Francuski producent samochodów miał inną wizję tego, jak powinien wyglądać MPV, dlatego stworzył model Partner Tepee, który w 2018 roku został zastąpiony przez Riftera.
Europejczycy próbowali zbudować minivany, ale efekty nie były zbyt zadowalające. Dlatego Peugeot postanowił znaleźć złoty środek. Zamiast rozwijać auto od podstaw, stworzył pojazd użytkowy na bazie platformy samochodu osobowego, a następnie przekształcił go w MPV.
Rynek LCV był bardzo ważny dla francuskiego producenta, dlatego skoncentrował się na opracowaniu odpowiedniej konstrukcji nadwozia. W efekcie powstał krótki przód z płaskim przodem i wysokimi światłami. Dla wersji osobowej dodano opcjonalnie plastikową osłonę podwozia, która wyglądała jak aluminiowa, oraz parę lamp przeciwmgielnych głęboko osadzonych w niepomalowanych, czarnych zespołach. Główna kratka była mała, ale strefa chłodzenia była uzupełniona dodatkową, dolną kratką. Z boku, Rifter wyglądał bardziej jak LCV z płaskimi bokami i tylnymi drzwiami przesuwnymi. Co więcej, czarne lusterka były ogromne w porównaniu do tych montowanych w hatchbackach czy średniej wielkości sedanach.
W środku nawet koszykarze NBA nie mogli narzekać na przestronność. Ponad linią szyby producent miał wystarczająco dużo miejsca, aby zainstalować półkę na drobiazgi, stację ratunkową i instrukcję obsługi. Z tyłu wsiadanie i wysiadanie było bardzo łatwe, a pasażerowie mogli cieszyć się układem trzyosobowym, który po złożeniu lub całkowitym usunięciu przekształcał rodzinny pojazd w prawdziwe LCV. Na koniec, samochód był dostępny w dłuższej wersji, która oferowała miejsce dla siedmiu osób.
Jako że samochód oparty był na tej samej platformie EMP2, co kompaktowy hatchback i kompaktowy crossover, wyposażony był jedynie w małe, rzędowe silniki czterocylindrowe połączone ze standardową sześciobiegową skrzynią manualną. Dla wybranych wersji producent dodał ośmiobiegową skrzynię automatyczną.
Peugeot Rifter w nowej odsłonie doskonale łączy wyjątkowy, premium styl najnowszych kreacji marki z nowoczesną sylwetką, stworzoną z myślą o codziennych przygodach.
Peugeot Rifter z powodzeniem osiągnął styl, który jest jednocześnie robustny i elegancki. Jego duch podróżnika sprawia, że czuje się jak w domu wszędzie, od miejskiej dżungli po autentyczne naturalne środowiska.
Wyposażony w Peugeot i-Cockpit®, nowy Peugeot Rifter spełnia obietnicę intensywnego doświadczenia jazdy, niespotykanego w swojej kategorii, w każdych warunkach.
Zbudowany na nowej platformie, nowy Peugeot Rifter ma odporność i wytrzymałość, aby zaspokoić nawet najbardziej wymagające potrzeby. Jest dostępny w dwóch długościach, z 5 lub 7 miejscami, łącząc wszechstronność, modułowość i funkcjonalność. Oferuje wydajne silniki i nowoczesne wyposażenie techniczne.
Peugeot Rifter to doświadczony podróżnik, stworzony, aby intensywnie przeżywać każdy dzień, zaprojektowany, aby inspirować codziennych odkrywców.
Nowa nazwa dla niespotykanej sylwetki
Peugeot nadał unikalną nazwę tej nowej ofercie w swojej gamie pojazdów osobowych. Krótka i uderzająca, nazwa Peugeot Rifter od razu przenosi cię w świat otwartej przestrzeni i przygód.
Peugeot rewolucjonizuje ofertę w tym segmencie. Przy zachowaniu podstawowych elementów, nowy Peugeot Rifter idzie dalej, dodając silną i dynamiczną osobowość oraz zdecydowaną postawę.
Potężna i kompaktowa stylistyka z charakterystyczną osobowością
Połączenie Peugeot Rifter z gamą pojazdów osobowych marki jest wyraźne.
Nowoczesny i solidny przód samochodu wyeksponowany jest dzięki Lwu w centrum pionowej atrapy chłodnicy, która charakteryzuje najnowsze modele w ofercie. Jego koci wygląd wyróżnia się LED-ową sygnaturą oświetlenia w środkowej części reflektorów.
Profil podkreśla siłę stylu. Proporcje są doskonale zbalansowane, z krótką, poziomą maską, wysoką linią nadwozia i skróconymi zwisami. Belki dachowe są integralną częścią konstrukcji, a ich podstawa jest otwarta, aby umożliwić mocowanie przedmiotów.
Symetryczne, ścięte krawędzie widoczne na drzwiach i oknach nadają sylwetce nowoczesny charakter. Wcięcia nadkoli potęgują sportowy wygląd pojazdu. Nowy Peugeot Rifter stabilnie spoczywa na solidnych konstrukcjach. Na niektórych wersjach dostępne są 17-calowe felgi ze szlachetnego stopu.
Z tyłu znajduje się duża klapa bagażnika prowadząca do przestronnej komory ładunkowej. Połączenie z gamą pojazdów jest podkreślone przez trzy znaki pazurów Peugeot na lampach tylnych. Kanciasty zderzak poprawia dolną część nadwozia i zapewnia codzienną ochronę.
Nowy Peugeot Rifter zyskał niektóre cechy stylistyczne i funkcjonalne świata SUV-ów: wysoki prześwit, duże koła, szerokie progi drzwiowe, osłony nadkoli i tylnego zderzaka, a także blokady postojowe z przodu i z tyłu.
Te atrybuty pomagają w podkreśleniu jego osobowości i umożliwiają wykorzystanie nowej wszechstronności: dynamicznej kompaktowości w miastach oraz siły i mocy podczas wypraw na łono natury i długich podróży.
Dla tych, którzy myślą jeszcze większymi kategoriami, Peugeot Rifter oferuje wersję długą (+35 centymetrów), której przestronność i funkcjonalność są niespotykane w tej klasie.
Elegancki, dynamiczny styl nadwozia Peugeota Rifter może cię zaskoczyć swoją wyraźną tożsamością i odzwierciedla nowoczesność oraz prestiż swojego kierowcy, ale jego wnętrze również przynosi niespodziankę.
Czyste, dopracowane wnętrze z Peugeot i-Cockpit®
Wnętrze nowego Peugeota Rifter jest unikalne na rynku. Od razu podkreśla połączenie z marką.
Marka Peugeot i-Cockpit® to harmonijne, zdecydowanie nowoczesne wnętrze z równowagą czystych linii, widocznej technologii i niespotykanej jakości wykończenia.
Peugeot i-Cockpit® otwiera drzwi do doświadczenia jazdy, które zdobyło uznanie u ponad czterech milionów klientów. Oferuje stymulujące i intuicyjne doświadczenie jazdy na co dzień, wspierane przez następujące komponenty:
Kompaktowa kierownica z dwoma spłaszczonymi częściami dla lepszego uchwytu i poprawionego prowadzenia
8-calowy pojemnościowy ekran dotykowy w zasięgu ręki i pola widzenia
Wyświetlacz HUD z chromowanym otoczeniem i eleganckimi czerwoną wskazówką. Wyposażony jest w kolorowy ekran dla lepszej widoczności.
Kokpit, starannie wykonany w każdym detalu, obejmuje eleganckie chromowane przełączniki do regulacji klimatyzacji. Są bezpośrednio w zasięgu ręki i otaczają wyświetlacz temperatury w czystej bieli.
Na niektórych wersjach, elektryczna blokada hamulca zwalnia miejsce w konsoli środkowej, które można wykorzystać jako dużą przestrzeń do przechowywania.
Wszystko zoptymalizowane z myślą o przyjemności i koncentracji kierowcy, w kabinie łączącej funkcjonalność z elegancją.
Dodatkowa dawka stylu z wykończeniem GT Line
Wersja GT Line Peugeota Rifter jest elegancka i dynamiczna, uzupełniając gamę GT Line marki Peugeot.
Wyrazista, wersja GT Line posiada charakterystyczne cechy Onyx Black, takie jak obramowanie kratki chłodnicy, osłony lusterka wstecznego, belki dachowe oraz wkładki w bocznych paskach.
Ten ekskluzywny styl uzupełniają 17-calowe felgi ze szlachetnego stopu „Aoraki” oraz tabliczki z nazwą GT Line z miedzianym wykończeniem na przednich błotnikach i klapie bagażnika.
Główne cechy tego wykończenia wnętrza to skórzana kierownica, elementy deski rozdzielczej ozdobione farbą „Quente Brown”, tapicerka „Tissu Casual” oraz szachownicowe tło wskaźników.
Peugeot Rifter elegancko ukazuje swoje DNA odkrywcy, zapraszając do codziennego doświadczania pełnej wolności działania.
Przyjemność z jazdy 100% Peugeot
Przyjemność z jazdy leży w genach marki.
Nowy Peugeot Rifter został zaprojektowany na platformie EMP2, znanej ze swoich dynamicznych właściwości. Połączona ze specjalnymi rozwiązaniami w tylnej części, które wspierają modułowość i ładunek, oferuje Peugeot Rifterowi komfort i zachowanie na poziomie, którego wcześniej nie widziano w tym segmencie.
Stabilność na drodze zapewnia przednie zawieszenie Pseudo MacPherson oraz tylne zawieszenie z deformowalnym belką poprzeczną. Aby zapewnić odczucie drogi godne tej marki, zawieszenia i układ kierowniczy korzystają z konkretnych regulacji.
Peugeot i-Cockpit®, wysoka pozycja do jazdy i promień skrętu wynoszący 10,9 m gwarantują niezwykłą zwrotność i doskonałe prowadzenie dla prawdziwej przyjemności z jazdy. Wyższy prześwit umożliwia „wszechstronność” w prowadzeniu pojazdu według twoich zachcianek.
Jeszcze większe możliwości
Najbardziej przygodowi kierowcy mogą zjeżdżać z utartych ścieżek, wybierając Advanced Grip Control. W połączeniu z oponami MICHELIN LATTITUDE TOUR, opony Mud & Snow poprawiają kontrolę trakcji poprzez ciągłe działanie na poślizg kół. Działa także w połączeniu z systemem Hill Assist Descent Control (HADC), który automatycznie utrzymuje optymalną prędkość na stromych zboczach.
Opcjonalna wersja z napędem na cztery koła, opracowana we współpracy z naszym długoletnim partnerem, DANGEL, jest dostępna w gamie Peugeota Rifter.
Aby pojazd mógł zaspokajać najbardziej wymagające potrzeby, szczególną uwagę poświęcono również wytrzymałości i odporności, przeprowadzając szczegółowe testy w różnych terenie i klimacie.
Gama silników o wysokiej wydajności
Prace nad architekturą pojazdu i optymalizacją jego masy są kluczowym czynnikiem w nieustannej dążeniu do ograniczenia emisji CO2 i zużycia paliwa.
Dlatego efektywność oferowanych silników jest na najwyższym poziomie. Silniki te spełniają najnowsze normy Euro 6.c i są już nastawione na przyszłe standardy cyklu jazdy WLTC.
W opcji benzynowej dostępne są dwie wersje silnika 1.2 PureTech:
PureTech 130ch S&S z 8-biegową skrzynią automatyczną / EAT8 (dostępna od 2019 roku)
PureTech 110ch S&S z 5-biegową skrzynią manualną, także w wersji o bardzo niskim zużyciu.
Silnik PureTech 130 jest wyposażony w filtr cząstek stałych, aby ograniczyć emisję cząstek.
W opcji diesla dostępne są trzy moce silników 1.5 BlueHDi:
BlueHDi 130ch S&S z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową skrzynią automatyczną / EAT8
BlueHDi 100ch z 5-biegową skrzynią manualną, również dostępny w wersji S&S o bardzo niskim zużyciu
BlueHDi 75ch z 5-biegową skrzynią manualną
Silniki Diesla są wyposażone w filtr cząstek i system selektywnej redukcji katalitycznej. Ta technologia umożliwia kontrolę emisji podczas rozruchu silnika i nie wymaga dodatków do filtra cząstek.
Najlepszy poziom technologii
Nowy Peugeot Rifter, odpowiadając na potrzeby codziennego życia, korzysta z najnowszych osiągnięć technologicznych marki.
Lista technologii wyposażenia jest imponująca i niespotykana w tym segmencie, w tym m.in.:
Elektryczna blokada hamulca. Duża przestrzeń do przechowywania zastępuje hamulec ręczny, optymalizując przestrzeń na pokładzie i funkcjonalność.
Adaptacyjny tempomat utrzymuje zaprogramowaną prędkość i dostosowuje odległość między twoim pojazdem a pojazdem z przodu. W przypadku skrzyń automatycznych 8-biegowych możliwe jest całkowite zatrzymanie.
Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych wyświetla maksymalną wykrytą prędkość i oferuje dostosowanie ogranicznika prędkości/tempomatu.
Aktywny system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu koryguje trajektorię w przypadku nieuwagi kierowcy.
Ostrzeżenie o uwadze kierowcy za pomocą monitorowania kamerą w celu analizy zachowania kierowcy i ruchów kierownicy. W przypadku wykrycia braku uwagi emitowane jest ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne.
Aktywny hamulec bezpieczeństwa uruchamia się, jeśli wykryje ryzyko kolizji.
System stabilizacji przyczepy stabilizuje przyczepę, aby ograniczyć ruchy dryfowe lub zwolnić pojazd, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Automatyczne włączanie głównych i mijania świateł.
Kamera „Visiopark 180°” pokazuje widok z tyłu pod kątem 180 stopni z możliwością wyświetlenia klasycznego widoku (ptasiego widoku) 180° lub powiększenia, gdy znajdziesz się w bezpośrednim sąsiedztwie przeszkody.
System monitorowania martwego pola z powiadomieniami dla lusterek drzwi.
Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika.
Najnowszej generacji infotainment
Duży, 8-calowy kolorowy ekran dotykowy zapewnia łączność. Umieszczony w zasięgu ręki, zawiera dwa porty USB, gniazdo jack, połączenie Bluetooth i bezprzewodową ładowarkę. System jest uzupełniony o Mirror Screen kompatybilny z Mirror Link, Apple Carplay i Android Auto.
Połączona nawigacja 3D z poleceniem głosowym umożliwia intuicyjne wyszukiwanie punktów zainteresowania. Uwaga na warunki drogowe w czasie rzeczywistym (TomTom Traffic). Może wyświetlić parkingi, stacje benzynowe i lokalną pogodę.
Funkcjonalność smart
Nowy Peugeot Rifter oferuje modułową i łatwo dostosowującą się przestrzeń.
Optymalizacja architektury sprawia, że wersje 5- i 7-osobowe są dostępne w każdej z dwóch długości: standardowej (4,40 m) i długiej (4,75 m). Ta ostatnia dodaje więcej długości zarówno do podstawy, jak i zwisów, dla idealnej przestrzeni wewnętrznej.
Każde z 3 miejsc w rzędzie 2 może pomieścić fotelik dziecięcy. Można je łatwo złożyć w podłogę z bagażnika za pomocą polecenia „Magic Flat” (dostępne w drugim kwartale 2019 roku).
W wersji długiej 2 pojedyncze fotele w rzędzie 3 mogą przesuwać się i być usuwane, aby dostosować się do każdej sytuacji i priorytetować objętość bagażu lub przestrzeń na nogi dla pasażerów.
Ładowanie długich przedmiotów jest proste, ponieważ fotel pasażera z przodu można złożyć w podłogę.
Bagażnik Peugeota Rifter ma pojemność ładunkową od 775 litrów pod półką w wersji 5-osobowej o standardowej długości, do 4000 litrów pod sufitem w wersji długiej z opuszczonymi siedzeniami.
Taca zasłony bagażnika ma dwie różne ustawienia, które pomagają zarządzać przestrzenią bagażową. Można ją schować za oparciem siedzeń w rzędzie 2.
Kierowca i pasażerowie korzystają z wielu przestronnych, łatwo dostępnych miejsc do przechowywania. Są rozmieszczone w całej przestrzeni wnętrza, na konsoli środkowej, w górnej przestrzeni przedniej, w panelach drzwiowych, na rzędach 1 i 2 oraz w bagażniku.
Poduszka powietrzna pasażera z przodu typu „Bag In Roof”, innowacyjnie wbudowana w pokrywę dachu, umożliwia stworzenie zamkniętej, chłodzonej przestrzeni do przechowywania o dużej pojemności. Maksymalna pojemność przechowywania jest niespotykana w tego typu pojeździe: do 186 litrów w zależności od wersji.
Od momentu wprowadzenia w 2002 roku, emblematyczny dach Zénith® ewoluował przez pokolenia, stając się coraz bardziej atrakcyjny. Doceniony przez klientów, teraz posiada jednolitą, wysuwaną szyberdach, zamykaną za pomocą elektrycznej żaluzji. Nad nim znajduje się unoszący się, półprzezroczysty łuk z komorami do przechowywania. To zwiększa jasność w kabinie pasażerskiej.
Łuk może pomieścić do 14 litrów przedmiotów. Jest bezpośrednio połączony z komorą do przechowywania w dachu (dostępna z rzędu 2 lub bagażnika) oraz przestrzenią do przechowywania w górnej części. Wyposażona w LED-owe oświetlenie ambientowe, podkreśla nowoczesny charakter wnętrza.
Łatwe codzienne życie
Optymalizacja przesuwnych drzwi bocznych pozwala na łatwy dostęp na pokład dzięki szerszemu otwarciu. Nowa architektura szyn zachowuje przestrzeń wewnątrz kabiny pasażerskiej, eliminując wystający element na wysokości ramion i zapewniając lepszą integrację wizualną.