Stworzony jako furgon, a później przekształcony w pojazd do przewozu osób, Peugeot Tepee Expert dzieli tę samą platformę techniczną z Fiatem Scudo, Citroenem Jumpy i Toyotą ProAce. Przemysł dostawczy może być skuteczną kartą przetargową tylko wtedy, gdy w danym projekcie zaangażowanych jest więcej firm. Dlatego Grupa PSA (Peugeot-Citroen w tamtym czasie) połączyła siły z Fiatem i Toyotą, aby produkować i sprzedawać tę linię pojazdów.
Największy europejski producent silników wysokoprężnych, Grupa PSA, dostarczyła główne „serce” do tego średniej wielkości minivana, niezależnie od tego, czy był wykorzystywany jako pojazd do przewozu osób, czy też furgon dostawczy. W wersji pasażerskiej zamontowano cichsze silniki, a gdy nosiły one oznaczenie Peugeot, dodano nazwę Tepee. Tepee oznacza namiot po francusku. Expert Tepee cieszył się dużą popularnością wśród firm taksówkarskich, ale jego wszechstronność czyniła go także użytecznym dużym samochodem rodzinnym.
Obie wersje modeli z silnikami diesla 1.6 i 2.0-litrowymi osiągały średnio około 7.5 l/100 km (38 mpg), co było imponującym wynikiem jak na MPV zdolne do przewozu do dziewięciu osób. Przy dłuższych trasach autostradowych ten wynik mógł się poprawić.