Polestar Polestar 1 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Polestar Polestar 1 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćPolestar Polestar 1 2019-Present

Volvo podjęło odważny krok, wprowadzając markę wysokowydajnych pojazdów Polestar, a pierwszy model nosił nazwę 1 i był luksusowym coupe z technologią hybrydową typu plug-in.

Szwedzki producent samochodów stworzył coupe w cenie luksusowego GT, które jednocześnie było przyjazne dla środowiska dzięki zastosowanej technologii napędu. Zamiast wybierać duży silnik V-8 lub V-12, Volvo wyposażyło Polestar 1 w silnik czterocylindrowy, który napędzał przednie koła oraz dwa silniki elektryczne dla tylnych kół.

Z profilu Polestar 1 przypominał Volvo P1800 Coupe. Długa maska i nachylona szyba tworzyły aerodynamiczny kształt, a z tyłu płaska i krótka klapa bagażnika nie pozostawiała wątpliwości, że jest to pojazd typu sedan, a nie coupe z nadwoziem fastback lub hatchback. Przedni pas pojazdu miał reflektory w stylu Volvo z designem młota Thora dla świateł do jazdy dziennej oraz grill z pionowymi szczelinami, bez charakterystycznej ukośnej linii Volvo. Tylnie światła miały kształt litery C, jakby klapa bagażnika była umieszczona między uchwytami.

Wnętrze samochodu było wykończone skórą z dodatkami z włókna węglowego. Zestaw wskaźników był cyfrowy, a system multimedialny typowy dla Volvo. Z przodu znajdowały się dwa fotele z wysokim oparciem, które obiecywały dobre wsparcie boczne, ale z tyłu było minimalne miejsce na głowę dla osób wyższych niż 1,52 m. Dzieci w fotelikach samochodowych zamontowanych w systemie Isofix miały wystarczająco miejsca. Jednak z bagażnikiem o pojemności 143 litrów, tylnie siedzenia lepiej sprawdzały się jako dodatkowa przestrzeń do przechowywania bagażu.

Najciekawszym elementem pojazdu był napęd. Choć producent twierdził, że Polestar 1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy, maksymalna prędkość była ograniczona do 180 km/h. Na plus, pojazd mógł pokonać do 150 km na samej energii z akumulatorów.

 Polestar, marka sportowa należąca do grupy Volvo Cars, ujawniła swoją przyszłość jako nowa, niezależna marka samochodów elektrycznych o wysokich osiągach. Polestar potwierdził trzy pierwsze modele firmy, nowoczesny zakład produkcyjny w Chinach oraz nową, zorientowaną na klienta drogę do rynku z usługami subskrypcyjnymi, które ustanowią nowe standardy w branży dla nabywców samochodów sportowych.

Pierwszym samochodem firmy jest Polestar 1, który zacznie produkcję w połowie 2019 roku. Jako elektryczny hybrydowy, pojazd może pokonać do 150 km na czystej energii elektrycznej – to najdłuższy zasięg elektryczny wśród wszystkich hybryd na rynku. W połączeniu z czterocylindrowym silnikiem Volvo Drive-E, Polestar 1 oferuje moc 600 KM i moment obrotowy wynoszący 1000 Nm, co umieszcza ten samochód w segmencie aut sportowych.

Polestar będzie działać jako technologiczna awangarda grupy Volvo Cars, wprowadzając na rynek nową technologię i atrybuty wydajności. Jednocześnie Polestar skorzysta z synergii technologicznych i inżynieryjnych w ramach Volvo Cars oraz z istnienia znaczących oszczędności skali. Te synergie pozwolą Polestar przyspieszyć projektowanie, rozwój i produkcję jego elektrycznych samochodów sportowych.

Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar, powiedział: „Polestar 1 to pierwszy samochód z logo Polestar na masce. To piękne GT z niesamowitą technologią, która się w nim mieści – doskonały początek dla naszej nowej marki Polestar. Wszystkie przyszłe samochody od Polestar będą posiadały w pełni elektryczny układ napędowy, co realizuje naszą wizję marki jako niezależnej marki elektrycznych samochodów o wysokich osiągach”.

Czyste, Postępowe, Wydajne – portfolio modeli Polestar

Pierwszy samochód Polestar, nazwany Polestar 1, będzie stanowił flagowy model dla przyszłej marki Polestar. Polestar 1 to dwudrzwiowe, czteroosobowe coupé Grand Tourer z napędem 'Electric Performance Hybrid’. Maksymalnie wyprodukowano 500 egzemplarzy rocznie. Wszystkie samochody będą oferowane w modelu subskrypcyjnym, co daje klientom wygodę jednego, kompleksowego płatności, którą można uzupełnić o dodatkowe usługi na żądanie, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Polestar 1, jako przykład roli technologicznej awangardy, oparty jest na architekturze Scalable Platform Architecture (SPA) Volvo, ale około 50% jego konstrukcji jest nowe i dostosowane, stworzone przez inżynierów Polestar. Polestar 1 ma długość 4,5 m w porównaniu do 5,15 m S90. Wymagało to skrócenia rozstawu osi o 320 mm oraz dodatkowych 200 mm z tyłu, aby uzyskać potężne, sportowe proporcje pojazdu.

Kolejnym przykładem roli technologicznej awangardy jest nowoczesny system podwójnych silników elektrycznych napędzających obie tylne osie, połączonych zębatkami planetarnymi. Produkując 218 KM, wraz z wsparciem Zintegrowanego Generatora Rozruchowego, Polestar 1 w trybie Pure to tylnonapędowy elektryczny samochód sportowy z zasięgiem do 150 km. Taki zasięg zapewnia, że wielu klientów będzie używać samochodu tylko w trybie pełnej elektryczności.

Dla tych, którzy potrzebują większego zasięgu lub chcą wykorzystać pełne atrybuty wydajności Polestar 1, podwójne elektryczne silniki tylne łączą się z dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym Volvo Drive-E, napędzającym przednie koła. W trybie Power Polestar 1 oferuje łącznie 600 KM i 1000 Nm momentu obrotowego.

Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar, dodał: „Polestar 1 to hybryda elektryczna o wysokich osiągach, ale z najdłuższym zasięgiem czysto elektrycznym spośród wszystkich hybryd na świecie, uznajemy go za samochód elektryczny wspierany przez silnik spalinowy. Wszystkie przyszłe samochody Polestar będą elektrycznymi pojazdami o wysokich osiągach, ale Polestar 1 łączy dzisiejszą technologię z przyszłością, oferując idealny układ napędowy dla Grand Touring Coupé, który może być używany zarówno na dłuższych trasach, jak i podczas krótszych, szybszych i przyjemnych przejażdżek”.

Kiedy kierowca wkracza w pierwszy zakręt w swoim Polestar 1, samochód wyróżnia się jeszcze bardziej od swoich konkurentów elektrycznych. To, co Polestar definiuje jako Postępową Wydajność. Doświadczenie Polestar z instalowaniem zawieszenia Öhlins we wszystkich swoich wcześniejszych samochodach sportowych zostało wykorzystane, a Polestar 1 wyposażono w nowoczesne podwozie, w tym nowatorskie Zawieszenie Elektronicznie Sterowane Öhlins (CESi) – pierwszy samochód na świecie wyposażony w tę zaawansowaną technologię podwozia.

Każdy amortyzator Öhlins jest wyposażony w nowy zawór elektroniczny, zainstalowany po raz pierwszy w jakimkolwiek samochodzie drogowym w połączeniu z amortyzatorami Öhlins. Zawór nieustannie monitoruje dane od kierowcy i warunki drogi, reagując w ciągu dwóch milisekund, aby natychmiast zmienić właściwości jazdy w zależności od panujących warunków. Po raz pierwszy w zawieszeniu Öhlins kierowca może również dostosować ustawienia zawieszenia wewnątrz samochodu, stale dostosowując tłumienie podwozia i jakość jazdy do własnych wymagań.

Uzupełnieniem technologii zawieszenia jest potężny system hamulcowy, który zapewnia kierowcy pełne zaufanie w każdej sytuacji drogowej. Wyprodukowane przez firmę Akebono, 6-tłokowe zaciski hamulcowe i tarcze o średnicy 400 mm zapewniają maksymalną moc hamowania. Rozkład wagi 48F:52R również zapewnia, że samochód oferuje wiodącą w klasie obsługę.

Polestar 1 wprowadza również inne nowoczesne technologie na rynek dla grupy. Dzięki planetarnym zębatkom tylnego podwójnego silnika elektrycznego, funkcje wektoryzacji momentu obrotowego po raz pierwszy separują moc z każdego z elektrycznych silników tylnych, aby prowadzić samochód w zakrętach, zamiast konwencjonalnych systemów kontroli trakcji, które hamują wewnętrzne tylne koło, spowalniając samochód na zakrętach.

Jako kolejny nowy element dla grupy, główne części karoserii Polestar 1 są wykonane z włókna węglowego. Ten lekki materiał, częściej spotykany w supersamochodach, daje samochodowi trzy znaczące zalety. Po pierwsze, znaczne zmniejszenie wagi nadwozia o 230 kg dzięki zastosowaniu lżejszego włókna węglowego. Po drugie, zwiększenie sztywności skrętnej o 45%, z 22 Nmm-2 do 32 Nmm-2. Dodatkowo, obniżenie środka ciężkości. Zmniejszenie wagi górnych paneli karoserii dzięki zastosowaniu lekkiego włókna węglowego obniża środek ciężkości Polestar 1 i prowadzi do lepszej obsługi, wydajności i prowadzenia na otwartej i płynnej drodze.

„Większość samochodów elektrycznych jest szybka – to wynik atrybutów silnika elektrycznego. Jednak dla Polestar wydajność jest znacznie bardziej holistyczna niż tylko prędkość na prostych odcinkach. Chodzi o przyspieszenie, ale także o pokonywanie zakrętów, hamowanie, kontrolę zawieszenia, informację zwrotną z podwozia i odczucie kierownicy. To, co Polestar nazywa Postępową Wydajnością,” powiedział Thomas Ingenlath.

Polestar 2 i Polestar 3 w planach

Wszystkie przyszłe samochody Polestar będą miały w pełni elektryczny napęd. Polestar 2 rozpocznie produkcję pod koniec 2019 roku i będzie pierwszym elektrycznym pojazdem na baterie (BEV) od grupy Volvo Cars. Polestar 2 to średniej wielkości, w pełni elektryczny samochód, który dołączy do konkurencji w segmencie Tesli Model 3. Polestar 2 jest obecnie na etapie inżynieryjnym i rozpocznie produkcję przed końcem 2019 roku, dostarczając większe ilości niż Polestar 1.

Polestar 3 znajduje się w końcowej fazie projektowania i będzie większym SUV-em typu BEV, tworząc nowoczesny wyraz elektrycznej wydajności i dynamiki jazdy, zlokalizowany pomiędzy Polestar 1 a Polestar 2 pod względem objętości i cen.

„Bycie częścią grupy Volvo Cars umożliwia Polestar projektowanie, rozwijanie i inżynieryzację naszych samochodów z wykorzystaniem procesów dobrze ugruntowanej firmy motoryzacyjnej, ale jednocześnie pozwala nam eksperymentować z nową technologią w samochodach o mniejszych seriach poza głównymi segmentami. Taka dynamika rozwoju oznacza, że ogłaszając przyszłość firmy, możemy również potwierdzić, że portfolio trzech samochodów Polestar będzie dostępne w sprzedaży w ciągu najbliższych czterech lat,” kontynuował Thomas Ingenlath.

Nowoczesne podejście dla współczesnych klientów wydajności

Polestar wprowadza nowe podejście do wprowadzania pojazdów na rynek, eliminując wszelkie niedogodności i pozwalając klientowi skoncentrować się na tym, co najważniejsze: doświadczeniu prowadzenia.

W sercu oferty klienta Polestar znajduje się miesięczna opłata subskrypcyjna. Ta kompleksowa, w pełni bezwkładowa, stała miesięczna opłata zapewnia, że klient nigdy nie musi martwić się o niewygodę czy koszty związane z deprecjacją, ubezpieczeniem i konserwacją, a wszystkie modele Polestar będą oferowane na tej zasadzie.

Subskrypcja obejmuje również usługę odbioru i dostawy, w której Polestar kontaktuje się z klientem, aby umówić dogodny czas na zaplanowaną konserwację. Obejmuje też kilka dni wynajmu samochodu oraz dostęp do różnych usług concierge.

Polestar uznaje również, że jego klienci nie zawsze mogą planować swoje przyszłe potrzeby związane z motoryzacją. Z tego powodu dostępne są usługi Polestar na żądanie. Można je zamówić online lub za pomocą aplikacji Polestar i dodać do jednego miesięcznego rachunku, co dodatkowo minimalizuje „niedogodności” tradycyjnie związane z użytkowaniem samochodu.

Na przykład, klient potrzebuje krótkoterminowego użycia bagażnika dachowego na nadchodzące wakacje narciarskie. W określonym przez właściciela czasie i miejscu Polestar dostarczy, zamontuje i następnie usunie bagażnik dachowy, dodając jedynie niewielką opłatę za dodatkowe użytkowanie do ich miesięcznego rachunku.

Polestar oferuje rozszerzone usługi concierge, dostosowane do wymagań najbardziej wymagających klientów. Wśród nich znajdują się usługi takie jak długoterminowe korzystanie z większego samochodu Volvo krajowo i międzynarodowo, gdy kierowca potrzebuje dodatkowej pojemności ładunkowej na długich wakacjach rodzinnych. Inne opcje obejmują możliwość zarezerwowania myjni samochodowej i valet w dogodnym dla klienta czasie i miejscu.

Własna technologia Phone-as-Key Polestar jest głównym elementem jego usług concierge. Korzystając z łatwej w obsłudze aplikacji na urządzenia Apple lub Android, kierowca może uzyskać dostęp do samochodu bez użycia klucza, jeśli zajdzie taka potrzeba. Co ważniejsze, aplikacja pozwala właścicielowi na wirtualne przekazanie klucza osobom trzecim, concierge lub kierowcy, aby ułatwić odbiór samochodu do naładowania, serwisowania i więcej, bez konieczności wychodzenia z domu czy biura.

Subskrypcja będzie trwała przez stały czas dwóch lub trzech lat. Po zakończeniu umowy klient po prostu zwraca samochód lub Polestar go odbiera i dostarcza kolejne doświadczenie z Polestar. Polestar następnie odnowi pojazd i przygotuje go do drugiej subskrypcji jako wysokiej jakości samochód używany marki Polestar.

„Nasza wizja polega na tym, że model subskrypcyjny Polestar oraz usługi, które oferujemy, będą definiować markę Polestar tak samo jak nasze samochody. Usługi, które przewyższają potrzeby, pragnienia i oczekiwania klientów premium w segmencie samochodów sportowych są sercem Polestar, eliminując niedogodności związane z posiadaniem samochodu i pozwalając klientom skoncentrować się na przyjemności z jazdy samochodem Polestar,” powiedział Jonathan Goodman, dyrektor operacyjny Polestar.

Dostęp do Polestar gdziekolwiek, kiedykolwiek i w każdy sposób

Polestar sprawia, że całe doświadczenie użytkownika jest tak wygodne i bezproblemowe, jak to tylko możliwe, dostosowując się do pożądanej przez klienta formy interakcji (cyfrowej lub fizycznej).

Wszystkie funkcje, od jazd próbnych, ofert subskrypcyjnych po usługi na żądanie, zamawiane są online. Klient nigdy nie musi odwiedzać miejsca Polestar, jeśli nie chce.

Polestar uznaje również, że jako nowy gracz w zsegmentowanej branży elektrycznej, klienci wciąż chcą fizycznie zaangażować się w markę.

Dlatego podejście cyfrowe będzie uzupełnione przez stworzenie sieci niezależnych sklepów Polestar na całym świecie. Te sklepy będą obsługiwane przez ekspertów produktowych, którzy mogą pomóc w demonstrowaniu i wyjaśnianiu zawartości samochodu Polestar oraz przeprowadzać jazdy próbne, jeśli klient zechce. Obiekty Polestar nie będą zlokalizowane w istniejących salonach samochodowych Volvo.

Planowana data otwarcia pierwszego sklepu Polestar to I kwartał 2019, a następnie nastąpi stopniowe otwieranie kolejnych, w miarę wzrostu popytu.

Klienci Polestar będą mieć pewność, że wszystkie prace związane z serwisowaniem posprzedażowym będą wykonywane przez wyselekcjonowane salony Volvo, co daje klientowi Polestar spokój, że ich samochód będzie w dobrych rękach wykwalifikowanej i profesjonalnej sieci, bez potrzeby odwiedzania salonu Volvo dzięki usłudze odbioru i dostawy.

Zapisy na nowy model Polestar 1 otworzą się 17 października 2017 roku, a Polestar będzie mógł przyjmować zainteresowanie od potencjalnych klientów natychmiast.

Centrum Produkcyjne Polestar

Samochody Polestar będą produkowane w Chinach. Aby to ułatwić, Volvo Cars utworzyło wspólne przedsiębiorstwo z dwoma firmami w ramach własnej grupy, Zhejiang Geely Holding. To wspólne przedsięwzięcie ma kapitał w wysokości 5 miliardów RMB (640 milionów euro), aby wesprzeć rozwój Polestar. Polestar pozostaje spółką zależną grupy Volvo Cars i będzie w pełni skonsolidowane z grupą Volvo Cars.

Nowy model Polestar 1 będzie produkowany w nowoczesnym Centrum Produkcyjnym Polestar w Chengdu w Chinach. Obecnie w budowie, z planowanym zakończeniem w połowie 2018 roku, nowe Centrum Produkcyjne Polestar zostało starannie stworzone we współpracy z międzynarodowymi architektami, nagradzanym zespołem Snöhetta z Norwegii.

Nowe Centrum Produkcyjne Polestar będzie również jednym z pierwszych miejsc Polestar, z torami testowymi dla klientów zbudowanymi na terenie kampusu, aby potencjalni klienci mogli ocenić samochód w ekstremalnych warunkach, które nie są możliwe na publicznych drogach.

Po zakończeniu budowy nowe Centrum Produkcyjne Polestar będzie najbardziej ekologiczną fabryką samochodów w Chinach i jedną z najwydajniejszych na świecie, z celem uzyskania statusu złotego w uznawanych na całym świecie ocenach LEED (Leadership in Energy and Environmental Design).

2.0L (600 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc441.3 Kw @ - Rpm
600 Hp @ - Rpm
592 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy738 Lb-Ft @ - Rpm
1000 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony275/30 R21 // 295/30 R21
Długość180.5 In (4585 Mm)
Szerokość81.5 In (2070 Mm)
Wysokość53.2 In (1351 Mm)
Rozstaw osi108 In (2743 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.