Peugeot 5008 z 2009 roku był rodzinnym MPV zbudowanym na wzór samochodu, a nie pojazdem LCV z siedzeniami w środku, jak Peugeot Partner czy Renault Kangoo. To był 7-osobowy krążownik.
Podczas gdy większość rynku MPV zaczęła się kurczyć, niektórzy producenci samochodów nie chcieli się poddawać. Ponieważ Peugeot-Citroen już dysponował dobrą platformą do budowy takiego pojazdu, w 2009 roku wprowadzili modele 5008 oraz C4 Grand Picasso. Oba były aerodynamicznie uformowanymi pojazdami, które mogły pomieścić aż siedem osób na długiej podróży.
Od zewnątrz, opadająca maska była połączona z dużą szybą przednią. Duża powierzchnia okien po bokach sprawiała, że wnętrze przypominało szklany dom. Przednie, trójkątne reflektory, które sięgały do słupków A, były częścią charakterystycznego stylu marki. Z tyłu, niewielki i krótki wypust nad linią pasa ładunkowego łączył się z tylnymi światłami, co było udanym elementem designu, który dobrze wyglądał na tym aucie.
W środku znajdowała się wysoko umieszczona deska rozdzielcza, która oferowała wystarczająco dużo miejsca na nogi. Krzywizna kształtu i położenie dźwigni zmiany biegów sprawiały, że pozycja za kierownicą przypominała bardziej pozycję w ciężarówce niż w samochodzie osobowym. W środkowym rzędzie, brak tunelu skrzyni biegów oraz płaska podłoga sprawiały, że miejsce było wygodne dla trzech dorosłych pasażerów. Każde siedzenie w środkowym rzędzie mogło się przesuwać i nachylać. Ostatnie dwa siedzenia w bagażniku nie oferowały zbyt dużo miejsca na głowę, ale były wystarczająco duże dla dzieci.
Samochód był oferowany z sześcioma opcjami silnikowymi, zarówno benzynowymi, jak i diesla, o mocy w zakresie od 110 do 163 KM. Standardowo był wyposażony w 5- lub 6-biegową skrzynię manualną, dostępna była także automatyczna lub zautomatyzowana skrzynia biegów.
Z modelem Peugeot 5008, marka Peugeot stworzyła nową interpretację kompaktowego vana. Nowy model łączy wszystkie kluczowe wartości producenta, a jednocześnie rozwija korzyści oczekiwane przez klientów w tym segmencie, nie wpływając negatywnie na właściwości jezdne pojazdu. Peugeot 5008 wprowadza także szereg nowoczesnych technologii, które dodatkowo zwiększają komfort, wygodę i bezpieczeństwo jazdy.
W rezultacie, Peugeot 5008 ma na celu ustanowienie nowych standardów na rynku kompaktowych vanów.
Peugeot poszerza swoją ofertę w segmencie M1
Peugeot 5008, po crossoverze Peugeot 3008, jest drugim nowym produktem marki w dużym segmencie pojazdów M1. Ten kompaktowy van dla pięciu do siedmiu osób oferuje szereg istotnych korzyści, które wzmocnią obecność Peugeota na rynku samochodów rodzinnych. Po modelach Peugeot 308 SW i ostatnim crossoverze 3008, Peugeot 5008, o długości 4,53 m i wysokości 1,64 m, jest naturalnym rozszerzeniem oferty Peugeota w segmencie M1.
Aerodynamiczny i elegancko stylizowany van
Jeśli chodzi o styl zewnętrzny, Peugeot 5008 wyróżnia się zrównoważonym i szczególnie charakterystycznym profilem. Jego aerodynamiczna linia (Cx 0,29 i Scx 0,77) przypomina styl pociągu TGV. Budzi poczucie płynności i najwyższej jakości prowadzenia.
Przód samochodu z atrakcyjnymi reflektorami, stromo opadającą maską, która rozciąga się w kierunku dużej przedniej szyby na poziomie kół przednich, wydaje się być zaprojektowany, aby jak najefektywniej przenikać powietrze.
Naturalna płynność, jaką emanuje Peugeot 5008, jest dodatkowo podkreślona chromowanymi detalami zdobiącymi przedni grill, co nadaje samochodowi elegancki i luksusowy wygląd.
Projekt boku pojazdu, czysty i gładki, tworzy wrażenie ruchu, a wysoka linia pasa nadwozia inspiruje poczucie bezpieczeństwa.
Duża powierzchnia przeszklona wydaje się otaczać cały samochód bez przerwy, co jest szczególnie zasługą specyficznego projektu dużych okien w tylnych ćwiartkach, które zlewają się z szybą tylnej klapy. Dzięki temu pasażerowie mają jasne i przyjemne wnętrze, co korzyści dla wszystkich pasażerów, a zwłaszcza tych siedzących z tyłu, którzy również korzystają z dodatkowego światła, jakie oferuje duży panoramiczny dach.
Profil pojazdu ujawnia elegancką linię, która zaczyna się na poziomie tylnych drzwi, staje się bardziej wyrazista na błotniku, a następnie przechodzi wokół tyłu Peugeot 5008. Ta cecha dodaje dynamizmu bocznemu profilowi i nadaje charakteru projektowi tylnej klapy 5008.
Stylowy projekt tylnych świateł i ich technologia światłowodowa nadają samochodowi jego wizualny podpis. Wrażenie, jakie tworzy tył pojazdu, to czystość, solidność i status. Projekt tylnej klapy sugeruje łatwy dostęp do bagażnika, co jest kluczową cechą samochodu rodzinnego.
Ten nowy styl oparty jest na oryginalnej interpretacji kompaktowego vana, gdzie dynamiczny styl zewnętrzny harmonijnie łączy się z dużą pojemnością wnętrza.
Luksusowe wnętrze zaprojektowane dla przyjemności prowadzenia Fotele kierowcy Peugeot 5008 są niewątpliwie oryginalne i innowacyjne w świecie vanów. Podwyższona pozycja siedząca typowa dla tego segmentu daje kierowcy doskonałą widoczność i prawdziwe poczucie bezpieczeństwa.
Projektanci pojazdu zdołali wzbogacić ergonomię pozycji siedzącej, dzięki przede wszystkim jakości siedzeń oraz stromo opadającemu kątowi nachylenia kierownicy, identycznym jak w modelu 308 hatchback. Pozycja kierowcy zapewnia dobrej kontroli i komfort, jednocześnie zachowując podwyższoną postawę i poczucie dominacji nad drogą.
Wyposażone w szereg nowoczesnych technologii, takich jak wyświetlacz head-up oraz wysokiej jakości, luksusowe materiały, projekt fotela kierowcy wspiera motyw innowacyjności i przyjemności z jazdy obecny w każdym detalu Peugeota 5008.
Skoncentrowane na potrzebach kierowcy, zestaw wskaźników jest dodatkowo rozszerzony przez elegancki projekt konsoli centralnej o płynnych liniach. Nachylony przód panelu deski rozdzielczej został zaprojektowany tak, aby harmonizował z dynamicznym profilem zewnętrznym, tworząc imponujące poczucie przestronności.
Zaawansowana ergonomika sterowników, które są łatwo dostępne, łączy Peugeot 5008 z aktualną gamą pojazdów pasażerskich marki Peugeot.
Jasne i bardzo przestronne wnętrze Powierzchnia szerokiej przedniej szyby (1,70 m²) została dodatkowo zwiększona przez duży panoramiczny dach (1,69 m²), jeden z największych w ofercie Peugeota. W rezultacie pasażerowie cieszą się jasnym wnętrzem oraz wyjątkowym panoramicznym widokiem na zewnątrz. Dodając do tego okna boczne, okna tylne ćwiartek oraz tylną szybę, łączna powierzchnia przeszklona wynosi 5,77 m².
Przestronność nie jest przesadą, gdy mówimy o wnętrzu Peugeota 5008. Na przykład szerokość łokciowa wynosi 1476 mm z przodu i 1520 mm w drugim rzędzie, z trzema indywidualnymi siedzeniami o równej szerokości. W trzecim rzędzie, gdzie mogą zasiąść dwaj dorośli pasażerowie, ta wartość wynosi 1341 mm.
Przestrzeń na nogi jest równie hojna, jak i przestronność nad głową, co oznacza, że wysoki pasażerowie mogą być zakwaterowani bez trudu.
Dla pasażerów pragnących zoptymalizować swoją pozycję siedzącą, trzy fotele w drugim rzędzie są wyposażone w dwa pozycje nachylenia oparć i mogą przesuwać się indywidualnie na długość 130 mm. Dzięki modularności możliwe jest zwiększenie pojemności tylnego bagażnika lub zapewnienie nieco więcej przestrzeni dla pasażerów trzeciego rzędu.
Wzorcowa modularność
Modularność Peugeota 5008 jest najwyższej klasy w swoim segmencie.
Drugi rząd składa się z trzech siedzeń o równej szerokości, które można przesuwać wzdłuż i które mają oparcia z możliwością odchylania dla optymalnego komfortu. Mogą być również składane indywidualnie do podłogi kabiny pasażerskiej, tworząc doskonale płaską powierzchnię, idealnie wyrównaną z tylnym progiem ładunkowym.
Biorąc pod uwagę, że fotel pasażera z przodu również może być płasko złożony w konfiguracji „półki”, możliwe jest załadowanie długich przedmiotów aż do panelu deski rozdzielczej. Efektywna długość ładunku w tej konfiguracji (wszystkie siedzenia złożone, a fotel pasażera z przodu złożony płasko w pozycji półki) wynosi 2,76 m.
„Kino” położenie zewnętrznych siedzeń drugiego rzędu umożliwia łatwy dostęp do pasażerów trzeciego rzędu. W jednym łatwym ruchu, siedzisko unosi się, a oparcie przesuwa do przodu, uwalniając maksymalną przestrzeń dla tych, którzy chcą wejść do samochodu.
Ta zaawansowana modularność jest również widoczna w trzecim rzędzie, gdzie dwa pełnowymiarowe siedzenia składają się indywidualnie w tylną podłogę.
Wnętrze Peugeota 5008 oferuje więc wiele możliwości aranżacji, umożliwiając spełnienie potrzeb wszystkich pasażerów w stylowy sposób.
Duża pojemność bagażnika
Bagażnik Peugeota 5008 jest bardzo praktyczny i łatwy w użyciu dzięki prostokątnemu kształtowi. W zależności od pozycji przesuwanych tylnych siedzeń, oferuje on pojemność od 758 litrów do 823 litrów (lub 579 do 678 dm3 zgodnie z normą VDA 210) pod półką bagażnika z złożonymi siedzeniami trzeciego rzędu. Bagażnik Peugeota 5008 oferuje jedną z najlepszych objętości ładunkowych w tym segmencie.
Ta pojemność zwiększa się do 1247 litrów, gdy tylną półkę bagażnika się usunie i pojazd zostanie załadowany aż do sufitu, a może także zwiększyć się do 2506 litrów, gdy złożone są również siedzenia drugiego rzędu.
Dla rodzin, które zawsze szukają dodatkowej przestrzeni, szczególnie podczas wakacji, liczne schowki po obu stronach kabiny pasażerskiej mogą pomieścić różne potrzeby pasażerów. Z przodu szczególnie duże kieszenie w drzwiach uzupełniają przestrzeń oferowaną przez schowek, miejsce do przechowywania pod kierownicą oraz pomysłowy projekt „wentylowanej” konsoli centralnej o pojemności 10,5 litrów. Wewnątrz tej konsoli można przechowywać różnorodne przedmioty, w tym dwie butelki półlitrowe. W zależności od standardu wyposażenia, w obszarze przechowywania znajduje się złącze pomocnicze (gniazdo lub USB), które umożliwia podłączenie i przechowywanie mobilnego odtwarzacza muzyki, z dala od ciekawskich oczu.
Z tyłu pasażerowie mogą korzystać z przestrzeni przechowywania w podłodze oraz kieszeni w tylnych drzwiach, które są bardzo dostępne.
Inne schowki na drobiazgi są dostępne w całej kabinie pasażerskiej, aby ułatwić życie kierowcy i pasażerom, w tym tymi siedzącymi w trzecim rzędzie.
Na koniec, w wersji pięcioosobowej dostępnych jest 60 litrów przestrzeni do przechowywania pod wykładziną w obszarze ładunkowym, co potwierdza, że każda przestrzeń została maksymalnie wykorzystana, aby zapewnić doskonałą praktyczność w codziennym użytkowaniu.
Komfort we wszystkich siedzeniach.
Jego ogromne wnętrze, przestronne i modularne, jest również szczególnie komfortowe. Wszyscy pasażerowie docenią komfort, jaki zapewniają wszystkie fotele. Na przykład szczególną uwagę zwrócono na pasażerów trzeciego rzędu, aby mogli cieszyć się poziomem komfortu, bezpieczeństwa i przestrzeni porównywalnym z innymi fotelami. Na przykład zainstalowano specjalne schowki, podczas gdy duże okna tylne ćwiartek mogą być wyposażone w zwijane osłony przeciwsłoneczne (jak w drugim rzędzie). Pasażerowie są również chronieni przez kurtynową poduszkę powietrzną, która rozciąga się do tyłu aż do trzeciego rzędu. Na koniec, niskie poziomy hałasu zewnętrznego w pojeździe umożliwiają pasażerom trzeciego rzędu łatwą rozmowę z pasażerami z przodu bez podnoszenia głosu.
Ponieważ ich siedzenia nie znajdują się bezpośrednio w linii z tymi z przodu, pasażerowie trzeciego rzędu również korzystają z niezakłóconej widoczności do przodu, co potwierdza, że są to prawdziwe fotele, a nie dodatkowe siedzenia do sporadycznego użytku.
Aby uczynić podróż jak najbardziej komfortową, jednostki wentylacyjne, których intensywność mogą regulować pasażerowie drugiego rzędu, dostarczają klimatyzowanego powietrza do tyłu przez otwory wentylacyjne umieszczone w bocznych filarach. Wszystkie fotele zatem również korzystają z wysokiego poziomu komfortu cieplnego.
Tylny system multimedialny
Aby uczynić długie podróże bardziej przyjemnymi, Peugeot 5008 oferuje pasażerom drugiego rzędu system multimedialny, który jest doskonale zintegrowany w kabinie pasażerskiej.
Składa się z dwóch kolorowych ekranów 7″ umieszczonych w zagłówkach przednich siedzeń, konsoli do podłączenia różnych typów mobilnych urządzeń audio/wideo (konsole wideo, konsole gier, odtwarzacze DVD itp.) oraz dwóch bezprzewodowych słuchawek Bluetooth. Ta technologia bezprzewodowa jest szczególnie wydajna pod względem jakości dźwięku. Przesyła sygnał audio niezależnie od pozycji słuchawek. Można kupić trzecią słuchawkę jako akcesorium i używać jej jednocześnie.
Możliwe jest również jednoczesne podłączenie dwóch źródeł wideo, co sprawia, że każdy ekran jest niezależny pod względem wyświetlanego obrazu. Dzięki temu pasażerowie z tyłu mogą zdecydować, czy chcą oglądać ten sam program na obu ekranach, czy cieszyć się dwoma różnymi aktywnościami. Gdy jeden pasażer gra w grę komputerową, drugi ekran może na przykład wyświetlać kreskówkę, film, klipy wideo itp.
Krótko mówiąc, wszystko zostało zaprojektowane, aby zapewnić maksymalny komfort i wygodę w przestronnej kabinie pasażerskiej oferującej doskonały poziom modularności.
Nowoczesne technologie dla zwiększonego bezpieczeństwa
Peugeot 5008 wyznacza nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy dzięki wprowadzeniu nowych i innowacyjnych technologii w segmencie kompaktowych vanów.
Wyświetlacz Head-Up to urządzenie zapożyczone z kokpitów samolotów myśliwskich! Dostarcza kluczowe informacje o jazdy (prędkość, tempomat / ogranicznik prędkości i ostrzeżenie o odległości) poprzez przezroczysty panel rozciągający się z góry deski rozdzielczej. Kierowca może zatem widzieć te informacje, jakby były wyświetlane na szybie czołowej, a więc nie musi odrywać wzroku od drogi, aby być na bieżąco. Ten sprzęt, innowacyjny na tym poziomie rynku, oferuje rzeczywiste zyski w zakresie podstawowego bezpieczeństwa oraz wygody jazdy.
Ostrzeżenie o odległości to technologia, która pomaga kierowcy przestrzegać bezpiecznej odległości. Radar umieszczony za dolnym panelem zderzaka z przodu mierzy czas w sekundach między pojazdem z przodu, a następnie przesyła te dane do wyświetlacza head-up. System ostrzeżeń, który można ustawić pomiędzy 0,9 s a 2,5 s za pomocą przełączników umieszczonych na panelu deski rozdzielczej, informuje kierowcę, jeśli zbliża się zbyt blisko do samochodu z przodu. Ponieważ ten sprzęt jest bezinwazyjny, kierowca zawsze pozostaje w kontroli pojazdu. Ten system, po raz kolejny, zazwyczaj nie występuje w samochodach na tym poziomie. Skutecznie uzupełnia on również ogranicznik prędkości i tempomat w zakresie bezpieczeństwa.
Snow Motion to inteligentny system kontroli trakcji. Dodaje on dodatkową funkcję do tradycyjnego systemu kontroli trakcji, pozwalając kierowcy na start oraz skuteczną jazdę po oblodzonych lub zaśnieżonych drogach. Ta oryginalna obsługa ASR jest aktywowana automatycznie i jest naturalnie jeszcze bardziej efektywna w połączeniu z oponami zimowymi.
Poduszka powietrzna głowa / kurtyna chroni wszystkie trzy rzędy siedzeń i jest dostępna w wersjach siedmioosobowych. Działa z jednym generatorem, włączając się w tym samym czasie, co poduszki boczne, aby zoptymalizować bezpieczeństwo pasażerów. Wszystkie rzędy są zatem skutecznie chronione.
ESP standardowo, sześć poduszek powietrznych, automatyczny elektryczny hamulec parkingowy z funkcją „hill assist”, ostrzeżenia o zapiętych pasach bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, wykrywanie niedoboru ciśnienia w oponach itd. Peugeot 5008 korzysta z kompleksowego zestawu wyposażenia bezpieczeństwa zaprojektowanego w celu zwiększenia komfortu, wygody i prowadzenia.
Wyjątkowe właściwości jezdne bez uszczerbku dla komfortu
Peugeot 5008 ma również na celu stać się nowym punktem odniesienia w segmencie kompaktowych vanów pod względem przyjemności z prowadzenia dzięki swoim wyjątkowym właściwościom jezdnym, godnym najlepszych osobowych modeli Peugeota oraz wysokowydajnemu zawieszeniu.
Rozwój zawieszenia Peugeota 5008 odzwierciedla całe know-how marki w tej dziedzinie. Po pierwsze, wyjątkowa sztywność nadwozia w tym typie pojazdu (0,69 mrad), nie tylko zwiększa wyjątkowe właściwości jezdne samochodu, ale również redukuje wibracje.
Następnie przednie zawieszenie, typu pseudo McPherson, z wahaczem poprzecznym pochodzącym z modelu 308, stanowi punkt odniesienia pod względem dynamiki prowadzenia.
Tylne zawieszenie ze wspornikiem tylnym jest również pochodzenia z platformy dwóch pojazdów, ale jest specjalnie dostosowane do tego typu pojazdu.
Inżynierowie Peugeota ciężko pracowali, aby nadać Peugeotowi 5008 bezpieczne i skuteczne właściwości jezdne, porównywalne do tych w samochodach osobowych, z jednoczesnym zachowaniem wysokiego poziomu komfortu i wygody oczekiwanego przez użytkowników vanów.
Oprócz precyzyjnego dostrojenia zawieszenia, opracowano również opony o niskim oporze toczenia w wersjach 16″ i 17″, podczas gdy opony 18″ są dostępne dla tych, którzy preferują bardziej „sportowy” styl jazdy. Duże hamulce (302 mm dla najsilniejszych wersji) zapewniają bardzo efektywne hamowanie, podczas gdy kontrola kierunkowa, jedna z kluczowych wartości Peugeota, jest zapewniona przez jednostkę pompy elektro-hydraulicznej.
Wyniki są wyjątkowe i będą docenione przez wszystkich pasażerów, w tym tych w trzecim rzędzie, którzy otrzymali tę samą troskę, co pozostali pasażerowie.
Połączenie komfortu i właściwości jezdnych jest jednym z kluczowych cech charakterystycznych Peugeota 5008.
Kompleksowa oferta silników przyjaznych dla środowiska
W momencie wprowadzenia na rynek, Peugeot 5008 będzie dostępny z sześcioma silnikami najnowszej generacji. Doskonale będą one współgrały z dynamicznym stylem tego nowego vana. Łącząc osiągi i oszczędność paliwa, te silniki oferują również zmniejszone emisje CO2 oraz doskonałe prowadzenie.
Dwa silniki benzynowe będą dostępne w momencie wprowadzenia:
1,6 litra VTi 120 KM BVM5 Euro 5 – 7,3 litra/100 km i 169 g/km CO2 w cyklu mieszanym
1,6 litra VTi 156 KM BVM5 Euro 5 – 7,1 litra/100 km i 167 g/km CO2 w cyklu mieszanym
Cztery silniki wysokoprężne będą dostępne:
1,6 litra HDi FAP 110 KM BVM6 – 5,4 litra/100 km i 143 g/km CO2 w cyklu mieszanym
1,6 litra HDi FAP 110 KM BMP6 – 5,2 litra/100 km i 135 g/km CO2 w cyklu mieszanym
2,0 litra HDi FAP 150 KM BVM6 Euro 5 – 5,8 litra/100 km i 151 g/km CO2 w cyklu mieszanym
2,0 litra HDi FAP 163 KM BVA6 Euro 5 – 6,8 litra/100 km i 178 g/km CO2 w cyklu mieszanym
Najnowsze wyposażenie wspomagające kierowcę
Aby ułatwić codzienną jazdę, Peugeot 5008 jest również wyposażony w szereg przydatnych technologii, takich jak asystent parkowania z przodu i z tyłu oraz innowacyjny system, który mierzy dostępność miejsc parkingowych.
Funkcja ta, kontrolowana przez dwa czujniki umieszczone po bokach przedniego zderzaka, dostarcza wizualne wskazanie na wyświetlaczu wielofunkcyjnym możliwości zaparkowania w wolnej przestrzeni oraz poziomu trudności manewru.
Wysokotechnologiczna oferta multimedialna
Peugeot 5008 wprowadza najnowsze innowacje w zakresie telematyki marki Peugeot, znanej jako WIP (World In Peugeot). WIP Sound stanowi podstawową ofertę i zapewnia radio mono CD zgodne z MP3 z gniazdem pomocniczym umieszczonym w centralnym schowku. W razie potrzeby system można uzupełnić o zestaw głośnomówiący Bluetooth i złącze USB z opcją WIP Connect.
W Peugeot 5008 dostępne są dwa systemy nawigacji satelitarnej:
WIP Nav to system podstawowy z dużym 7″, 16/9 wysuwanym ekranem kolorowym, doskonale zintegrowanym w panelu deski rozdzielczej. Mapa, obejmująca 30 krajów europejskich, jest przechowywana na karcie SD i może być wyświetlana w trybie „widok ptaka”. To wyposażenie obejmuje także zestaw głośnomówiący Bluetooth oraz radio CD mono MP3 z gniazdem pomocniczym.
WIP COM 3D, oferta najwyższej klasy, wprowadza najnowsze technologie w tej dziedzinie: wysuwany ekran w wysokiej rozdzielczości 7″ 16/9, 3D europejskiej mapy przechowywanej na dysku twardym 30 GB, slot na kartę pamięci SD, odtwarzacz DVD, złącze USB i audio/wideo, funkcja jukebox, zestaw głośnomówiący Bluetooth itp. Moduł GSM z gniazdem na kartę SIM zapewnia dostęp nie tylko do funkcji telefonicznych, ale także do uspokajającej usługi alarmowej Peugeot, która powiadamia służby ratunkowe w razie wypadku.
Na koniec, dla miłośników hi-fi dostępna jest opcja JBL HiFi. Składa się z sześciu głośników, wzmacniacza 240 W i subwoofera, wszystko doskonale zintegrowane w kabinie pasażerskiej.
Peugeot 5008, zgodnie z logiką nazw samochodów Peugeot