Grupa Citroen-Peugeot postanowiła w inny sposób produkować niewielkie MPV, zarówno dla pasażerów, jak i jako pojazdy użytkowe.
MPV stały się niepopularne w Europie, ale kilku producentów samochodów uznało, że warto zaspokoić tę niszę rynkową, oferując lekkie pojazdy użytkowe przekształcone w samochody osobowe. Dzięki temu koszty badań i rozwoju zmniejszyły się, a koszty produkcji nie były wysokie. Francuski producent Citroen/Peugeot uznał, że oferowanie samochodu rodzinnego w nadwoziu LCV będzie świetnym rozwiązaniem dla tych, którzy korzystają z pojazdu w obie strony. Oba modele zbudowano na platformie P2, wykorzystywanej w kompakcie 307.
Wygląd może nie był jego największą zaletą, ale stworzono go z myślą o przestronności. Z pochyloną przednią częścią, niemal pionowym słupkiem A i wysokim dachem, Partner Tepee miał kształt lekkiego pojazdu użytkowego. Samochód wyposażony był w przesuwne drzwi, co ułatwiało załadunek i rozładunek. Płaska i pionowa klapa bagażnika kończyła pojazd w zdecydowany sposób.
We wnętrzu znajdowała się ogromna przestrzeń z dużą wysokością do sufitu. Płaska podłoga umożliwiała swobodne przejście z jednej strony na drugą przez przesuwne drzwi. Wysoka pozycja za kierownicą oraz deska rozdzielcza dostosowane były do codziennych zadań jako furgonetka dostawcza. Dzięki tylnym siedzeniom, które można było odchylić, komfort jazdy był na dobrym poziomie. W razie potrzeby transportu dużych przedmiotów, tylne siedzenia można było złożyć lub całkowicie usunąć. Oferowano również wersję z 7 miejscami.