Peugeot ma długą historię w produkcji samochodów typu kombi, a jego poprzednik, model 504, był chwalony za komfort jazdy i niezawodność.
Francuski producent samochodów wprowadził model 505 w 1979 roku jako następcę starzejącego się modelu 504, który pozostawał w produkcji w kilku krajach aż do 1983 roku. Jednak w 1982 roku Peugeot zaprezentował wersję kombi 505, która miała spełnić lub przewyższyć oczekiwania klientów. I tak się stało.
Większy, bardziej dopracowany i mocniejszy, model 505 odniósł duży sukces dla francuskiego producenta, chociaż nie tak wielki jak jego poprzednik. W wersji kombi miał wydłużony tylni zwis, aby zapewnić więcej miejsca na bagaż i pasażerów. Samochód dzielił ten sam przedni pas z sedanem, z jego złowrogimi reflektorami i czarną plastikową atrapą chłodnicy.
Wnętrze pomieścić mogło do ośmiu miejsc siedzących, skierowanych przodem do kierunku jazdy, o jedno więcej niż w modelu 504 kombi. Była to tańsza, a czasami lepsza alternatywa dla nowego rynku minivanów. Na przodzie zainstalowano nowoczesną deskę rozdzielczą, z wypukłym obszarem przed kierowcą na zestaw wskaźników, ale z zaokrąglonymi krawędziami. Na centralnej konsoli Peugeot umieścił wloty powietrza na górze, pod którymi znajdowały się suwaki klimatyzacji oraz radio. Z tyłu, w kombi 505 znajdowały się składane fotele w środkowym rzędzie oraz dodatkowa składana ławka w bagażniku. Całkowita pojemność ładunkowa wynosiła 1,940 litrów (68,5 stóp sześciennych), przy założeniu, że jedynie przednie fotele pozostawały w użyciu.