Peugeot musiał zaktualizować gamę modelu 508 RXH i dostosować ją do norm emisji Euro 6, ale poszedł o krok dalej, przekształcając wygląd zewnętrzny i wnętrze samochodu.
Francuski producent samochodów wprowadził odświeżoną wersję gamy 508, a ponieważ crossover RXH bazował na tej samej platformie, ta wersja również została zaktualizowana. Na szczęście zmiany były widoczne, więc klienci nie musieli bawić się w detektywów, aby dostrzec różnice między modelami z 2011 a 2014 roku.
RXH był odpowiednią alternatywą dla tych, którzy szukali pojazdu, który poradzi sobie nie tylko na asfaltowych drogach. W odświeżonej wersji samochód zyskał nowy przedni pas, który wyróżniał się bardziej pionową kratką, z logo firmy umieszczonym na środku, zamiast na masce jak wcześniej. Ponadto, diodowe reflektory, światła przeciwmgielne i dzienne stworzyły charakterystyczną obecność samochodu na drodze. Dodatkowo, srebrna osłona pod przednim zderzakiem sugerowała, że pojazd nie ucierpi, jeśli wjedzie na nieutwardzone nawierzchnie, błotniste lub zaśnieżone drogi. W profilu samochodu znajdowały się nakładki na nadkola, a progi boczne wyposażono w zestaw stopni. Jak na podniesione kombi średniej wielkości, to było dość nietypowe.
W środku znajdował się także ulepszony system infotainment, wyposażony w 7-calowy ekran dotykowy umieszczony na górze centralnej konsoli. Ponadto, Peugeot oferował wyświetlacz head-up z dodatkowym składanym ekranem, który pokazywał istotne dane dotyczące jazdy. Podobnie jak w wersji sprzed faceliftingu, w modelu 508 z 2014 roku znajdowała się dzielona kanapa tylnia, która powiększała pojemność bagażnika z 530 litrów (18,7 cu-ft) do 1780 litrów (62,9 cu-ft).
Napęd pochodził z silnika wysokoprężnego o pojemności 2,0 litra, który napędzał wyłącznie przednie koła, lub z wersji hybrydowej diesla z silnikiem elektrycznym, w którym moc była przekazywana na tylne koła.
- Nowy model 508 jest symbolem przyszłych modeli marki
- Jednostki napędowe charakteryzują się najniższymi emisjami CO2 i są najbardziej ekonomiczne w swojej klasie
- Topowy wygląd i wyposażenie odpowiadają ambicjom marki w kierunku segmentu premium
PEUGEOT zaprezentował dzisiaj w Londynie znaczącą ewolucję swojego modelu grand tourer w segmencie D, który pozwala nowemu PEUGEOT-owi 508 wyrazić ambicje marki związane z segmentem premium. Nowy PEUGEOT ma nową osłonę chłodnicy, będącą symbolem przyszłych modeli marki, oraz jest wyposażony w najnowsze technologie, takie jak ekran dotykowy, kamera cofania i czujniki martwego pola. Korzysta z ekonomicznych i efektywnych jednostek napędowych Euro 6, takich jak 2.0-litrowy BlueHDi 150 z 6-biegową manualną skrzynią biegów, który przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 105 g/km, jest najlepszy w swojej klasie przy tym poziomie mocy silnika. Nowy samochód zostanie zaprezentowany publiczności w sierpniu równocześnie na nadchodzących targach motoryzacyjnych w Moskwie i Chengdu, a następnie na targach w Paryżu, ze sprzedażą w Europie rozpoczynającą się od września.
PEUGEOT 508 został po raz pierwszy zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 roku, a sprzedaż rozpoczęła się na początku 2011 roku, potwierdzając obecność marki w segmencie grand tourer, co trwało nieprzerwanie przez kilka dekad. Początkowo dostępny jako sedan lub wersja SW, rok później wprowadzono trzeci, zdecydowanie innowacyjny wariant, przyjmujący technologię HYbrid4 jako standard, dostępny również w wersji sedan; PEUGEOT 508 RXH to pojazd w swojej klasie: jego wszechstronność, zdolność do poruszania się w różnych warunkach oraz osiągi środowiskowe pozostają unikalne w świecie motoryzacji.
Jako nowy przedstawiciel gamy „8” PEUGEOT-a, która teraz staje się najmłodsza w 125-letniej historii firmy, PEUGEOT 508 ucieleśnia ambicje marki dotyczące segmentu premium, wysokich standardów jakości oraz wzmacniania wizerunku na całym świecie. Wyprodukowano go we Francji i w Chinach, a sprzedano około 360 000 sztuk. Chiny, które w 2013 roku stały się największym rynkiem dla PEUGEOT-a 508, stanowią 30% sprzedaży.
Nowy PEUGEOT 508 wzmacnia jakość, która została doceniona przy wprowadzeniu pojazdu, niezależnie od stylizacji, zakresu i nowoczesności wyposażenia, czy osiągów dynamicznych.
Bardziej asertywny styl zewnętrzny dla większego charakteru
Oryginalny design PEUGEOT-a 508, inspirowany elegancją, już wcześniej przywoływał wrażenie solidnego pojazdu o nieskazitelnej jakości wykonania. Projektanci PEUGEOT-a wykorzystali te cechy do stworzenia pojazdu z jeszcze większą ilością technologii, siły i charakteru.
Nowy design osłony chłodnicy jest kluczowym elementem stylu PEUGEOT-a 508. Bardziej pionowy, z logo lwa PEUGEOT-a umieszczonym na środku, jest wyraźnym hołdem dla jego znakomitych poprzedników z serii „5”. Pozwala również nowemu PEUGEOT-owi 508 wprowadzić bardziej pewny siebie styl korporacyjny z przodu, nadając mu większy prestiż, który będzie stopniowo wdrażany w przyszłych modelach marki.
Przód pojazdu charakteryzuje się również charakterystycznymi lampami przednimi – reflektorami, światłami do jazdy dziennej, kierunkowskazami i przednimi światłami przeciwmgielnymi – w technologii 100% LED. Wizualny znak rozpoznawczy – „przecinek” w wersji sedan i SW, „szpony” w RXH – zapewniany przez światła do jazdy dziennej, jest zintegrowany w zderzaku, wyraźnie identyfikując emblematyczną obecność nowego PEUGEOT-a 508. Nowe reflektory, ich kompaktowy rozmiar i wysoko strukturalizowane soczewki podkreślają charakterystyczny i technologiczny aspekt pojazdu.
Pokrywa silnika również została przeprojektowana, aby była bardziej pozioma, co pewnie umiejscawia trzy wersje w świecie pojazdów klasy premium, a w sedanach poprawia równowagę między przodem a tyłem, podczas gdy tył zyskał bardziej strukturalny wygląd, z nowym zderzakiem tylnym, który odróżnia się od bagażnika, jednocześnie poprawiając jego funkcję ochronną. Lampy tylne w wersji sedan również zostały przeprojektowane, aby były bardziej poziome niż wcześniej, zarówno z boku, jak i z tyłu, a opalescentny czerwony efekt trzech szponów zapewnia wizualny znak rozpoznawczy, który dostarcza mocno identyfikowalny i technologiczny efekt.
Wyższa zawartość technologii dla większej nowoczesności
Wnętrze zostało ulepszone, z nowym zestawem wskaźników zawierającym 7-calowy ekran dotykowy, który w intuicyjny sposób grupuje większość funkcji pojazdu. W rezultacie centralny panel ma teraz mniej przycisków, a konsola środkowa zawiera nową zamykaną skrzynkę na drobiazgi. Ułożony przed kierowcą, bogaty i kompletny zestaw wskaźników nawiązuje stylem do precyzyjnego zegarka. Jest wspierany przez wyświetlacz Head-Up z informacjami na temat jazdy i nawigacji w kolorze, widocznych na wysuwanym, przyciemnionym ekranie.
Jakość użytych materiałów, zarówno wykończeń, jak i tapicerki, jakość wyposażenia oraz dbałość o detale natychmiast umieszczają wnętrze nowego PEUGEOT-a 508 w świecie wysokiej klasy, nowoczesnym i wyrafinowanym, przy tym niezbyt ostentacyjnym.
Ten świat samochodów o wysokiej wartości łączy szlachetność z technologią, zawierając liczne systemy komfortu i bezpieczeństwa. Przykłady to system Keyless Entry and Starting, automatyczna elektryczna hamulec postojowy, automatyczne przełączanie świateł, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, Hi-Fi marki JBL… Do tej listy wyposażenia można dodać dwa nowe systemy: czujniki martwego pola i kamera cofania, która zapewnia kolorowy obraz na ekranie dotykowym.
Nowy PEUGEOT 508 również korzysta z rozszerzonej łączności. Oparta na technologii mobilnego internetu, jest dostępna z nową generacją usług połączonych: PEUGEOT Connect Apps. Dzięki ergonomice ekranu dotykowego, rozwinięte aplikacje są łatwe w dostępie i intuicyjne w użyciu. Kierowca ma dostęp do praktycznych informacji w czasie rzeczywistym, co ułatwia codzienną jazdę: darmowe miejsca parkingowe w pobliżu, ceny paliw na stacjach benzynowych w okolicy, informacje o ruchu drogowym i pogodzie oraz informacje turystyczne z przewodnika Michelin czy TripAdvisor.
Wyższa przyjemność z jazdy dla większej dynamiki i efektywności
System zawieszenia został zaprojektowany tak, aby PEUGEOT 508 był zoptymalizowany pod kątem doświadczeń z jazdy, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo i przyjemność prowadzenia. Wyposażony w podwójne wahacze, odłączane przednie zawieszenie (w mocniejszych wersjach Diesla) lub pseudo MacPherson (w innych wersjach) oraz wielowahaczowe tylne zawieszenie, nowy PEUGEOT 508 nadal oferuje imponującą kombinację komfortu jazdy i trzymania się drogi.
W zakresie jednostek napędowych, oferta obejmuje nowoczesne silniki benzynowe i Diesla.
W przypadku silników benzynowych nowy PEUGEOT 508 wprowadza nowy silnik Euro 6: 1.6-litrowy THP 165 Stop & Start, współpracujący z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub nową automatyczną skrzynią EAT6. Zastępując silnik Euro 5 1.6-litrowy THP 156, nowy silnik o mocy 165 KM pozwala na obniżenie emisji CO2 do 131 g/km przy 6-biegowej manualnej skrzynie biegów (wcześniej wynoszącej 144 g/km w najlepszej wersji poprzedniej generacji).
W przypadku silników Diesla technologia BlueHDi jest dostępna od momentu wprowadzenia nowego PEUGEOT-a 508. 2.0-litrowy BlueHDi 150 z 6-biegową manualną skrzynią biegów, ma emisję CO2 wynoszącą zaledwie 105 g/km zarówno dla wersji sedan, jak i SW, i jest najlepszy w swojej klasie przy tym poziomie mocy silnika. Podobnie, nowa wersja sedan 2.0-litrowa BlueHDi 180 EAT6 uzyskała homologację z emisją CO2 wynoszącą zaledwie 111 g/km, stanowiąc jedną z najlepszych kombinacji mocy i zużycia paliwa w swojej klasie.
Technologia HYbrid4 PEUGEOT-a, która pozostaje unikalną propozycją w tym segmencie, oczywiście jest dostępna zarówno w wersji sedan, jak i RXH. Dzięki jej rozszerzonej dostępności w PEUGEOT-ie 3008 Crossover, 508 Sedan HYbrid4 i 508 RXH, marka zajmuje drugie miejsce w sprzedaży pojazdów hybrydowych w Europie. Silnik Diesla HDi 2.0 o mocy 163 KM w połączeniu z elektrycznym silnikiem o mocy 37 KM napędzającym tylne koła działa naprzemiennie lub razem, w sposób transparentny dla użytkownika. Cztery wybieralne tryby jazdy (ZEV, 4WD, Sport i Auto) zapewniają kierowcy wyjątkową łatwość użytkowania i wrażenia z jazdy. Możliwa jest również znaczna oszczędność: uzyskując homologację z emisją CO2 wynoszącą 85 g/km oraz łącznym zużyciem paliwa wynoszącym 85.6 mpg, PEUGEOT 508 HYbrid4 ma najlepsze dane dotyczące emisji CO2 i zużycia paliwa w swojej klasie.
Nowy PEUGEOT 508 jest produkowany w Rennes na rynek europejski oraz w Wuhanie na rynek chiński. Wprowadzenie do sprzedaży w Europie rozpocznie się 10 września 2014 roku, a w Chinach nowy PEUGEOT 508 będzie wprowadzony na rynek od stycznia 2015 roku.
„Powrót do wyścigu”: powrót do rentownego wzrostu
2014 rok będzie rokiem odbicia dla marki PEUGEOT z celem szybkiego powrotu do rentownego wzrostu.
Globalna sprzedaż marki na koniec maja 2014 roku wzrosła o 5,4% do 683 000 sztuk. Dwie regiony wyróżniają się szczególnie: Europa i Azja.
W Europie (30 krajów) sprzedaż marki wyniosła 407 000 pojazdów, co oznacza wzrost o prawie 14%, czyli dwa razy większy wzrost niż na rynku. Wzrost ten zachodzi w najbardziej zyskownym segmencie rynku, w sprzedaży detalicznej, w której marka zyskała udział w rynku w pierwszych pięciu miesiącach roku.
Marka skorzystała na sukcesie swoich ostatnich premier, szczególnie na modelu crossover 2008, który przekroczył 150 000 sprzedanych sztuk oraz nowym modelu 308, który osiągnął już sprzedaż 100 000 sztuk, a wersja SW wprowadzona w kwietniu również rozpoczęła sprzedaż z wysokiego pułapu.
We Francji, dzięki sukcesowi modeli 208, 2008, 308, 3008 i 508 w czołowych pozycjach swoich segmentów, marka w maju stała się liderem rynku samochodów osobowych z udziałem w rynku wynoszącym 18% (wzrost o 0,6%), a także numerem jeden w najbardziej zyskownym kanale dystrybucji – sektorze detalicznym. W pierwszych pięciu miesiącach 2014 roku rejestracje PEUGEOT-a we Francji wzrosły zarówno pod względem wolumenu (o 8,8%), jak i udziału w rynku (17,2%, wzrost o 0,9%).
Sprzedaż PEUGEOT-a w Chinach zanotowała silny wzrost o 28%, co odpowiada dwukrotnemu wzrostowi na rynku w pierwszych pięciu miesiącach roku. W maju dostawy osiągnęły rekordowy poziom 34 000 sztuk, co oznacza wzrost o 47% w porównaniu z majem 2013 roku.
Ten ważny wzrost wolumenu sprzedaży PEUGEOT-a w Europie i Azji dobrze wróży wprowadzeniu nowego PEUGEOT-a 508, ponieważ Europa i Azja będą jego dwoma głównymi rynkami.
PEUGEOT
Marka PEUGEOT swoje korzenie sięga do 1810 roku, a w 1889 roku rozpoczęła produkcję samochodów, w związku z czym w 2014 roku obchodzi 125-lecie produkcji pojazdów z ponad 60 milionami sprzedanych sztuk. Przekazana przez swoje hasło „Motion & Emotion”, PEUGEOT jest obecny w 160 krajach z około 10 000 autoryzowanych dealerów i uznawany za jakość, urok i emocje.
W 2013 roku PEUGEOT sprzedał 1,5 miliona pojazdów na całym świecie, reprezentowanych w większości rynków na całym świecie z strategią ciągłego podnoszenia marki do segmentu premium.
Wielka Brytania jest obecnie trzecim co do wielkości rynkiem dla PEUGEOT-a. Ostatnie modele w ośmiu pojazdach linii obejmują rozszerzającą się gamę 208 z emblematycznym modelem GTi i luksusową wersją XY, uzupełnioną przez nowy model 2008 Urban Crossover oraz nową, wiodącą w klasie 308 – Europejski Samochód Roku 2014, teraz dostępny w wersjach Hatchback i SW. Nowy model 108 dołącza do gamy, uzupełniając numerowaną linię „8” w dwóch wersjach nadwoziowych – Hatchback oraz 108 Top! Cabrio, wprowadzając nowe poziomy stylu, technologii, efektywności i personalizacji w segmencie samochodów kompaktowych. Nowy PEUGEOT 508 zapewnia, że gama PEUGEOT-a jest teraz zdecydowanie najbardziej nowoczesna wśród wszystkich marek, a jednocześnie najbardziej ugruntowana i doświadczona.