Peugeot 607 był flagowym modelem francuskiego producenta przez około 10 lat, a jego produkcja trwała od 1999 do 2010 roku.
Model 607 został zaprojektowany jako następca starszego 605, jednak obydwa pojazdy dzieliły tę samą ramę.
Jednym z powodów, dla których nowy model nie otrzymał nazwy 606, były problemy jakie 605 miał już od samego początku, więc Peugeot chciał zasugerować, że nowy model nie ma nic wspólnego z awaryjnością swojego poprzednika.
607 został zaprezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 1999 roku i sprzedaż rozpoczęła się w 2000 roku.
Zarówno zewnętrzna, jak i wewnętrzna stylistyka została zmieniona, aby unowocześnić pojazd.
Linie modelu 607 przypominały koncept samochodu Nautilus zaprezentowanego w 1997 roku.
Nowoczesny 607 miał aerodynamiczny wygląd i długość niemal 4,90 metra, co czyniło go o 14 cm dłuższym od 605.
Wnętrze charakteryzowało się lepszą jakością materiałów, z nową deską rozdzielczą pokrytą plastikiem przypominającym skórę.
W modelu 607 było przestronnie zarówno z przodu, jak i z tyłu, a przestrzeń bagażowa wynosiła imponujące 481 litrów, którą można było łatwo powiększyć o 30 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.