Jednym z najlepiej sprzedających się rodzinnych sedanów w Francji, model 508 przeszedł restylizację w 2014 roku.
Największe zmiany w 2014 roku obejmowały zmodernizowane wyposażenie, nowy silnik Diesla oraz automatyczną skrzynię biegów, która nie była dostępna w poprzednim modelu.
Design wnętrza nie uległ dużym zmianom, ponieważ klasyczny wygląd był dobrze oceniany w przeszłości. Jednak poprawiono praktyczność. GPS, który znajdował się na środkowej konsoli, został przeniesiony na nowy interfejs z ekranem dotykowym zapożyczonym z modelu Peugeot 308.
Nowe wyposażenie obejmowało ostrzeżenie o martwym polu, kamerę cofania, która była standardem w wersji Feline i GT oraz pełne oświetlenie LED.
Jak wcześniej, model 508 oferował przestronne miejsce dla pasażerów siedzących z tyłu, a także odpowiednią wielkość bagażnika wynoszącą 515 litrów.
Najważniejszą zmianą był silnik o pojemności 2,0 litra, rozwijający moc 150 lub 180 KM. Wersja 180 KM mogła być połączona z nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Najwyższym modelem była jednostka HDi o pojemności 2,2 litra i mocy 204 KM, mocniejszy i bardziej wyrafinowany silnik.
Peugeot 508 nie był tanim samochodem, a wraz z nowym wyglądem, Peugeot podniósł również ceny.
Cena podstawowa zaczynała się od około 23.000 dolarów i mogła wzrosnąć do około 40.000 dolarów za najlepiej wyposażony model 508 w wersji GT.
- Nowy model 508 jest symbolem przyszłych modeli marki
- Jednostki napędowe mają najniższe emisje CO2 i są najbardziej ekonomiczne w swojej klasie
- Wygląd i specyfikacja z najwyższej półki odpowiadają strategicznemu przesunięciu marki w kierunku segmentu premium
Dziś PEUGEOT zaprezentował w Londynie znaczącą ewolucję swojego grand tourera w segmencie D, pozwalając nowemu PEUGEOT 508 wyrazić aspiracje marki do działania w klasie premium. Nowy PEUGEOT posiada nową atrapę chłodnicy, symbolizującą przyszłe modele, oraz najnowocześniejsze wyposażenie, takie jak ekran dotykowy, kamera parkingowa oraz czujniki martwego pola. Korzysta również z ekonomicznych i wydajnych jednostek napędowych Euro 6, takich jak 2.0-litrowy silnik BlueHDi 150 z 6-biegową skrzynią manualną, który, przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 105 g/km, jest najlepszy w segmencie przy tej mocy silnika. Nowy samochód zostanie zaprezentowany publiczności w sierpniu równocześnie na nadchodzących targach motoryzacyjnych w Moskwie i Chengdu, a następnie na targach w Paryżu, z rozpoczęciem sprzedaży w Europie od września.
PEUGEOT 508 zadebiutował po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 roku, a sprzedaż rozpoczęła się na początku 2011 roku, potwierdzając obecność marki w segmencie grand tourer, która nie została przerwana przez kilka dekad. Początkowo dostępny jako sedan lub wersja SW, rok później wprowadzono trzecią, zdecydowanie innowacyjną wersję, czyli PEUGEOT 508 RXH, przyjmującą technologię HYbrid4 jako standard, również dostępną w wersji sedan. Jest to pojazd w swojej klasie: jego uniwersalny charakter, funkcjonalność oraz wyniki ekologiczne pozostają unikalne w świecie motoryzacji.
PEUGEOT 508, będący szczytowym modelem nowej gamy „8”, staje się najmłodszą w 125-letniej historii firmy, ucieleśnia ambicje marki związane z jej przesunięciem w kierunku segmentu premium, wymaganym poziomem jakości oraz wzmocnieniem wizerunku na całym świecie. Wyprodukowano go we Francji i Chinach, sprzedano około 360 000 sztuk, z czego Chiny, które w 2013 roku stały się największym rynkiem dla PEUGEOT 508, stanowią 30% sprzedaży.
Nowy PEUGEOT 508 wzmacnia cechy doceniane już przy wprowadzeniu pojazdu, zarówno w stylizacji, szerokim i nowoczesnym wyposażeniu, jak i w osiągach dynamicznych.
Większa ekspresyjność stylu zewnętrznego dla większego charakteru
Oryginalny styl PEUGEOT 508, inspirowany elegancją, już na pierwszy rzut oka przywodził na myśl mocny pojazd o nienagannej jakości wykonania. Projektanci PEUGEOT zbudowali na tych cechach, aby stworzyć pojazd z jeszcze bardziej zaawansowaną technologią, siłą i charakterem.
Nowy design atrapy chłodnicy jest kluczowym elementem stylu PEUGEOT 508. Jest bardziej pionowa i od teraz zawiera lwa PEUGEOT na swoim środku, co jest wyraźnym hołdem dla jego zasłużonych poprzedników z serii „5”. Pozwala to także nowemu PEUGEOT 508 wprowadzić na przód bardziej pewny siebie i nadający większy prestiż styl, który będzie stopniowo wdrażany w przyszłych modelach marki.
Przód pojazdu charakteryzuje się również charakterystycznymi lampami – reflektorami, światłami dziennymi, kierunkowskazami, przednimi światłami przeciwmgielnymi – w całości w technologii 100% LED. Podpis wizualny – „przecinek” w wersji sedan i SW, „szpony” w RXH – zapewniany przez światła dzienne, są zintegrowane z zderzakiem, wyraźnie identyfikując emblematyczną obecność nowego PEUGEOT 508. Nowe reflektory, ich kompaktowy rozmiar i mocno strukturalne soczewki podkreślają unikalny i technologiczny charakter pojazdu.
Maskę również przeprojektowano, aby była bardziej pozioma, co wyraźnie umiejscawia trzy wersje w świecie samochodów luksusowych, poprawiając jednocześnie równowagę między przodem a tyłem, podczas gdy tył jest bardziej zorganizowany, z nowo zaprojektowanym zderzakiem tylnym, który odróżnia się od bagażnika, jednocześnie zwiększając jego funkcję ochronną. Tylne lampy w wersji sedan również zostały przeprojektowane, aby były bardziej poziome niż wcześniej, zarówno widziane z boku, jak i bezpośrednio z tyłu, a opalescencyjny czerwony efekt „trzech szponów” zapewnia wizualny sygnaturę, która daje mocno identyfikujący i technologiczny efekt.
Większa zawartość technologiczna dla większej nowoczesności
Wnętrze zostało ulepszone, z nową deską rozdzielczą, która teraz zawiera 7-calowy ekran dotykowy, intuicyjnie gromadzący większość funkcji pojazdu. W efekcie centralny panel ma teraz mniej przycisków, a konsola środkowa zyskała nową zamykaną szafkę. Umieszczony przed kierowcą, bogaty i pełny panel wskaźników nawiązuje do stylu precyzyjnych zegarków. Wsparciem jest wyświetlacz Head-Up z informacjami o jeździe i nawigacji w kolorze, widocznymi na chowanej przyciemnionej szybie.
Jakość materiałów użytych, zarówno do wykończeń, jak i tkanin, jakość wyposażenia oraz dbałość o detale od razu wprowadzają wnętrze nowego PEUGEOT 508 w świat luksusowych pojazdów, nowoczesnych i wyrafinowanych, ale nie ostentacyjnych.
Ten wartościowy świat motoryzacyjny łączy w sobie szlachetność i technologię, z obecnością wielu systemów zapewniających komfort i bezpieczeństwo. Do przykładów należy bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, automatyczna elektryczna hamulec postojowy, automatyczne przełączanie świateł, klimatyzacja czterostrefowa, Hi-Fi sygnowane przez JBL… Do tej listy wyposażenia można dodać dwa nowe systemy: czujniki martwego pola i kamerę parkingową, zapewniającą kolorowy obraz na ekranie dotykowym.
Nowy PEUGEOT 508 korzysta również z rozszerzonej łączności. Oparty na technologii mobilnego internetu, jest dostępny z nową generacją usług związanych z łącznością: PEUGEOT Connect Apps. Dzięki ergonomice ekranu dotykowego, rozwijane aplikacje są łatwe do zrealizowania i ich obsługa jest intuicyjna. Kierowca otrzymuje praktyczne informacje w czasie rzeczywistym, ułatwiające codzienną jazdę: dostępne miejsca parkingowe w pobliżu, ceny paliw na stacjach w okolicy, informacje o ruchu drogowym i prognozy pogody oraz turystyczne informacje z przewodnika Michelin lub TripAdvisor.
Wzmocniona przyjemność z jazdy dla większej dynamiki i wydajności
System zawieszenia został skonfigurowany tak, aby PEUGEOT 508 był zoptymalizowany pod kątem doświadczeń z jazdy, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo i przyjemność. Wyposażony w podwójne wahacze, odsprzężone zawieszenie przednie (w mocniejszych wersjach Diesla) lub pseudo MacPherson (w innych wersjach) oraz wielowahaczowe zawieszenie tylne, nowy PEUGEOT 508 nadal oferuje imponującą kombinację komfortu jazdy i przyczepności drogowej.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, gama oferuje najnowszej generacji silniki benzynowe i Diesla. Dla silników benzynowych nowy PEUGEOT 508 wprowadza nową jednostkę Euro 6: 1,6-litrowy THP 165 Stop & Start, współpracującą z 6-biegową skrzynią manualną lub nową 6-biegową automatyczną skrzynią EAT6. Zastępując silnik Euro 5 1,6-litra THP 156, nowy silnik o mocy 165 KM pozwala na zmniejszenie emisji CO2 do 131 g/km przy 6-biegowej skrzyni manualnej (gdzie wcześniej wynosiła 144 g/km w najlepszej wersji wcześniejszej generacji).
Dla silników Diesla technologia BlueHDi jest dostępna od samego początku nowego PEUGEOT 508. 2,0-litrowy BlueHDi 150 z 6-biegową skrzynią manualną ma emisję CO2 wynoszącą zaledwie 105 g/km zarówno w wersji sedan, jak i SW, co czyni go najlepszym w segmencie przy tej mocy silnika. Podobnie, nowa wersja 2,0-litrowa BlueHDi 180 EAT6 w wersji sedan uzyskała homologację z emisją CO2 wynoszącą zaledwie 111 g/km, co stanowi jedno z najlepszych połączeń mocy i zużycia paliwa w tej klasie.
Technologia HYbrid4 PEUGEOT, która pozostaje unikalną propozycją w tym segmencie, oczywiście znajdzie zastosowanie w wersji sedan i RXH. Dzięki rozszerzonej dostępności w modelach PEUGEOT 3008 Crossover, 508 Sedan HYbrid4 i 508 RXH, marka zajmuje drugie miejsce w sprzedaży pojazdów hybrydowych w Europie. Silnik wysokoprężny 2,0-litrowy HDi o mocy 163 KM, w połączeniu z 37-konnym silnikiem elektrycznym napędzającym tylne koła, działa naprzemiennie lub razem, co jest przezroczyste dla użytkownika. Cztery wybieralne tryby jazdy (ZEV, 4WD, Sport i Auto) zapewniają kierowcy wyjątkową łatwość użycia i doświadczenie z jazdy. Możliwa jest również znakomita oszczędność: z homologacją wynoszącą 85 g/km i połączonym zużyciem paliwa wynoszącym 85,6 mpg, PEUGEOT 508 HYbrid4 ma najlepsze dane dotyczące emisji CO2 i zużycia paliwa w swoim segmencie.
Nowy PEUGEOT 508 jest produkowany w Rennes na rynek europejski, a w Wuhanie na rynek chiński. Wprowadzenia rynkowe rozpoczną się w Europie od 10 września 2014 roku, podczas gdy nowy PEUGEOT 508 pojawi się w Chinach od stycznia 2015 roku.
„Powrót do gry”: powrót do zyskownego wzrostu
2014 będzie rokiem odbicia dla marki PEUGEOT z celem szybkiego powrotu do zyskownego wzrostu.
Globalna sprzedaż marki na koniec maja 2014 wzrosła o 5,4% do 683 000 sztuk. Dwie regiony wyróżniają się szczególnie: Europa i Azja.
W Europie (30 krajów) sprzedaż marki wyniosła 407 000 pojazdów, co stanowi wzrost o prawie 14%, czyli dwa razy większy wzrost niż wzrost rynku. Wzrost ten ma miejsce w najbardziej zyskownym segmencie rynku, w rynku detalicznym, w którym marka zyskała udziały w rynku w pierwszych pięciu miesiącach roku.
Marka odniosła korzyść z sukcesu swoich najnowszych premier, szczególnie crossovera 2008, który przekroczył 150 000 sprzedanych sztuk oraz nowego modelu 308, który już osiągnął 100 000 sprzedanych sztuk, przy czym wersja SW wprowadzona w kwietniu już świetnie sobie radzi.
We Francji, dzięki sukcesowi modeli 208, 2008, 308, 3008 i 508 na szczycie swoich segmentów, marka w maju stała się liderem rynku samochodów osobowych z udziałem w rynku wynoszącym 18% (wzrost o 0,6%), a także znalazła się na pierwszym miejscu jako marka z najbardziej zyskownym kanałem dystrybucji – rynkiem detalicznym. W pierwszych pięciu miesiącach 2014 roku rejestracje PEUGEOT we Francji wzrosły zarówno pod względem ilości (wzrost o 8,8%), jak i udziału w rynku (17,2%, wzrost o 0,9%).
Sprzedaż PEUGEOT w Chinach wzrosła znacząco o 28%, co odpowiada dwukrotnemu wzrostowi rynku w pierwszych pięciu miesiącach roku. W maju wysyłki osiągnęły rekordową wartość 34 000 sztuk, co oznacza wzrost o 47% w porównaniu do maja 2013 roku.
Ten istotny wzrost wolumenu sprzedaży PEUGEOT w Europie i Azji dobrze rokuje przed wprowadzeniem nowego PEUGEOT 508, jako że Europa i Azja będą jego dwoma głównymi rynkami.
PEUGEOT
Marka PEUGEOT ma swoje korzenie sięgające 1810 roku, a w 1889 rozpoczęła produkcję samochodów, w ten sposób w 2014 roku obchodzi 125-lecie produkcji pojazdów z ponad 60 milionami sprzedanych egzemplarzy. Dzięki swojej charakterystycznej sygnaturze „Motion & Emotion” PEUGEOT jest obecny w 160 krajach z około 10 000 autoryzowanych dealerów i uznawany jest za markę o doskonałości, wdzięku i emocjach.
W 2013 roku PEUGEOT sprzedał 1,5 miliona pojazdów na całym świecie, obecnych na większości rynków na całym świecie z strategią ciągłego przesuwania marki w kierunku segmentu premium.
Wielka Brytania jest obecnie trzecim co do wielkości rynkiem dla PEUGEOT. Najnowsze modele w ośmioklasowej ofercie, obejmujące rozszerzającą się gamę 208 z emblematycznymi wersjami GTi i luksusowymi wersjami XY, wzbogacone o nowy crossover 2008 Urban oraz nowego lidera klasy 308 – 2014 Europejskiego Samochodu Roku, dostępnego teraz w wersjach Hatchback i SW. Nowy model 108 dołącza do gamy, uzupełniając numerowaną serię „8” o dwa nadwozia – Hatchback i 108 Top! Cabrio, wprowadzając nowe poziomy stylu, technologii, wydajności i personalizacji do segmentu samochodów kompaktowych. Nowy PEUGEOT 508 zapewnia, że gama PEUGEOT jest teraz bezsprzecznie najnowocześniejsza wśród wszystkich marek, jednocześnie będąc najbardziej ugruntowaną i doświadczoną.