Peugeot w 2020 roku rozpoczął nowy rozdział w swojej historii, wprowadzając na rynek Landtrek, nowego pickupa z możliwościami terenowymi.
Francuski producent był jednym z wiodących europejskich producentów lekkich pojazdów dostawczych, ale brakowało im pickupa. Ich współpraca z chińską marką Changan zaowocowała stworzeniem dwóch modeli opartych na podwoziu, zdolnych do przewozu ładunku o wadze jednej tony metrycznej.
Peugeot Landtrek z 2020 roku był dostępny w wersji z pojedynczą kabiną, co było korzystne dla tych, którzy potrzebowali długiej przestrzeni ładunkowej z tyłu. Model ten oferował również napęd na dwa lub cztery koła, z manualną skrzynią biegów oraz dwubiegową skrzynią rozdzielczą. Do wyboru były dwa silniki, oba turbodoładowane: jednostka benzynowa o pojemności 2,4 litra i mocy 210 KM oraz silnik diesla o pojemności 1,9 litra i mocy 150 KM. Oba były wyposażone w 6-biegową manualną skrzynię biegów, ale tylko wersja z silnikiem benzynowym była dostępna z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z sekwencyjnym przełączaniem i dwoma trybami pracy (Sport i Eco).
W zależności od poziomu wyposażenia, Landtrek był przystosowany bardziej do pracy lub do wypoczynku wewnątrz kabiny. Środkowy wyświetlacz dotykowy na desce rozdzielczej oraz dodatkowy wyświetlacz TFT w tablicy rozdzielczej wzbogacały jego wnętrze.
Do jazdy w terenie, Landtrek mógł pokonywać wody o głębokości 600 mm (2 stopy) i miał prześwit wynoszący do 235 mm (9,25 cala) przy 17-calowych kołach. Kąt natarcia wynosił 30 stopni, a kąt zejścia 27 stopni, z centralnym kątem wynoszącym 25 stopni.
Międzynarodowa ekspansja marki Peugeot nabiera tempa, a nowy Peugeot Landtrek wchodzi na rynek samochodów dostawczych o ładowności jednej tony. Segment ten, który nieustannie się rozwija, osiąga roczną sprzedaż przekraczającą 2,4 miliona sztuk.
Opiera się na kluczowych cechach segmentu: ładowności do 3,5 tony, wszechstronności, różnych kształtach nadwozia, rzeczywistych możliwościach off-road oraz zdolności do wyprzedzania, a także niezrównanej wytrzymałości i łatwości naprawy.
Dzięki swojemu niezwykłemu stylowi, zaawansowanej modularności i niespotykanym rozmiarom nadwozia, odpowiada na potrzeby wymagającej klienteli:
silniki benzynowe lub diesla,
kabina z pojedynczym lub podwójnym łóżkiem,
wersje robocze lub wszechstronne,
szeroki wybór akcesoriów, które spełnią potrzeby zarówno działalności zawodowej, jak i rodzinnej.
Nowy Peugeot Landtrek oferuje rekordową pojemność nadwozia, zaawansowaną modularność, komfort niczym w samochodzie osobowym oraz mocny design, co czyni go propozycją referencyjną w tym segmencie.
Wytrzymały i niezawodny
Projekt stworzony przez markę Peugeot we ścisłej współpracy z wieloma renomowanymi międzynarodowymi dostawcami (Europa, Japonia, USA…) zapewnia pickup, który spełnia najlepsze międzynarodowe standardy oraz jest zupełnie nowym pojazdem, porównywalnym z konkurencją.
Oprócz atrakcyjnego stylu, specyfikacje marki nakładają wymagania dotyczące wytrzymałego designu, aby nowy Peugeot Landtrek był funkcjonalny i trwały, dobrze nadający się do aktywności na świeżym powietrzu, bez kompromisów w zakresie niezawodności, z 2 milionami kilometrów testów w różnych terenie i warunkach atmosferycznych.
Wymiary mieszczą się w granicach rynku, mając długość 5,33 m dla wersji z podwójną kabiną i 5,39 m dla wersji z pojedynczą kabiną, a szerokość wynosi 1,92 m.
Ponieważ klienci pickupa o ładowności jednej tony oczekują rzeczywistej pojemności transportowej, Peugeot Landtrek ma najbardziej pojemną skrzynię ładunkową w segmencie!
Rozmiar skrzyni ładunkowej jest istotnym elementem projektowym, co umożliwia załadunek:
2 „palet euro” w wersjach z podwójną kabiną (1,63 m x 1,60 m x 500 mm nadwozia i 1,22 m między nadkolami),
3 „palet euro” w wersjach z pojedynczą kabiną (2,43 m x 1,60 m x 500 mm wywrotki i 1,22 m między nadkolami).
W każdym przypadku ładowność przekracza 1 tonę i może nawet osiągnąć 1,2 tony w niektórych wersjach. Ponadto obszar ładunkowy jest podświetlany za pomocą LED-ów i pozwala na podłączenie akcesoriów przez dedykowane gniazdo 12-woltowe. Warto zwrócić uwagę na możliwość holowania do 3 ton, aby zaspokoić wszystkie potrzeby użytkowników.
Dla tych, którzy preferują ekstremalne i bardzo długie ładunki, wersje robocze z pojedynczą kabiną mogą być sprzedawane bez tylnego zderzaka, co umożliwia otwarcie klapy bagażnika pod kątem 180°.
Kluczowy w segmencie pickupów, pełna gama spersonalizowanych akcesoriów do nowego Peugeot Landtrek będzie dostępna w sieci Peugeot. Niezależnie od tego, czy są one estetyczne, praktyczne, techniczne, czy elektroniczne, wszystkie otrzymały takie same testy walidacyjne i wytrzymałościowe jak standardowe wyposażenie i umożliwią dostosowanie Peugeot Landtrek do wszelkich sytuacji! Progi, termoformowane osłony nadwozia, twarde pokrywy bagażnika, chromowane rolki, alarmy, maty ochronne,… Łącznie dostępnych będzie ponad 40 dedykowanych akcesoriów!
Nowoczesny i atrakcyjny styl
Design zewnętrzny robi wrażenie i ma wyrazistą osobowość. Wykorzystuje wszystkie aktualne kody marki, z pionową kratką z Lwem na środku oraz pionowymi sygnaturami świetlnymi LED (w zależności od wersji).
Styl aluminiowych kół czerpie inspirację z innych pojazdów marki, zapewniając przy tym ich wytrzymałość podczas intensywnego użycia: 4×4, w trudnych warunkach lub na autostradzie.
Wnętrze jest dostosowane do segmentu pickupów o ładowności jednej tony, z charakterystycznym kołem kierownicy o dwóch ramionach, które przypomina to w Peugeot 3008, oraz 10-calowym ekranem HD na górze deski rozdzielczej, inspirowanym modelem flagowym marki, Peugeot 508.
Styl i konstrukcja foteli odzwierciedlają kody najnowszych kreacji marki.
Kabina pasażerska na najwyższym poziomie i wzór do naśladowania w kwestii komfortu onboard
Styl i pojemność ładunkowa to nie jedyne atuty Peugeot Landtrek.
Dużo uwagi poświęcono wnętrzu kabiny pasażerskiej, oferującej wiele funkcji znanych z innych modeli Peugeot, aby zapewnić spokojną podróż w każdych warunkach jazdy i ładunku.
Modularność tylnej kanapy jest unikalna w segmencie pickupów o ładowności jednej tony, z możliwością złożenia oparcia w proporcjach 60/40 lub 100%. Po złożeniu oparcia, można na nim umieścić ładunek o wadze do 100 kg. Dodatkowo dwa uchwyty isofix zapewniają bezpieczeństwo i stabilność fotelików dziecięcych.
Z przodu można wybierać między dwoma niezależnymi siedzeniami z centralnym podłokietnikiem lub trzyosobową kanapą Multiflex. Ta ostatnia czerpie inspirację z wiedzy marki w zakresie pojazdów użytkowych i oferuje możliwość złożenia centralnego oparcia, co pozwala na zamianę go w podłokietnik/stolik roboczy lub załadunek dużych przedmiotów ważących do 75 kg poprzez złożenie oparcia centralnego i pasażera.
Dzięki rozmiarowi nadwozia połączonemu z przestronnością kabiny pasażerskiej, niczego nie zapomnisz na poboczu! Nawet najmniejsze przedmioty z łatwością znajdą swoje miejsce na pokładzie, z 27 litrami przestrzeni do przechowywania.
Kabina pasażerska jest przestronna i pojemna, z miejscem dla 6 pasażerów (w zależności od wersji), o szerokości 1510 mm w rzędzie 2 w obrębie ramion i indeksie kolanowym wynoszącym 50. Wygodny dostęp do wnętrza ułatwiają 7 uchwytów w kabinie pasażerskiej.
Połączony i technologiczny
Peugeot Landtrek wyposażony jest w najnowszej generacji sprzęt komfortowy z SUV-ów marki, zaawansowaną łączność (gniazdka USB / Bluetooth), automatyczną klimatyzację dwustrefową, 10-calowy ekran dotykowy HD kompatybilny z Apple CarPlay™ / Android Auto™ oraz dysk twardy o pojemności 10 GB.
Bezpieczeństwo zapewniają 6 poduszek powietrznych i ESP z funkcjami:
Kontrola zjazdu ze wzniesienia, system utrzymujący pojazd przy bardzo niskiej prędkości, pozwalający skupić się na prowadzeniu, co zapewnia kontrolę i bezpieczeństwo w sytuacjach znanych z niepokoju,
ASR (wzmocniona przyczepność) dla wersji 4×2 i 4×4,
Kontrola huśtania przyczepy, aby uniknąć zimnych potów podczas holowania przyczepy: ESP działa bezpośrednio, gdy pojawia się oscylacja.
Kierowcy mogą również polegać na ostrzeżeniu o opuszczeniu pasa ruchu, dźwiękowym i wizualnym ostrzeżeniu o opuszczeniu pasa (w zależności od wersji).
Tak jak w innych pojazdach marki, reflektory w wersjach premium wzbogacone są o sygnatury świetlne LED zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Pojazd można wyposażyć w 1 do 4 kamer, co ułatwia manewrowanie zarówno w mieście, jak i na drodze. Kamera off-road (w lusterku wstecznym po stronie pasażera) i wizja 360° wspierają kierowcę podczas pokonywania przeszkód lub wąskich szlaków. Dodatkowo, mogą być ustawione na automatyczne uruchamianie po wykryciu przeszkód.
Odpowiedni do wszelkich zastosowań i na każdy teren
Niezależnie od zastosowania: miasto, droga, autostrada czy trudny teren, nowy Peugeot Landtrek oferuje gamę silników dostosowanych do potrzeb użytkowników:
Diesel: 1,9L pojemności i 150 KM dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii z 16 zaworami. Moment obrotowy wynoszący 350 Nm i 6-biegowa manualna skrzynia Getrag. Posiada napęd na łańcuchu, co optymalizuje koszty utrzymania. Wały takerowe redukują hałas, mają wyższe prędkości i mniejsze tarcie dla mniejszego zużycia. Ten silnik ma średnie zużycie paliwa wynoszące 7,8L/100 km,
Benzyna: turbodoładowany o pojemności 2,4L i komfortowej mocy 210 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią Getrag lub 6-biegową automatyczną skrzynią Punch z trybami sekwencyjnym, sportowym lub ekologicznym.
Z wysokim poziomem podłogi i dużym prześwitem (do 235 mm w zależności od wersji), nowy Peugeot Landtrek ma wszystkie podstawowe cechy świata pickupów i może być wybierany w wersji 2 lub 4 napędowej.
Wersja 4×2 jest napędem tylnym, z przeniesieniem napędu na tylne koła za pomocą wału podłużnego i różnicowego zlokalizowanego w tylnym moście. W miarę jak ładunek spoczywa na tylnych kołach napędowych, im ciężej załadowany jest pojazd, tym większa przyczepność.
W wersjach 4×4, przedni napęd włącza się za pomocą dedykowanego pokrętła, co pozwala na przeniesienie części mocy na oś przednią. Umożliwia to kierowcy wybór między 2 trybami:
4H (4 wysoka prędkość): do standardowego użytkowania 4×4,
4L (4 niska prędkość) tryb krótkiego zakresu: dzięki skrzyni biegów o redukcji 2,7 do 1, zwiększa moment obrotowy przy obniżonych prędkościach do jazdy w terenie o niskiej przyczepności lub na stromych zboczach.
Na koniec, tylny różnicowy wyposażony jest w system eLocker z automatycznym wyłączeniem i zapewnia dodatkową przyczepność, gdy jedno z kół się obraca.
Wersja 4×4 oferuje zatem nowemu Peugeot Landtrekowi wszechstronność, która pozwala mu radzić sobie w każdych warunkach, o każdej porze i w każdą pogodę:
brodzenie: 600 mm,
kąt natarcia: 29° lub 30° (w zależności od wersji),
kąt ucieczki: 27° lub 26° (w zależności od wersji),
kąt centralny: 25°,
prześwit: min. 214 mm (koła 16″) lub do 235 mm (koła 17″/18″).
Opony Mud and Snow (M+S) nadają się do wszystkich terenów. Pojazd wyposażony jest w jednolite koło zapasowe, a także obecnych jest wiele elementów ochronnych: blacha ochronna pod silnikiem, ochrona reflektorów dzięki ich położeniu, przednie i tylne błotniki jako standard.
A w przypadku poważnych przeszkód, kamera 360° działa również jako kamera off-road.
Nowy Peugeot Landtrek, który zadebiutował pod koniec 2020 roku, spełnia fundamenty segmentu pickupów o ładowności jednej tony, wzmacniając ekspertyzę marki Peugeot.
Dzięki elastyczności naszych zakładów i produkcji jak najbliżej obszarów marketingowych, nowy Peugeot Landtrek umożliwi efektywne i szybkie dostosowanie się do potrzeb przyszłych klientów.