W 2011 roku Peugeot zaprezentował pierwsze zdjęcia crossovera SUV 4008, który był bliskim krewnym Mitsubishi ASX oraz Citroena C4 Aircross.
Obie duże firmy, PSA (Peugeot-Citroen) oraz Mitsubishi, połączyły siły, aby opracować kilka pojazdów. Oprócz ekologicznego modelu Peugeot iOn – Mitsubishi iMiev i Citroen C-Zero, producenci mieli wspólną historię w segmencie SUV z Mitsubishi Outlander – Peugeot 4007 oraz Citroen C-Crosser. Przesunięcie w kierunku mniejszych SUVów nie było więc dużym zaskoczeniem.
Francuski producent miał swobodę w projektowaniu charakterystycznego przodu, z nowym zestawem reflektorów i kratką chłodnicy. Aby zminimalizować rozmiar przedniego zderzaka, projektanci dodali więcej wlotów powietrza, a także szerokie centralne otwarcie do chłodzenia silnika.
Wnętrze miało więcej podobieństw do ASX. Zestaw wskaźników o wyglądzie w stylu kokpitu był identyczny jak u japońskiego „brata”. Jednostka multimedialna miała menu inspirowane Peugeotem. Wyświetlacz kamery parkingowej był zintegrowany z lusterkiem wstecznym, co ułatwiało jego obsługę. Z powodu krótkiego rozstawu osi, przestrzeń wewnętrzna nie była zbyt duża, ale pięć osób mogło się zmieścić. Jednak nie na dłuższe dystanse.
Samochód oferował silniki od obu producentów: silnik diesla 1.6 litra pochodził z Peugeota, natomiast 1.8 litra z Mitsubishi. W przypadku jednostek benzynowych, 4008 był dostępny z silnikami 1.6 oraz 2.0 litra. Standardową skrzynią biegów we wszystkich modelach była manualna 5-biegowa, a jako opcję oferowano skrzynię CVT.
W ramach strategii rozwoju i poszerzania oferty Peugeota, model 4008 zostanie wprowadzony najpierw na rynki poza Europą, które będą stanowić 70% jego sprzedaży.
O unikalnym, eleganckim wyglądzie i cechach 4X4, SUV, model 4008 stanowi nowoczesną odpowiedź na potrzeby klientów poszukujących pojazdów terenowych w bardzo istotnym segmencie rynku.
DEFINITYWNIE MIĘDZYNARODOWA OFERTA
Peugeot 4008, umiejscowiony w dynamicznie rozwijającym się rynku SUV-ów segmentu C, będzie dystrybuowany w ponad 50 krajach.
Zaprezentowany po raz pierwszy na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2012 roku, Peugeot 4008 trafi na rynek najpierw poza Europą, począwszy od kwietnia 2012 roku. Najpierw w Rosji i na Ukrainie, a następnie w takich miejscach jak Chiny, Australia, Nowa Zelandia, Argentyna i w Europie od maja 2012 roku.
Słuchanie klientów
Rynek SUV-ów terenowych rośnie w siłę od 2005 roku, szczególnie w segmentach C i D, które w ciągu 4 lat prawie się podwoiły w Rosji i potroiły w Europie.
W Rosji pojazdy terenowe od lat dominują, stanowiąc 20% rynku, z przeważającą częścią pojazdów z segmentu SUV C.
W Chinach i w Europie Zachodniej udział SUV-ów w rynku osiągnął 10%, zaspokajając różnorodne oczekiwania. W Europie ten udział rośnie kosztem SUV-ów segmentu E.
W Chinach poszukiwany jest status pojazdu, natomiast w Europie SUV-y spełniają pragnienie posiadania wyróżniających się pojazdów wielofunkcyjnych, kompaktowych, o wpływie na środowisko porównywalnym z tradycyjnym sedanem.
Wprowadzając model 4008, Peugeot kontynuuje swoją międzynarodową ofensywę, zdobywając nowych klientów poprzez oferowanie nowoczesnej, młodej i ekskluzywnej gamy, która jest idealną odpowiedzią na zmiany w tych rynkach.
Odpowiedź na zróżnicowane rynki z wspólnymi oznakami zmian
Mocno zakorzeniony w świecie SUV-ów, Peugeot 4008 łączy siłę, moc i bezpieczeństwo prowadzenia w każdych warunkach. Dzięki stałemu napędowi na cztery koła, zapewnia poczucie wolności i większy spokój podczas jazdy. SUV Peugeot 4008 jest również idealnie dostosowany do warunków miejskich – jest komfortowy, kompaktowy i zwrotny.
Dodatkowo, 4008 wyróżnia się nowoczesnym stylem, który wyraża zarówno żywotność, jak i reaktywność, oraz elegancją w wysokiej klasie.
Połączenie temperamentu, elegancji i spontaniczności sprawia, że Peugeot 4008 emanuje atrakcyjną energią, która przyciąga szeroką grupę docelową klientów.
Dzięki unikalnemu, mocnemu i charakterystycznemu stylowi, doskonałym właściwościom jezdnym, wszechstronności zastosowania oraz wyposażeniu, 4008 odzwierciedla nowoczesną wizję pojazdu terenowego, który zdoła zdobyć nowe wrażliwości klientów SUV-ów 4X4.
Pełna gama pojazdów terenowych
Wprowadzając nowego SUV-a 4X4, Peugeot dopełnia swoją ofertę pojazdów dostosowanych do różnych oczekiwań klientów terenowych. Z silną osobowością, model 4008 jest skierowany zarówno do klientów, którzy już posiadają pojazd terenowy, jak i tych szukających alternatywy dla sedanów czy vanów, stanowiąc symbol rekreacji i przyjemności z jazdy.
W Europie skierowany jest bardziej szczególnie do klientów, którzy cenią sobie silne i dynamiczne osiągi, z wymiarami odpowiednimi do wszechstronnego użytkowania i efektywnością paliwową.
Oprócz modelu 4007, a także 3008 i jego wersji HYbrid4, Peugeot 4008 spełnia oczekiwania różnych rynków, które wykazują silny wzrost w segmencie SUV-ów kompaktowych.
CHARAKTERYSTYCZNY STYL
Siła stylistycznego projektu 4008 tkwi w połączeniu dynamizmu i estetyki. Jego proporcje i wyprofilowane linie, jak najbliżej mechaniki, sugerują dynamiczne cechy pojazdu, stworzonego i wymiarowanego dla drogi i akcji.
Jego strukturalny i czysty styl, łączący sportowość z elegancją, nadaje mu pozytywną, nowoczesną energię, bez arogancji.
Silna osobowość, to na pewno Peugeot!
Styliści Peugeota pragnęli nadać modelowi 4008, stworzonymu w ramach partnerstwa Grupy PSA i Mitsubishi, silną osobowość, mocno zakorzenioną w świecie marki.
To udana zagrywka, ponieważ na pierwszy rzut oka widać oryginalność jego stylu oraz nową stylistykę marki, która została sprytnie dostosowana, jak zawieszona atrapa chłodnicy oraz kocie wzornictwo lamp z charakterystycznym motywem: z przodu, linia lamp LED do jazdy dziennej uzupełniająca reflektory oraz trzy rzeźbione, czerwone lampy tylne.
Charakter terenowy podkreślono poprzez przyjęcie pionowego wzoru atrapy chłodnicy, dodanie osłon progów oraz wyrazistych nakładek na nadkola, aby pomieścić duże koła wzbogacone subtelnym wzornictwem obręczy kół.
Prawie poziome wyżłobienia maski oraz linia stylizacyjna – która rozciąga się aż do tylnego błotnika, gdzie opada, przecinając lampę – to cecha charakterystyczna, która wydaje się podkreślać silny i dynamiczny aspekt Peugeota 4008.
Wymagania i rozwój oferty
Praca wykonana przez zespół stylizacji Peugeota, dopracowana w najmniejszych szczegółach, nadaje Peugeotowi 4008 wysoką klasę elegancji, zgodną z jego pozycjonowaniem.
Zewnętrzna część pojazdu jest, między innymi, podkreślona chromowanymi elementami, z których jeden otacza zawieszoną atrapę chłodnicy, dwa inne otaczają boczne wloty powietrza, a jedno wykończenie ozdabia klapę bagażnika.
Wnętrze pojazdu wzbogacone zostało przez dobór materiałów, takich jak miękka struktura deski rozdzielczej, osłony wskaźników oraz lakierowane czarne wykończenie konsoli centralnej.
Panorama szklany dach zapewnia dużą ilość światła dla pasażerów, poczucie przestronności i komfortu, a dla większej ekskluzywności regulowane oświetlenie atmosferyczne oferuje przyjemne nocne oświetlenie za pomocą bursztynowych LED-ów bocznych.
Deska rozdzielcza, podświetlana zarówno w dzień, jak i w nocy, zawiera okrągłe i głębokie wskaźniki, które nadają dynamiczny styl i ułatwiają odczytywanie informacji. Oferuje wielofunkcyjny wyświetlacz, w kolorze bursztynowym lub kolorowym, w zależności od poziomu wykończenia. Kierownica jest wykończona skórą lub wyściółką i umożliwia kontrolę funkcji audio, tempomatu oraz systemu Bluetooth.
Jego cechy, w szczególności trakcja, oraz wyposażenie – takie jak system Open & Go, 18-calowe felgi aluminiowe, system nawigacji z ekranem dotykowym i kamera parkingowa – są obecne w tym nowoczesnym i wysokiej klasy pojeździe terenowym.
WSZECHSTRONNY, KOMFORTOWY SUV
Platforma modelu 4008, częściowo wzięta z 4007, została skrócona przez mniejsze zwisy przednie i tylne (- 30 cm długości). Zachowano długi rozstaw osi (2,67 m) oraz szerokie ślady (przód: 1,545 m i tył: 1,540 m), aby zapewnić odpowiednią przestrzeń dla pasażerów z przodu i z tyłu, a także obszerny bagażnik o pojemności 416 dm3 według VDA 210 z kołem zapasowym, a maksymalnie 442 dm3 z zestawem do naprawy opon.
Te cechy oraz wymiary zewnętrzne – 4,34 m długości, 1,80 m szerokości i wysokości 1,63 m – czynią Peugeota 4008 szczególnie wszechstronnym. Jego zwartość – obiecująca prawdziwą zwrotność – oraz przestronność dla pasażerów, będąca jedną z najlepszych w tym segmencie, sprawiają, że jest to pojazd odpowiedni do codziennego użytku, w tym w mieście, a także do wyjazdów rekreacyjnych czy rodzinnych wakacji. Napęd 4X4 „na żądanie”
– tryb napędu na 2 koła 2WD do użytku na suchej asfaltowej drodze, na której kierowca uważa, że nie ma ryzyka utraty przyczepności, w tym przypadku pojazd działa tylko z napędem na przednie koła, aby zoptymalizować zużycie paliwa;
– tryb napędu na 4 koła 4WD jest normalnym i regularnym trybem użytkowania pojazdu, a rozkład momentu obrotowego między przednią a tylną osią kontrolowany jest przez jednostkę elektroniczną. Gwarantuje to optymalne trzymanie się drogi, niezależnie od warunków przyczepności. Na przykład, przy stałej prędkości 50 mph (80 km/h) na suchej drodze, 85% trakcji zapewniane będzie przez przednią oś, podczas gdy tylne koła będą wykorzystywane bardziej w przypadku gwałtownego przyspieszenia lub gdy nawierzchnia stanie się śliska;
– tryb blokady napędu na 4 koła Lock, powinien być używany w warunkach ograniczonej przyczepności, moment obrotowy do 4 napędzanych kół staje się trwały z jeszcze większym rozkładem momentu obrotowego na tylne koła niż w trybie 4WD. Ma to szczególne znaczenie przy niskiej prędkości, kiedy 50% więcej momentu obrotowego, do maksymalnie 82%, zostanie przekazane na tylne koła w porównaniu z automatycznym trybem 4WD.
Tego rodzaju napęd będzie stanowić ponad 80% sprzedaży modelu 4008. Nowy SUV Peugeota będzie w rzeczywistości oferowany tylko w wersji 4X4 w niektórych krajach, w tym krajach Europy.
Dostosowana i mocna gama silników
Efektywność ekologiczna, osiągi i dynamika były brane pod uwagę przy wyborze gamy silników dostosowanej do oczekiwań różnych rynków.
Model Peugeot 4008 korzysta z jednostek napędowych łączących nowoczesność, osiągi, przyjemność oraz ochronę środowiska: silników benzynowych i diesla, spełniających normy Euro 5 lub Euro 4, skrzyń biegów manualnych lub automatycznych (CVT) o 5 i 6 biegach z łopatkami na kierownicy.
Aby zoptymalizować zużycie paliwa, system STOP & START jest dostępny w większości silników – w 2 silnikach diesla oraz w silniku benzynowym 1.6 l – a skrzynie biegów manualnych mają wskaźnik zmiany biegów na desce rozdzielczej. Będzie dostępnych 4 silniki:
Benzynowy
1.6 l 86 kW (115 hp) 152 Nm, 5-biegowa manualna;
2.0 l 113 kW (150 hp) 198 Nm, 5-biegowa manualna lub CVT.
HDi Diesel
1.6 l HDi PEF 84 kW (115 hp) 270/280 Nm z Overboost, 6-biegowa manualna;
1.8 l HDi PEF 110 kW (150 hp) 300 Nm, 6-biegowa manualna.
Dla Europy, model 4008 będzie oferowany z dwoma silnikami diesla HDi. W innych krajach będzie sprzedawany z najbardziej odpowiednim napędem.
Z silnikami benzynowymi 1.6 l i dieslami HDi, Peugeot 4008 osiąga rekordową wydajność ekologiczną w swoim segmencie. Od 119 g/km CO2 w trybie 4X2 i 129 g/km w trybie 4X4 z silnikiem HDi 115 hp oraz od 135 g/km z silnikiem benzynowym 1.6 l, 4008 jest ekonomiczny w użytkowaniu, szczególnie biorąc pod uwagę jego niskie zużycie paliwa od 4.6 l/100 km w trybie 4X2 i 4.9 l/100 km w trybie 4X4, a także atrakcyjną w kontekście podatku od samochodów służbowych. Tak więc Peugeot 4008 zasługuje na swoją reputację nowoczesnego SUV-a oraz swoje miejsce w sercu naszych miast, tak samo jak konwencjonalny sedan.
NAJWYŻSZY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA
Model 4008 korzysta z wysokiego poziomu bezpieczeństwa podstawowego, dzięki dobrej przyczepności oraz wyposażeniu, w szczególności:
standardowo zainstalowanego ESP, które zawiera funkcje antypoślizgowe i kontroli trakcji;
jeśli chodzi o oświetlenie, wyposażenie standardowe lub opcjonalne w zależności od kraju i poziomu wykończenia: automatyczne włączanie świateł, spryskiwanie reflektorów, reflektory przeciwmgłowe standardowo od poziomu Active, reflektory Xenon z spryskiwaczami i automatyczną regulacją wysokości.
Bezpieczeństwo wtórne
Peugeot 4008 jest także zaprojektowany tak, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa wtórnego. Jego deformowalna struktura nadwozia z wzmocnioną linią biodrową zapewnia wysoki poziom absorpcji energii w przypadku uderzenia z przodu, tyłu lub z boku.
Model 4008 wyposażony jest w skuteczne urządzenia bezpieczeństwa: 2 poduszki powietrzne z przodu, 1 poduszka powietrzna w kolumnie kierowniczej dla kierowcy, 2 boczne poduszki powietrzne z przodu oraz 2 poduszki powietrzne kurtynowe, 5 pasów bezpieczeństwa trzypunktowych oraz 2 miejsca Isofix z 3 punktami mocującymi na 2 tylnych siedzeniach.
Praktyczne i sprytne schowki
Centralna konsola z przodu zawiera 2 uchwyty na kubki, schowek oraz dyspenser chusteczek, a także gniazda USB, jack i 12 V. Dodatkowe gniazdo 12 V dostępne jest w bagażniku.
Schowek, oświetlony i chłodzony za pomocą automatycznej klimatyzacji, oferuje dużą objętość, a także miejsce na długopisy i schowek na mapy.
Schowki zlokalizowane w drzwiach mogą pomieścić butelki o pojemności 1,5 l.
Dla tylnych siedzeń, 2 uchwyty na kubki znajdują się pod centralną podłokietnikiem, a plecy przednich satów zawierają kieszenie na schowki i siatki.
Regulacja temperatury
Model 4008 oferuje mono-strefową manualną lub automatyczną klimatyzację z filtrem przeciwpyłowym i pyłkowym. Przy automatycznej klimatyzacji schowek jest również chłodzony.
Fotele kierowcy i pasażera mogą być regulowane elektrycznie i podgrzewane w 2 poziomach.
Panoramiczny dach połączony z belkami dachowymi, dostępny opcjonalnie, jest wyposażony w elektryczną roletę jednego dotyku, aby utrzymać komfortową temperaturę.
Przyciemniane tylne okna przyczyniają się do dynamiki i nowoczesności Peugeota 4008, a jednocześnie poprawiają komfort wizualny pasażerów oraz kontrolę temperatury.
Wyposażenie audio w najwyższej klasie i łączność
Model 4008 jest standardowo wyposażony w system audio z odtwarzaczem CD i zintegrowanym dekoderem MP3, w zależności od poziomu wykończenia z 4 lub 6 głośnikami (w tym 2 tweetery). Oferuje 4 ustawienia atmosferyczne (Pop, Rock, Talk i Easy) oraz 3 rodzaje pola akustycznego (Stage, Hall i Surround), a także equalizer z regulacją częstotliwości i dephasingu głośników.
Dla dobrze poinformowanych melomanów, opcja audio w najwyższej klasie obejmuje pakiet Rockford Fosgate, który perfekcyjnie reprodukuje dźwięk o wysokiej wierności, ma regulację głośności w zależności od prędkości oraz oferuje wybór 5 ambientów muzycznych. Jest wyposażony w 710-watowy 8-kanałowy wzmacniacz i 9 głośników rozmieszczonych po całym wnętrzu pasażerskim, w tym w subwooferze w bagażniku.
Odtwarzacz 6 CD umieszczony w konsoli centralnej jest dostępny opcjonalnie; przy nawigacji zastępuje go dysk twardy o pojemności 30 gigabajtów, z jedną trzecią zarezerwowaną na serwer muzyczny. Funkcja Juke Box pozwala na nagranie do 2,500 utworów w formacie MP3/WMA.
Pakiet łączności, dostępny standardowo lub opcjonalnie w zależności od kraju, obejmuje gniazdo jack i gniazdo USB w centralnym podłokietniku oraz interfejs Bluetooth. Umożliwia pasażerom podłączenie telefonu komórkowego lub odtwarzaczy multimedialnych oraz korzystanie z nich w trybie głośnomówiącym przez sterowanie głosowe lub przyciski na desce rozdzielczej i na wielofunkcyjnej kierownicy.
System nawigacji z ekranem dotykowym
Nawigacja w kolorze, wyposażona w 7-calowy ekran dotykowy 2D, jest oferowana opcjonalnie.
Jej dysk twardy o pojemności 30 gigabajtów zawiera dane mapowe i umożliwia wprowadzenie miejsca docelowego poprzez adres lub wyszukiwanie centrum zainteresowania, z historii lub w pobliżu, przy czym jedna trzecia pojemności jest zarezerwowana do przechowywania muzyki.
Zawiera wiele innych funkcji, takich jak odtwarzacz CD/DVD, system audio oraz wyświetlanie informacji o pojeździe: średnia prędkość, średnie i aktualne zużycie paliwa, przejechany dystans oraz temperatura zewnętrzna.
Asystent parkowania i kamera tylna
Asystent parkowania dostępny jest w 2 wersjach: tylko z detektorem przeszkód z tyłu z 4 czujnikami lub z detektorami przeszkód z przodu i z tyłu z 8 czujnikami.
Kamera tylna powiązana z opcją nawigacji aktywuje się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego i wyświetla obraz na ekranie nawigacji w kolorze, z informacją o granicach tylnego zderzaka i ogólnym kierunku pojazdu.
System Open & Go
System Open & Go, dostępny w zależności od wybranego poziomu wykończenia, zastępuje klucz mechaniczny magią elektronicznego rozpoznania.
Trzymając „elektroniczny klucz” w kieszeni (lub torebce), można wejść do pojazdu, uruchomić go, a następnie zatrzymać, naciskając po prostu przycisk „Start Stop Engine”.
Po wyjściu z pojazdu, wystarczy jedno naciśnięcie przycisku w klamce jednych z przednich drzwi lub w klapie bagażnika, aby zablokować pojazd. Nieumyślne pozostawienie elektronicznego klucza wewnątrz pojazdu uniemożliwia jego zablokowanie.
OBSZERNA GAMMA AKCESORIÓW
Aby jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, zarówno prywatnych, jak i profesjonalnych, opracowano szeroką gamę akcesoriów personalizacyjnych, komfortowych, ochronnych i innych, specjalnie dla modelu 4008.
Personalizacja
Dzięki swojemu ekskluzywnemu i eleganckiemu materiałowi, klamki drzwi i obudowy lusterek wzmacniają elegancję i nadają odrobinę finezji.
Aby spersonalizować wnętrze, dostępne są zestawy z dekoracjami wokół głośników, nawiewów, konsoli klimatyzacji i deski rozdzielczej w dwóch wersjach:
Zestaw Gloss Black dla odrobiny finezji;
Zestaw Brushed Aluminium dla odrobiny sportowego stylu.
Wysokie technologie
Jednostka Wi-fi na pokładzie umożliwia dzielenie bezprzewodowego połączenia internetowego w pojeździe.
Dodatkowe gniazdo 230 V/USB pozwala na ładowanie różnych urządzeń elektrycznych (laptopy, odtwarzacze MP3, iPhone’y…).
Pakiet dwóch odtwarzaczy DVD z 18-centymetrowym kolorowym ekranem w formacie 16/9 zapewni rozrywkę dzieciom lub innym osobom podczas podróży.
Multimedia zabezpieczone na przednich słupkach zagłówka umożliwiają zamontowanie ekranów o przekątnej do 13″, takich jak odtwarzacze DVD, netbooki, mini-PC czy iPady.
Transport
Opracowano całą gamę rozwiązań transportowych dla modelu Peugeot 4008. Ta kompleksowa gama, składająca się z zaczepu RDSO, belek dachowych, uchwytu na rowery, uchwytu na narty, boxów dachowych, pozwala w pełni korzystać z przyjemności, jaką oferuje model 4008.
Ochrona
Silnik z wykończeniem w szczotkowanym aluminium i progi z aluminium, z efektem 3D i logo „Peugeot”, elegancko chronią obszar załadunku bagażnika oraz wejścia do pojazdu.
Wykładziny welurowe z logo „4008” do podłogi oraz maty ochronne do bagażnika wycięte na wymiar lub termoformowane, idealnie dopasowane do bagażnika, zapewniają doskonałą ochronę, aby zachować dywaniki w oryginalnym stanie.
Zestaw ochronny na zderzak, zaprojektowany w celu dopasowania do linii Peugeota 4008, zapewnia dyskretną i skuteczną ochronę przed zarysowaniami i częstymi uderzeniami w mieście.