W 2020 roku Peugeot otworzył nowy rozdział w swojej historii, wprowadzając na rynek Landtrek, nowego pick-upa o zdolnościach terenowych. Francuski producent jest jednym z wiodących europejskich wytwórców lekkich samochodów dostawczych, jednak brakowało mu modelu pickup. Ich współpraca z chińską marką Changan zaowocowała dwoma pojazdami opartymi na podwoziu, które mogą przewozić ładunek o masie 1 tony metrycznej.
Nowy Peugeot Landtrek dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia, z dwiema lub czterema drzwiami, z przestrzenią ładunkową lub jako podwozie. Oferuje napęd na dwa lub cztery koła, z manualną skrzynią biegów oraz dwu-biegową skrzynią transferową. W ofercie znajdują się dwa silniki, oba doładowane. Jednostka benzynowa o pojemności 2,4 litra generuje 210 koni mechanicznych, a silnik diesla o pojemności 1,9 litra to prawdziwa maszyna robocza z mocą 150 koni. Oba silniki można połączyć z 6-biegową manualną skrzynią biegów, ale tylko wersja benzynowa jest dostępna z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z sekwencyjnym przełączaniem i dwoma trybami pracy (Sport i Eco).
Wewnątrz kabiny, w zależności od poziomu wyposażenia, Landtrek może być dostosowany do środowiska roboczego lub rekreacyjnego. Centralny wyświetlacz dotykowy na desce rozdzielczej oraz ekran TFT w zestawie wskaźników.
Do jazdy w terenie, Landtrek może pokonywać wodne przeszkody o głębokości 600 mm (2 stopy) i ma prześwit sięgający 235 mm (9,25 cala) przy 17-calowych kołach. Kąt natarcia wynosi 30 stopni, a kąt zejścia 27 stopni, z kątem centralnym równym 25 stopni. Oczekuje się, że samochód będzie dostępny w Ameryce Łacińskiej oraz w Afryce Saharyjskiej.
Międzynarodowa ekspansja marki Peugeot nabiera tempa dzięki wprowadzeniu nowego modelu Peugeot Landtrek, który wchodzi do segmentu pickupów o ładowności jednej tony. Segment ten, nieustannie rozwijający się, generuje rocznie sprzedaż na poziomie ponad 2,4 miliona sztuk.
Model ten oparty jest na fundamentach segmentu: zdolności holowniczej wynoszącej 3,5 t, wszechstronności, różnych kształtach nadwozia, rzeczywistych możliwościach terenowych i wyprzedzania, a także niezrównanej trwałości i łatwości w naprawie.
Dzięki swojemu wyjątkowemu stylowi, zaawansowanej modularności oraz niespotykanym rozmiarom nadwozia, odpowiada oczekiwaniom wymagających klientów:
silniki benzynowe lub diesla,
kabina podwozia, kabina pojedyncza lub podwójna,
wersje robocze lub wielofunkcyjne,
mnóstwo akcesoriów dostosowanych do potrzeb zarówno działań zawodowych, jak i rodzinnych.
Nowy Peugeot Landtrek oferuje rekordową pojemność nadwozia, zaawansowaną modularność, komfort godny samochodu osobowego oraz mocny design, co czyni go propozycją wzorcową w swoim segmencie.
Solidny i niezawodny
Projekt stworzony przez markę Peugeot we współpracy z licznymi renomowanymi dostawcami międzynarodowymi (z Europy, Japonii, USA …) zapewnia, że pickup spełnia najlepsze międzynarodowe standardy i jest całkowicie nowym pojazdem, na poziomie swoich konkurentów.
Oprócz atrakcyjnego stylu, specyfikacje marki narzuciły solidny design, aby nowy Peugeot Landtrek był funkcjonalny i trwały, jednocześnie dobrze nadający się do aktywności na świeżym powietrzu. Bez kompromisów w zakresie niezawodności, z 2 milionami kilometrów testów w każdych warunkach terenowych i pogodowych.
Wymiary mieszczą się w granicach rynku, z długością 5,33 m w wersji z podwójną kabiną i 5,39 m w wersji z pojedynczą kabiną, wszystkie o szerokości 1,92 m.
Klienci pickupów o ładowności jednej tony oczekują rzeczywistej zdolności transportowej, dlatego Peugeot Landtrek ma najbardziej przestronną skrzynię ładunkową w swoim segmencie!
Rozmiar skrzyni ładunkowej jest kluczowym elementem architektury, co umożliwia załadunek:
2 „euro-palet” w wersjach z podwójną kabiną (1,63 m x 1,60 m x 500 mm nadwozia i 1,22 m między nadkolami),
3 „euro-palet” w wersjach z pojedynczą kabiną (2,43 m x 1,60 m x 500 mm wywrotki i 1,22 m między nadkolami).
W każdym przypadku ładowność przekracza 1 t i może sięgnąć nawet 1,2 t w niektórych wersjach. Dodatkowo, ta przestrzeń ładunkowa jest podświetlona diodami LED i umożliwia podłączenie akcesoriów przez dedykowane gniazdo 12-woltowe. Warto również pamiętać o zdolności holowniczej wynoszącej do 3 t, by zaspokoić wszystkie potrzeby.
Dla tych, którzy preferują ekstremalne i bardzo długie ładunki, wersje robocze z pojedynczą kabiną mogą być oferowane bez tylnego zderzaka, co pozwala na otwarcie klapy o 180°.
W segmencie pickupów niezbędna jest szeroka gama dostosowanych akcesoriów, które będą dostępne w sieci Peugeot. Niezależnie od tego, czy są one estetyczne, praktyczne, techniczne czy elektroniczne, wszystkie przeszły walidację i testy wytrzymałościowe identyczne jak standardowe wyposażenie i pozwolą na dostosowanie Peugeot Landtrek do wszelkich sytuacji! Stepny, termoplastyczna ochrona nadwozia, szklany hardtop, chromowana rolka, alarm, maty ochronne,… Łącznie dostępnych będzie ponad 40 dedykowanych akcesoriów!
Nowoczesny i atrakcyjny styl
Design zewnętrzny jest imponujący i ma wyrazistą osobowość. Zawiera wszystkie aktualne kody marki, z pionową kratką z Lwem na środku oraz pionowymi sygnaturami świetlnymi LED (w zależności od wersji).
Styl aluminiowych kół jest zapożyczony z innych pojazdów marki, jednocześnie zapewniając ich wytrzymałość przy intensywnym użytkowaniu: 4×4, w trudnych warunkach lub na autostradzie.
Wnętrze zostało dostosowane do segmentu pickupów o ładowności jednej tony, w szczególności z kierownicą o dwóch ramionach, nawiązującą do tej z modelu Peugeot 3008, oraz 10-calowym ekranem HD na górze deski rozdzielczej, inspirowanym tym w flagowym modelu marki, Peugeot 508.
Styl i konstrukcja foteli odzwierciedlają kody najnowszych dzieł marki.
Kabina pasażerska na najwyższym poziomie i wzór w zakresie komfortu na pokładzie
Styl i pojemność ładunkowa nie są jedynymi atutami Peugeot Landtrek.
Duża uwaga została poświęcona kabinie pasażerskiej, z wieloma cechami znanymi z innych modeli Peugeot, aby zapewnić spokojną podróż w każdych warunkach jazdy i załadunku.
Modularność tylnej kanapy jest wyjątkowa w segmencie pickupów o ładowności jednej tony, z możliwością złożenia oparcia w stosunku 60/40 lub 100%. Po złożeniu, oparcia mogą unieść ładunek o wadze do 100 kg. Dodatkowo, dwa zaczepy isofix zapewniają bezpieczeństwo i przechowywanie fotelików dziecięcych.
Z przodu można wybrać między dwoma niezależnymi fotelami z centralną podłokietnikiem a 3-osobową kanapą Multiflex. Ta ostatnia inspirowana jest wiedzą marki w zakresie pojazdów użytkowych i oferuje możliwość złożenia centralnego oparcia, aby zrobić miejsce na podłokietnik/stół roboczy lub załadunek dużych przedmiotów o wadze do 75 kg, składając złożone oparcie pasażera i centralne oparcie.
Dzięki rozmiarom nadwozia w połączeniu z kabiną pasażerską, niczego nie zapomnisz na drodze! A najmniejsze przedmioty łatwo znajdą swoje miejsce na pokładzie dzięki 27 litrom przestrzeni do przechowywania.
Kabina pasażerska jest przestronna, z miejscem dla 6 pasażerów (w zależności od wersji), o szerokości 1510 mm w rzędzie 2 na ramionach i wskaźniku kolan wynoszącym 50. Dostępność na pokładzie jest ułatwiona dzięki obecności 7 uchwytów w kabinie pasażerskiej.
Połączenia i technologie
Peugeot Landtrek posiada nowoczesne wyposażenie komfortowe z SUV-ów marki, zaawansowane łączenie (gniazdka USB / Bluetooth), automatyczną dwustrefową klimatyzację, 10-calowy ekran dotykowy HD kompatybilny z Apple CarPlay™ / Android Auto™ oraz 10 GB dysku twardego.
Bezpieczeństwo zapewnia 6 poduszek powietrznych oraz ESP z funkcjami:
Kontrola Zjazdu, system, który utrzymuje pojazd na bardzo niskiej prędkości, pozwalając skupić się wyłącznie na prowadzeniu, co przynosi kontrolę i bezpieczeństwo w sytuacjach znanych jako stresujące,
ASR (wzmocniona trakcja) dla wersji 4×2 i 4×4,
Kontrola Zależności Przyczepy, aby uniknąć zimnego potu podczas ciągnięcia przyczepy: ESP działa bezpośrednio w momencie wystąpienia wibracji.
Kierowcy mogą również polegać na Ostrzeżeniu o Zjeździe z Pasu, dźwiękowym i wizualnym ostrzeżeniu o zjeździe z pasa (w zależności od wersji).
Tak jak w innych pojazdach marki, reflektory są dopracowane w wersjach topowych z sygnaturami świetlnymi LED zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Pojazd może być wyposażony w od 1 do 4 kamer, aby ułatwić manewrowanie zarówno w mieście, jak i na drodze. Kamera terenowa (w lusterku wstecznym pasażera) oraz widok 360° wspierają kierowcę podczas pokonywania przeszkód lub wąskich szlaków. Dodatkowo, mogą być ustawione na automatyczne włączenie, gdy wykryją przeszkody.
Odpowiedni do wszelkich zastosowań i wszelkich terenów
Niezależnie od tego, jak jest wykorzystywany: w mieście, na drodze, na autostradzie czy w trudnym terenie, nowy Peugeot Landtrek ma do dyspozycji zestaw silników dostosowanych do Twoich potrzeb:
Diesel: o pojemności 1,9L i mocy 150 KM dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii z 16 zaworami. Moment obrotowy wynoszący 350 Nm oraz 6-biegowa manualna skrzynia biegów Getrag. Posiada napęd na łańcuchu dla optymalizacji kosztów utrzymania. Rolerskie dźwigienki zmniejszają hałas, mają wyższe prędkości i mniej tarcia, co zmniejsza zużycie. Ten silnik ma łączone zużycie paliwa wynoszące 7,8L/100 km,
Benzynowy: turbodoładowany o pojemności 2,4L i wygodnej mocy 210 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów Getrag lub 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Punch z trybami sekwencyjnymi, Sport lub Eco.
Z wysoką linią dachu i dużym prześwitem (do 235 mm w zależności od wersji), nowy Peugeot Landtrek ma wszystkie fundamenty świata pickupów i może być wybierany w wersji z napędem na 2 lub 4 koła.
Wersja 4×2 to napęd na tylne koła, z napędem przekazywanym na tylne koła poprzez wał podłużny i dyferencjał znajdujący się w osi tylnej. Ponieważ ładunek spoczywa na tylnych kołach napędowych, im więcej ładunku ma pojazd, tym lepsza przyczepność.
W wersjach 4×4, napęd przedni włączany jest za pomocą dedykowanego pokrętła, aby przekazać część mocy na oś przednią. Dzięki temu kierowca może wybierać między 2 trybami:
4H (4 wysoka): do standardowego użytkowania 4×4,
4L (4 niska) tryb z krótką skrzynią biegów: dzięki reduktorowi 2.7 do 1, zwiększa moment obrotowy przy zmniejszonych prędkościach do jazdy w terenie o niskiej przyczepności lub na stromych zboczach.
Na koniec, tylny dyferencjał wyposażony jest w system eLocker z automatycznym odłączeniem, co zapewnia dodatkową przyczepność, gdy jedno z kół się kręci.
Wersja 4×4 oferuje więc nowemu Peugeot Landtrekowi wszechstronność, która pozwala mu czuć się komfortowo w każdych warunkach, cały czas i przy każdej pogodzie:
brodzenie: 600mm,
kąt natarcia: 29° lub 30° (w zależności od wersji),
kąt ucieczki: 27° lub 26° (w zależności od wersji),
kąt centralny: 25°,
prześwit: min. 214mm (16″ koła) lub do 235mm (17″/18″ koła).
Opony Mud and Snow (M+S) są odpowiednie do wszystkich terenów. Pojazd wyposażony jest w jednorodną oponę zapasową, a liczne elementy ochronne są obecne: osłona podsilnikowa, ochrona reflektorów w wyniku ich lokalizacji, przednie i tylne błotniki jako standard.
A w przypadku poważnych przeszkód, kamera 360° również działa jako kamera terenowa.
Wprowadzony na rynek pod koniec 2020 roku, nowy Peugeot Landtrek będzie spełniał fundamenty segmentu pickupów o ładowności jednej tony, wzmacniając wiedzę marki Peugeot.
Dzięki elastyczności naszych zakładów i produkcji jak najbliżej obszarów rynku, nowy Peugeot Landtrek umożliwi efektywną i szybką adaptację do potrzeb przyszłych klientów.