Peugeot musiał zaktualizować swoją ofertę w 2014 roku, aby spełnić obowiązkowe normy emisji Euro6, a przy wprowadzaniu zmienionych silników, odświeżył również model 508.
Kiedy francuski producent samochodów zaprezentował facelift modelu 508, poprawił także wersję kombi. W ten sposób starał się uczynić auto bardziej atrakcyjnym dla klientów, dodając więcej funkcji i udogodnień, aby przyciągnąć ich do salonów marki. Oprócz zmian estetycznych, poprawiono także systemy bezpieczeństwa pojazdu.
Na zewnątrz, główną różnicą była zmiana z przodu, gdzie auto zyskało nowy pas przedni z bardziej pionową kratką, w której umieszczono logo firmy na środku, a nie jak wcześniej na masce. Ponadto, reflektory LED, światła przeciwmgielne oraz dzienne stworzyły charakterystyczną obecność samochodu na drodze. Wersja kombi, oznaczona jako SW, zachowała długi profil z opadającym dachem i przyciemnionymi słupkami C i D. W ten sposób projektanci marki nadali pojazdowi wygląd shooting-brake. Tył samochodu również został wzbogacony o nowe tylne światła LED, a w zależności od wersji, podwójne wydechy, które wychodziły spod zderzaka.
Wewnątrz również poprawiono centrum infotainment, wyposażone w 7-calowy ekran dotykowy umieszczony na górze konsoli centralnej. Co więcej, Peugeot oferował wyświetlacz przezroczysty z dodatkowym składanym ekranem, który pokazywał istotne dane dotyczące jazdy. Podobnie jak wersja przed liftingiem, model 508 z 2014 roku posiadał dzieloną tylną kanapę, co zwiększało pojemność bagażnika z 530 litrów (18,7 cu-ft) do 1780 litrów (62,9 cu-ft).
Pod maską producent przygotował szeroki wybór silników turbo do wyboru, od 114 KM (113 hp) do 200 KM (197 hp). Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów była dostępna w wybranych wersjach.
- Nowy 508 symbolizuje przyszłość marki
- Silniki mają najniższe emisje CO2 i są najbardziej ekonomiczne w swoim segmencie
- Wygląd i specyfikacja najwyższej klasy są zgodne z dążeniem marki do segmentu premium
MARKA PEUGEOT zaprezentowała dzisiaj w Londynie znaczącą ewolucję swojego luksusowego modelu w segmencie D, co pozwala nowemu PEUGEOT 508 odzwierciedlić ambicje marki w zakresie jakości premium. Nowy PEUGEOT ma nową osłonę chłodnicy, która jest symbolem przyszłych modeli marki, i jest wyposażony w najnowsze technologie, takie jak ekran dotykowy, kamera cofania i czujniki martwego pola. Oferuje również oszczędne i efektywne jednostki napędowe Euro 6, takie jak 2.0-litrowy BlueHDi 150 z 6-biegową manualną skrzynią, która, z emisją CO2 wynoszącą zaledwie 105 g/km, jest najlepsza w swoim segmencie dla tej mocy silnika. Nowy model zostanie zaprezentowany publiczności w sierpniu jednocześnie na nadchodzących targach motoryzacyjnych w Moskwie i Chengdu, a następnie na targach motoryzacyjnych w Paryżu, z rozpoczęciem sprzedaży w Europie od września.
PEUGEOT 508 po raz pierwszy zaprezentowano na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 roku, a sprzedaż rozpoczęła się na początku 2011 roku, co potwierdziło obecność marki w segmencie luksusowych aut, obecność, która trwa nieprzerwanie od kilku dziesięcioleci. Początkowo dostępny jako sedan lub wersja SW, rok później pojawiła się trzecia, zdecydowanie innowacyjna wersja. Wprowadzając technologię HYbrid4 jako standard, również dostępną w wersji sedan, PEUGEOT 508 RXH to pojazd w swojej klasie: jego terenowa postawa, wszechstronność w użytkowaniu i osiągi środowiskowe są unikalne w świecie motoryzacji.
Zyskując miano nowego flagowego modelu PEUGEOT, który staje się najmłodszym w 125-letniej historii firmy, PEUGEOT 508 ucieleśnia ambicje marki dotyczące dążenia do segmentu premium, wysokiego poziomu jakości oraz poprawy wizerunku na całym świecie. Wyprodukowano około 360 000 egzemplarzy, a Chiny, które w 2013 roku stały się największym rynkiem dla PEUGEOT 508, stanowią 30% sprzedaży.
Nowy PEUGEOT 508 wzmacnia cechy dostrzegane przy premierze pojazdu, zarówno w zakresie stylizacji, bogatego i nowoczesnego wyposażenia, jak i dynamicznych osiągów.
Bardziej zdecydowany styl zewnętrzny dla większego charakteru
Oryginalny styl PEUGEOT 508, inspirowany elegancją, już odzwierciedlał solidny pojazd o nienagannej jakości wykonania. Projektanci PEUGEOT zbudowali na tych cechach, aby stworzyć pojazd z jeszcze większą ilością technologii, siły i charakteru.
Nowy projekt osłony chłodnicy jest kluczowym elementem stylu PEUGEOT 508. Bardziej wertykalny i wyposażony w lwa PEUGEOT na środku, to wyraźny ukłon w stronę jego słynnych poprzedników z serii '5′. Pozwala to nowemu PEUGEOT 508 wprowadzić bardziej pewny styl korporacyjny z przodu, nadający większy prestiż, który będzie stopniowo wdrażany w przyszłych modelach marki.
Przód pojazdu charakteryzuje się również charakterystycznymi reflektorami – przednimi lampami, światłami dziennymi, kierunkowskazami oraz przednimi światłami przeciwmgielnymi – w pełni technologicznymi lampami LED. Wizualny podpis – 'przecinek’ w wersji sedan i SW, 'szpony’ w RXH – zapewniane przez światła dzienne, są zintegrowane z zderzakiem, wyraźnie identyfikując emblematyczną obecność nowego PEUGEOT 508. Nowe reflektory, ich kompaktowy rozmiar i wysoko strukturyzowane soczewki podkreślają charakterystyczny i technologiczny aspekt pojazdu.
Maskę również przeprojektowano, aby stała się bardziej pozioma, pewnie umieszczając trzy wersje w świecie pojazdów luksusowych, a w wersji sedan poprawiając balans między przodem a tyłem, podczas gdy tylna część ma bardziej wyrafinowany kształt z nowym zderzakiem, który odróżnia się od bagażnika, jednocześnie wzmacniając jego funkcję ochronną. Tylne lampy w wersji sedan również zostały przeprojektowane, aby były bardziej poziome niż wcześniej, zarówno widziane z boku, jak i z bezpośredniego tyłu, a opalizujący czerwony efekt trzech 'szponów’ zapewnia wizualny podpis, który wywołuje wyraźnie identyfikujący i technologiczny efekt.
Wyższa zawartość technologiczna dla większej nowoczesności
Wnętrze zostało poprawione, z deską rozdzielczą, która teraz zawiera 7-calowy ekran dotykowy grupujący w intuicyjny sposób większość funkcji pojazdu. W rezultacie, centralny panel ma teraz mniej przycisków, a konsola środkowa zawiera nową zamykaną skrzynkę. Umieszczony przed kierowcą, bogaty i kompletny zestaw wskaźników, stanowi odniesienie stylistyczne inspirowane precyzyjnym zegarkiem. Wspierany przez wyświetlacz Head-Up z informacjami o jeździe i nawigacji w kolorze, wyświetlany na chowanym ekranie o przyciemnionym odcieniu.
Jakość użytych materiałów, zarówno w detalach wykończenia, jak i w tkaninach, oraz staranność w wykonaniu, natychmiast umieszczają wnętrze nowego PEUGEOT 508 w luksusowym, nowoczesnym i wyrafinowanym świecie, nie będącym przy tym ostentacyjnym.
Ten świat wysokiej klasy motoryzacji łączy szlachetność z technologią, oferując liczne systemy komfortu i bezpieczeństwa. Przykłady to Keyless Entry i Starting, automatyczna elektryczna hamulca postojowego, automatyczne przełączanie reflektorów, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, JBL Hi-Fi… Do tej listy wyposażenia można dodać dwa nowe systemy: czujniki martwego pola oraz kamerę cofania, która dostarcza kolorowy obraz na ekranie dotykowym.
Nowy PEUGEOT 508 korzysta również z rozszerzonej łączności. Oparta na technologii mobilnego internetu, oferuje nową generację usług połączonych: PEUGEOT Connect Apps. Dzięki ergonomice ekranu dotykowego, aplikacje są łatwo dostępne i ich użycie intuicyjne. Kierowca otrzymuje praktyczne informacje w czasie rzeczywistym, ułatwiające codzienną jazdę: dostępne miejsca parkingowe w pobliżu, ceny paliw na stacjach w okolicy, informacje o ruchu drogowym i pogodzie, oraz informacje turystyczne z przewodnika Michelin lub TripAdvisor.
Większa przyjemność z jazdy dla większej dynamiki i efektywności
System zawieszenia został skonstruowany w taki sposób, aby PEUGEOT 508 był dostosowany do doświadczenia jazdy, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo i przyjemność z prowadzenia. Wyposażony w podwójne wahacze, odizolowane zawieszenie przednie (w bardziej wydajnych wersjach Diesla) lub pseudo MacPherson (w innych wersjach) oraz wielowahaczowe zawieszenie tylne, nowy PEUGEOT 508 nadal oferuje doskonałe połączenie komfortu jazdy i przyczepności do drogi.
W przypadku jednostek napędowych, oferta obejmuje nowoczesne silniki benzynowe i Diesla.
Jeśli chodzi o silniki benzynowe, nowy PEUGEOT 508 wprowadza nowy silnik Euro 6: 1.6 litrowy THP 165 Stop & Start, powiązany z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub nową automatyczną skrzynią EAT6 z sześcioma biegami. Zastępując silnik Euro 5 1.6-litra THP 156, nowy silnik o mocy 165 KM pozwala na zmniejszenie emisji CO2 do 131 g/km w przypadku skrzyni manualnej (gdzie poprzednia generacja miała najlepszą emisję 144 g/km).
W przypadku Diesla, technologia BlueHDi jest dostępna od momentu wprowadzenia nowego PEUGEOT 508. 2.0-litrowy BlueHDi 150 z 6-biegową manualną skrzynią ma emisje CO2 wynoszące zaledwie 105 g/km zarówno w wersji sedan, jak i SW, i jest najlepszy w swoim segmencie dla tej mocy silnika. Podobnie, nowa wersja sedan 2.0-litrowa BlueHDi 180 EAT6 została dopuszczona z emisjami CO2 wynoszącymi zaledwie 111 g/km, stanowiąc jedną z najlepszych kombinacji mocy i zużycia paliwa w segmencie.
Technologia HYbrid4 PEUGEOT, która pozostaje unikalną propozycją w segmencie, oczywiście jest również obecna w wersji sedan i RXH. W wyniku jej szerszej dostępności w PEUGEOT 3008 Crossover, 508 Sedan HYbrid4 oraz 508 RXH, marka zajmuje drugie miejsce w sprzedaży pojazdów hybrydowych w Europie. Silnik Diesla HDi 2.0 o mocy 163 KM współpracuje z elektrycznym silnikiem o mocy 37 KM napędzającym tylne koła, działając na przemian lub razem, w sposób przejrzysty dla użytkownika. Cztery selekcjonowane tryby jazdy (ZEV, 4WD, Sport i Auto) zapewniają kierowcy wyjątkową łatwość obsługi i przyjemność z jazdy. Możliwa jest także znaczna ekonomia: z dopuszczeniem do emisji CO2 wynoszącej 85 g/km i z łącznym zużyciem paliwa wynoszącym 85.6 mpg, PEUGEOT 508 HYbrid4 ma najlepsze wskaźniki emisji CO2 i zużycia paliwa w swoim segmencie.
Nowy PEUGEOT 508 jest produkowany w Rennes na rynek europejski oraz w Wuhan dla Chin. Wprowadzenie do sprzedaży rozpocznie się w Europie od 10 września 2014 roku, natomiast nowy PEUGEOT 508 wejdzie na rynek chiński w styczniu 2015 roku.
„Powrót do wyścigu”: powrót do zyskownego wzrostu
2014 rok zapowiada się na rok odbicia dla marki PEUGEOT, z celem szybkim powrotem do zyskownego wzrostu.
Globalna sprzedaż marki na koniec maja 2014 roku wzrosła o 5,4% do 683 000 jednostek. Dwie szczególnie wyróżniające się regiony to: Europa i Azja.
W Europie (30 krajów) sprzedaż marki wyniosła 407 000 pojazdów, co stanowi wzrost o prawie 14%, czyli dwa razy więcej niż wzrost rynku. Ten wzrost odbywa się w najbardziej dochodowym segmencie rynku, w sprzedaży detalicznej, w którym marka zyskała udział w rynku w pierwszych pięciu miesiącach roku.
Marka korzystała z sukcesu swoich najnowszych premier, zwłaszcza crossovera 2008, który przekroczył 150 000 sprzedaży i nowego modelu 308, który już osiągnął 100 000 sprzedaży, a wersja SW, która miała swoją premierę w kwietniu, już zyskała popularność.
W Francji, dzięki sukcesowi modeli 208, 2008, 308, 3008 i 508 w czołowych segmentach, marka w maju była liderem rynku samochodów osobowych z udziałem w rynku wynoszącym 18% (wzrost o 0,6%), ale także numerem jeden marki z najbardziej zyskownym kanałem dystrybucji – sektorem detalicznym. W pierwszych pięciu miesiącach 2014 roku rejestracje PEUGEOT we Francji również wzrosły zarówno w wolumenie (wzrost o 8,8%), jak i w udziale w rynku (17,2%, wzrost o 0,9%).
Sprzedaż PEUGEOT w Chinach odnotowała silny wzrost o 28%, co odpowiada dwukrotnemu wzrostowi rynku w pierwszych pięciu miesiącach roku. W maju wysyłki osiągnęły rekordową liczbę 34 000 jednostek, co stanowi wzrost o 47% w porównaniu z majem 2013 roku.
Ten istotny wzrost wolumenu sprzedaży PEUGEOT w Europie i Azji wróży dobrze na wprowadzenie nowego PEUGEOT 508, ponieważ Europa i Azja będą jego dwoma głównymi rynkami.
PEUGEOT
Marki PEUGEOT sięgają korzeniami do 1810 roku, a produkcję samochodów rozpoczęła w 1889 roku, więc w 2014 roku obchodzi 125-lecie produkcji pojazdów z ponad 60 milionami sprzedanych egzemplarzy. Przekazywana poprzez swoją sygnaturę marki 'Motion & Emotion’, PEUGEOT jest obecny w 160 krajach z około 10 000 autoryzowanych dealerów i uznawany za swoją doskonałość, urok i emocje.
W 2013 roku PEUGEOT sprzedał 1,5 mln pojazdów na całym świecie, reprezentując większość rynków w różnych częściach świata z strategią ciągłego dążenia do segmentu premium.
Wielka Brytania obecnie jest trzecim największym rynkiem dla PEUGEOT. Ostatnie modele w ośmioautowej ofercie obejmują rozwijający się asortyment 208 z emblematycznymi wersjami GTi i luksusowymi wersjami XY, uzupełnionymi o nowy 2008 Urban Crossover i nowy wiodący w klasie model 308 – Europejski Samochód Roku 2014, teraz dostępny w wersjach Hatchback i SW. Nowy 108 dołącza do oferty, uzupełniając numerowaną serię '8′ w dwóch nadwoziach – Hatchback i kabriolet 108 Top! oraz wprowadzając nowe poziomy stylu, technologii, efektywności i personalizacji do segmentu samochodów kompaktowych. Nowy PEUGEOT 508 zapewnia, że oferta PEUGEOT jest teraz zdecydowanie najnowocześniejsza spośród wszystkich marek, jednocześnie pozostając najbardziej ugruntowaną i doświadczoną.