Większy brat Peugeota 3008 zadebiutował w 2016 roku. Był odpowiedzią na potrzeby osób, które potrzebowały więcej przestrzeni dla pasażerów z tyłu oraz większego bagażnika.
Pierwsza generacja modelu 5008 była bardziej jak MPV niż SUV. Stanowiła połączenie tych dwóch typów, ale klienci domagali się crossovera łączącego SUV z kombi. I właśnie takim crossoverem stał się 5008 w drugiej generacji.
Z zewnątrz reflektory miały podobny design do tych z mniejszego brata, modelu 3008. Koci wygląd, z opadającymi diodami LED na górze, różnił się od większości crossoverów dostępnych na rynku. To nie była konkretna moda, to był styl Peugeota. Podstawowe wersje wyposażone były w lampy halogenowe, podczas gdy diody LED znajdowały się na liście opcji lub były standardem w niektórych wersjach. Tylne światła również oferowane były z diodami LED, ale na liście opcji. Podczas gdy przód samochodu, aż do słupka A, przypominał 3008, tył był dłuższy i miał styl przypominający 4×4. 5008 miał dłuższy rozstaw osi niż jego brat.
Wnętrze z zaprojektowanym przez Peugeota i-Cockpit było wygodnym rozwiązaniem. Umożliwiało kierowcy dostosowanie i zaprogramowanie zestawu wskaźników, aby dostarczał najpotrzebniejsze informacje, czy to o mapach, radiu, czy komputerze pokładowym. W samochodzie było miejsce dla pięciu dorosłych, co czyniło go komfortowym dla rodzin. Standardowy system multimedialny był umieszczony w centralnej konsoli.
Pod maską, model 5008 z 2016 roku oferował wybór jednostek diesla i benzynowych. Wszystkie wersje były napędzane tylko na przednią oś. Automatyczna skrzynia biegów była dostępna w wybranych modelach.
Nazwa nie uległa zmianie, ale wszystko inne już tak. Nowy Peugeot 5008 wprowadza nową jakość jako duży siedmioosobowy SUV w segmencie C. Jako nowy gracz na rosnącym rynku konsumenckim, może poszczycić się wieloma mocnymi stronami. Całkowicie nowy SUV Peugeot 5008 zawiera najnowszą wersję znakomitego Peugeot i-Cockpit®, Efektywną Modularną Platformę 2 (EMP2) oraz wiele nowoczesnych funkcji, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo. Za eleganckim, dynamicznym designem kryje się niezwykle praktyczny pojazd. Z siedmioma miejscami, całkowicie nowy Peugeot 5008 jest pierwszym SUV-em, który oferuje modułowość na poziomie najlepszych vanów. Nowy Peugeot 5008 SUV, którego premiera odbędzie się na Paris Motor Show w 2016 roku we wrześniu, a na rynek trafi wiosną 2017 roku, będzie dostępny z gamą mocnych, efektywnych silników oraz wersji – w tym sportowej linii GT i GT.
Przyszłość wygląda obiecująco dla dużych siedmioosobowych SUV-ów w segmencie C
Segment ten zmienił się znacząco od 2009 roku, kiedy to zaprezentowano pierwszy model Peugeot 5008, a od tego czasu na rynek weszła ogromna liczba SUV-ów w niemal wszystkich segmentach. Ten nowy rodzaj pojazdu idealnie odpowiada na oczekiwania współczesnych klientów. Minęło zaledwie kilka lat, aby profil SUV-a stał się trzecim najlepiej sprzedającym się w Europie – przy uwzględnieniu wszystkich segmentów – ustępując jedynie sedanom klasy B i C.
SUV to prawdziwie nowoczesny samochód, oferujący użytkownikom atrakcyjne połączenie statusu, zaawansowanej technologii, imponującej praktyczności i emocji związanych z prowadzeniem. Stawia kierowców w centrum uwagi i odpowiada na ich pragnienie odkrywania nowych miejsc i przeżywania nowych doświadczeń.
Te wartości odzwierciedlają wizerunek marki Peugeot oraz strategię przesunięcia w górę segmentu, co w 2012 roku skłoniło inżynierów Peugeota do postawienia sobie ambitnego zadania wprowadzenia pięciu nowych SUV-ów w ciągu mniej niż roku. Ta ofensywa marki rozpoczęła się w marcu 2016 roku od zaprezentowania nowego SUV-a Peugeot 2008, a kontynuowana była w maju, gdy firma ujawniła spektakularnego SUV-a Peugeot 3008. W Chinach kontynuuje sprzedaż najnowszej wersji istniejącego modelu 3008, którego design został niedawno odświeżony, a wydłużona wersja nowego SUV-a Peugeot 3008 przeznaczona na rynek chiński – określana jako Peugeot 4008 SUV – właśnie zadebiutowała na Chengdu Motor Show. Nowy SUV Peugeot 5008 jest zatem piątym SUV-em zaprezentowanym przez markę Peugeot w ciągu roku.
Dlaczego więc nowy Peugeot 5008 zyskuje status SUV-a, rezygnując z niszy siedmioosobowych vanów w segmencie C? Odpowiedzią jest przede wszystkim to, że segment vanów to niemal wyłącznie fenomen europejski, podczas gdy w przypadku SUV-a 5008 mamy do czynienia z rynkiem światowym, a po drugie, niezwykły sukces SUV-ów w klasie C wydaje się być zrównoważony przez spadek popytu na tradycyjne sedany i vany. Wydaje się, że klienci są coraz bardziej skłonni łamać schematy typowych profili pojazdów. Ponadto, część z nich, szczególnie właściciele vanów i kombi, nie chcą być już postrzegani jako kierowcy jedynie użytkowych pojazdów rodzinnych. I w końcu, wszyscy po prostu chcą czerpać radość z jazdy. Te pojazdy zamieniają zwykłe, nużące podróże w okazje do wspólnego przeżywania przyjemnych chwil przez kierowcę i pasażerów. Z uwagi na to wszystko, wybór designu nowego Peugeot 5008 był oczywisty: musiał to być SUV.