Peugeot-Citroen i Fiat połączyli siły, aby wyprodukować minivana, który będzie konkurować z Renault Espace i Volkswagenem Transporter Van.
Ze względu na wąskie uliczki i kręte drogi, europejscy klienci nie byli zbyt zainteresowani minivanami. Woleli stacje kombi, co doprowadziło do niewielkiego popytu na MPV. Z drugiej strony, Renault stworzyło Espace w 1984 roku i zdobyło rynek, konkurując z Chryslerem Voyager, Mitsubishi L300 i Toyotą Previa. Następnie, w 1994 roku, na rynku pojawiły się Eurovany. To był udany projekt, który zaowocował czterema pojazdami: Citroen Evasion, Peugeot 806, Fiat Ulysse i Lancia Zeta.
Model 806 miał parę reflektorów podobnych do tych z dużego executive sedana 604. Jego osłona chłodnicy miała chromowane logo firmy na środku. Na dole znajdował się plastikowy zderzak z oświetleniem przeciwmgielnym oraz dodatkową, wąską kratką. W przeciwieństwie do Espace, Eurovany miały przesuwane tylne drzwi, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie pasażerom z drugiego i trzeciego rzędu. Z tyłu znajdowało się szerokie i wysokie pokrywy bagażnika, które otwierało dostęp do przestrzeni ładunkowej.
W środku producent zainstalował siedem indywidualnych foteli. Poza przednimi, wszystkie pozostałe mogły być usunięte. To prowadziło do ogromnej przestrzeni bagażowej, która wynosiła aż 3,300 litrów (116.5 cu-ft), w porównaniu do zaledwie 340 litrów (12 cu-ft) z wszystkimi fotelami na miejscu. Deska rozdzielcza była szeroka i miała zaokrągloną tablicę przyrządów przed kierowcą z dwoma dużymi zegarami. Ze względu na podwyższoną pozycję siedzenia, dźwignia zmiany biegów była umieszczona na centralnym panelu.