PEUGEOT 504 1968-1982

Model 504 zadebiutował na rynku pod koniec 1968 roku i został uznany za Samochód Roku 1969 w Europie za swoje ogólne walory.

Na przełomie lat 60. Europa nie stała na czołowej pozycji w zakresie mocy i prędkości, jak Stany Zjednoczone, które były w środku ery muscle carów. Klienci poszukiwali sedanów z odpowiednią przestrzenią we wnętrzu dla pięciu osób i oszczędnymi silnikami. Jeśli chodzi o osiągi, tylko nieliczni producenci samochodów mogli to zaoferować, ale Peugeot nie był jednym z nich. Model 504 zastąpił serię 404 jako flagowy pojazd marki. Według europejskich standardów, 504 był dużym sedanem rodzinnym, mimo że jego długość wynosiła tylko 4,48 m.

Peugeot zaufał studiom Pininfarina, które zaprojektowały samochód, a efektem było unikalne nadwozie jak na te czasy, z pochyloną tylną szybą i opadającą klapą bagażnika. Z przodu, reflektory miały wyższe boki. Płaski grill posiadał dwa poziome żebra, które wspierały znak firmowy: lwa. W ramach poprawy bezpieczeństwa, Peugeot zainstalował gumowe podkładki na chromowanych zderzakach.

Wnętrze pojazdu charakteryzowało się płaską deską rozdzielczą z wyższym zestawem wskaźników z trzema okrągłymi zegarami. Przednie fotele miały regulowane zagłówki, co było też nowością w tamtych czasach. Z tyłu, obszerna kanapa była wystarczająca dla dwóch osób, ponieważ tunel środkowy był wysoki i zostawiał miejsce tylko dla dziecka.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.