PEUGEOT 508 SW 2010-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PEUGEOT 508 SW 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćPEUGEOT 508 SW 2010-2014

Chociaż sedan Peugeot 508 mógł zastąpić zarówno modele 407, jak i 607, 508 SW był wyraźnym następcą 407 SW.

Francuski producent samochodów miał długą historię z samochodami typu kombi i nie chciał z nich rezygnować jeszcze w 2010 roku, kiedy wprowadził na rynek 508 SW. Jednak Sochaux Lion nie traktował tego typu nadwozia jako zwykłego pojazdu rodzinnego z większym bagażnikiem. Postrzegał go jako samochód przeznaczony do rekreacji. Co więcej, oferował funkcje, które nie były dostępne w wersji sedan.

Od strony zewnętrznej, 508 SW zachował większość przednich elementów ze swojego sedanowego odpowiednika aż do słupka B. Za tym miejscem zmieniło się wszystko. Przede wszystkim, zespół projektowy wydłużył dach z niewielkim nachyleniem w kierunku tyłu samochodu. Słupki D były pochylone do przodu, a na górze klapy bagażnika zamontowano spojler dachowy. W przeciwieństwie do sedana, wersja SW była dostępna z panoramicznym dachem szklanym, co wprowadzało więcej światła do wnętrza pojazdu.

Wnętrze wyposażono w deskę rozdzielczą inspirowaną niemieckim stylem, z ekranem infotainment umieszczonym w miejscu przecięcia między centralnym panelem a poziomą konsolą. W zestawie wskaźników Peugeot umieścił cztery duże tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza, a między nimi, na górze, umiejscowiono wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Coś „audiowskiego”, ale działało dobrze. W odróżnieniu od sedana, wersja SW miała dzieloną tylną kanapę, co zwiększało pojemność bagażnika z 530 litrów (18,7 stóp sześciennych) do 1780 litrów (62,9 stóp sześciennych) w wersjach 2WD.

Peugeot wykorzystał platformę EMP2 dla modelu 508 SW, która była przystosowana do silników benzynowych i wysokoprężnych. Dostępna była również hybrydowa wersja z napędem na wszystkie koła.

 Jakość, czystość, efektywność… Peugeot 508 wciela w życie nową wizję marki w segmencie samochodów grand touring.

Peugeot 508 łączy mocny design i emocje z:

  • nowoczesnymi technologiami e-HDi i HYbrid4;
  • proporcjami, prestiżowym i dynamicznym wyglądem;
  • postrzeganą jakością i komfortem wewnętrznym;
  • unikalną prowadzeniem, opartym na długoletnim doświadczeniu marki.

W przypadku modelu 508 Peugeot kontynuuje swoją międzynarodową ofensywę: auto będzie produkowane we Francji na rynek europejski, a następnie w Chinach, dla największego rozwijającego się rynku motoryzacyjnego na świecie.

Model Peugeot 508 dostępny będzie w dwóch wersjach nadwoziowych: Sedan i SW, a jego sprzedaż w Europie rozpocznie się na początku 2011 roku.

SPRJEDZAMY W PRZYSZŁOŚĆ

Dzięki modelowi 508 Peugeot potwierdza swoją obecność i ambicje w jednym z tradycyjnych segmentów, jakim są samochody grand touring.

W ciągu kilku dekad każdy model z serii „40X” i „50X” odcisnął niezatarte piętno na swoich czasach: dzięki unikalnemu połączeniu stylu, trzymania drogi, wszechstronności i wytrzymałości.

Peugeot 508 to nowoczesny pojazd, patrzący w przyszłość, doskonale dopasowany do aspiracji klientów, którzy idą z duchem czasów: wymagających, dynamicznych i odpowiedzialnych. Oferuje dwie uzupełniające się wersje nadwoziowe: Sedan (długość 4,79 m) i SW (4,81 m). Jakość, czystość i efektywność to zasady, które kierowały każdym aspektem projektowania tego samochodu, oferując wielowymiarowy urok dla jego właścicieli, z emocjami jako centralnym motywem.

CZYSTOŚĆ STYLISTYCZNA

Kierując się poszukiwaniem idealnie zbalansowanych i opływowych konturów, styl 508 sugeruje pojazd „wyrzeźbiony z bryły”, odzwierciedlający dążenie do elegancji, wytrzymałości i jakości wykonania. Z przodu, Peugeot 508 ilustruje rozwój najnowszych kodów stylistycznych marki, po raz pierwszy ujawnionych w koncepcyjnym modelu SR1, z jedną kratką w stylu „pływającym” oraz wyraźnymi reflektorami, jak jego widoczne w ciągu dnia i w nocy „tuby LED”. Podobnie, z tyłu, trzy czerwone „szpony” zakrywają trzy rzędy diod LED w wersji Sedan. Peugeot 508 SW z kolei ma bardziej złożony wyraz, z czerwoną listwą, która podświetla się po włączeniu świateł tylnych.

PRZYJEMNOŚĆ W SAMOCHODZIE NA WYSOKIM POZIOMIE

Prosty i elegancki styl deski rozdzielczej, użyte materiały, staranne wykończenie, trwałość i wdrożone technologie (kolorowy „wyświetlacz head-up”, czterostrefowa klimatyzacja, dostęp bezkluczykowy i uruchamianie) dodają ekskluzywnej atmosfery pasażerskiego wnętrza. Każdy pasażer cieszy się uprzywilejowaną pozycją, dzięki doskonałym proporcjom samochodu. W Peugeot 508 SW ta satysfakcja podróżowania jest wzmocniona dużym panoramicznym dachem szklanym. Bagażnik jest praktyczny i pojemny, z pojemnością 545 litrów (515 dm3 według standardu VDA) dla Sedana i 660 litrów (560 dm3 VDA) dla SW. Przy złożonych oparciach siedzeń (składają się w jednym prostym ruchu) ta objętość rośnie do 1,581 litrów (1,381 dm3 VDA) dla Sedana i 1,865 litrów (1,598 dm3 VDA) dla SW.

EFEKTYWNOŚĆ ŚRODOWISKOWA

Efektywność środowiskowa była kluczowym zagadnieniem od samego początku projektu, obejmując początkowo optymalizację aerodynamiki samochodu (Cx od 0,25 oraz SCx równy 0,58!) oraz redukcję wagi w porównaniu do modelu 407 (mimo zwiększenia wymiarów i specyfikacji). Pod maską, Peugeot 508 korzysta z silników o mocy od 82 do 150 kW (112 do 204 KM). Każdy z nich jest szczególnie dobrze osadzony w swojej kategorii, zarówno pod względem zużycia paliwa, jak i emisji CO2, ale także pod względem osiągów i reakcji. Ta gama, która zaczyna się od emisji CO2 wynoszącej 109 g/km dzięki nowemu systemowi e-HDi, ostatecznie włączy technologię HYbrid4 z jej potencjałem 147 kW (200 KM) i napędem na wszystkie koła, zaczynając od zaledwie 99 g/km CO2.

Najmocniejszy silnik w momencie premiery to nowy silnik HDi FAP 2.2 litra o mocy 150 kW (204 KM), oferujący osiągi godne silnika V6, ale z bardziej niż 30% mniejszym śladem węglowym!

DYNAMICZNE EMOCJE

Emocje, z Peugeotem 508, znajdują również wyraz w przyjemności z jazdy, cechy wysoko cenionej przez markę. Model 508 będzie dostępny w dwóch typach zawieszenia: nowej osi przedniej typu McPherson dla większości gamy, zapewniającej doskonałe połączenie komfortu i trzymania drogi, oraz zawieszeniu podwójnym wahaczem w wersji „GT”, dla lepszego trzymania drogi, aby dorównać osiągom silnika 2.2 litra HDi FAP 204 KM.

ODPOWIEDŹ NA NOWE OCZEKIWANIA KLIENTÓW

Bazując na bogatym doświadczeniu Peugeot w zakresie „ekskluzywnych” samochodów turystycznych (wnętrznie określanych jako segment M2), marka, podobnie jak w każdej poprzedniej generacji, dostrzega oczekiwania klientów w tym segmencie. W Europie dwie trzecie tego typu klientów stanowią samochody flotowe, często służbowe. Klienci ci są aktywni, zaangażowani, doświadczeni i poszukują nowoczesności oraz prestiżu, jednak bez ostentacji, trzymając się określonych wartości i świadomi swoich odpowiedzialności. Tacy nabywcy coraz częściej kierują się ku przestronnym, ponadczasowym i wydajnym samochodom: efektywnym pod względem dynamiki, a także, co nie mniej ważne, pod względem większej efektywności. Oczywiście wymagają samochodu, który pozwoli im łatwo i komfortowo pokonywać długie odległości, zapewniając jednocześnie trwałość.

OPTIMALIZACJA EFEKTYWNOŚCI ARCHITEKTURALNEJ

Od początku, wybory inżynieryjne leżące u podstaw projektu „W2” (jego wewnętrzny kod) opierały się na platformie 3 Grupy PSA w celu uzyskania szczególnie wyrafinowanej „efektywności architektonicznej” z:

długim rozstawem osi (+ 9,2 cm w porównaniu z 407) oraz dużą pojemnością dla pasażerów tylnej kanapy;
wybory inżynieryjne, które pozwalają na zmniejszenie zwisu przedniego (- 4,3 cm w porównaniu do 407) i wydłużenie zwisu tylnego, otwierając drogę do poprawy równowagi stylistycznej i codziennej praktyczności (ze znacznie większą pojemnością bagażnika);
wymiary, szczególnie szerokość i wysokość, umożliwiające optymalizację aerodynamiki.

OPTIMALIZACJA AERODYNAMIKI, REDUKCJA WAGI

Optymalizacja aerodynamiki i zmniejszenie wagi były kluczowymi priorytetami od samego początku projektu, aby zapewnić najlepsze możliwe parametry środowiskowe. Peugeot 508 oferuje doskonałe wartości Cx i SCx dla swojego segmentu: najlepsze wersje mają SCx wynoszącą 0.58 (Cx = 0.25) dla wersji Sedan i 0.61 (Cx = 0.26) dla SW, co plasuje je w czołówce segmentu dla każdego kształtu nadwozia. Ponadto dążenie do „optimizacji wagi” w końcu prowadzi do „spirali do góry”, przynoszącej korzyści nie tylko w zakresie zużycia paliwa, ale także bezpieczeństwa biernego i osiągów dynamicznych. Ogólnie, w oparciu o porównywalne silniki, emisja CO2 dla Peugeot 508 jest o 35 kg mniejsza niż dla 407 w wersji Sedan i o 45 kg mniejsza dla Peugeot 508 SW, co uwzględnia jego rozmiar (większy o 10.1 cm dla sedana i 4.8 cm dla SW).

JAKOŚĆ: FUNDAMENTALNA WARTOŚĆ

Jakość to kolejny kluczowy priorytet w projekcie Peugeot 508. Jest ona wynikiem ciągłych poszukiwań najlepszej możliwej jakości na wszystkich poziomach, z:

wyborem inżynieryjnym, kierującym się potrzebą maksymalnej trwałości, z determinacją, aby dostarczyć pojazd, który pozostaje „świeży” przez jak najdłużej;
wysokim poziomem wykończenia widocznym zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz samochodu, z ekskluzywnym wnętrzem postrzeganym przez pasażerów jako bardzo satysfakcjonujące;
zakończeniem dwóch milionów kilometrów testów drogowych w rzeczywistych warunkach przed premierą.

Ostatecznie, Peugeot 508 wprowadzi nowe standardy jakości wykonania, nawiązując do najnowszych premier produktów, w których ten aspekt został udowodniony i doceniony. Jednym z bezpośrednich skutków tego podejścia jest zmniejszenie „łącznego kosztu posiadania”, co stanowi decydujący czynnik przy zakupie pojazdu w tym segmencie, szczególnie dla flot firmowych.

SKULPTURALNA ATRAKCYJNOŚĆ WIZUALNA

Projekt Peugeot 508 kieruje się nieustannym poszukiwaniem idealnie zbalansowanych i eleganckich konturów. Kontury Sedana i SW są swobodne, bez przerw, zakłóceń czy ozdobników, sięgające od końca maski do bagażnika. Żadne ostentacyjne elementy czy dodatki nie są dozwolone (brak dysz spryskiwaczy, brak widocznych anten itp.): wszystkie powierzchnie są gładkie, a szczeliny między każdym elementem precyzyjnie określone, aby uzyskać optymalną jakość wykonania.

Całościowy efekt sugeruje pojazd „wyrzeźbiony z bryły”, podkreślając poczucie elegancji, płynności i jakości wykonania.

ROZWÓJ STYLISTYCZNYCH KODÓW MARKI

Z przodu, Peugeot 508 pokazuje rozwój podstawowych kodów stylistycznych marki, reinterpretowanych w celu odzwierciedlenia idei zrealizowanych w najnowszych samochodach koncepcyjnych (szczególnie SR1). Ta wizualna tożsamość, silna i zawsze rozpoznawalna, jest jeszcze bardziej sugestywna w zakresie mocy, wyrafinowania oraz nowoczesności technologicznej. Na końcu długiej aluminiowej maski, nowa tożsamość Lwa naturalnie zajmuje swoje miejsce na krawędzi konturu maski. Pod nią charakterystyczna pojedyncza kratka zyskuje nowy wymiar. Ustala to ton dla przedniej kratki w stylu „pływającym”, wydającej się oderwaną od nadwozia. Efekt ten uzyskuje się dzięki chromowanej obręczy, która jest mniej wyraźna pod „noskiem” maski, aby dumnie ujawnić branding „Peugeot”. Wyraziste wyrażenie reflektorów również było punktem centralnym projektantów. Ich wnętrze to połączenie chromowanych i matowych powierzchni. W wersjach z kierunkowymi reflektorami bi-Xenon widoczne są „tuby LED”, z każdym z siedmioma diodami elektroluminescencyjnymi. Daje to samochodowi natychmiastowy wizualny podpis, widoczny z daleka na drodze zarówno w dzień, jak i w nocy. Reflektory halogenowe są również dostępne, ponieważ przyjmują nową wysoko wydajną i kompaktową technologię „Neo”, z serią soczewek przypominających oczy kota.

ZBALANSOWANY PROFIL

Boki samochodu są celowo stonowane, podkreślone konturami okien z chromowanym wykończeniem (dostępność różni się w zależności od wersji wyposażeniowej). Wizualnie, okna boczne wydają się opierać na rzeźbionym elemencie nadwozia, co samo w sobie jest nie lada sztuką inżynierii przemysłowej: wzdłuż całej długości pojazdu biegnie zagłębiona linia w talii, nadająca mu niezwykłe połączenie mocy i elegancji. Peugeot 508 SW ma również prosty i dynamiczny profil, z niektórych kątów przypominający „shooting break”, opadający w tylnym widoku, który jest mocno osadzony na drodze. Łącząc ogromny panoramiczny dach szklany (1,62 m2) z przednią szybą, profilowane aluminiowe relingi dachowe wydają się stapiać z nadwoziem, podkreślając ekskluzywność samochodu.

PROSTY I TECHNICZNY TYŁ

W wersji Sedan cała tylną część zaprojektowano w jednej formie, bagażnik doskonale przylega do zderzaka, a dwa boczne wyloty wydechu w wersji „GT” nadają wrażenie płynności, mocy i kontroli. Pozioma chromowana listwa na bagażniku podkreśla tylną część, równolegle do chromowanej obręczy u podstawy dyfuzora, która wizualnie „osadza” tył samochodu. Swoista cecha dziedzictwa Peugeot jest również szczególnie wyraźna z tyłu obu kształtów nadwozia. W Sedan trzy czerwone grupy maskują trzy rzędy 6 diod LED, nadając samochodowi unikalny podpis nocny. SW z kolei ma bardziej złożony wyraz z czerwoną listwą, która podświetla się przy włączeniu świateł tylnych.

NOWOCZESNE I EKSKLUZYWNE WNĘTRZE

Deska rozdzielcza w dużej mierze nawiązuje do elementów stylistycznych zewnętrznego projektu samochodu: jakości, czystości i elegancji. Projekt minimalizuje szczeliny między poszczególnymi częściami deski, co szczególnie ułatwia złożona centralna konsola z technologią, która przezwycięża tradycyjne ograniczenia dotyczące wyposażenia w rozmiarze „ISO”. Materiały, staranne wykończenie i przemyślana trwałość przyciągają wszystkie zmysły pasażerów samochodu: tekstura górnej części deski, różne dekoracje, czarna lakierowana konsola centralna, akcenty chromowe… ogólny efekt to wyrafinowanie i zaawansowana technologia, wolna od ostentacji.

PRZYDATNE, WZBOGACAJĄCE TECHNOLOGIE

Ta niezwykle satysfakcjonująca atmosfera w samochodzie łączy w sobie wyrafinowanie i technologię z nowoczesnym wyposażeniem, które zwiększa przyjemność zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Kolorowy wyświetlacz head-up (z ekranem nawigacji satelitarnej), czterostrefowa klimatyzacja, „pomoc w wysokich beamach”, „bezkluczykowy” dostęp i uruchamianie, automatyczna elektryczna hamulec postojowy, elektryczna masaż pleców dla kierowcy, nowa telegrafia, sprzęt JBL hi-fi. Dostępne jako wyposażenie standardowe lub opcjonalne, w zależności od modeli, te systemy podkreślają ekskluzywność Peugeot 508.

W Peugeot 508 SW przyjemność z jazdy jest wzbogacona przez duży panoramiczny dach szklany, który pozwala pasażerom w pełni korzystać z naturalnego światła i widoczności.

NORMY AKUSTYCZNE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE

Ta atmosfera jest również wynikiem intensywnej pracy w zakresie akustyki i tłumienia wibracji. Na przykład, poprzez lokalizowanie źródeł hałasu (akustyczne „opakowanie” układów napędowych), poziom ciszy w kabinie pasażerskiej jest jednym z najlepszych w swojej klasie, a takie podejście przyczyniło się również do redukcji masy pojazdu.

Standardowa akustyczna przednia szyba (filtrująca hałas z zewnątrz), mocowania hydroelastyczne zawieszenia (redukujące hałas i wibracje pochodzące z drogi), aktywny tłumik na przedniej osi wersji 2.2 litra HDi FAP 147 KW (redukujący wibracje silnika); wszystkie te elementy przyczyniają się do cichego komfortu kabiny pasażerskiej, zasługującego na wyższy segment.

PRAKTYCZNY I PRZESTRONNY DO CODZIENNEGO UŻYTKU

W zakresie praktyczności, wybór szczególnie wydajnej architektury pozwala uzyskać bardzo dużą pojemność i bagażnik. Każdy pasażer cieszy się uprzywilejowaną pozycją, z przestronnym wnętrzem oraz dedykowanym wyposażeniem (czterostrefowa klimatyzacja obejmująca pasażerów z tyłu, regulacja siedziska dla kierowcy i pasażera z przodu). Wymiary wnętrza są porównywalne z wymiarami modelu 607, co oznacza znaczne poprawienie w stosunku do 407 (5.3 cm więcej miejsca między kolanami pasażera tylnego a przednim siedzeniem). Dzięki temu, dwie osoby o wzroście powyżej 1,80 m mogą wygodnie siedzieć jedna za drugą. Bagażnik w wersji Sedan otwiera się przy użyciu samoczynnego dźwigni (po naciśnięciu „plip”, przycisku na desce rozdzielczej lub „0” na zewnętrznym emblemacie 508), podczas gdy tylna klapa SW może być napędzana elektrycznie. Kiedy bagażnik jest praktyczny (solidne haki, siatka bagażowa, miejsce na trójkąt ostrzegawczy), jest obszerny (o ściśle równoległym kształcie) i przede wszystkim wyjątkowo przestronny. Bagażnik Peugeot 508 ma pojemność 545 litrów (515 dm3 według standardu VDA) dla sedana i 660 litrów (560 dm3 VDA) dla SW, co oznacza odpowiednio 108 i 112 dm3 VDA więcej niż w przypadku modelu 407 Sedan i SW. Przy złożonych oparciach siedzeń, dzielonych w proporcjach 2/3-1/3 w jednym łatwym ruchu (z dedykowanymi przyciskami w bagażniku Peugeot 508 SW), przestrzeń stworzona przez tę płaską podłogę wzrasta do 1,581 litrów (1,381 dm3 VDA) dla Sedana i 1,865 litrów (1,598 dm3 VDA) dla SW. Te objętości obejmują przechowywanie pod dywanikiem bagażnika, która otrzymuje to samo jakościowe wykończenie jak reszta bagażnika, równoważne 48 litrów (42 dm3 VDA). Dodatkowo sztywny dywanik SW można złożyć, aby podzielić bagażnik na komory, co umożliwia łatwiejszy dostęp do tych obszarów przechowywania. Również solidna i praktyczna zasłona ładunkowa jest łatwa do uruchomienia.

GAMMA UKŁADÓW NAPĘDOWYCH

Waga, aerodynamika oraz oczywiście technologiczne kompetencje i innowacje Grupy w zakresie zarówno silników diesla HDi FAP, jak i silników benzynowych VTi oraz THP, to czynniki, które od razu stawiają Peugeot 508 w czołówce swojego segmentu we wszystkich kategoriach mocy.

Gama silników diesla Peugeot 508 HDi FAP:

  • Silnik 1.6 litra e-HDi FAP 82 kW (112 KM), 285 Nm, elektronicznie kontrolowana 6-biegowa skrzynia manualna (BMP6); CO2: 109g/km;
  • Silnik 1.6 litra HDi FAP 82 kW (112 KM), 254 Nm, 5-biegowa skrzynia manualna; CO2: 124 g/km;
  • Silnik 2.0 litra HDi FAP 103 kW (140 KM), 340 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna; CO2: 125 g/km;
  • Silnik 2.0 litra HDi FAP 120 kW (163 KM), 340 Nm, 6-biegowa skrzynia automatyczna; CO2: 149 g/km;
  • Silnik 2.2 litra HDi FAP 150 kW (204 KM), 450 Nm, 6-biegowa skrzynia automatyczna; CO2: 150 g/km.

Gama silników benzynowych Peugeot 508:

  • Silnik 1.6 litra VTi 88 kW (120 KM), 160 Nm, elektronicznie kontrolowana 6-biegowa skrzynia manualna (BMP6): 144 g/km;
  • Silnik 1.6 litra THP 115 kW (156 KM), 240 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna; CO2: 149 g/km;
  • Silnik 1.6 litra THP 115 kW (156 KM), 240 Nm, 6-biegowa skrzynia automatyczna; CO2: 164 g/km.

OSIĄGI

Peugeot 508 wprowadza erę technologii e-HDi dla marki, nowej generacji STOP & START. Szybka, wydajna i cicha, e-HDi łączy zmniejszone zużycie paliwa i emisję CO2 (nawet o -15% w mieście) z maksymalnym prowadzeniem, co stanowi innowację dla tego typu systemu. Jest połączony z silnikiem 1.6 litra HDi FAP w parze z elektronicznie kontrolowaną 6-biegową skrzynią manualną (BMP6), aby jak największa liczba klientów mogła korzystać z jak najniższego zużycia paliwa. W momencie premiery z połączonym zużyciem paliwa wynoszącym 4.4 litra/100 km i emisjami wynoszącymi tylko 114 g/km, ten model Peugeot 508 e-HDi FAP spadnie poniżej 110 g/km w 2011 roku, z zużyciem paliwa wynoszącym 4.2 litra/100 km, dzięki wprowadzeniu elektronicznie kontrolowanych dolotów powietrza.

NOWY SILNIK 2.2 LITRA HDi FAP Z 6-BIEGOWĄ SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ (BVA6): MOCNY, ŻYWY I EFEKTYWNY

Nowy silnik 2.2 litra HDi FAP o mocy 150 kW (204 KM), z maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm przy 2,000 rpm, prowadzi gamę Peugeot 508 w wersji „GT” z wyjątkowym zawieszeniem i wykończeniem. Dzięki swojemu zaawansowaniu technologicznemu (lekki wirnik turbosprężarki z tytanu, optymalizacja tarcia, VoltControl, wtryskiwacze piezoelektryczne z 8 otworami, zoptymalizowane komory spalania…) oraz rozwoju 6-biegowej skrzyni automatycznej (nowe AM6), ten napęd osiąga poziom osiągów wyższy niż wcześniejszy silnik V6 2.7 litra HDi w modelu 407, z poprawioną dynamiką i znacząco zmniejszonym zużyciem paliwa oraz emisjami CO2: zredukowane o 33% do 150 g/km, w porównaniu do 223 g/km w silniku 407 V6 HDi, co oznacza redukcję o 73 g/km!

HYbrid4: TECHNOLOGIA PRZYSZŁOŚCI PEUGEOT W GAMIE 508

Od 2012 roku, w roku po komercyjnej premierze Peugeot 508, technologia HYbrid4 zostanie wprowadzona do gamy. Z silnikiem diesla HDi z przodu i elektrycznym silnikiem z tyłu, ta technologia oferuje moc 147 kW (200 KM) oraz „by wire” napęd na wszystkie koła i jest rozwiązaniem, które wprowadza nową jakość w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2. Z emisjami wynoszącymi 99 g/km jako cel, Peugeot 508 z jeszcze większą intensywnością łączy przyjemność z jazdy i odpowiedzialność ekologiczną.

DWA RODZAJE ZAWIESZENIA W GAMIE 508

W tym segmencie szczególnie Peugeot zawsze wyznaczał standardy w zakresie trzymania drogi i, jako bezpośrednia konsekwencja, przyjemności z jazdy. W Peugeot 508 marka poczyniła duże kroki, aby wprowadzić te cechy w gamę akceptującą dwa rodzaje zawieszeń.

Nowa oś przednia typu McPherson została opracowana na platformie 3 do wykorzystania w większości modeli Peugeot 508. Tutaj 508 oferuje nową, wysoką syntezę trzymania drogi i komfortu jazdy. Jeśli chodzi o komfort, oczekiwania klientów w segmencie „M2” znacznie wzrosły w ostatnich latach. Ten wybór inżynieryjny jest kolejnym przykładem spirali wzrostu uruchomionej przez starania o zmniejszenie wagi: nowe zawieszenie przednie pozwala zaoszczędzić 12 kg w porównaniu do 407.

Peugeot 508 „GT” z kolei charakteryzuje się zawieszeniem podwójnym wahaczem. Podwójne wahacze i oddzielenie funkcji odbicia od kierowania pozwalają na bardzo wysoką sztywność nadwozia oraz dokładność prowadzenia.

Ten wybór jest zgodny z potencjalnymi osiągami nowego silnika 2.2 litra HDi FAP 150 kW (204 KM) oraz oczekiwaniami klientów, którzy są szczególnie wymagający w zakresie dynamicznych możliwości swojego samochodu.

Z tyłu, cała gama wyposażona jest w wielowahaczowe zawieszenie tylne. Zostało ono zaprojektowane w celu zapewnienia doskonałej efektywności i maksymalnej dokładności oraz tłumienia wibracji poprzez oddzielnie działające siły podłużne i poprzeczne.

ADAPTACYJNE KIEROWANIE I HAMOWANIE

Kierownica elektro-hydrauliczna zębatkowa nieustannie dostosowuje wymagany wysiłek i ułatwia manewry przy niskiej prędkości. W pełni odzwierciedla to kompetencje marki; precyzyjna i informacyjna, odpowiada dwóm stylom jazdy: „wszechstronnemu” lub „GT”, w zależności od oczekiwań klientów.

Hamowanie zaprojektowano w taki sposób, aby odpowiadało dynamicznym cechom każdego modelu Peugeot 508, z przednimi zaciskami hamulcowymi w trzech różnych rozmiarach: 283 x 26 mm, 304 x 28 mm lub 340 x 30 mm dla wersji 2.2 litra HDi FAP 150 kW. Z tyłu, cała gama ma tarcze 290 x 12 mm. Wszystkie modele 508 wyposażone są w najnowszej generacji ESP, które obejmuje CDS (kontrola stabilności), AFU (asystent hamowania awaryjnego) oraz REF (elektroniczna dystrybucja siły hamowania). ESP obejmuje również pomoc na wzniesieniach oraz inteligentną kontrolę trakcji, która poprawia zdolność pojazdu do ruszania i jazdy po śliskiej nawierzchni poprzez zezwolenie na większy lub mniejszy slip kół na każdym z przednich kół.

BEZPIECZEŃSTWO PIERWOTNE I WTÓRNE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE

Peugeot 508 korzysta z wysokiego poziomu bezpieczeństwa pierwotnego, dzięki swojemu trzymaniu drogi oraz specyfikacji wyposażenia (wyświetlacz head-up, kierunkowe reflektory bi-Xenon, lampy przeciwmgielne z oświetleniem statycznym na skrzyżowaniach, asystent świateł drogowych itp.).

Samochód został zaprojektowany również w sposób, który zapewnia poziom bezpieczeństwa wtórnego w czołówce segmentu. Jego składana konstrukcja zawiera wydajne amortyzatory na przednim belce, co pozwala również na zmniejszenie długości zwisu. Jeszcze raz, bezpieczeństwo korzysta w znacznym stopniu z redukcji ogólnej wagi pojazdu. Peugeot 508 wyposażony jest w skuteczne środki zatrzymania: 2 przednie poduszki powietrzne, 2 boczne poduszki powietrzne z przodu, 2 poduszki powietrzne kurtynowe, 2 mocowania Isofix z trzypunktowymi zapięciami z tyłu. Fotele przednie mają nowe „zakrzywione” zagłówki z integralną regulacją wielopozycyjną, których kształt został starannie zaprojektowany, aby uwzględniać skutki kolizji tylnych (uraz szyi).

BEZPIECZEŃSTWO TRZECIEGO STOPNIA: ZAWSZE KROK DO PRZODU Z WEZWANIEM AWARYJNYM

Peugeot 508 korzysta również z liderstwa marki w zakresie bezpieczeństwa trzeciego stopnia, oferując, jak w większości pojazdów w gamie, system Peugeot Connect (w zależności od rynku). System ten pozwala bezpłatnie korzystać z usługi Peugeot Connect SOS przez nieograniczony czas, a także z Peugeot Connect Assistance.

1.6L VTi 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc88 Kw @ 6000 Rpm
120 Hp @ 6000 Rpm
118 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 4250 Rpm
160 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215 / 60 R16 - 215 / 55 R17 - 235 / 45R18 - 235 / 40R19
Długość189.49 In (4813 Mm)
Szerokość81.42 In (2068 Mm)
Wysokość58.19 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.04/60.44 In (1
Rozstaw osi110.9 In (2817 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika18.08 Cuft (512 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3109 Lbs (1410 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4530 Lbs (2055 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

1.6L HDi 5MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc85 Kw @ 3600 Rpm
116 Hp @ 3600 Rpm
114 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy180 Lb-Ft @ 1500-3000 Rpm
244 Nm @ 1500-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215 / 60 R16 - 215 / 55 R17 - 235 / 45R18 - 235 / 40R19
Długość189.49 In (4813 Mm)
Szerokość81.42 In (2068 Mm)
Wysokość58.19 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.04/60.44 In (1
Rozstaw osi110.9 In (2817 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika18.08 Cuft (512 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3142 Lbs (1425 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto47.9 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa68.9 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie60.1 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2112 G/Km

2.0L HDi 6AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc120 Kw @ 3750 Rpm
163 Hp @ 3750 Rpm
161 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy255 Lb-Ft @ 2000 Rpm
346 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215 / 60 R16 - 215 / 55 R17 - 235 / 45R18 - 235 / 40R19
Długość189.49 In (4813 Mm)
Szerokość81.42 In (2068 Mm)
Wysokość58.19 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.04/60.44 In (1
Rozstaw osi110.9 In (2817 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika18.08 Cuft (512 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3395 Lbs (1540 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4806 Lbs (2180 Kg)
Spalanie miasto30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km

2.0L HDi 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000 Rpm
320 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215 / 60 R16 - 215 / 55 R17 - 235 / 45R18 - 235 / 40R19
Długość189.49 In (4813 Mm)
Szerokość81.42 In (2068 Mm)
Wysokość58.19 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.04/60.44 In (1
Rozstaw osi110.9 In (2817 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika18.08 Cuft (512 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3307 Lbs (1500 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2130 G/Km

2.0L HDi 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc120 Kw @ 3750 Rpm
163 Hp @ 3750 Rpm
161 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy255 Lb-Ft @ 2000 Rpm
346 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna138 Mph (222 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215 / 60 R16 - 215 / 55 R17 - 235 / 45R18 - 235 / 40R19
Długość189.49 In (4813 Mm)
Szerokość81.42 In (2068 Mm)
Wysokość58.19 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.04/60.44 In (1
Rozstaw osi110.9 In (2817 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika18.08 Cuft (512 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3307 Lbs (1500 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

2.2L HDi 6AT FWD (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2179 Cm3
Moc150 Kw @ 3500 Rpm
204 Hp @ 3500 Rpm
201 Bhp @ 3500 Rpm
Moment obrotowy338 Lb-Ft @ 2000 Rpm
458 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/40 R 19 W
Długość189.49 In (4813 Mm)
Szerokość81.42 In (2068 Mm)
Wysokość58.19 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.04/60.44 In (1
Rozstaw osi110.9 In (2817 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika18.18 Cuft (515 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5027 Lbs (2280 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

1.6L e-HDi 6AT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc85 Kw @ 3600 Rpm
116 Hp @ 3600 Rpm
114 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy202 Lb-Ft @ 1500-3000 Rpm
274 Nm @ 1500-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Egc)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215 / 60 R16 - 215 / 55 R17 - 235 / 45R18 - 235 / 40R19
Długość189.49 In (4813 Mm)
Szerokość81.42 In (2068 Mm)
Wysokość58.19 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.04/60.44 In (1
Rozstaw osi110.9 In (2817 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika18.08 Cuft (512 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3478 Lbs (1578 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4585 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto57.6 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Spalanie trasa74.3 Mpg Us (3.2 L/100Km)
Średnie spalanie67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TKM 6AT FWD (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc115 Kw @ 6000 Rpm
156 Hp @ 6000 Rpm
154 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy180 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
244 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215 / 60 R16 - 215 / 55 R17 - 235 / 45R18 - 235 / 40R19
Długość189.49 In (4813 Mm)
Szerokość81.42 In (2068 Mm)
Wysokość58.19 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.04/60.44 In (1
Rozstaw osi110.9 In (2817 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika18.08 Cuft (512 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3153 Lbs (1430 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2143 G/Km

1.6L TKM 6MT FWD (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc115 Kw @ 6000 Rpm
156 Hp @ 6000 Rpm
154 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy180 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
244 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215 / 60 R16 - 215 / 55 R17 - 235 / 45R18 - 235 / 40R19
Długość189.49 In (4813 Mm)
Szerokość81.42 In (2068 Mm)
Wysokość58.19 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.04/60.44 In (1
Rozstaw osi110.9 In (2817 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika18.08 Cuft (512 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3131 Lbs (1420 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.