Peugeot próbował kontynuować swoją historię dużych sedanów klasy wyższej z modelem 607, który zadebiutował w 2005 roku. Pojawił się cztery lata po zakończeniu produkcji swojego poprzednika, modelu 605.
Podczas gdy model 605 został „zabity” przez mniejszego 406, 607 miał na celu naprawienie tej sytuacji i odzyskanie rynku od niemieckiej konkurencji. Mimo braku napędu na tylną oś lub napędu na wszystkie koła, starał się przekonać klientów płynnością swojego designu. Niestety, nie zdołał nadążyć za potrzebami rynku i musiał również zmierzyć się z kryzysem finansowym na świecie w 2007 roku.
Opracowany od podstaw, pojazd nie był już projektowany przez Pininfarinę, jak jego poprzednik. Jego opływowe, kocie reflektory otaczały jednoszczelinową kratkę, która wspierała powiększone, chromowane logo producenta. Inne błyszczące akcenty znalazły się na zderzakach, drzwiach oraz wzdłuż linii okien. W zderzaku umieszczono dwa okrągłe światła przeciwmgielne połączone chromowaną listwą. Z tyłu, kabina charakteryzowała się nachyloną szybą i podniesioną, zaokrągloną pokrywą bagażnika.
Wewnątrz, dzięki konstrukcji z przesuniętym do przodu kabiną, producent zdołał zainstalować przestronne wnętrze. W zależności od poziomu wyposażenia, oferował fotele z przodu pokryte materiałem lub skórą. Z tyłu, mimo że kanapa była wystarczająco szeroka dla trzech dorosłych, była profilowana z myślą o dwóch osobach.
Pod maską Peugeot zaoferował szeroki wybór silników, zarówno benzynowych, jak i turbodieslowych. Wersja topowa była napędzana zaktualizowaną wersją silnika V6 o pojemności 3,0 litra z 1997 roku, opracowaną wspólnie z Renault. Najbardziej pożądane jednostki napędowe to były wersje turbodieslowe, o mocach od 110 do 204 KM.
Peugeot 607
Peugeot 607 zadebiutował w 1999 roku, zastępując model 605. Wykorzystał podzespoły swojego poprzednika, ale zyskał zupełnie nowy, bardziej nowoczesny wygląd zewnętrzny. Silniki – 2.2 i 3.0 benzynowe oraz 2.2 diesel – były całkowicie nowe. Wyposażenie także stało na wysokim poziomie, ponieważ wszystkie modele posiadały klimatyzację, odtwarzacz CD, elektryczne szyby, poduszki powietrzne, system ABS oraz centralny zamek jako standard.
Mimo że Peugeot od lat 70. sprzedaje samochody luksusowe, zawsze miał trudności z osiągnięciem sukcesu, a model 607 kontynuuje tę tendencję. W większości europejskich rynków poza Francją, sprzedaż stanowi zaledwie ułamek tej, którą osiągają BMW serii 5 i Mercedes-Benz klasy E. Na rodzimym rynku często wybierany jest do użytku oficjalnego, szczególnie że Renault Vel Satis uznawany jest za zbyt nietypowy. Dziennikarze motoryzacyjni, tacy jak Jeremy Clarkson, krytykowali 607. Twierdzili, że jego prowadzenie nie osiąga zwykle wysokich standardów Peugeota. Clarkson nawet określił go jako najgorszy samochód, jaki kiedykolwiek stworzono.
W 2004 roku model 607 przeszedł facelifting, a najważniejsze zmiany obejmowały nowy przód oraz silnik 2.7 HDi V6, zdolny do osiągnięcia ponad 200 KM, połączony z nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, która dostępna jest również w wersji benzynowej V6.
Silniki