcu dachu, pokrywie bagażnika i u podstaw skrzydeł, tworząc wieloaspektowy design, który bawi się światłem.

408 oparty jest na wieloenergetycznej architekturze EMP2 V3 (Efficient Modular Platform), o długim rozstawie osi wynoszącym 2,787 m, zapewniającym przestronność tylnych siedzeń. Całkowita długość wynosi 4,690 m, a szerokość 408 to 1,859 m, przy złożonych lusterkach.

Szerokość torów wynosi 1,599 m z przodu i 1,604 m z tyłu, z rozmiarami felg do 20 cali. Choć podniesiony, Peugeot 408 nadal ma smukły i sportowy profil, dzięki wysokości zaledwie 1,48 m.

Z przodu długi spojler jest umieszczony między podniesionymi skrzydłami, co jest charakterystyczne dla najnowszych modeli Peugeot. Ten wybór stylistyczny wzmacnia wygląd przedniej części i uproszcza profil. Umożliwia to również doskonałe dopasowanie elementów nadwozia, co pozwala na precyzyjne dopasowanie części.

Technologia oświetlenia Matrix LED umożliwiła zaprojektowanie bardzo smukłych reflektorów, gwarantując jednocześnie bardzo wysoki poziom wydajności. Sygnatura świetlna rozciąga się w dół w postaci dwóch pasków LED w kształcie kłów, które zanurzają się w zderzaku.

Kratka skoncentrowana jest wokół nowego emblematu Peugeot, który ukrywa radar wymagany do wielu systemów pomocy kierowcy i stanowi znak tożsamości 408. Wykończenie w kolorze nadwozia „ukrywa” kratkę, blendingując się w całości z objętością zderzaka – znak zmian generacyjnych i elektryfikacji gamy Peugeot.

Duże czarne wloty charakteryzują temat graficzny przedniej części, wizualnie podkreślając jej szerokość i solidność. Otaczają i chronią światła kłów, łącząc się z czarnymi osłonami, które otaczają nadwozie, wzmacniając charakterystyczną sygnaturę świetlną

Profil nowego Peugeota 408 charakteryzuje się sprytnym podziałem między czarnymi a malowanymi częściami nadwozia, zaprojektowanym w celu ulepszenia jego sylwetki i nadania dynamiki. Podkreśla również przestronność wnętrza, szczególnie w projekcie bocznych szyb, który podkreśla sylwetkę fastbacka za tylnymi drzwiami.

Elementy nadwozia i osłony nad nadkolami przechodzą w czarny tylny zderzak, który, przycinając kolor nadwozia pod kątem, podkreśla odwrócony efekt ogona. Pomaga również w wizualnym wchłonięciu tylnego zwisu, co zapewnia przestronny bagażnik.

Wyróżniające się felgi o średnicy 20 cali (opcjonalne tylko w wersjach GT Hybrid) mają geometryczny kształt, który robi wrażenie na postoju i tworzy dramatyczny efekt wizualny przy niskich prędkościach. Ich nietypowy design wpisuje się w unikalny styl nowego 408.

Tył dachu to obszar szczególnie wrażliwy na aerodynamikę. Tutaj przepływ powietrza jest zoptymalizowany i sterowany przez dwa „kocie uszy”, które optymalizują przepływ powietrza w kierunku spojlera pokrywy bagażnika. Kątowe elementy poprawiają efektywność i są charakterystycznymi znakami stylu nowego Peugeota 408.

Nowy Peugeot 408 będzie dostępny w sześciu kolorach:

Obsession Blue (nowy kolor, wybrany na znak wprowadzenia modelu)
Titanium Grey (nowy kolor)
Cumulus Grey (tylko w wersji Allure)
Elixir Red
Pearl White
Nera Black
Ekscytujące doznania z jazdy: Peugeot i-Cockpit®

Od dekady Peugeot i-Cockpit® był udoskonalany i rozwijany z każdą nową generacją. Z nowym Peugeotem 408 ustanawia nowe standardy ergonomii, jakości, praktyczności i technologii, wykorzystując nowy system infotainment – Peugeot i-Connect®.

Kompaktowe koło kierownicy jest cechą Peugeot i-Cockpit® i zwiększa przyjemność z jazdy poprzez poprawę poczucia zwinności i precyzji ruchu. Koło kierownicy nowego 408 zostało ergonomicznie zoptymalizowane, aby pomieścić elementy sterujące systemem multimedialnym (radio, telefon, odtwarzanie muzyki) oraz wybrane systemy asystujące i jest dostępne z podgrzewaniem dla maksymalnego komfortu w zimnych warunkach.

Zlokalizowane blisko poziomu wzroku, tuż nad kierownicą, nowe cyfrowe wskaźniki zawierają 10-calowy ekran cyfrowy od poziomu Allure. W wersji GT dostępne jest z technologią 3D. Cyfrowa tablica rozdzielcza może być w pełni dostosowana i posiada kilka trybów wyświetlania (TomTom Connected Navigation, Radio/Media, Driving Aids, Energy Flow itd.), które można zmieniać bezpośrednio z panelu sterowania, aby kierowcy mogli dostosować doświadczenia z jazdy do konkretnej podróży.

Konstrukcja deski rozdzielczej nowego Peugeota 408 opiera się na architekturze „wysokiego wiatru”, która umieszcza wloty powietrza w podwyższonych pozycjach, na wysokości twarzy, aby poprawić komfort.

Ta architektura pozwala również na przybliżenie centralnego 10-calowego ekranu dotykowego, który jest umieszczony nieco niżej od cyfrowych instrumentów. System zawiera w pełni konfigurowalne przełączniki i-toggle, które są rozmieszczone pod centralnym ekranem jak otwarta książka i oferują estetykę oraz poziom technologii unikalny w tym segmencie. Każdy i-toggle to czuły na dotyk skrót do ustawień klimatyzacji, kontaktu w telefonie, stacji radiowej, uruchomienia aplikacji – można je dostosować do preferencji użytkownika.

Jednym z celów zespołu projektowego wnętrz Peugeota przy projektowaniu wnętrza nowego 408 było zrównoważenie przestrzeni między dwoma przednimi pasażerami. Peugeot i-Cockpit® wierny jest zasadzie „kierowca w centrum”, co optymalizuje ergonomię jazdy, nie wykluczając pasażera.

Konsola centralna jest celowo otwarta w kierunku pasażera, aby mógł uzyskać dostęp do multimedialnych i nawigacyjnych elementów sterujących, podczas gdy dynamiczne elementy sterujące samochodu są zgromadzone w łuku po stronie kierowcy. Kierowca może wybrać spośród różnych trybów (Wstecz, Neutralny i Jazda) dostępnych w ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów EAT8 jednym dotknięciem.

Dwie przyciski zdalne uzupełniają funkcje:

Parking (P), ustawia skrzynię biegów w tryb parkingowy
Dla silników hybrydowych, przycisk hamulca (B) aktywuje hamowanie regeneracyjne. W wersji benzynowej zastępuje go przycisk ręczny (M), który umożliwia ręczne wybieranie biegów za pomocą łopatek zmiany biegów znajdujących się za kierownicą.
Dodatkowo jest selektor trybów jazdy, który pozwala kierowcy wybrać różne tryby (Elektryczny, Ekologiczny, Hybrydowy, Normalny i Sport) w zależności od silnika.
Połączona doskonałość: Peugeot i-Connect Advanced

Nowy Peugeot 408 oferuje kompleksowe doświadczenie związane z łącznością. Jego nowy system infotainment jest ergonomicznie zoptymalizowany i intuicyjny w codziennym użytkowaniu, oferując każdemu kierowcy najlepsze z połączenia świata smartfonów i motoryzacji. Każdy kierowca może definiować, utrzymywać i wybierać swoje preferencje dotyczące wyświetlania, atmosfery wnętrza i ustawień za pomocą jednego z ośmiu profili, które można zapisać w systemie.

Funkcja odbicia bezprzewodowego łączy smartfony z systemem infotainment, a teraz możliwe jest jednoczesne podłączenie dwóch telefonów przez Bluetooth dla dodatkowej wygody. Cztery gniazda USB-C dopełniają połączenia Peugeota 408.

10-calowy centralny ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości jest w pełni i łatwo konfigurowalny, z wieloma oknami i intuicyjnymi widgetami lub skrótami, które odpowiadają jak tablet. Łatwo jest przeskakiwać między różnymi menu z lewej do prawej, czy w górę i w dół w celu wyświetlenia powiadomień, lub za pomocą trzech dotknięć palcem w celu wywołania ściany aplikacji.

Tak jak na smartfonie, łatwo jest wrócić do strony głównej w dowolnym momencie, naciskając czuły na dotyk przycisk „Strona główna”. Na górze ekranu stały baner wyświetla informacje o temperaturze na zewnątrz, ustawienia klimatyzacji, dane dotyczące łączności i powiadomienia.

Peugeot i-Connect Advanced zapewnia ostateczne doświadczenie infotainment. Jest wyposażony w potężny i wydajny system nawigacji TomTom. Mapa wyświetlana jest na całym 10-calowym ekranie, aby ułatwić odczyt, a system aktualizowany jest „over the air”, bezpośrednio poprzez przesyłanie danych przez sieć telekomunikacyjną, dzięki czemu aktualizacje mogą być instalowane bez konieczności odwiedzania sprzedawcy Peugeota.

Naturalna rozpoznawanie głosu „OK Peugeot” poprawia bezpieczeństwo i jest łatwe w użyciu. Zapewnia dostęp do wszystkich funkcji infotainment. Aby wspierać użytkowników i odpowiadać na ich pytania, system zawiera dokumentację i samouczki dostępne na pokładzie.

Efektywność w centrum

Szczególną uwagę zwrócono na aerodynamikę. Każda część nadwozia została zoptymalizowana dzięki bliskiej współpracy projektantów Peugeota oraz inżynierów aerodynamiki, od zderzaków, pokrywy bagażnika i dyfuzora po słupki nadwozia, lusterka i osłony podwozia. W tym samym duchu konstrukcja kół pozwala na uzyskanie doskonałej efektywności aerodynamicznej i znacząco przyczynia się do ogólnej wydajności pojazdu. Te działania w połączeniu z niskim zawieszeniem przyczyniają się do zmniejszenia powierzchni czołowej (SCx) wynoszącej 0,654 m2 oraz niskiego współczynnika oporu powietrza 0,28.

Sztywność nadwozia została zoptymalizowana poprzez łączenie elementów konstrukcyjnych, aby poprawić komfort wibracji. Przyjemność z jazdy jest częścią DNA nowego Peugeota 408, z wzorowym trzymaniem drogi, komfortem jazdy na najwyższym poziomie, satysfakcjonującą dynamiką jazdy i doskonałym prowadzeniem w mieście, umożliwionym przez kompaktowy promień skrętu wynoszący 11,18 m między krawężnikami.

Rozmiar kół nowego Peugeota 408 wynosi od 17 do 20 cali, a opony mają klasę A, aby poprawić efektywność, zmniejszając opór toczenia, nie rezygnując przy tym z instynktownego prowadzenia Peugeota i wzorowego trzymania drogi.

W nowym Peugeocie 408 dostępne są dwie hybrydowe jednostki napędowe typu plug-in:

HYBRID 225 e-EAT8: Połączenie silnika PureTech o mocy 180 KM (132 kW) i silnika elektrycznego o mocy 81 kW z ośmiobiegową automatyczną skrzynią e-EAT8 (aktualnie w trakcie homologacji)
HYBRID 180 e-EAT8: Połączenie silnika PureTech o mocy 150 KM (110 kW) i silnika elektrycznego o mocy 81 kW z ośmiobiegową automatyczną skrzynią e-EAT8 (aktualnie w trakcie homologacji)
Akumulator Li-ion w obu wersjach hybrydowych ma pojemność 12,4 kWh i moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarki onboard: standardowa jednostka jednofazowa o mocy 3,7 kW oraz opcjonalna jednostka jednofazowa o mocy 7,4 kW.

Szacowane czasy ładowania są następujące:

Z 7,4 kW Wall Box (32 A) z opcjonalną jednofazową ładowarką onboard 7,4 kW – pełne naładowanie w 1 godzinę i 55 minut
Z 7,4 kW Wall Box (32 A) ze standardową jednofazową ładowarką onboard 3,7 kW – pełne naładowanie w 3 godziny i 50 minut
Z domowego gniazdka 3-pinowego, używając akcesoryjnego kabla ładującego i standardowej jednofazowej ładowarki onboard 3,7 kW – pełne naładowanie w około 7,5 godziny
Silnik benzynowy PureTech o mocy 130 KM i pojemności 1,2 litra jest również dostępny. Spełnia najnowsze normy emisji Euro 6.4 i współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią EAT8 oraz systemem Start & Stop.

Wszystkie silniki nowego Peugeota 408 są wyposażone w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, co zwiększa komfort i efektywność.

Doskonałość technologiczna

Nowy Peugeot 408 oferuje szeroką gamę 30 nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy, zasilanych informacjami zbieranymi przez sieć sześciu kamer i dziewięciu radarów, aby uczynić prowadzenie, manewrowanie i podróżowanie bardziej płynnym i bezpiecznym.

W ich skład wchodzą:

Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go i regulacją dystansu
Automatyczne hamowanie awaryjne z ostrzeżeniem o kolizji: wykrywa pieszych i rowerzystów, w dzień i w nocy, od 4 mph (7 km/h) do 87 mph (140 km/h), w zależności od wersji
Aktywny system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu z korekcją
Ostrzeżenie o uwadze kierowcy, które wykrywa osłabioną czujność podczas długotrwałej jazdy i przy prędkościach powyżej 40 mph (65 km/h), analizując mikroruchy koła kierownicy
Rozszerzone rozpoznawanie i wyświetlanie znaków drogowych na tablicy wskaźników: znaki stopu, znaki jednokierunkowe, znaki zakazu wyprzedzania i znaki końca wyprzedzania, oprócz standardowych znaków związanych z prędkością
System widzenia nocnego, który wykrywa pieszych i zwierzęta znajdujące się przed pojazdem w nocy lub w złej widoczności. Zasięg systemu zapewnia wykrywanie do 200-250 m, poza zasięgiem świateł drogowych, z centralnym wyświetlaczem widzenia podczerwonego w instrumentacji znajdującej się bezpośrednio w polu widzenia kierowcy
Długozasięgowe monitorowanie martwego pola (75 m)
Alert ruchu tyłem. Podczas cofania ostrzega kierowcę o zbliżającym się zagrożeniu
180° kamera parkingowa w wysokiej rozdzielczości z zintegrowanym dyszą czyszczącą
360° asystent parkowania z czterema kamerami w wysokiej rozdzielczości (przód, tył i boczne)
Indeksowanie lusterek podczas włączania biegu wstecznego
Reflektory LED Matrix dla maksymalnego wykorzystania mocy świateł drogowych bez oślepiania poprzedzających lub nadjeżdżających pojazdów
Automatyczne przełączanie świateł drogowych
Pakiet Drive Assist 2.0 to kolejny krok w kierunku jazdy półautonomicznej, który będzie dostępny jeszcze w tym roku. Składa się z adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop and Go oraz wspomagania utrzymania pasa ruchu i dodaje dwie nowe funkcje, które są dostępne na drogach dwupasmowych:

Półautomatyczna zmiana pasa, która umożliwia kierowcy wyprzedzanie pojazdów z przodu, a następnie powrót do pierwotnej pozycji pasa, działająca przy prędkościach od 43 do 112 mph (70 do 180 km/h)
Zalecenie prędkości, które sugeruje, kiedy kierowca powinien dostosować swoją prędkość (przyspieszenie lub zwolnienie) w zależności od znaków ograniczenia prędkości
Inne wyposażenie jest dostępne, aby wzbogacić każdą podróż nowym Peugeotem 408:

Bezkluczowy dostęp
Automatyczne otwieranie bagażnika aktywowane ruchem
W pełni odmrażane podgrzewane przednia szyba i podgrzewana kierownica
Alarm obwodowy i objętościowy z blokadą
Hamulec parkingowy elektryczny jako standard
Panoramiczny elektryczny dach ze ręczną roletą, dostępny opcjonalnie
Na koniec nowy Peugeot 408 wyposażony jest w system e-call:

E-call+ wezwanie awaryjne z informacją o liczbie pasażerów i lokalizacji, w tym kierunku pojazdu na drodze
Spokojne, relaksujące podróże

Nowy Peugeot 408 to topowy model fastback segmentu C, który oferuje szeroki zakres wyposażenia, aby wzbogacić każdą podróż.

Fotel kierowcy otrzymał etykietę AGR (Aktion für Gesunder Rücken) od niezależnego niemieckiego stowarzyszenia ekspertów ds. ergonomii i zdrowia pleców. Etykieta uznaje zarówno ergonomię, jak i zakres regulacji dostępnych w tym fotelu.

Fotele są także dostępne z 10-stopniową regulacją elektryczną z dwoma ustawieniami pamięci dla kierowcy, 6-stopniową regulacją elektryczną dla pasażera, a także ośmioma kieszeniami do masażu powietrznego z pięcioma różnymi programami i podgrzewaniem siedzeń.

Ich design podkreśla jakość materiałów, które obejmują tkaninę o melanżowym wykończeniu, techniczną siateczkę, Alcantarę, skórę tłoczoną i kolorową skórę Nappa. W wersjach GT fotele ozdobione są nicią w kolorze Adamite, która pojawia się również na desce rozdzielczej, panelach drzwi oraz konsoli centralnej.

Pomiędzy przednimi siedzeniami łuk konsoli centralnej rozciąga się aż do bezprzewodowej ładowarki telefonu. Reszta konsoli jest w pełni poświęcona przestrzeni do przechowywania i praktyczności, z podłokietnikiem, dwoma gniazdami USB-C (do ładowania i łączności danych), dwoma dużymi uchwytami na kubki i do 34 litrów dodatkowej przestrzeni do przechowywania.

Przestrzeń z tyłu jest szczególnie przestronna, dzięki długiemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,787 m, co czyni nowego 408 najprzestronniejszym Peugeotem dla pasażerów tylnych: z 188 mm przestrzeni na kolana. Podłoga bagażnika zapewnia przestrzeń dla pasażerów do wyprostowania nóg pod przednimi siedzeniami i została zaprojektowana, aby maksymalizować swobodę ruchu; konstrukcja foteli i kąt siedziska mają na celu umożliwienie pasażerom wykorzystanie przestrzeni dla optymalnego komfortu podczas długich podróży.

Dwa gniazda USB-C do ładowania znajdują się z tyłu konsoli centralnej, zapewniając dodatkową łączność od poziomu Allure.

Nowy Peugeot 408 wyposażony jest w dzieloną kanapę (60/40), standardowo wyposażoną w otwór do przewożenia nart. W modelach GT dwie sekcje mogą być od razu składane za pomocą łatwo dostępnych przycisków po bokach bagażnika.

Bagażnik nowego 408 jest szczególnie przestronny. Po złożeniu obu tylnych oparć, pojemność ładunkowa wzrasta z 536 do 1,611 litrów (w tym 36 litrów przestrzeni do przechowywania pod podłogą bagażnika dla wersji benzynowej 130 KM). A po złożeniu oparć można załadować przedmioty o długości do 1,89 m.

Dla codziennej wygody obszar bagażnika wyposażony jest w gniazdko 12V po prawej stronie, oświetlenie LED, siatkę transportową, zaczepy i haki do torby. Półka bagażnika jest bezpośrednio przymocowana do pokrywy bagażnika, co ułatwia załadunek i rozładunek bagażu.

Pokrywa bagażnika jest zautomatyzowana, co ułatwia dostęp do przenoszenia przedmiotów obiema rękami i można ją aktywować na kilka sposobów:

Machając nogą pod tylnym zderzakiem
Naciskając przycisk na zdalnym kluczu
Naciskając zewnętrzny przycisk pokrywy bagażnika
Naciskając przycisk na desce rozdzielczej
W nowym 408, ambientowe oświetlenie LED (osiem kolorów do wyboru) wydobywa miękkie światło i przyczynia się do wysublimowanej atmosfery. To samo światło rozciąga się na panelach drzwi, które są pokryte tkaniną, Alcantarą® lub składają się z prawdziwych części aluminiowych w zależności od poziomu wyposażenia.

Komfort temperaturowy i akustyczny nowego Peugeota 408 został zwiększony dzięki technologiom użytym w projektowaniu i budowie jego okien:

Szyba przednia jest w pełni podgrzewana, opcjonalnie
Zwiększona grubość szyb przednich i tylnych (3,85 mm)
Laminowane boczne szyby przednie (od poziomu Allure Pack) dla lepszej izolacji akustycznej i zwiększonego bezpieczeństwa (3,96 mm)
System klimatyzacji również przyczynia się do komfortu. Wloty powietrza wprowadzające świeże powietrze do kabiny znajdują się wysoko z przodu, podczas gdy pasażerowie z tyłu korzystają z dwóch wlotów powietrza zlokalizowanych z tyłu konsoli centralnej. Aby zapewnić zdrową atmosferę wewnętrzną, nowy Peugeot 408 wyposażony jest w system AQS (Air Quality System), który nieustannie monitoruje jakość powietrza dostającego się do kabiny i jest w stanie automatycznie aktywować recyrkulację powietrza. Od poziomu GT w górę, system ten uzupełniany jest przez Clean Cabin – system filtracji powietrza, który eliminuje zanieczyszczające gazy i cząsteczki. Jakość powietrza wyświetlana jest na centralnym ekranie dotykowym.

Opracowany we współpracy z Focal, francuskim specjalistą audio, system FOCAL® Premium Hi-Fi w nowym Peugeocie 408 jest wynikiem ponad trzyletniej współpracy projektowej. Wyposażony w cyfrowe przetwarzanie dźwięku ARKAMYS, system FOCAL® Premium Hi-Fi obejmuje 10 głośników z ekskluzywnymi zastrzeżonymi technologiami:

4x TNF aluminiowe odwrócone kopułki wysokotonowe,
4x głośniki/średnie z membraną Polyglass i zawieszeniem TMD o średnicy 165 mm (Tuned Mass Damper)
1x głośnik centralny Polyglass
1x subwoofer Power Flower™ z potrójną cewką owalną
Są one połączone z nowym 12-kanałowym wzmacniaczem o mocy 690W. Zespoły Peugeota i Focal współpracowały, aby ustalić optymalne miejsce dla każdego głośnika, aby zapewnić wszystkim pasażerom immersyjne doznania dźwiękowe. Na pokładzie dźwięk jest stabilny i precyzyjny, głosy są wyraźne i szczegółowe, a bas jest głęboki i mocny.

Codzienna przyjemność: usługi

Nowy Peugeot 408 będzie dostępny do zakupu online, oferując w 100% cyfrowe doświadczenie zakupowe poprzez Peugeot Buy Online. Klienci mogą kupować, wymieniać swoje stare auto i finansować nowy pojazd wszystko z wygody ich własnego domu lub biura przy użyciu smartfona, tabletu lub komputera PC. Klienci mogą również wybrać dostawę samochodu do domu.

Aby wspierać swoich klientów w transformacji energetycznej, marka Peugeot oferuje szereg usług opartych na kilku filarach.

Peugeot Easy-Charge zapewnia łatwy dostęp do różnych rozwiązań ładowania:

Zakres domowych lub biurowych rozwiązań ładowania z różnymi opcjami (wzmocnione gniazdko, Wall box, Smart Wall box itd.), diagnoza mająca na celu ocenę instalacji elektrycznej i najlepsze rozwiązanie ładowania, a także ostateczna instalacja przez rekomendowanych partnerów
Oferta publicznych punktów ładowania przez Free2Move eSolutions, zapewniających dostęp do sieci ponad 260 000 punktów ładowania w całej Europie: wybór punktów ładowania w zależności od odległości, prędkości i ceny ładowania
Peugeot Easy-care ma na celu uspokojenie i pomoc klientom w pełnym korzystaniu z ich samochodu:

Nowe symulatory i cyfrowe podróże, które pomagają odkrywać tajniki mobilności elektrycznej na stronie internetowej Peugeota
Dostosowane umowy serwisowe i pomoc drogowa, które mogą być ujęte w jednym pakiecie finansowym, aby klienci mogli cieszyć się swoim pojazdem w pełni bez trosk
Certyfikat pojemności akumulatora po serwisie, aby ułatwić odsprzedaż pojazdu elektryfikowanego, gwarantując poziom pojemności jego akumulatora
Gwarancja na akumulator przez osiem lat lub 100 000 mil (160 000 km)
Na koniec, z aplikacji na smartfona MyPeugeot® lub z centralnego ekranu, możliwe jest:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.