Peugeot 806 był jednym z produktów, które powstały w wyniku umowy Eurovan pomiędzy PSA (Peugeot-Citroen) a Fiat (Fiat-Lancia), zainicjowanej w 1994 roku i odświeżonej w 1998 roku.
Chociaż minivan nie zdradzał swojego wieku, producenci musieli poprawić swoje pojazdy. Gdy dwaj wielcy europejscy producenci samochodów rozwijali gamę modeli, musieli dostosować się do norm emisji Euro 2. Jednak od stycznia 2001 roku wszystkie pojazdy pasażerskie musiały spełniać nowe, bardziej rygorystyczne wymagania.
Peugeot zastosował swoją systematyke numeracyjną do definiowania swoich samochodów, przypisując numer 8 do tego minivana. Odświeżona wersja miała nowe reflektory, z ostrym kształtem wewnętrznej części. Również krata chłodnicy zyskała smuklejszą środkową listwę, która podtrzymywała logo marki otoczone chromowanym wykończeniem. Z tyłu, producent umieścił nazwę marki na klapie bagażnika dużymi literami i wpisał nazwę modelu w dolnej części tylnej szyby.
W środku, 806 był prawdziwym mistrzem w swojej klasie pod względem wszechstronności. Peugeot przeniósł dźwignię zmiany biegów z podłogi na deskę rozdzielczą, a ręczny hamulec na lewą stronę kierowcy (prawą dla samochodów z kierownicą po prawej stronie). W efekcie powstał przejście między przednimi siedzeniami w kierunku tyłu samochodu. Środkowe i tylne siedzenia mogły być przesuwane lub całkowicie demontowane i wykorzystywane jako miejsca piknikowe na ziemi.