PEUGEOT Peugeot 508 RXH 2011-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

PEUGEOT Peugeot 508 RXH 2011-2014

Przejdź do galerii zdjęćPEUGEOT Peugeot 508 RXH 2011-2014

Peugeot przez lata miał trudności z wejściem do segmentu samochodów premium. Miał kilka interesujących modeli, ale to nie wystarczało. Ponownie podjął próbę w 2011 roku wprowadzając model 508 RXH.

Francuski producent samochodów Peugeot był bliski osiągnięcia sukcesu z modelem 607, ale się nie udało. Dlatego spróbował ponownie w 2011 roku z modelem 508 RXH.

Na pierwszy rzut oka wyglądał jak zwykły model 508, z 18-calowymi felgami i oznaczeniem „HYbrid4”. Tylko wprawne oko dostrzegło szerszy tor jazdy o 40 mm (1,6”) oraz wyższą o 50 mm (2”) różnicę w porównaniu do innych wersji 508. Zmodyfikowany przedni zderzak z inspiracją czerpaną z myśliwców był bardziej zauważalny.

Wnętrze miało więcej różnic. Podświetlenie deski rozdzielczej oraz inne elementy wnętrza tworzyły miły, ekskluzywny wizerunek samochodu. Unikalny, miedziany odcień niektórych elementów sygnalizował elektryfikację pojazdu. Te akcenty dostępne były tylko w modelu RXH. System audio był podpisany przez Bose. Wybór jasnej Alcantary i innowacyjnych tkanin z nadrukiem laserowym stworzył dwukolorowe tapicerowanie. Klient mógł również wybrać pełną lub półskórzaną tapicerkę.

Napęd był przełomem w technologii hybrydowej, z silnikiem diesla napędzającym przednie koła i elektrycznymi silnikami dla tylnej osi. Takie połączenie efektywności paliwa z silnikiem diesla z silnikami elektrycznymi zapewniało łączną moc 200 KM dla pojazdu. Standardowa automatyczna skrzynia biegów pomagała w zapewnieniu przejścia z napędu hybrydowego na tylko elektryczny i z powrotem.

 Peugeot 508 RXH to nowy, luksusowo usytuowany model marki Peugeot. Wprowadza on tożsamość, która łączy tradycyjne oznaczenie modeli Peugeot, zawierające centralne zero oraz trzy litery charakterystyczne dla specjalistycznych pojazdów tej marki. Nowy model zarówno przewodzi, jak i rozszerza gamę 508, posiada oryginalną sylwetkę, co uzasadnia jego ekskluzywne oznaczenie – RXH.

Wyrazisty styl

Stylistyka Peugeot 508 RXH ma swoją własną, wyrazistą charakterystykę w obrębie gamy 508. Jego elegancja i styl od razu umieszczają go w ekskluzywnym świecie, który łączy wyższy standard, technologię oraz możliwość przeżywania przygód, obiecując nową i niezrównaną jakość jazdy.

Z 40 mm szerszym rozstawem kół i zwiększoną o 50 mm wysokością, nowy Peugeot ma indywidualną postawę, nie rezygnując z cech charakterystycznych dla gamy 508 – równowagi, elegancji i prestiżu. Zastosowanie nowych, 18-calowych felg pozwoliło projektantom stworzyć bardzo elegancki design kół z wewnętrzną średnicą zwiększoną o 10 mm w porównaniu do tradycyjnych felg. Efektem tego jest dynamiczna i elegancko wykończona sylwetka nadwozia.

Jego przygodowy profil boczny ilustruje satynowe szare rozszerzenia nadwozia, które obejmują dolną część samochodu. Od dolnej krawędzi przedniego zderzaka linia rozciąga się nad nadkolami, wzdłuż paneli progowych, aby spotkać się z tylnym zderzakiem. Wybór satynowych wykończeń podkreśla pozycję tego kombi w wyrafinowanym świecie, podobnie jak satynowe chromowane wstawki z oznaczeniem 'HYbrid4′, które zdobią panele progowe oraz przednie i tylne osłony. W pełni zintegrowane, odzwierciedlają one integralność zastosowaną w spójnej konstrukcji Peugeot 508 RXH.

Ta indywidualna osobowość jest bardziej uderzająca z przodu, który stał się jeszcze bardziej ekspresyjny, zachowując siłę nowej estetyki marki. Towarzysząc szerszej i wyższej sylwetce nadwozia, kratka jest wydłużona na dolnej krawędzi. Co bardziej uderzające, nowa kratka podkreśla iluzję, że 'unosi się’ w otworze. W tym celu projektanci czerpali inspirację z elementów lotniczych, szczególnie z osłon silników odrzutowych. Powietrze wydaje się być dobrze kierowane wokół kratki, która wyraźnie wyróżnia się z linii maski.

Wyraziste linie stylu nadają Peugeot 508 RXH bardzo indywidualną tożsamość wizualną. To pierwszy Peugeot, który wykorzystuje ikoniczny motyw 'szponów’ z przodu. Jego diodowe światła do jazdy dziennej świecą tworząc trzy 'lwie szpony’, które są natychmiast rozpoznawalne zarówno w dzień, jak i w nocy, wzmacniając charakterystyczny 'feline’ wygląd reflektorów. Ten unikalny i dynamiczny znak uzupełnia iluminacja siedmiu pomarańczowych diod LED z wewnątrz tuby LED, która pełni funkcję kierunkowskazu.

Podobnie jak 508 SW, linie harmonijnie się łączą, prowadząc do tyłu, który jest solidnie osadzony. Rozległy panoramiczny szklany dach ma tę zaletę, że jest kontynuacją przedniej szyby, a profilowane aluminiowe belki dachowe łączą się z nadwoziem, by podkreślić ekskluzywność pojazdu. W tym duchu zastosowane są gładkie powierzchnie, podkreślające wysoką jakość wykonania. Z tyłu światła przedstawiają elegancką czerwoną wstęgę, która jasno świeci, gdy światła są włączone.

Wyszukana stylistyka wnętrza i technologia

Stylizacja deski rozdzielczej opiera się na cechach evokowanych przez zewnętrzny design pojazdu, z kontynuacją ilustracji wysokiej jakości, czystości, elegancji itp. Jej design wspiera multiplexowy środkowy panel z przełącznikami, który jest wyposażony w technologię zaprojektowaną w celu zapewnienia łatwej kontroli nad wieloma funkcjami.

Ta czystość i prostota designu oraz integracji najlepiej przejawiają się na gałce wyboru trybów jazdy HYbrid4 oraz dźwigni zmiany biegów. Ma to design, który łączy tradycyjną dźwignię zmiany biegów oraz komputerową myszkę nazwaną 'manettino’ – idealnie pasuje do tego czystego i technologicznego środowiska.

Białe podświetlenie dostępne jest w całym wnętrzu Peugeot 508 RXH (na desce rozdzielczej, wyświetlaczach oraz w różnych strefach oświetlenia wewnątrz pojazdu), pokazując dbałość o detale i wykończenie. To właśnie to i uwaga do szczegółów ilustrują znaki towarowe najnowszej gamy Peugeot.

Wnętrze samochodu ma wykończenie i dekoracje stworzone w harmonii, evokując elegancję bez ostentacji. Zastosowanie naturalnych materiałów i kolorów, czasami ekskluzywnie, podkreśla charakterystyczny styl 508 RXH. Szlifowane aluminium i cieniowane lakiery po raz pierwszy zostały zastosowane w ten sposób na desce rozdzielczej. Spektakularne wykończenie w zgodzie z energią elektryczną dostarczaną przez technologię HYbrid4, ten dekor specyfikowany jest w przyciemnionych odcieniach miedzi. Temat ten, znowu bezprecedensowy, subtelnie kontynuuje się w całym wnętrzu, z dopasowanym przeszyciem w tym miedzianym odcieniu. Zewnętrzna część również ma motyw kolorystyczny w odcieniach miedzi poprzez kolorowanie zamków w Calern Brown, kolorze ekskluzywnym dla Peugeot 508 RXH.

Wybór jasnobeżowej alcantary oraz innowacyjnej tkaniny z nadrukiem laserowym tworzy dwukolorowe tapicerki, które wzmacniają wyrafinowany wizerunek samochodu. W zależności od preferencji klient może wybrać tapicerkę skórzaną w całości lub półskórzaną.

Obszerna, wysokiej jakości przestrzeń bagażowa

W zgodzie z wnętrzem pojazdu, bagażnik Peugeot 508 RXH został starannie wyposażony w materiały, które nadal odzwierciedlają wysoki poziom jakości. Aluminiowe szyny i cztery solidne chromowane hakowe elegancko dekorują funkcjonalną podłogę bagażnika, podczas gdy osłona krawędzi załadunkowej wykonana w tym samym materiale chroni przed potencjałem 'przygodowym’ nowego Peugeota.

Bagażnik Peugeot 508 RXH ma pojemność 423 litrów poniżej półki bagażowej (lub 400 dm3 zgodnie z normą VDA 210). Jego prostokątny kształt, z elektrycznie otwieraną klapą oraz komorami do przechowywania umieszczonymi pod płaską podłogą (11 litrów) ułatwiają użytkowanie. Istnieje również możliwość podziału bagażnika za pomocą dostępnych jako akcesoria przegrodowych belek, które mocuje się do aluminiowych szyn wewnątrz bagażnika.

Na koniec, objętość ładunkowa można łatwo zwiększyć poprzez złożenie kanapy tylniej w rozkładzie 1/3 – 2/3 w jednym ruchu.

Ulepszenie dzięki wyposażeniu technologicznemu

Peugeot 508 RXH oferowany jest w jednej wersji wykończenia, bogato wyposażonej, zgodnie z jego wyjątkowym pozycjonowaniem w luksusie. Całe dostępne wyposażenie zaawansowanej technologii, które jest dostępne jako standard lub opcja, podkreśla jego ekskluzywny charakter: 'Open and Go’ Stop Start, kolorowy wyświetlacz Head Up (który zawiera informacje o systemie nawigacji), asystent świateł drogowych, automatyczna elektryczna hamulec parkeerowy, nowa telematyka, stereo hi-fi JBL, Peugeot Connect SOS i Assistance, światła ksenonowe itp.

Wysoki poziom komfortu

Jakość komfortu w Peugeot 508 RXH była przedmiotem szczególnej uwagi, aby zapewnić każdemu pasażerowi indywidualne traktowanie. Oprócz przestronności dla każdego siedzenia, szczególnie z tyłu z doskonałą przestrzenią na nogi i panoramicznym szklanym dachem, dedykowane wyposażenie zapewnia wszystkim wysoki poziom komfortu: z czterostrefową klimatyzacją, elektrycznym masażem lędźwiowym fotela kierowcy, elektrycznie regulowanymi siedzeniami kierowcy i pasażera z regulacją krawędzi siedziska oraz laminowanymi akustycznymi tylnymi szybami redukującymi hałas drogowy itp.

Wzorzec prowadzenia na drodze

Zawieszenie i konstrukcja kół również przyczyniają się do komfortu na pokładzie: z przednim zawieszeniem typu Pseudo-McPherson oraz specjalną technologią HYbrid4, modułowym tylnym zawieszeniem wielowahaczowym. Mądrze wpleciona architektura hybrydowa z uwzględnieniem nowego rozkładu masy, inżynierowie Peugeota zachowali uznawane dynamiczne cechy gamy 508, osiągając doskonałą syntezę komfortu zawieszenia, lekkiego układu kierowniczego i dobrego prowadzenia. Peugeot 508 RXH to jeden z najnowszej generacji pojazdów, które wyrażają przyjemność z jazdy, dzięki 'genetyce’ podwozia Peugeot i pełnej hybrydowej technologii diesla.

Technologia HYbrid4: logiczne połączenie

Oferując Peugeot 508 RXH z napędem technologią HYbrid4, która łączy silniki diesla i elektryczne, jest to logiczny wybór, przede wszystkim dlatego, że zapewnia poziom funkcjonalności, który idealnie pasuje do różnych oczekiwań klientów w tym segmencie:

Wysoka wydajność połączona z pierwszorzędnymi właściwościami jezdnymi;

  • Swoboda podróżowania po wszystkich drogach z pewnością, z napędem na wszystkie koła;
  • Łatwość obsługi z czterema unikalnymi trybami jazdy (Zero Emission Vehicle, 4WD, Sport, Auto) i automatycznie realizowane ładowanie baterii;
  • Cicha praca, z możliwością jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym (ZEV).

Nowa generacja zwiększa emocje związane z jazdą

Technologia HYbrid4 otwiera również nowe perspektywy w segmencie, dzięki przełomowi w poprawie zużycia paliwa – 67,2 mpg i emisji CO2 poniżej 109 g/km w cyklu jazdy kombinowanej z całkowicie cichym trybem elektrycznym o zerowej emisji; idealnym do efektywnej jazdy po mieście.

Jeśli chodzi o osiągi, Peugeot 508 RXH korzysta z efektywności oraz mocy swojego silnika spalinowego, łącząc go z silnikiem elektrycznym podczas faz przyspieszania, co zapewnia natychmiastowy wzrost mocy (funkcja 'boost’ maksymalizuje wydajność i dostępną moc w trybie Sport). Maksymalna moc połączona może osiągnąć 147 kW (200 KM), łącząc 120 kW (163 KM) z silnika diesla 2.0 l HDi FAP oraz szczytową moc na żądanie 27 kW (37 KM) silnika elektrycznego. Aż 300 Nm momentu obrotowego jest dostarczane na przednie koła przez jednostkę diesla HDi oraz do 200 Nm na tylne koła przez silnik elektryczny. Maksymalna wartość połączona wynosi jednak 450 Nm przy niższych prędkościach, co zapewnia doskonałą trakcję w większości warunków drogowych, w tym na nawierzchniach o niskiej przyczepności, takich jak śnieg i drogi gruntowe, pozwalając klientom tego napędu na wszystkie koła na swobodne podróżowanie dalej niż kiedykolwiek wcześniej.

Samochód produkowany we Francji

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.