Jeśli chodzi o MPV, Francuzi byli na czołowej pozycji w tym segmencie. Ich doświadczenie wykorzystano w modelu Peugeot 5008, który zadebiutował w 2008 roku. W 2013 roku duże, siedmiomiejscowe auto przeszło facelifting.
5008 zbudowano na platformie EMP2, tej samej, która posłużyła do stworzenia Peugeota 308 oraz modeli z marki Citroen. W ramach odświeżenia silniki zostały ulepszone, aby spełniały nowe normy emisji spalin Euro 5b, które weszły w życie w Europie w styczniu 2013 roku.
Najważniejsze zmiany w modelach z 2013 roku były widoczne na zewnątrz, gdzie zainstalowano nowy grill oraz reflektory z diodami LED do jazdy dziennej. Wnętrze natomiast zyskało jeszcze bardziej istotne modyfikacje.
Dla kierowcy dostępny był wyświetlacz przezierny, z małym przezroczystym ekranem umieszczonym przed siedzeniem kierowcy, na którym wyświetlane były różne dane, a najważniejszą z nich była prędkość. Ponieważ samochód miał długość ponad 5,5 metra (217,7 cali), producent zainstalował inteligentne czujniki parkowania z przodu i z tyłu, które potrafiły zmierzyć miejsce do parkowania i pokazać na ekranie systemu multimedialnego, czy jest wystarczająco dużo miejsca na zaparkowanie.